تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 17

نام تاپيک: اينجا طرف چيكار كرده؟

  1. #1
    داره خودمونی میشه farokh007's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    پست ها
    52

    پيش فرض اينجا طرف چيكار كرده؟

    سلام به همگي
    تو عكس زير طرف روي eddge ها يه خط مشكي انداخته كه باعث شده رندرش شارپ بشه اين كارو تو اسكچاپ به راحتي ميشه انجام داد ولي تو مكس...
    اگه كسي روششو ميدونه به منم بگين كه خيلي تو كفشم!


  2. 5 کاربر از farokh007 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    داره خودمونی میشه reactor_master's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    84

    پيش فرض

    اگه از موتور رندر وی ری استفاده کرده با نرم افزار کمکی Vray toon اینکارو انجام داده
    این نرم افزار همراه وی ری نصب میشه و میتونید با زدن دکمه 8 توی مکس اونو لود کنید و با تنظیماتش بازی کنید
    میتونید قطر و رنگ این خطوط را تغییر بدین ... و....

    موفق باشید

  4. 3 کاربر از reactor_master بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    داره خودمونی میشه farokh007's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    پست ها
    52

    10

    اگه از موتور رندر وی ری استفاده کرده با نرم افزار کمکی Vray toon اینکارو انجام داده
    این نرم افزار همراه وی ری نصب میشه و میتونید با زدن دکمه 8 توی مکس اونو لود کنید و با تنظیماتش بازی کنید
    میتونید قطر و رنگ این خطوط را تغییر بدین ... و....

    موفق باشید


    آقا دمت گرم!
    بقيشون چين و به چه درد ميخورن؟
    ميشه تو همين قسمت كاري كرد كه اين خط ها روي همه edgeها باشن؟
    يا اصلا واير فريم رندر كرد؟(موتور رندر : وي ري)

  6. این کاربر از farokh007 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    داره خودمونی میشه reactor_master's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    84

    پيش فرض

    من منظورتون از بقیه چی هستن رو دقیقا متوجه نشدم

    اگه منظورتون از بقیه, همون بقیه موتور های رندر هست باید عرض کنم با بقیه تست نکردم

    اصلا کار این نرم افزار کمکی اینه که روی همه لبه ها خط میندازه...
    در واقع اینجوریه
    رندر اصلی + شارپ شدن لبه ها

    موفق باشید

  8. این کاربر از reactor_master بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #5
    آخر فروم باز mortezaon's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    رشت
    پست ها
    2,351

    پيش فرض

    سلام این نرم افزار تو وی ری هست یا باید جدا تهیه کنیم
    اگه لینکی برای 3d max 2009 دارین ممنون میشم



    .

  10. #6
    داره خودمونی میشه reactor_master's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    84

    پيش فرض

    گفتم که .. همراه وی ری نصب میشه

  11. #7
    آخر فروم باز SevenART's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    Spadanaa_Club
    پست ها
    1,157

    پيش فرض

    این توی مایا هست ..

    یه سربرگ داره به نام Toon ... توی اون قسمت یه گزینه هست که وقتی بزنی یه خط دور شکلت میکشه ...

    کلا این را به نظر من با همون Toon هم رنگ آمیزی کرده ...

  12. 2 کاربر از SevenART بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #8
    پروفشنال Wolf of aria's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    در دنیای سه بعدی
    پست ها
    537

    پيش فرض

    این توی مایا هست ..

    یه سربرگ داره به نام Toon ... توی اون قسمت یه گزینه هست که وقتی بزنی یه خط دور شکلت میکشه ...

    کلا این را به نظر من با همون Toon هم رنگ آمیزی کرده ...
    گفتین سربرگی به نام toon داره ؟
    میشه بیشتر توضح بدی ممنون میشم.

  14. #9
    پروفشنال smspersia's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    خرم آباد
    پست ها
    560

    پيش فرض

    من خودم مایا کار می کنم (پس زیاد گیر بهم ندید )

    این نو رنگ امیز اسمش تون هست -اینم براتون تو اینترنت سرچ کردم !

    مکس کارای عزیزاول این ویدیو رو ببینید بعد به ادامه مطلب توجه فرمایید؟

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    اینم اموزش به صورت کاملا تصویری

    3ds Max toon and contour shader tutorial
    Toon shader and contour shader tutorial for 3ds Max
    Toon shader and contours shader for mental ray® for 3DSMax®

    David Lanier 3D hereby grants to you a royalty-free, non-exclusive license to possess and to use the
    following shaders for both commercial and non-commercial purposes.

    NO WARRANTY: THE SOFTWARE AND ANY OTHER MATERIALS PROVIDED BY DAVID LANIER 3D TO YOU HEREUNDER ARE PROVIDED "AS IS."
    DAVID LANIER 3D DISCLAIMS ALL WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, INCLUDING, WITHOUT LIMITATION, THE IMPLIED WARRANTIES
    OF TITLE, MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NONINFRINGEMENT.

    ** Use them at your own risks **

    Download :

    Mental ray shader for 3DSMax 7+

    Image realized with our shader, courtesy of Andy Alesik :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید




    Tutorial :

    Set the .mi file in the directory 3dsmax7or8 \ mentalray \ shaders_autoload \ include
    And the .dll in : 3dsmax7or8 \ mentalray \ shaders_autoload \ shaders


    The directories are indentical for Max 7 and 8.

    Set mental ray® as the default render engine.

    Now open the material editor and click on Standard (left arrow) and choose a mental ray® material (right arrow).





    Your material editor becomes now :



    Click on the button on the right of Surface and choose dl3d_toon_shader(DL3D) like this :



    You can now edit the shader's parameters :



    The parameters are :

    - Ka : coefficient for ambient color
    - Kd : coefficient for diffuse color
    - Ks : coefficient for specular color
    - roughness : coefficient to set the roughness of the surface for specular reflexions (the highest is the roughness the more centered is the specular reflexion)
    - ambientcol : ambient color
    - diffusecol : diffuse color
    - specularcol : specular color
    - fractalnoise : adds fractal noise on specular and diffuse color (more like a test for fun than a must have feature).

    This toon shader discretize the coefficient linked to specular and diffuse reflexions. For that purpose, it uses 3 floating numbers in the range [0, 1]
    - lim1 : lowest limit (all under lilm1 has a black color)
    - lim2 : medium limit
    - lim3 : highest limit
    - mode : integer that can be 0, 1 or 2, it is used to filter the lights used for rendering. (0 = use all ights, 1 = use only lights specified in the following array, 2 = use all lights but those mentionned in the following array)
    - array : array of lights if mode is set to 1 or 2.

    Then go up one level to retrieve the mental ray® material :



    And click on the contour shader and select dl3dtoonshader_contour(DL3D) :



    Your material editor becomes :



    The parameters are :

    - color : the color of the contour of 3D objects.
    - width : width of the contour
    - silhouette : if checked, we draw only the silhouette of the object (the contour lines that are interior to the object are not drawn)

    Then, you have to setup the rendering parameters this way :



    Then check the Contours enable check box.

    And click on on the Contour Contrast button and choose "dl3d_contour_contrast_function(DL3D)" shader like this :



    Now click on the Contour Store button and choose "dl3d_contour_store" :



    The dl3d_contour_store shader has no parameters.

    The dl3d_contour_contrast shader has editable parameters. To edit them, drag and drop the button dl3d_contour_contrast_function on on the slot of the material editor. Then choose instance for your modifications to be applied on the shader in the renderer options.

    The dl3d_contour_contrast parameters are :



    This shader is used to set which pixels are going to bedrawn as contour using the color from the dl3dtoonshader_contour(DL3D) shader.

    - deltaangle : is the angle in degrees between 2 faces, if this angle is higher than deltaangle we consider this pixel as part of the contour.
    - zdelta : is the delta Z into the Z buffer to consider 2 pixels as part of the contour.
    - density : floating number in the range [0,1], let you set the density of the contour drawing.



    Finally, assign the contour shader here :


    Assign the mental ray® shader on one or several objects and render.


    Images :
    Last edited by smspersia; 11-08-2010 at 10:08.

  15. 5 کاربر از smspersia بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  16. #10
    داره خودمونی میشه farokh007's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    پست ها
    52

    پيش فرض

    من منظورتون از بقیه چی هستن رو دقیقا متوجه نشدم

    اگه منظورتون از بقیه, همون بقیه موتور های رندر هست باید عرض کنم با بقیه تست نکردم

    اصلا کار این نرم افزار کمکی اینه که روی همه لبه ها خط میندازه...
    در واقع اینجوریه
    رندر اصلی + شارپ شدن لبه ها

    موفق باشید

    بالا سر vray toon يكي ديگم هست;vray sphere fade اما من كاربردشو نفهميدم چون بعد از رندر يك صفحه خاكستري تحويل گرفتم

    در ضمن منظورم از همه edge ها اين بود كه روي مثلا يه پلان كه تعداد سگمنتاش 2*2 باشه به غير از لبه هاي بيروني روي اين سگمنتام خط بندازه تا بشه ازش به عنوان يه متريال استفاده كرد!
    Last edited by farokh007; 11-08-2010 at 11:25.

  17. این کاربر از farokh007 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •