تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 8 از 8

نام تاپيک: راهنمایی برای تبدیل متریال تایل به ادیت پلی...

  1. #1
    داره خودمونی میشه architect_1851's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    پست ها
    71

    12 راهنمایی برای تبدیل متریال تایل به ادیت پلی...

    سلام دوستان خوب هستین؟
    ای مام بد نیستیم همه چی آرومه...
    نمیدونم همچین کاری شدنیه یا نه-میخام برای ریل درآوردن متریال کامپوزیت(ورقه های آلومینیوم) به جای بامپ یا دیسپلیس خود ورقه ها رو مدل کنم بعد بشون متریال بدم اگه از دوستان کسی از دوستان راهنمایی کنه چه جور میشه این کارو با تبدیل مستقیم تایل به ادیت پلی کرد ما رو غافلگیر محبتش کرده...
    Last edited by architect_1851; 06-08-2010 at 20:04.

  2. #2
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    1,590

    پيش فرض

    چـــــی ؟؟
    من که متوجه نشدم چی شد

  3. این کاربر از Mostafa 3D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    داره خودمونی میشه architect_1851's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    پست ها
    71

    پيش فرض

    چـــــی ؟؟
    من که متوجه نشدم چی شد
    ببینید میخایم برای نمای ساختمان متریال کامپوزیت بسازیم, کامپوزیتو که دیدین از یه سری ورقه های آلومینیوم در ابعاد مختلف مثلا 1*1 ساخته شده بین هر دو قطعش یه درز چند میلیمتری هست برای نشون دادن این درزها میشه از تنظیمات خود متریال استفاده کرد مثلا از قسمت بامپ, یه تایل بش بدیم و ابعاد تایلو تنظیم کنیم یا با دیسپلیس این کارو بکنیم که از این دو روش زیاد خوشم نمیاد بامپ وقتی نور بش میخوره اندازه خطوط افقی عمودی با هم متفاوت نشون میدن, دیسپلیس هم که خیلی زمان رندرو زیاد میکنه و مقرون به صرفه نیست!
    یه راه دیگه هم واسه ساختن اون شیارا اینه که اونارو دستی مدل کنیم که خیلی زمان بره.
    یه راهم میگن وجود داره ولی من بلد نیستم اینه که با یه modifier میشه این کارو کرد تو اون مدیفایر ما به جسم مورد نظر مثلا یک box یک تایل نسبت میدیم و بعد اون تایلو رو باکس تنظیم میکنیم تا ابعاد کامپوزیت مورد نظرمون دربیاد بعد با روش هایی خطوط روی باکس رو که فقط تکسچر هستند تبدیل به شیار هایی روی باکسمون میکنیم .آیا این کار شدنیه؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    باور کنین از این ساده تر بلد نیستم توضیح بدم....!

  5. #4
    پروفشنال smspersia's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    خرم آباد
    پست ها
    560

    پيش فرض

    بولین نیست؟؟

    با ابزار بولین می تونی یه جسمو از جسمه دیگه کم ، اضافه و... کنی
    Last edited by smspersia; 03-08-2010 at 11:23.

  6. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه meysam 3d's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    359

    پيش فرض

    سلام حالا شد! دوست من از اول همون دو خط بالا رو مینوشتی میفهمیدیم دیگه اینقدرام...
    اگه من بودم از همون روش اولی که گفتی استفاده میکردم ولی حالا من نیستم و کار شما هم دقیقتره
    یه روش دیگه هم من توصیه میکنم اگه به کارت اومد دعامون کن
    شما باکس مدل ساختمون رو رسم کنید و تعداد سگمنت هارو مناسب کارت بگیر


    مدلتو آماده می کنی و با ابزار slice ساختمون رو قسمت قسمت کن مثل زیر



    edgi های جدید رو انتخاب میکنی



    اکسرود رو میزنی و از داخل زیادش میکنی



    برا اینکه داخلش چهارگوش بشه یه بار chamfer رو میزنی و زیادش میکنی





    امیدوارم به دردت خورده باشه تابع دیسپلیس از مدیفایر ها هم میشه ولی تعداد سگمنت ها باید زیاد باشه

  7. 3 کاربر از meysam 3d بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #6
    داره خودمونی میشه architect_1851's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    پست ها
    71

    پيش فرض

    بولین نیست؟؟

    با ابزار بولین می تونی یه جسمو از جسمه دیگه کم ، اضافه و... کنی

    نه ولی ممنون از نظرتون

  9. #7
    داره خودمونی میشه architect_1851's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    پست ها
    71

    پيش فرض

    [QUOTE=meysam 3d;5237652]سلام حالا شد! دوست من از اول همون دو خط بالا رو مینوشتی میفهمیدیم دیگه اینقدرام...
    اگه من بودم از همون روش اولی که گفتی استفاده میکردم ولی حالا من نیستم و کار شما هم دقیقتره
    یه روش دیگه هم من توصیه میکنم اگه به کارت اومد دعامون کن

    ممنون رفیق پیر شی
    روش خوبیه تو فکرشم ولی اینم همون ساختن دستیه تایلاست و واسه شکل های پیچیده و شکلهایی که از کد ایمپورت میکنیم(با سگنمنت کم) کارو مشکل میکنه یه نمونه از کامپوزیتامو گذاشتم تو گالری اونجا میتونین ببینین
    ممنون

  10. #8
    داره خودمونی میشه AMIRAnime's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2010
    محل سكونت
    قزوین
    پست ها
    79

    پيش فرض

    سلام .
    من به عنوان کسی که 11 ساله دارم modeling می کنم راهی ساده تر و بهتر از edit poly که میثم جان گفته بود نمیبینم.
    همیشه یادتون باشه فایلهایی که از نرم افزارهای برداری دیگه مثل (کد) وارد ترد مکس می شن یا مش هستن و یا نربز و این هم متریال دهی تو سخت می کنه هم ویرایش مدلتو .
    اگه می خوای فایل کد مدل کنی نمای تاپ مدلتو بیار تو مکس و تو مکس به اون بهد بده .
    در کل این تظر شخصی من بود و هیچ لزومی بر اعمال این نظر نیست.

  11. 2 کاربر از AMIRAnime بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •