عنوان بحث فکر کنم کاملا گویا هستش .
به نظر شما با 20 تومن بهترین ماشین گاز سوز و یا کم مصرفی که میشه گرفت چیه ؟
من که خودم نظرم روی سمند EF7 هستش .
شما اساتید چه نظری دارین ؟
عنوان بحث فکر کنم کاملا گویا هستش .
به نظر شما با 20 تومن بهترین ماشین گاز سوز و یا کم مصرفی که میشه گرفت چیه ؟
من که خودم نظرم روی سمند EF7 هستش .
شما اساتید چه نظری دارین ؟
مشکل اینه که EF7 دوگانه سوز که کامل مخزن و ... داشته باشه ثبت نام نمی کنند .... الان هر کی میره ایران خودرو EF7 میخواد و اینا هم ندارن !
ماشین خوبی ازش در اومد همه خریدارها راضی اند .... ولی چه سیاستیه که فعلا تولید کم شده خدا می دونه ! قیمت هم یه 150 رفته بالا !
به رجیستر عزیز![]()
آقا این XPS من دوباره قاطی کردهتو تالار لپتاپ پرسیدم ، بی زحمت یه نگاه بهش بنداز .
========================
یکی از آشناهام ماشینشو همین روزا تحویل میگیره و میخواد بفروشه . میگفت که Ef7 هستش . یعنی اگه ef7 بود همینو ازش بگیرم ؟
راسی مخزن اینا چند کیلویی هستش ؟ با یه مخزن جدودا چند کیلومتر میشه رفت ؟
---------- Post added at 04:26 PM ---------- Previous post was at 04:24 PM ----------
راسی ، ای اف سون 16 سوپاپ هستش ؟
به نظر من بهترین گزینه SD دوگانه سوز هست با موتور TU5
دوست عزیز خونواده ما 5 نفره هستش و فکر نمیکنم 206 ماشین مناسبی واسه ما باشه .
سلام
موتور16سوپاپه
من فکر کنم این به دردتون بخوره:
مشخصات کامل موتورEF7:
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
Last edited by smart_9609; 27-07-2010 at 19:59.
سلام چاکرتیم داداش
آره بگیر ارزشش رو داره ... مخزنش 100 لیتر هست و میشه باهاش 300 کیلومتر بیشتر باهاش رفت !
موتورش 16 سوپاپه و همچنین CVVT داره برای همین فوق العاده نرمه ! روی گاز شتابش عالیه من ندیدم همچین شتابی رو از ماشینی .... فقط 206 روی بنزین همچین شتابی داره اونم 1700 !
PDF ای که دوستمون زد مطالب جالبی داشت :
معرفی اجمالی ویژگی های موتور پرقدرت EF7
موتور ملي پروژه اي مشترك بين مركز تحقيقات موتور ايران خودرو (I.P.C.O) و مركز تحقيقات موتور آلمان (F.E.V) مي باشد . اين موتور از پايه براساس سوخت گاز طبيعي طراحي گرديده و در عين حال قابليت كاركرد با بنزين را نيز دارا بوده و در ميان موتورهاي گاز سوز دني ا در ليست 3 موتور برتر و از نظر طراحي كلي موتور در ميان 10 موتور برتر دنيا قرار دارد .
مكانيزمهاي به كار رفته در اين موتور به نحوي است كه توانسته است با وجود حجم موتور و مصرف سوخت كمتر به توان و گشتاور بالاتري حتي نسبت به موتورهاي بنزيني دست يابد . به واسطه طراحي بهينه موتور و نيز
استفاده از جديد ترين نوع سامانه مديريت موتور ، خودرو به صورت خودكار سوخت گاز را به عنوان سوخت اصلي انتخاب نموده و با آن روشن مي شود و با اتمام هركدام از دو سوخت نيز عمليات تعويض سوخت به صورت خودكار در آن انجام شده و نياز به دستور راننده نمي باشد. موتور EF7 در محيط هاي خيلي سرد نيز قابليت روشن شدن با سوخت گاز را داشته و در هيچ شرايطي كاركرد موتور منوط به وجود سوخت بنزين در باک نيست . در ضمن به واسطه استفاده از تنظيم كننده هيدروليكي سوپاپها ، در هيچ زماني نياز به تنظيم فيلرسوپاپهاي موتور نمي باشد.
طراحي اجزاي اين موتور 16 سوپاپ به نحوي صورت گرفته است كه به واسطه محاسبات رايانه اي پيچيده سطح صدا و لرزش موتور به خصوص در دور آرام بسيار مطلوب و متناسب با موتورهاي روز دنيا بوده و از نظر سطح دستيابي به استاندارد آلايندگي نيز توانايي اخذ بالاترين استانداردهاي روز اروپا ( 5 Euro ) را دارا مي باشد .
(C.V.V.T ) مكانيزم تنظيم زمان بندي متغير سوپاپها
موتور ( EF7) نخستين موتور در ايران است كه در آن از سيستم زمان بندي متغيرسوپاپ ها استفاده شده است . اين سيستم سبب افزايش راندمان موتور شده به نحوي كه در دورهاي پايين سبب كاهش مصرف سوخت ( تا 10 درصد ) و در دورهاي بالا سبب افزايش قدرت موتور مي شود . مهمترين مزاياي اين سيستم عبارتند از :
* امكان جابجايي زمان باز و بسته شدن سوپا پ هاي ورودي
* بهينه نمودن راندمان در تمامي نقاط كاري موتو ر
* بالا نگه داشتن مقادير گشتاور در دورهاي كاري موتور
* كاهش ميزان مصرف سوخت
* كاهش آلودگي
تلمبه آب، صافي روغن و خنك كن روغن در يك مجموعه
تلمبه آب، صافي روغن و خنك كن روغن در موتور EF7 در يك مجموعه طراحي شده است كه تنها توسط چهار پيچ و به واسطه يك آب بند به بدنه موتور متصل مي باشد. مزاياي استفاده از اين قطعه عبارت است ا ز:
- استفاده از يك قطعه به جاي سه قطعه در موتورهاي معمول .
- عدم استفاده از اتصالات و لوله هاي جانبي به دليل اتصال بدون واسطه به بدنه موتور.
- قابليت تعويض صافي روغن و پره تلمبه آب به صورت جداگانه بدون نياز به تعويض كل مجموعه .
دريچه گاز برقی
به واسطه توان وگشتاور بالاي موتور با هر دو سوخت بنزين و گاز ، استفاده از دريچه گاز برقي و نيز كاليبراسيون بسيار دقيق سامانه مديريت موتور ، تعويض سوخت بنزين به گاز و بر عكس به هيچ وجه منجر به تغيير عملكرد خودرو نشده و راننده به هنگام تغيير سوخت در قابليت رانندگي خودرو تغييري احساس نمي كند.
سيستم نشتي يابي هوشمند گاز
چنانچه به هر دليلي كمترين مقدار نشتي در خودرو رخ دهد، قبل از آنكه حتي راننده بوي آن را استشمام كند ، بواسطه بكارگيري سامانه نشتي يابي هوشمند چراغ Check Engine خودرو روشن شده و راننده مي تواند با مراجعه به نمايندگيهاي مجاز از محل وقوع نشتي آگاهي پيدا كرده و آن را برطرف نمايد.
تلمبه روغن مستقيم
طراحي تلمبه روغن در موتور EF7 از نوع حركت مستقيم است به نحوي كه نيروي مورد نياز براي حركت خود را به طورمستقيم و بدون واسطه از ميل لنگ مي گيرد ، در حاليكه براي به حركت در آوردن تلمبه هاي روغن معمولي از چرخدنده يا چرخ و زنجيراستفاده مي گرد د . علاوه بر تامين روغن موتور، از پوسته اين قطعه براي نگهداشتن كاسه نمد جلو موتور استفاده مي گردد كه اين امر موجب حذف يك قطعه از موتور گشته كه علاوه بر كاهش هزينه هاي تعمير و نگهداري و كاهش زمان همبندي، دقت تنظيم كاسه نمد با محور ميل لنگ را بالا برده و در نتيجه احتمال بروز نشتي از كاسه نمد جلو ميل لنگ كاهش مي يابد . از مزاياي ديگرتلمبه روغن مستقيم، بازده بيشتر و همچنين دسترسي آسان تر براي تعميرات است به نحوي كه براي باز كردن اين قطعه، نيازي به باز كردن محفظه روغن نيست .
Last edited by REGISTERED-USER; 27-07-2010 at 21:19.
اصلا فکر 206 هم نکن.واسه خونواده واقعا ماشین عذاب آوریه.
206 موتورش 1600 هستش دوست من!فقط 206 روی بنزین همچین شتابی داره اونم 1700 !
------------------------
در کل تو این مبحث دوگانه سوز انتخاب زیادی ندارید یا باید سمند و 206 و پرشیا انتخاب کنید یا چری یا تو رنج قیمتی بسیار بالاتر مرسدس E200 NGT! تو رنج پایین هم سمند از همه بهتره و امتحان خودشو پس داده!
منم سمند ef7 رو پیشنهاد میکنم!
و نسبت به 206 هم برای جاده و هم برای خانواده مناسب تره.
Last edited by farshad bugatti; 28-07-2010 at 22:14.
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)