سلام آقا يه سوال اگه ماشين گرم باشه و بخواي سرد بشه .مثلا يك ساعت همينجوري در حالت درجا كار كنه چه مشكلي براش پيش مياد و بايد چيكار كنيم.مثلا روغن رو عوض كنيم يا كاره ديگه اي بكنيم.ممنون ميشم جواب بديد.![]()
سلام آقا يه سوال اگه ماشين گرم باشه و بخواي سرد بشه .مثلا يك ساعت همينجوري در حالت درجا كار كنه چه مشكلي براش پيش مياد و بايد چيكار كنيم.مثلا روغن رو عوض كنيم يا كاره ديگه اي بكنيم.ممنون ميشم جواب بديد.![]()
یعنی روا 1 ساعت روشن بوده درجا؟ فکر نمیکنم مشکلی پیش بیاد اونم برای موتور پیکان
اگر خیلی حساس هستید روغن رو مقداری زودتر عوض کنید
حالا باز دوستان بهتر میدونن!
فکر کن 1 ساعت تو ترافیک بودی!
ممنون .روغن رو سريع عوض كردم.
متوجه نمی شوم من یعنی چی؟
منظورشون اینه که اگه یه ماشینی 1 ساعت درجا کار کنه ، چه مشکلی ممکنه پیش بیاد .متوجه نمی شوم من یعنی چی؟
اکثرا میگن حتی برای گرم کردن ماشین هم اونو نذارین درجا کار کنه (به خاطر استهلاک ) و بجاش با دنده سنگین حرکت کنین ولی حالا که اتفاق افتاده هم زیاد سخت نگیرین
مشکلی پیش نمییاد تو ماشین های جدید
و فقط ماشین نباید تو محیط بسته مثل پارکینگ خونه باشه چون بعد از 15 دقیق به شدت گرم میشه.
و باعث گاز گرفتگی هم میشه.
(تو یزد این کاره ما یزدی ها هست که بزاریم کولر کار کنه تا بشه رفت تو ماشین)
هرارت اگزوز به علت سابت موندن ( و نبودن گردش هوا تو خارجش كه با حركت اتمبيل امكان پذثر است ) ماشين ممكنه خطر ناك باشه
بمدت 1 ساعت که سهله 3 ساعت هم روشن بذاری اتفاق خاصی نمیوفته
بشرطی که در محیط بسته نباشه
فرقش اینه که در حال حرکت باد براحتی بیشتری به فن میخوره و رادیاتور خنک میشه ولی در حال توقف باد براحتی به فن برخورد نمیکنه و فن بایس بیشتر کار کنه و یه مقدار دما میره بالاتر.عوضش دور موتور در حداقل خودشه...
فقط همین و بس
منم نظر میدم دوستان البته با اجازه اساتید
درجا کار کردن به دلیل برقرار شدن نسبت هوا به بنزین در شرایط نزدیک به استکیومتریک احتراق کامل داری.یعنی قشنگ کار میکنه ماشین در شرایطی که عضوی نقص نداشته باشه.خوب معلومه که زود گرم میشه ماشین.از اونجایی هم که دوستمون فرمود چون ماشین در حال حرکت نیست پس جریان هوا به رادیات برخورد نکرده و فن باید با دور بیشتر کار کنه و همچنین ترموستات سیستم هم باز میمونه تا جریان اب به توی گردش باشه واسه خنک شدن.دوستمون هم اشاره کرد که مثل اینکه توی ترافیک باشی اما یه تفاوت داره اونجا گرما میشه به محیط انتقال داد اما توی محیط بسته مقدار کربن و مونوکسید ها افزایش یافته(نسوخته)و ماشین بیشتر داغ میکنه)بدترین ضرری که داره سوپاپ های ماشین به مرور زمان اذیت میشن.به خاطر همین هست که میگن موتور سیکلت هم نباید زیاد درجا کار کنه
موفق باشید![]()
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)