تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 22

نام تاپيک: دود سفید اگزوز ناشی از چیست ؟

  1. #1
    حـــــرفـه ای mahdi7610's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    محل سكونت
    قـــــــم
    پست ها
    6,150

    پيش فرض دود سفید اگزوز ناشی از چیست ؟

    سلام

    یه پیکان مدل 83 انژکتوری دارم . الان 2 روزه از اگزوز دود سفید مایل به ابی هوایی میده . دودش خیلی خیلی زیاده
    وقتی هم ماشین را روشن میکنم پرت پرت میکنه . با دنده سه که میرم انگار با دنده یک داری میری اصلا ماشین حرکت نمی کنه گاز که میدی یه دفعه شتاب بسیار زیادی مگیره

    مشکل از کجاست ؟

  2. #2
    حـــــرفـه ای ess_1362's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    server 3 hdd 7 partition 1 unallocated(bad sector)
    پست ها
    6,800

    پيش فرض

    دود سفيد و علت آن :
    چون خودرو شما انژكتوري هست و دودش هم رنگ سفيد مايل به آبي هست پس فرضيه كثيف بودن انژكتور و كاربراتور و .... منتفي هست.
    شما آخرين بار كي روغن موتور عوض كردي؟چقدر روغن موتور داخل ENGINE ريختي؟
    دقت كنيد وقتي ماشين گرم هست اين دود را ميده يا از همون اول كه روشن مي كني دود ميده؟

    اگر ماشين از همون اول دود ميده و به گرمي و سردي موتور ربطي نداره و چون ميگيد ماشين جون نداره متاسفانه يك يا چند تا از رينگ هاي روغن آسيب ديده و بايد هر چه سريعتر موتور باز بشه و رينگ پيستون(اعم از روغن و كمپرس) به همراه واشر پايه سوپاپ ها تعويض بشه

    ولي اگر فقط وقتي ماشين گرم ميشه دود بيرون ميده و وقتي درجا كار مي كنه دودش كم كم بيشتر ميشه حدس ميزنم فقط واشر پايه سوپاپ ها به علت ريختن روغن بيش از اندازه به درون موتور آسيب ديدن و باز هم بايد سر سيلندر باز بشه

    به هر حال اگر شما مجبور بشي كه سر سيلندر را باز كني(به هر دو علت فوق) به نظر من كاملا منطقي هست كه هم رينگ پيستون را عوض كني و هم واشر پايه سوپاپ ها تا بعدن دوباره مجبور نشي كل خرج را مجددا متحمل بشي

  3. 3 کاربر از ess_1362 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    حـــــرفـه ای mahdi7610's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    محل سكونت
    قـــــــم
    پست ها
    6,150

    پيش فرض

    دود سفيد و علت آن :
    چون خودرو شما انژكتوري هست و دودش هم رنگ سفيد مايل به آبي هست پس فرضيه كثيف بودن انژكتور و كاربراتور و .... منتفي هست.
    شما آخرين بار كي روغن موتور عوض كردي؟چقدر روغن موتور داخل ENGINE ريختي؟
    دقت كنيد وقتي ماشين گرم هست اين دود را ميده يا از همون اول كه روشن مي كني دود ميده؟

    اگر ماشين از همون اول دود ميده و به گرمي و سردي موتور ربطي نداره و چون ميگيد ماشين جون نداره متاسفانه يك يا چند تا از رينگ هاي روغن آسيب ديده و بايد هر چه سريعتر موتور باز بشه و رينگ پيستون(اعم از روغن و كمپرس) به همراه واشر پايه سوپاپ ها تعويض بشه

    ولي اگر فقط وقتي ماشين گرم ميشه دود بيرون ميده و وقتي درجا كار مي كنه دودش كم كم بيشتر ميشه حدس ميزنم فقط واشر پايه سوپاپ ها به علت ريختن روغن بيش از اندازه به درون موتور آسيب ديدن و باز هم بايد سر سيلندر باز بشه

    به هر حال اگر شما مجبور بشي كه سر سيلندر را باز كني(به هر دو علت فوق) به نظر من كاملا منطقي هست كه هم رينگ پيستون را عوض كني و هم واشر پايه سوپاپ ها تا بعدن دوباره مجبور نشي كل خرج را مجددا متحمل بشي
    سلام

    ممنون از اطلاعات مفید و کمکتون

    راستش روغن موتور تقریبا 20 روز پیش عوض کردم و توی این 20 روز 100 کیلومتر هم ماشین کار نکرده .

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    اینا نمیدونم . چون خودم نبرده بودم .


    وقتی که ماشین کار میکنه و گرم میشه دود میده . اول دودش زیاد نیست اما رفته رفته دودش خیلی زیاد میشه و وقتی ماشین وایستاده و کار میکنه هم دودش همون طور زیاد هست .

    ماشین را بردم پیش مکانیک . گفت موتور سالم هست و هیچ مشکلی نداره . بعدش شمع ها را در اورد و تمیز کرد و دوباره جا زد . میگفت وقتی شمعها را خشک میکنی و جا میزنی دوباره خیس میشن .
    فقط همین کار را کرد و مشکل حل شد .

    بعدش گفت اگه باز مشکل پیش اومد احتمالا مشکل از سرسیلندرها هستش .

    چند روز دیگه هم قراره برم عروسی شهر دیگه ، میترسم تو جاده واسم مشکل ساز بشه . منم که زیاد به فنی خودرو وارد نیستم .

  5. #4
    آخر فروم باز Penryn's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    پست ها
    965

    پيش فرض

    ببین
    دود سفید (منظور بخار آب هستش)= ورود آب به موتور.دلایل: ترک خوردن بدنه ی موتور و ورود آب به موتور-سوختن واشر سر سیلندر و قاطی کردن آب-...
    دود آبی= روغن سوزی داشتن.دلایل:درست کار نکردن رینگ پیستون و نیاز به تعویض اونها-در بدترین حالت احتمال گشاد شدن سیلندر و نیاز به بوش گذاشتن
    دود سیاه=ورود بیش از حد بنزین به سیلندر.دلایل:تنظیم نبودن کاربراتور در ماشینهای کاربراتوری-بهم خوردت تنظیمات کامپیوتر کنترل کننده ی انژکتور(ECU)

    مشکل شما احتمالاً ناشی از روغن سوزیه.

  6. 2 کاربر از Penryn بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #5
    حـــــرفـه ای ess_1362's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    server 3 hdd 7 partition 1 unallocated(bad sector)
    پست ها
    6,800

    پيش فرض

    راستش روغن موتور تقریبا 20 روز پیش عوض کردم و توی این 20 روز 100 کیلومتر هم ماشین کار نکرده .
    وقتی که ماشین کار میکنه و گرم میشه دود میده . اول دودش زیاد نیست اما رفته رفته دودش خیلی زیاد میشه و وقتی ماشین وایستاده و کار میکنه هم دودش همون طور زیاد هست .
    با توجه به مواردي كه شما اشاره كردي كسي كه روغن را براي شما تعويض كرده احتمالا بيش از حد روغن داخل موتور ريخته كه واشر پايه سوپاپ ها آسيب ديده
    به نظر من اگر هنوز مشكل وجود داره بايد به يك تعمير كار مجرب تر مراجعه كنيد چون سر سيلندر بايد باز بشه

  8. این کاربر از ess_1362 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه AIRO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2010
    محل سكونت
    ایران
    پست ها
    223

    پيش فرض

    رینگ روغن اتوموبیل شما ضعیف کرده و واشر سر سیلندر سوخته و باید عوض بشه
    برای همین هم آب همراه با کمپرس از اگزوز خارج می شه و باعث کم شدنم قدرت موتور می شه !

    (اتوموبیل شما کلا باید موتورش تعمیر بشه)

  10. 2 کاربر از AIRO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #7
    حـــــرفـه ای mahdi7610's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    محل سكونت
    قـــــــم
    پست ها
    6,150

    پيش فرض

    سلام

    ولی من به مکانیک نشون دادم و گفت موتور هیچ ایرادی نداره . حتی خودش با ماشین چند دور هم زده و میگه مشکلی نداره . البته الان ماشین خدا رو شکر مشکلی نداره . و خودم هم احساس میکنم که مشکل برطرف شده . فقط مکانیک میگفت مصرف ماشین یه خورده بالا هستش و بهتره یه تنظیم موتور هم بکنی . که البته من هفته پیش تنظیم موتور کرده بودم .

    حالا که فعلا مشکلی نیست تا برم عروسی و برگردم .

    ممنون از راهنمایی های مفیدتون .

    موفق باشید

  12. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه meto_895's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    پست ها
    296

    پيش فرض

    شاید بخار باشه چون ممکنه اب وارد موتور شده باشد و شاید تو بنزینت اب وجود داره

  13. #9
    پروفشنال MCI's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    محل سكونت
    جایی به اسم ایران
    پست ها
    639

    پيش فرض

    من یه سوال دارم.
    تفاوت تعویض روغن موتور پراید با فیلتر روغن و تعویض بدون فیلتر روغن چقدره.
    یعنی وقتی روغن عوض میکنی با فیلتر روغن. باید 4 لیتر کامل روغن تو موتور ریخته بشه یا استانداردش 3.5 لیتره .

  14. این کاربر از MCI بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #10
    پروفشنال mra680's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    محل سكونت
    ايران-تهران
    پست ها
    563

    پيش فرض

    من یه سوال دارم.
    تفاوت تعویض روغن موتور پراید با فیلتر روغن و تعویض بدون فیلتر روغن چقدره.
    یعنی وقتی روغن عوض میکنی با فیلتر روغن. باید 4 لیتر کامل روغن تو موتور ریخته بشه یا استانداردش 3.5 لیتره .
    اوصولا نيم ليتر اضافه در موقع تعويض ----- روغن ميريزن
    البته ----- ها روي بدنشون مقدار لازم نوشته شده

  16. این کاربر از mra680 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است

    MCI

صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •