تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 10 از 10

نام تاپيک: کوئیک شیفتر

  1. #1
    پروفشنال soooot's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2005
    محل سكونت
    فعلا توي مردمك چشم شما !
    پست ها
    786

    پيش فرض کوئیک شیفتر

    سلام
    ده هزار تا کوئیک شیفتر دارم. ( وارداتی ( جنس با کیفیت ) )
    دونه ای 40 هزار تومن.
    قیمت معمول کوئیک شیفتر در بازار چنده؟
    به نظر شما کجا میتونم این ده هزار تا رو با این قیمت بفروشم؟
    خریداری هست؟

  2. #2
    آخر فروم باز mm00's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    محل سكونت
    Gaming n mUsic WorldZ
    پست ها
    1,019

    پيش فرض

    تا جایی که من میدونم ماله ماشین های مختلف فرق داره
    ماله چه ماشینی هست؟

  3. #3
    آخر فروم باز babak_gww's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    U.Iran
    پست ها
    1,317

    پيش فرض

    میشه یکی توضیح بده که این کوئیک شیفتر چی هست و کارش چیه؟

  4. این کاربر از babak_gww بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #4
    داره خودمونی میشه amirata71's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    محل سكونت
    tehran evin
    پست ها
    63

    پيش فرض

    این کوِِییک شیفتر چیه؟

  6. این کاربر از amirata71 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #5
    حـــــرفـه ای p3yman_xl's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2007
    محل سكونت
    Somewhere between the end of the line and the middle of nowhere
    پست ها
    2,568

    پيش فرض

    کوئیک شیفتر چیست؟ در گیربکس های دستی معمولی( Manual Transmission ) عمل تعویض دنده به صورت اچ شکل (H Pattern) انجام می پذیرد. در اتومبیل های مسابقه ای عمل تعویض دنده به صورت متوالی (Sequential Manual Transmission) برای دقت و سرعت بالاتر انجام می گیرد.

    H Pattern



    هر چه عمل تعویض دنده سریعتر انجام شود افت دور موتور و هدر رفتن نیروی موتور کمتر می گردد که نتیجه آن شتابگیری بهتر در هنگام تعویض دنده مستقیم و ترمز گیری ایمن تر در هنگام تعویض دنده معکوس می باشد. گیربکس های سکوئنشیال دستی به دلیل اینکه معمولا غیر سنکرونیزه هستند برای استفاده خیابانی مناسب نبوده و تعویض دنده آنها مهارت و تجربه زیاد را می طلبد و استفاده از آنها در ترافیک های شهری تقریبا غیر ممکن است. در اتومبیل های خیابانی به دلیل تنوع استفاده کنندگان از لحاظ سن و رفتار رانندگی، کارخانجات اتومبیل سازی یک رنج میانگین برای شیفتر تعویض دنده را در نظر می گیرند. به همین دلیل کمپانی های تیونینگ اقدام به طراحی و ساخت قطعه ای به نام کوئیک شیفتر (شورت شیفتر) برای اتومبیل های خیابانی با گیربکس دستی نموده اند تا خواسته رانندگانی که دوست دارند هر چه سریعتر و دقیقتر دنده ها را عوض کرده و از نیروی موتور اتومبیل خود بهتر استفاده نمایند را برآورده کنند. کیت های کوئیک شیفتر معمولا به صورت بولت آن ( فقط با باز و بست پیچ های مربوطه و بدون هیچگونه دستکاری عمده برای نصب) طراحی می گردند.این کیت ها بنا به نوع سیستم محرکه خودرومتفاوت هستند و بدون دست خوردن به داخل گیربکس قابل نصب می باشند. در اتومبیل های دیفرانسیل عقب، گیربکس معمولا در زیر دسته دنده قرار دارد و کیت های کوئیک شیفتر با دسته دنده جدید طوری طراحی شده اند که پس از نصب فاصله تعویض دنده را کوتاه و عمل تعویض را سریع تر قابل انجام کنند.در شکل کیت کوئیک شیفتر بی ام دبلیو اتاق E-36 نمایش داده شده است.
    در اتومبیل های دیفرانسیل جلو معمولا گیربکس در پشت چرخ چپ قرار دارد و لذا نیروی دست راننده می بایست به طریقی از دسته دنده به گیربکس برای تعویض دنده برسد.این کار معمولا توسط یک سری میله به نام ماهک که با اتصالات گلوله کاسه ای (Ball Joint) به هم متصلند و یا به وسیله یک سری سیم نازک فولادی انجام می شود. معمولا کیت های کوئیک شیفتر برای این اتومبیل ها به صورت اصلاح و تغییر در ماهک بندی و یا سیم بندی این انتقال دهنده های نیروی دست انجام می شود.نمونه کیت های کوئیک شیفتر برای اتومبیل هیوندای اکسنت و مزدا و پژو ٢٠٦ قابل رویت است.




    با نصب این کیت ها با کوتاه کردن فاصله تعویض دنده و گرفتن حرکات و لقی های اضافی دسته دنده، سرعت تعویض دنده بسیار سریعتر و دقیقتر می شود و لذا احتمال تعویض نا صحیح دنده ها در رانندگی های سریع به نحو چشمگیری کاهش می یابد. عمل تعویض دنده ناقص درهنگام رانندگی که معمولا با ایجاد صدای نا هنجاردر گیربکس( در اصطلاح عوام آب هویج گرفتن) که ناشی از ساییده شدن و به مرور زمان خرد شدن دنده برنجی هاست از علل اصلی خرابی گیربکس های دستی می باشد، چراکه با ساییده شدن دنده برنجی ها، براده های آن در گیربکس در طول زمان کوتاهی باعث ساییده شدن تمام قطعات داخلی می گردند که با به صدا افتادن گیربکس و سپس با از کار افتادن آن همراه خواهد بود.

    منبع: topcarclub.com

  8. 16 کاربر از p3yman_xl بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #6
    آخر فروم باز babak_gww's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    U.Iran
    پست ها
    1,317

    پيش فرض

    پس اگه نصب کنیم خیلی بهتره تا اینکه نکنیم ؟ من شنیدم میگن ممکنه آلیاژ نامرغوب باشه و دردسر درست کنه

  10. #7
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Feb 2011
    پست ها
    1

    پيش فرض

    روی ماشین آمریکایی نصب میشه ؟

  11. #8
    آخر فروم باز roteal2007's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    اصفهون نصف جهون...
    پست ها
    3,270

    پيش فرض

    برای خودروهای مختلف متفاوت هست دوست من شما میتونی اینا رو ببری آپکو و یا بازاری های عمده تهران و آبشون کنی حداکثر قیمت رو 30 تومن آمار دارم اما یه یسری کویک شیفتر هشل هست که ایران میزنه و 15 تومنه ....

  12. #9
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Aamoo's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2006
    محل سكونت
    سرزمینی با ثروت بیکران،غرق در فقر
    پست ها
    412

    پيش فرض

    ولي تو سايت آپكو قيمتش خيلي بيشتر از ايناس
    دست كم دو برابره

  13. #10
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    پست ها
    1

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •