تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 9 از 9

نام تاپيک: سوالی از نرم فزار مایا

  1. #1
    پروفشنال Wolf of aria's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    در دنیای سه بعدی
    پست ها
    537

    پيش فرض سوالی از نرم فزار مایا

    سلام بر تمامی دوستان سه بعدی کار .
    میخواستم بدونم گزینه vertex Face در بخش کمپنند های پلاگین مایا چه کاربوردی داره
    اگر میدونید لطفاً راهنمایم کنید.

  2. #2
    آخر فروم باز SevenART's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    Spadanaa_Club
    پست ها
    1,157

    پيش فرض

    گزينه هاي Vertex و Face:

    وِرتكس : به معني نوك < راس .. يعني روؤس هر شيء ... مثلا مربع چهار تا راس داره ....

    فيس : فيس به معني صفحه ... صفحه توي رياضي يعني 180 درجه ... ... يك مربع و تمام شكلهاي هندسي دو بعدي داراي يه صفجه هستند ... يعني يك سطح صاف كه توسط ضلعها محدود شده ... اما يك مكعب داراي 6 صفحه است ...



    براي مثال توي شكل بالا اون سطح قرمز سبز و آبي Face هستند ... اون كره هاي زرد رنگ Vertex هستند .... و اون ميله ها (ضلع ها) Edge هستند .

    ما توي مدلسازي توسط تغيير دادن اين مقادير مي تونيم اجسام مختلفي ايجاد كنيم .... مثلا توي مايا وقتي Vertex را انتخاب مي كني مي توني روي راس اجسام (همون كره ها) تغييرات ايجاد كني مثلا يه دونه از اين ورتكس ها را بگيري و با ابزار Move جابه جا كني و يه جسم ايجاد كني ....

    ايننا ديگه فهميدن بستگي به اين داره خودت امتحان كني وتمرين كني ...

  3. 6 کاربر از SevenART بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    پروفشنال Wolf of aria's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    در دنیای سه بعدی
    پست ها
    537

    پيش فرض

    گزينه هاي Vertex و Face:

    وِرتكس : به معني نوك < راس .. يعني روؤس هر شيء ... مثلا مربع چهار تا راس داره ....

    فيس : فيس به معني صفحه ... صفحه توي رياضي يعني 180 درجه ... ... يك مربع و تمام شكلهاي هندسي دو بعدي داراي يه صفجه هستند ... يعني يك سطح صاف كه توسط ضلعها محدود شده ... اما يك مكعب داراي 6 صفحه است ...



    براي مثال توي شكل بالا اون سطح قرمز سبز و آبي Face هستند ... اون كره هاي زرد رنگ Vertex هستند .... و اون ميله ها (ضلع ها) Edge هستند .

    ما توي مدلسازي توسط تغيير دادن اين مقادير مي تونيم اجسام مختلفي ايجاد كنيم .... مثلا توي مايا وقتي Vertex را انتخاب مي كني مي توني روي راس اجسام (همون كره ها) تغييرات ايجاد كني مثلا يه دونه از اين ورتكس ها را بگيري و با ابزار Move جابه جا كني و يه جسم ايجاد كني ....

    ايننا ديگه فهميدن بستگي به اين داره خودت امتحان كني وتمرين كني ...
    مرسی دوست عزیز که توضح کامیلی داید.

    مثل این که نتونیستم مشکلمو به درستی بیان کنم.


    منظورم از کمپنندهای Vertex , Face , Edge ,UV نیست منظورم Vertex Face هستش که یکی از کمپنندهای
    پلوگان در مایا است .

    اگر کاربور اونو میدونید لطقاً توضح دهید.

  5. این کاربر از Wolf of aria بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #4
    داره خودمونی میشه samiei_m_j's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    161

    پيش فرض

    واقعا وقتی که کسایی مثل این دوست عزیزمون به این قشنگی توضیح میدن
    جای کسی مثل من اینجاها نیست

  7. #5
    آخر فروم باز SevenART's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    Spadanaa_Club
    پست ها
    1,157

    پيش فرض

    واقعا وقتی که کسایی مثل این دوست عزیزمون به این قشنگی توضیح میدن
    جای کسی مثل من اینجاها نیست
    e...يعني چي؟ !!


    تو راهت را پيدا كن عزيز .....

  8. این کاربر از SevenART بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #6
    پروفشنال Wolf of aria's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    در دنیای سه بعدی
    پست ها
    537

    پيش فرض

    هنگامبکه در مایا یه شی از جنس پلوگان ایجاد کنید و روی آن راید کلیک کنید بخش انتخاب اجزا آن نمایان میشود.
    vertex , edge , face ,UV,و Vertex Face همین ورتیکس فیس را انتخاب کنید
    آن شی این شکلی میشه .




    خوب کاربورد این کامپننبد پلوگان در مایا چیه .
    اگر کسی از شما دوستان میدونه برام بگه این به چی درد میخوره .

  10. این کاربر از Wolf of aria بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #7
    آخر فروم باز SevenART's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    Spadanaa_Club
    پست ها
    1,157

    پيش فرض

    آفرين همين ... اينو نم بلد نيستم كسي بلده ؟ اين ماله چيه؟

  12. این کاربر از SevenART بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه pezhmax's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    رشت
    پست ها
    333

    پيش فرض

    میدانید که در مایا به وسیله ابزار Vertex Normal Edit Tool میتوانید جهت نرمالهای یک حجم را ویرایش کنید. اگر ما در یک حجم متشکل از چند سطح به هم پیوسته مانند یک کره ساده اقدام به ویرایش نرمالها از طریق انتخاب یک یا چند Vertex نماییم، همه سطوحی که دارای نقاط مشترک هستند تاثیر میپذیرند. برای جلوگیری از این انر می توانیم از انتخاب نقاط در حالت vertex face استفاده کنیم.






  14. 3 کاربر از pezhmax بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #9
    پروفشنال Wolf of aria's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    در دنیای سه بعدی
    پست ها
    537

    پيش فرض

    مرسي دوست عزيز از اين توضح پر ارزش تون .

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •