سلام خدمت دوستان
يه سوال ديگه
تو اين عكس دوتا shape واسه خودشون حركت مي كنن ، ميخوام وقتي به هم مي رسن از رو همديگه رد نشن بلكه برگشت داده بشن يعني انگاري به مانع خورده و دوباره برگرده
![]()
سلام خدمت دوستان
يه سوال ديگه
تو اين عكس دوتا shape واسه خودشون حركت مي كنن ، ميخوام وقتي به هم مي رسن از رو همديگه رد نشن بلكه برگشت داده بشن يعني انگاري به مانع خورده و دوباره برگرده
![]()
Last edited by Samba; 15-07-2010 at 11:10.
سلام.
تابع آماده برای این کار وجود نداره که وقتی خوردن به هم برگردن. باید با محاسبات ریاضی خودت کدش رو بنویسی.
سلام دوست عزيز ديگه اينو مي دونيم
يه راهنمايي كوچيك كنيد كه چطور از خواص top و left استفاده كنم تا وقتي به هم مي رسن به هم بخورن و برگشت داده بشن
ممنون
یه الگوریتمی هست به اسم Collision Detection ...!
توی بازی ها برای تشخیص برخورد استفاده میشه...!
یه نگاه به این بنداز...! :
موفق باشی...!کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید![]()
سلام
ميشه بگي چطوري ميتونم اين كارو بكنم؟؟؟؟؟
چی شد کسی نبووووووووووووووووووووووو ود؟؟؟؟
چرا از همون راهی که گفتم استفاده نمی کنی...؟
بازی های دو بعدی هم از همون الگوریتم استفاده میکنن...!![]()
دوست عزیز
خیلی سخته از این راه بری
سلام
با استفاده از top , left میتونی مرکز دو تا توپ را بدست بیاری بعد با استفاده از فیثاغورس فاصله دو مرکز دایره ها را از هم بدست بیار اگه این فاصله به اندازه مجموع شعاع دو تا شکل بود یعنی به هم رسیدند جهت حرکت را عوض کن ساده ترین روش اینه که دقیقا dx,dy آنها را قرینه کنی یعنی توپ رو مسیری که اومده برگرده.
یه کار قشنگ دیگه اینه که نیم ساز دو تا خط که دایره ها روش حرکت میکنه را پیدا کنی و نسبت به اون مسیر جدید را تعیین کنی
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)