در بازي فركانس اهميت بيشتر داره و فركانس بالاتر فريم بيشتري به شما ميده در صورتي كه مثلا موتور بازي مولتي ترد نباشه!
كش اهميت خيلي كمي در بازي داره چون آدرس دهي ها مدام در حال تغيير هست و هر فريم آدرس دهي متفاوتي داره!
FSB يا فركانس مسير هم در بازي نقشي نداره
در رندرينگ فركانس و كش و تعداد هسته و فركانس مسير اهميت داره مخصوصا اگر بصورت حرفه اي باشه
فركانس در افزايش سرعت پردازش فريم موثر هست.
كش در آدرس دهي دستورالعمل هاي نرم افزاري تاثير ميذاره
هسته تعداد رشته هاي پردازش را زياد مي كنه كه در سرعت رندر فريم ها تاثير تصاعدي داره
و فركانس مسير هم در پلتفرم هاي جديد(AM3 , 1366 , 1156 ) در صورتي كه از كارتهاي حرفه اي رندر(كوادرو FX يا FIREGL ) استفاده بشه پهناي مسير NB با پردازنده را افزايش ميده كه باعث افزايش پرفرمنس ميشه
اابته در رندر دستورالعمل هاي پردازنده هم تاثير زيادي داره (SSE1,2,3,4,4.2 )
در ساير پردازش هاي ويندوز هم فركانس و دستورالعمل ها تاثير بيشتري را دارند
در بازي فركانس رم تاثير خيلي زيادي نداره(درهيچ بازي اشاره اي به فركانس رم نميشه و فقط حجم را مي نويسه) ولي افزايش فركانس رم موجب افزايش فريم به ميزان محدود ميشه
حجم رم در بازي تاثير فوق العاده اي داره.مثلا افزايش حجم از 2 به 4 گيگ در سرعت لود شدن تاثير بالايي داره و از 4-8 هم باز تاثيرگذار هست ولي به ميزان كمتر
تايمينگ هم تاثير نامحسوسي در بازي داره(حداكثر بين 2-4%)
كانال هم فقط در سرعت لود بازي تاثير گذار هست
در رندر تمام پارامتر هاي بالا تاثير محسوس دارند هم حجم و هم فركانس و هم تايمينگ و مخصوصا كانال كه باعث افزايش پهناي باند رم و پردازنده ميشه.كلا در اين كاربري هر چقدر فركانس بالاتر و تايمينگ كوتاهتر باشه سرعت رندر فريم كمتر ميشه
در ساير كاربردهاي ويندوز هم اين سه پارامتر به مقدار بيشتر و كمتر (بسته به نوع پردازش ) دخيل هستند
اين يكي فقط در بعضي موارد خاص تاثير داره
مثلا در بازي تاثير مستقيم داره و هر چقدر قدرتمند تر باشه بازدهي بهتري بدست مياد.البته حجم جز در موارد خاص تاثير گذار نيست و بيشتر فركانس و نوع هسته و حافظه و شيدر تاثير گذار هست
در مورد رندر هم فقط كارتهاي ويژه تاثير محسوسي در كارايي و پرفرمنس دارند(كوادرو FX و FIRE GL)
در ساير پردازش هاي ويندوز هم جسته و گزيخته تاثير گذار هست مثلا در تبديل فرمت تصاوير و يا استفاده از برنامه فلش