تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 25

نام تاپيک: آموزش ساخت کاراکتر فانتزی

  1. #1
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    1 آموزش ساخت کاراکتر فانتزی

    سلام به همه...
    با توجه به اینکه خیلی از کاربرا دوست دارن با برنامه های سه بعدی چیزهای مختلفی بسازن و یکی از این چیزها کاراکتر(حالا هر نوعش) هستش و من خودم به این مقوله خیلی علاقه دارم تصمیم گرفتم آموزش ساخت یه کاراکتر ساده رو اینجا بذارم:
    کاراکتری که قراره بسازیم رو میتونید در تصویر پایین ببینید:


    آموزش با برنامه ی 3ds max هستش. و در کنار توضیحات، عکس و فایل خود برنامه ی مکس(max.) و فایل فرمت obj. رو هم قرار میدم. ورژن برنامه ی مکس من 2009 هستش!

    هر گونه نظر یا پیشنهادی دارید همینجا بگید تا روند آموزش و یادگیری به بهترین نحو صورت بگیره.

    امیدوارم در این تاپیک لحظات خوبی رو بگذرونید.

  2. 18 کاربر از HOMAYOON.F بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    پست ها
    41

    پيش فرض

    آقا دیونتم اگر این کارو انجام بدید
    متاسفانه من در فروم 3بعدی فقط میبینم دوستان حرفه ای با هم دیگه در ارتباط هستن و فقط امثال خودشون رو تحویل میگیرن و از همین موضوع هم ناراحتم به هر حال تا رفقایی مثل شما هست باید این کمبود رو جبران کنید در فروم
    فقط خواهشی که از شما دارم اینه که توضیحات کالی در مورد این آموزش بدید تا مبتدیهایی مثل من دعات کنن موفق باشید

  4. 4 کاربر از .ir. بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    حـــــرفـه ای Borhan72's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    همين دور و ورا...       اسم شريف: آقا برهان
    پست ها
    2,785

    پيش فرض

    آفرين همايون...
    خيلی كار خوبی ميكنی....

    شايد با اين آموزشت منم يه چيزی ياد گرفتم....
    ولی ميگم مكست 2009هه؟؟؟ 2008 نداری؟؟؟
    اگرم آموزش خوبی بشه خودم جمع آوريش ميكنم و بصورت يه PDF ميدمش بيرون

  6. 5 کاربر از Borhan72 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    پيش فرض

    آقا دیونتم اگر این کارو انجام بدید
    متاسفانه من در فروم 3بعدی فقط میبینم دوستان حرفه ای با هم دیگه در ارتباط هستن و فقط امثال خودشون رو تحویل میگیرن و از همین موضوع هم ناراحتم به هر حال تا رفقایی مثل شما هست باید این کمبود رو جبران کنید در فروم
    فقط خواهشی که از شما دارم اینه که توضیحات کالی در مورد این آموزش بدید تا مبتدیهایی مثل من دعات کنن موفق باشید
    از نظرت ممنونم دوست عزیز...
    اگه جایی از آموزش نامفهوم بود میتونی سوالاتت رو بپرسی تا جواب بگیری.

    آفرين همايون...
    خيلی كار خوبی ميكنی....
    شايد با اين آموزشت منم يه چيزی ياد گرفتم....
    ولی ميگم مكست 2009هه؟؟؟ 2008 نداری؟؟؟
    اگرم آموزش خوبی بشه خودم جمع آوريش ميكنم و بصورت يه PDF ميدمش بيرون
    مرسی برهان جان...
    راستش تو که نیازی نیست فایل مکس رو بگیری! فایل رو واسه تنظیم بلوپرینت یا تغییر جزئیات میذارم که تو خودت اینکاره ای...

  8. 4 کاربر از HOMAYOON.F بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    آخر فروم باز SevenART's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    Spadanaa_Club
    پست ها
    1,157

    پيش فرض

    همایون کارت درسته .. ولی جون من عکس عکسی بزار .. چون حوصله خومدم ندارم ... می خوام هم یاد بگیرم .. جووووووووونه من .. تازه اینطوری راحت تره ... شات شاته کارت را عکس بزاری و یه توضیح بدی ..

    منونتم

  10. این کاربر از SevenART بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    پيش فرض

    خب دوستان مرحله ی اول رو شروع میکنیم.
    قبل از هر چیز از تصویری که داریم باید بلوپرینت درست کنیم. بلوپرینت هم که میدونید چیه، به تصاویرِ نماهای مختلف از مدلی که میخوایم بسازیم بلوپرینت میگن!
    واسه این مدل ما فقط به دو نمای روبرو(FRONT) و کِنار یا بغل (SIDE) نیاز داریم! چون مدل جزئیات زیادی نداره فقط همین دو نما کافیه. البته در طول مدلینگ همیشه یه گوشه ی چشمی به بقیه ی نماها هم داریم.
    خب مدل شیت(همون عکسی که تو پست اول گذاشتم) رو به فتوشاپ میبریم و نماهای روبرو و کنار رو ازش جدا میکنیم و هر کدوم رو به صورت یه فایل مجزا ذخیره میکنیم. من قبلاً این کار رو کردم و اونها رو در آدرس پایین آپ کردم. میتونید استفاده کنید:

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بعد از آماده کردن بلوپرینت، برنامه ی مکس رو اجرا کرده و در نمای FRONT یه PLANE به طول و عرض پیکسلهای عکسمون از نمای روبرو ایجاد میکنیم. در تصویر پایین به گزینه 1 توجه کنید. مکان FRONT PLANE رو مثل گزینه ی 2 تنظیم میکنیم. حالا واسه نسبت دادن تصویر نمای روبرو، با زدن کلید M از کیبرد، متریال ادیتور رو باز میکنیم و فایل مورد نظر رو انتخاب و تنظیماتش رو مانند گزینه ی 3 انجام میدیم و در نهایت عکس رو به PLANE نسبت میدیم.
    حالا در نمای RIGHT یه PLANE دیگه واسه تصویر کاراکتر از نمای کنار ایجاد میکنیم. طرز کار دقیقاً مثل ساخت FRONT PLANE هستش، فقط به طول و عرض PLANE و تعداد پیکسلهای طول و عرض عکس توجه کنید.
    فایل MAX. تا اینجای کار رو تو همون فایل فشرده ی بالا گذاشتم. شما فقط باید تو متریال ادیتور عکسها رو آدرس دهی کنید.
    میتونستم فایل آماده به همراه آدرس دهی صحیح رو به صورت آرشیو قرار بدم، اما چون هدف آموزشه بهتره خودتون این کارو کنید.



    اگه تا اینجای کار، سوالی هست بپرسید.
    بعد از این مرحله میریم سراغ مدلینگ.
    روش مدلینگ BOX MODELING هستش و از کله ی کاراکتر شروع میکنیم.

  12. 14 کاربر از HOMAYOON.F بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #7
    پروفشنال ZOHAA's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    ایران.تهران.شرق
    پست ها
    529

    پيش فرض

    مرسی همایون،آموزشت عالیه
    حسابی دنبال همچین چیزی بودم


  14. 4 کاربر از ZOHAA بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #8
    آخر فروم باز Farzad.wow's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    محل سكونت
    تربت حیدریه ....
    پست ها
    1,895

    پيش فرض

    مرسی همایون
    کاره خیلی خوبی رو داری میکنی

    بچه ها فک میکنم این تاپیکو خوده همایون ادامه بدش و کسی نطر نده خیلی بهتر میشه
    مرسی

  16. 5 کاربر از Farzad.wow بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #9
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    پيش فرض

    همایون کارت درسته .. ولی جون من عکس عکسی بزار .. چون حوصله خومدم ندارم ... می خوام هم یاد بگیرم .. جووووووووونه من .. تازه اینطوری راحت تره ... شات شاته کارت را عکس بزاری و یه توضیح بدی ..

    منونتم
    مرسی، همین کار رو میکنم.

    مرسی همایون،آموزشت عالیه
    حسابی دنبال همچین چیزی بودم
    خواهش میکنم.خوشحالم که میتونم کمک کوچیکی بکنم.

    مرسی همایون
    کاره خیلی خوبی رو داری میکنی

    بچه ها فک میکنم این تاپیکو خوده همایون ادامه بدش و کسی نطر نده خیلی بهتر میشه
    مرسی
    بَه استاد...
    با نظرت موافقم. اما اگه کسی سوالی داره بپرسه. واسه تشکر از دکمه ی تشکر استفاده کنید.
    مرسی...
    .................................................. ...
    خب تا چند ساعت دیگه ادامه ی کار رو میذارم.
    فقط اگه واقعا تا اینجای کار سوالی واستون پیش نیومده و نشون دهنده ی این باشه که تا اینجاشو خوب بلدید جای خوشحالی داره.
    یه نکته هم بگم که بلوپرینتهامون تو صحنه سایزشون یکی نیست اما کاملا با هم همخوانی دارن. اگه دقت کنید، از قسمت بالا کاملا با هم Align هستن اما از پایین بلوپرینت Side یه خورده پایین تره که اصلا مشکلی نیست!
    منتظر ادامه باشید...

  18. 3 کاربر از HOMAYOON.F بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  19. #10
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    پيش فرض

    شروع مدلینگ;
    ساخت کله:
    در نمای پرسپکتیو یه باکس با سگمنتهای 1 واسه طول و عرض و ارتفاع درست کنید.(اندازش واسه این بلوپرینتها تقریباً 35 طول، 30 عرض و 40 ارتفاع هستش.)
    مختصات 0 .0 .0 رو واسش در نظر بگیرید.
    حالا اونو بالا بکشید تا به کله ی کاراکتر در بلوپرینتمون برسه.
    اگه اندازه ی باکس شما مناسب نیست، میتونید با ابزار scale سایز تقریبیش رو به اندازه ی سر دربیارید. زیاد بهش گیر ندید چون بعداً درستش میکنیم.
    سایز و مکان باکس که مشخص شد انتخابش کنید و روی اون راست کلیک کنید و گزینه ی Convert to => Convert to editable poly رو انتخاب کنید تا قابلیت ویرایش پیدا کنه!
    از این مرحله به بعد ابزارهایی که بیشترین استفاده رو از اونها میکنیم اینان:

    Connect: که جهت اتصال دو یا چند Vertex یا Edge بکار میره.
    Cut: که واسه برش Polygon و Edge استفاده میشه.
    Extrude: با این ابزار یه حجم جدید از مودهای Vertex و Edge و Border و Polygon استخراج میکنیم.
    Chamfer: از این ابزار، هم واسه نرم کردن گوشه ها و زوایای مدل استفاده میشه و هم جهت تکثیر Vertexها و Edgeها و Borderها.
    Target Weld: با این ابزار ورتکسهای مورد نظرمون رو به هم جوش میزنیم.


    خب به سراغ باکس رفته و در نمای Front و در مود Edge یکی از edge های افقی رو انتخاب و دکمه ring رو میزنیم.(گزینه ی 1)( راه ساده تر اینه که با کلیک و دراگ کردن موس، از بالا به پایین بکشیم تا همه ی edge های افقی انتخاب بشن). بعد بوسیله ی ابزار Connect، باکس رو به دو قسمت مساوی چپ و راست تقسیم میکنیم. (گزینه ی2)
    نیمه ی سمت چپ(در نمای front، ورتکسهای سمت چپ) رو حذف و از پنل مودیفای، مودیفایر Symmetry رو به باکس نسبت میدیم. (گزینه ی3) الان شکل باکس دوباره به حالت اول برگشته با این تفاوت که هر تغییری در نیمه ی سمت راست بوجود بیاد به صورت خودکار به نیمه ی سمت چپ هم اعمال میشه. با اینکار در وقت بسیار صرفه جویی میشه و دقت هم بالاتر میره.
    در پنل مودیفای دکمه ی Show End Result رو فعال میکنیم تا به صورت رئال تایم، تغییرات نهایی رو در کل کار و با اعمال تمام مودیفایرهای فعال، در صحنه ببینیم.( دقت کنید که در یکی از مودهای ادیتیبل پولی باشید: Vertex, Edge...) (گزینه ی 4)


    در این مرحله با اضافه کردن edge، این باکس ساده رو شبیه به شکل کلی سر میکنیم.
    اما اگه دقت کنید به خاطر حجم و رنگ باکس ما نمیتونیم بلوپرینت رو ببینیم. پس باید یه کاری کنیم که همزمان با کار کردن روی باکس، بلوپرینت رو هم ببینیم. واسه اینکار کلیدهای Alt+X رو همزمان با هم بزنید! اینجوری میشه داخل و پشتِ باکس رو دید.(اگه با زدن این کلیدها جواب نگرفتید باید این کارها رو کنید:
    روی باکس کلیک راست، و گزینه ی Object Properties رو بزنید. مث شکل پایین.


    یه کادر باز میشه که تو شکل پایین میبینید. حالا گزینه ی 1 رو فعال و تیک گزینه ی 2 رو هم بزنید و بعد (گزینه ی 3) Ok کنید.


    خب برمیگردیم به باکس. الان با جابجایی ورتکسها، باکس رو به کله ی کاراکتر شبیه تر میکنیم.(شکل پایین)


    در این قسمت باید با ابزار connect چندتا edge اضافه کنیم. پس در نمای سمت راست، edgeهای عمودی رو انتخاب، و کلیک راست میکنیم، و بر روی مربع کوچیک کنار ابزار connect کلیک میکنیم.
    یه کادر باز میشه که ما باید تنظیمات مورد نیازمون رو توش اعمال کنیم:
    یکی از تنظیمات تعداد سگمنتهای مورد نظرمون هستش که عدد دلخواه رو باید به گزینه ی Segments بدیم. در اینجا ما عدد 2 رو میدیم. پس دو edge اضافه میشه.
    'گزینه ی بعدی Pinch ، که فاصله ی بین این edgeهایی که میخواییم درست کنیم رو تعیین میکنه.
    گزینه ی بعد Slide، که مکان edgeها رو تعیین میکنه.
    از ترکیب گزینه های بالا میشه تو مدلسازیِ مدلهای مختلف، edgeهای مناسبی ایجاد کنیم.
    پس مقادیر مورد نیاز ما اینها هستن:
    Segments 2
    Pinch 0
    Slide 0
    حالا Ok کنید.
    بازم با جابجایی ورتکسها، شکل سر رو بهتر کنید:


    این بار در نمای سمت راست، edgeهای افقی رو انتخاب و با ابزار connect، یک edge اضافه کنید. بازم ورتکسهای جدید رو شکل دهی کنید:


    در نمای front به ادجهای افقی یک ادج اضافه، و مکان ورتکسها رو متناسب با بلوپرینت تغییر بدید:



    .............................................
    خب اینم تا اینجای کار. اضافه کردن جزئیات، مث بینی و گوش و گردن و ... می مونه واسه جلسه ی بعد.
    اگه پیشنهادی واسه بهتر شدن نحوه ی آموزش و توضیحات دارید لطفاً دریغ نکنید.
    مطمئناً هر جلسه نسبت به جلسات بعدی سرعت کار بیشتر میشه. چون جلسات اولیه واسه توضیح دادن ابزارها و نحوه ی انجام کارها یه خورده وقت میگیره.
    اینم فایل مکس و آبجکت کار تا این مرحله:

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    تا اطلاع ثانوی موفق باشید...

  20. 12 کاربر از HOMAYOON.F بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •