خب دوستان مرحله ی اول رو شروع میکنیم.
قبل از هر چیز از تصویری که داریم باید بلوپرینت درست کنیم. بلوپرینت هم که میدونید چیه، به تصاویرِ نماهای مختلف از مدلی که میخوایم بسازیم بلوپرینت میگن!
واسه این مدل ما فقط به دو نمای روبرو(FRONT) و کِنار یا بغل (SIDE) نیاز داریم! چون مدل جزئیات زیادی نداره فقط همین دو نما کافیه. البته در طول مدلینگ همیشه یه گوشه ی چشمی به بقیه ی نماها هم داریم.
خب مدل شیت(همون عکسی که تو پست اول گذاشتم) رو به فتوشاپ میبریم و نماهای روبرو و کنار رو ازش جدا میکنیم و هر کدوم رو به صورت یه فایل مجزا ذخیره میکنیم. من قبلاً این کار رو کردم و اونها رو در آدرس پایین آپ کردم. میتونید استفاده کنید:
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
بعد از آماده کردن بلوپرینت، برنامه ی مکس رو اجرا کرده و در نمای FRONT یه PLANE به طول و عرض پیکسلهای عکسمون از نمای روبرو ایجاد میکنیم. در تصویر پایین به گزینه 1 توجه کنید. مکان FRONT PLANE رو مثل گزینه ی 2 تنظیم میکنیم. حالا واسه نسبت دادن تصویر نمای روبرو، با زدن کلید M از کیبرد، متریال ادیتور رو باز میکنیم و فایل مورد نظر رو انتخاب و تنظیماتش رو مانند گزینه ی 3 انجام میدیم و در نهایت عکس رو به PLANE نسبت میدیم.
حالا در نمای RIGHT یه PLANE دیگه واسه تصویر کاراکتر از نمای کنار ایجاد میکنیم. طرز کار دقیقاً مثل ساخت FRONT PLANE هستش، فقط به طول و عرض PLANE و تعداد پیکسلهای طول و عرض عکس توجه کنید.
فایل MAX. تا اینجای کار رو تو همون فایل فشرده ی بالا گذاشتم. شما فقط باید تو متریال ادیتور عکسها رو آدرس دهی کنید.
میتونستم فایل آماده به همراه آدرس دهی صحیح رو به صورت آرشیو قرار بدم، اما چون هدف آموزشه بهتره خودتون این کارو کنید.

اگه تا اینجای کار، سوالی هست بپرسید.
بعد از این مرحله میریم سراغ مدلینگ.
روش مدلینگ BOX MODELING هستش و از کله ی کاراکتر شروع میکنیم.