تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 23

نام تاپيک: آشنايي با نرم افزار Massive و كاربردهاي آن

  1. #1
    داره خودمونی میشه sadeghgun's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2010
    محل سكونت
    پارس
    پست ها
    94

    پيش فرض آشنايي با نرم افزار Massive و كاربردهاي آن

    آشنايي با نرم افزار Massive و كاربردهاي آن

    مشخصات فني و ساختاري نرم افزاري Massive

    شبيه سازي جمعيت

    "ماسيو" نرم افزار تخصصي ساخت انبوه جمعيت يا به عبارتي ديگر سياهي لشگر است اين نرم افزار اولين بار در نيوزلند به سفارش پيتر جكسن (كارگردان سه گانه حماسي ارباب حلقه ها)و براي ساخت سياهي لشكر هاي صحنه هاي نبرد در اين فيلم توسط استيفان رگليوس طراحي و ساخته شد رگليوس در واقع با ساخت ماسيو كمك بزرگي به شركت وتا ديجيتال در ساخت جلوه هاي تصويري ارباب حلقه ها كردكه سه سال پياپي برنده جايزه اسكار بهترين جلوه هاي تصويري براي همين فيلم شد
    پس ازآن رگليوس بسته نرم افزاري خود را تكميل تر ساخت و ان را به نرم افزار تخصصي براي ساخت جلوه هاي تصويري تبديل كرد به وسيله اين نرم افزار مي توان هزاران نمونك (ماكت) را به صورت واقع گرايانه شبيه سازي كرد كه هر كدام به طور جداگانه مي توانند حركت كنند از ديگر قابليت هاي ماسيو مي توان به توانايي شبيه سازي لباس ، شبيه سازي حركت هاي مختلف بدن و انتقال و شبيه سازي داده هاي حركتي ثبت شده اشاره كرد علاوه بر قابليت هاي فوق در اين نرم افزار انواع سپاهي لشگرهاي مختلف به صورت پيش ساخته آماده استفاده هستند كه از جمله آن ها مي توان به جمعيت داخل استوديو، لشگريان در حال نبرد با جمعيت در حال رفت و آمد در خيابان را نام برد.


    در ساخت اين سپاهي لشگرها از الگوريتم با منطق فازي (fuzzy logic) استفاده مي شود استفاده از اين الگوريتم موجب شده تا بتوان بر روي هر كدام از مخلوقات ساخته شده كنترل داشت و حركت و نحوه رفتار و واكنش هاي آن ها را واقع نمايانه طراحي و مديريت كرد براي طراحي واكنش هاي يك شخصيت بايد به چند نكته توجه كرد؛ اين كه او چه كاري يا حركتي را چگونه و به چه نحوي انجام مي دهد؟ اين واكنش ها و رفتار ها بايد ثاتير برانگيز و واقع نمايانه باشد؛ مثلا دويدن به طرف يكديگر ، حالت خستگي يا شادي آن ها. براي كنترل بر روي اين واكنش ها مي توان فريم اصلي (Key Frame) تعريف كرد يا از داده هاي ثبت حركت (motion capture) استفاده كرد از شخصيت هايي كه به اين صورت طراحي مي شوند مي توان به عنوان سياهي لشكر وبه تعداد بسيار زياد در صحنه هاي مختلف استفاده كرد در حالي كه هر كدام از شخصيت هاي سياهي لشكر رفتاري يكتا و منحصر به فرد داشته كه با ديگري متفاوت است .
    در حال حاضر نرم افزار ماسيو در دو بسته جداگانه با نام هاي massive prime و massive jet قابل دسترسي است علاوه بر دو بسته فوق بسته هاي كتابخانه ماسيو كه مجموعه اي است از انواع شخصيت هاي گوناگون و بسته آموزشي اين نرم افزار نيز در بازار موجود است در ادامه به بررسي اين دو بسته نرم افزاري مي پردازيم .



    massive prime
    از ساختار طراحي درختي درطراحي آن استفاده شده است اين نرم افزار به كاربر امكان استفاده بر همكنشي از نرم افزار و ابزارهاي آن را داده و كاربر به وسيله ان مي تواند شخصيت ها را متناسب با خواسته خود طراحي سازد، حتي حركت لباس شخصيت ها را ميتوان متناسب با حركت هاي آن ها و عكس العمل هايشان طراحي و پياده سازي كرد ساختار حركتي- درختي ويرايشگر اين نرم افزار امكان ارتباط مستقيم ويرايشگر را با داده هاي ثبت حركت و فريم هاي اصلي برقرار مي سازد خصوصيات اين ويژه اين نسخه نرم افزار عبارتند از :
    ويرايشگر درختي – حركتي: اين ويرايشگر براي طراحي حركت نمونك ساخته شده مورد استفاده قرار ميگيرد حركت طراحي شده به عنواني يكي از بخش هاي ساخت نمونك در سيستم ثبت شده و بدين تربيت ديگر قسمت هاي نمونك بر مبناي آن ساخته مي شوند خروجي به دست آمده از اين ويرايشگر براي ثبت داده هاي حركتي مي تواند مورد استفاده قرار گيرد. داده هاي ساخته شده اين ويرايشگر با داده هاي ثبت حركتي و فريم هاي اصلي مرتبط بوده . مي توانند با قسمتي كه اصطلاحا (( مغز سيستم)) ناميده مي شود ، ارتباط داشته باشند.
    ويرايشگر مغزي : ويرايشگر مغزي به كاربر اين امكان را مي دهد كه آزادانه متناسب با حركت نمونك خود ، لباس و حركت لباس او را طوري طراحي كند كه نيازي به برنامه نويسي نداشته باشند.
    افزايش قابليت ها: همچون ديگر برنامه هاي با كد باز (open source) مي توان توانايي هاي نرم افزار فوق را با برنامه نويسي به زبان هاي c يا c++ افزايش داد.



    بدلكارهاي جذاب: دراين نرم افزار بخشي با نام بدلكارهاي وجود دارد كه با كمك اين قابليت ميتوان عمليات بدلكاري را كه مورد نظر فيلمساز است به صورت ثبت داده هاي حركتي تهيه كرد و سپس اين داده ها را به سيستم وارد و ان را روي شخصيت ها پياده سازي كرد.
    ويرايشگر لباس: اين نرم افزار قابليت و امكان طراحي دقيق و موشكافانه انواع لباس ها را فراهم مي سازد به وسيله اين ويرايشگر به راحتي مي توان انعطاف پذيري لباس ها (مانند حركت در باد) يا لطافت و ضخامت آن ها را طراحي و شبيه سازي كرد.
    ويرايشگر حركتي: امكان ورود داده هاي تصويري مختلف را به سيستم فراهم ساخته و مي توان تصاوير را به طور مستقيم تدوين و اصلاح كرد.
    قابليت سازگاري به ديگر نرم افزار هاي ساخت جلوه هاي تصويري: ماسيو با نرم افزار مايا سازگار بوده و داده هاي ساخته شده آن ها را به عنوان ورودي دريافت كرده و مي تواند بر روي آن ها نيز تغييرات انجام دهد.

    Massive jet
    اين نرم افراز توانايي طراحي و پياده سازي انواع پويانمايي (انيميشين) و جلوه هاي تصويري را دارا بوده و به طور مستقيم از كتابخانه ماسيوكه شامل نمونه هاي پيش ساخته و اماده است ميتواند استفاده كند اين خصوصيت كارايي، موثر بودن و انعطاف پذيري نرم افزار را افزايش مي دهد . به دليل داشتن پردازشگر قوي، عمليات رندر كردن و ساخت تصوير با سرعت بيشتري انجام مي پذيرد . خصوصيات ويژه اين نسخه نرم افزار عبارتند از:
    - مشخصات و ويژگي هاي دوربين فيلمبرداري به سيستم داده مي شود تا نرم افزارمطابق با اين ويژگي ها شبيه سازي حركت و زواياي دوربين را انجام دهد.
    - امكان دسترسي سريع به نمونههاي از پيش ساخته شده از كتابخانه يا برنامه ماسيو پرايم
    - وارد كردن مشخصات نور محل فيلمبرداري (لوكيشن) و تنظيم نور شخصيت هاي ساخته شده بر مبناي آن .
    - امكان ساخت هر نمونك به صورت سه بعدي و عمليات رندر سه بعدي.
    معرفي نمونه هاي از پيش ساخته شده موجود دركتابخانه نرم افزار
    نمونه هاي متحرك: دراين كتابخانه براي هر مدل، انواعي از حركت ها (دويدن ، قدم زدن ، راه رفتن ) با حس هاي مختلف نمايشي وجود دارد كه كاربر مي تواند متناسب با نوع كار خود از آن ها استفاده كند.
    نمونه هاي ورزشگاهي: همان طور كه از نامش پيداست، از اين مدل ها در شبيه سازي انواع مختلف افراد حاضر در ورزشگاه ها و درحالت هاي گوناگون استفاده مي شود.
    نمونه هاي پركننده فضا: براي پركردن فضاهاي شلوغ همانند بازار و فروشگاه با پس زمينه هاي محواز اين مدل ها استفاده مي شود كه هر كدام از آن ها حالت هاي عادي نظير راه رفتن ، صحبت با تلفن همراه يا صحبت با اطرافيان را دارند.
    نمونه هاي خشن و ويرانگر:
    از اين مدل ها براي صحنه هاي زد و خورد خياباني، تظاهرات و هجوم جمعيت درحال فرار استفاده مي شود.
    نمونه هاي جنگجو: مجموعه اي از مدل هاي جنگجوي مسلح به شمشير يا ديگر ادوات جنگي كه براي صحنه هاي نبرد مورد استفاده قرار مي گيرند.



    بسته آموزشي نرم افزار ماسيو
    اين بسته براي آموزش كاربران و استفاده هر چه سريع تر آن ها از امكانات نرم افزار طراحي شده است دراين بسته هنرجويان گام به گام استفاده از واسط كاربري (user interface) را اموخته و با الگوريتم منطق فازي كه مبناي طراحي اين نرم افزار است اشنا ميشوند .
    همان طور كه پيش تر اشاره شد، ماسيو اولين بار براي ارباب حلقه ها مورد استفاده قرارگرفت و از آن به بعد، به نرم افزار موردعلاقه هاليوود تبديل و در ساخت بسياري از فيلم ها استفاده شده است همچون ماجراهاي نارنيا، كينگ كنگ ، پرچم هاي پدرانمان، اراگون و رقص بنگوئن ها .

    1- منطق فازي ، فناوري جديدي است كه شيوه هايي را كه براي طراحي و مدلسازي يك سيستم نيازمند رياضيات پيچيده و پيشرفته است با استفاده از مقادير زباني و دانش فرد خبره جايگزين مي سازد مفهوم منطق فازي توسط دكتر لطفي زاده (استاد ايراني دانشگاه بركلي) ارايه شده و نه تنها به عنوان روش شناسي كنترل ارائه شده بلكه راهي براي پردازش داده ها، بر مبناي مجاز كردن عضويت گروهي كوچك به جاي عضويت گروهي دسته اي به حساب مي آيد به جهت نارسا و ناپسند بودن قابليت رايانه هاي ابتدايي تا دهه هفتاد اين فرضيه در سيستم هاي كنترلي به كار برده نشد پروفسور لطفي زاده اين طور استدلال كرده كه بشر به ورودي ها ي اطلاعاتي دقيق نيازي ندارد؛ بلكه قادر است تا كنترل تطبيقي را با سرعت بالايي انجام دهد پس اگر ما كنترل كننده ها ي بازخورد را در سيستم ها طوري طراحي كنيم كه بتواند داده هاي مبهم را دريافت كند اين داده ها مي توانند به طور ساده تر و موثرتري در اجرا به كار برده شوند.

    منبع
    irancg.com


  2. #2
    داره خودمونی میشه sadeghgun's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2010
    محل سكونت
    پارس
    پست ها
    94

    پيش فرض

    فیلمهای نمونه:
    The Tale of Despereaux
    Framestore CFC

    The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor
    Digital Domain

    The Dark Knight
    Framestore CFC

    WALL•E
    Pixar

    The Chronicles of Narnia: Prince Caspian
    Framestore CFC

    Speed Racer
    Digital Domain

    Leatherheads
    CIS Hollywood

    10,000 BC
    Moving Picture Company

    I Am Legend
    Sony Pictures Imageworks

    The Golden Compass
    Rhythm & Hues

    Vantage Point
    CIS Vancouver

    Resident Evil: Extinction
    Mr. X Inc.

    Talk to Me
    Mr. X Inc.

    Harry Potter and the Order of the Phoenix
    Double Negative

    Ratatouille
    Pixar

    Die Hard 4
    Digital Dimension

    Evan Almighty
    Rhythm & Hues

    Pirates of the Caribbean: At World's End
    Digital Domain

    The Reaping
    CIS Hollywood

    Blades of Glory
    CIS Vancouver, Soho VFX

    300
    Animal Logic

    Bridge to Terabithia
    Weta Digital

    Music and Lyrics
    Brainstorm Digital

    Taxi 4
    Duboi

    Night at the Museum
    Rhythm & Hues

    We Are Marshall
    CIS Hollywood

    Letters From Iwo Jima
    Digital Domain

    Charlotte's Web
    Digital Dimension

    Eragon
    Weta Digital

    Deja Vu
    Asylum FX

    Happy Feet
    Animal Logic

    Flags of our Fathers
    Digital Domain

    One Night with the King
    8X

    Jet Li's Fearless
    Menfond

    Renaissance
    Attitude Studio

    World Trade Center
    Double Negative

    Talladega Nights
    Digital Dimension, Zoic Studios

    The Any Bully
    DNA

    The Fast & the Furious: Tokyo Drift
    Rhythm & Hues

    X-Men: The Last Stand
    Framestore CFC, Weta Digital

    Poseidon
    CIS Hollywood

    The Promise
    Centro Digital Pictures

    The Lion, The Witch & The Wardrobe
    Rhythm & Hues

    King Kong
    Weta Digital

    Elektra
    Rhythm & Hues Studio

    I, Robot
    Weta Digital

    The Lord of the Rings: Return of the King
    Weta Digital

    The Lord of the Rings: The Two Towers
    Weta Digital

    The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
    Weta Digital

  3. 12 کاربر از sadeghgun بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه M Like Mother's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2006
    پست ها
    466

    پيش فرض

    کسی با این برنامه کار کرده؟

  5. 2 کاربر از M Like Mother بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    آخر فروم باز p30worldapm's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,072

    13

    لینک دانلود آخرین ورژن؟ لطفا!
    لینک دانلود آموزش؟ لطفا تر!

  7. #5
    داره خودمونی میشه www_3d_boy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    پست ها
    160

    پيش فرض

    جالب من یه آموزش ویدوئی کامل این مجموعه رو دان کردم ولی دلتون صابون نزنید دوستان برنامه ساده ای نیست و یک برنامه ای که شما باید بصورت تخصصی یاد بگیرید منظورم اینکه اینطور نیست بگید من مکسو بلدم و بوجو هم بهاش کار می کنم . این برنامه یکم تخصصی و پیچیدس اما فوق العاده مخوف و عالی

  8. 2 کاربر از www_3d_boy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #6
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    1,590

    پيش فرض


    Massive Prime 3.5.5 | 27 Mb


    Massive is the premier simulation and visualization solution system for generating and visualizing realistic crowd behaviors and autonomous agent driven animation for a variety of industries, including film, games, television, architecture, transportation, engineering, and robotics. Using Massive, an animator, engineer or robot developer designs characters with a set of actions and reactions to what is going on around them.

    Massive 3.5.5

    Features
    * 3228: FBX support - export skeletons and motion
    * 4828: ox oy channels for agent space segment orientation
    * 4858: Cloth collision on selective joints
    * 5000: RenderMan flip v texture coord switch

    Bug fixes
    * 4605: Agents do not deactivate correctly under some conditions
    * 4919: Symmetry calculations are incorrect
    * 4928: Hair OBJ file for immediate render was written to wrong place
    * 4936: Issues with run_program.exe in windows
    * 4941: massive_mray crash in windows if the paramStr is too long
    * 4943: lane.w doesn't update correctly
    * 4944: lane.w doesn't read actual width of lane
    * 4954: painting brush goes off terrain and massive hangs
    * 4980: spring collisions don't work with ODE
    * 4984: Moving main massive window resets scroll location of variables viewer
    * 4987: locator should go back to the original position when freed
    * 4992: Browse dialog does not work
    * 5010: cannot force override action using the motion tree
    * 5011: cloth, hair and dynamics start frame

    3228 FBX support - export skeletons and motion.
    There is a "fbx" new option for the output sim data type in the sim dialog.

    4828 ox oy channels for agent space segment orientation.
    This new feature provides input channels for getting the agent space
    orientation of a segment.

    4858 Cloth collision on selective joints
    The "collisions" button in the segment node dynamics tab, has been
    replaced with two buttons labelled "rbd" and "cloth". This enables rigid body dynamic collisions and cloth collisions to be seperately avtivated per segment.

    5000 RenderMan flip v texture coord switch.
    By default Massive flips the v coord on output to RenderMan renderers, so that texture maps appear the same way up in the render as they do in Massive, Maya and Mental Ray. This is necessary because RenderMan renderers use the upper left corner of a texture map as 0,0 whereas most other 3D software uses the lower left corner as 0,0. Now it is possible to switch this flipping off by setting the MASSIVE_RMAN_FLIPV environment variable to 0. Note that if the
    MASSIVE_RMAN_FLIPV environment variable does not exist or is set to 1 Massive will flip the v-coords as per usual.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  10. 7 کاربر از Mostafa 3D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #7
    آخر فروم باز p30worldapm's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,072

    13

    جالب من یه آموزش ویدوئی کامل این مجموعه رو دان کردم ولی دلتون صابون نزنید دوستان برنامه ساده ای نیست و یک برنامه ای که شما باید بصورت تخصصی یاد بگیرید منظورم اینکه اینطور نیست بگید من مکسو بلدم و بوجو هم بهاش کار می کنم . این برنامه یکم تخصصی و پیچیدس اما فوق العاده مخوف و عالی
    از کجا دانلود کردی؟

  12. #8
    حـــــرفـه ای Borhan72's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    همين دور و ورا...       اسم شريف: آقا برهان
    پست ها
    2,785

    پيش فرض

    از کجا دانلود کردی؟
    رفيق پست بالاييتو يه نيگا بنداز

  13. #9
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    پست ها
    129

    پيش فرض

    کسی با این برنامه کار کرده؟
    آره کار کردم.

    جالب من یه آموزش ویدوئی کامل این مجموعه رو دان کردم ولی دلتون صابون نزنید دوستان برنامه ساده ای نیست و یک برنامه ای که شما باید بصورت تخصصی یاد بگیرید منظورم اینکه اینطور نیست بگید من مکسو بلدم و بوجو هم بهاش کار می کنم . این برنامه یکم تخصصی و پیچیدس اما فوق العاده مخوف و عالی
    برنامه انچنان مشکلی هم نیست.منطق خاص خودش رو داره که اون هم منطق فازیه.کسانی که مایل به یادگیری این نرم افرار هستند حتمن (باز هم تاکید می کنم حتمن ) قبل از یادگیری این نرم افزار به یادگیری منطق فازی بپردارند.بعد از فهم این منطق متوجه می شید که یادگیری این برنامه به اون سختی هایی که میگن هم نیست.من خودم هم ابتدا همین نظر رو داشتم ولی فهم منطق فازی خیلی به من کمک کرد به طوری که الان دارم شبیه سازی پروژه پایانی دانشگاه رو با مسیو انجام می دم.
    شاید در آینده نزدیک هم وقت کردم اموزش های این نرم افزار رو به فارسی برای دوستان بزارم.

  14. 3 کاربر از ali_kh_377 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #10
    آخر فروم باز p30worldapm's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,072

    13

    رفيق پست بالاييتو يه نيگا بنداز
    پست بالایی که خود نرم افزار هست!
    این آقا گفته بود که آموزشش رو دانلود کردم، من هم گفتم از کجا.

    منطق فازیه چیه؟
    از کجا بفهمم چیه؟

  16. 2 کاربر از p30worldapm بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •