تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 21 1234511 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 201

نام تاپيک: *+=[مقايسه]=+* Unity يـــا UDK ؟ // قوانين در پست اول

  1. #1
    آخر فروم باز saeed_cpu_full's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    محل سكونت
    توی هارد كامـپـيـوتـر!!
    پست ها
    2,885

    11 *+=[مقايسه]=+* Unity يـــا UDK ؟ // قوانين در پست اول

    سلام دوستان عزيز

    اين تاپيك براي مقايسه ي دو انجين قدرتمند Unity و UDK هست . توي اين تاپيك آخرين آپديت UDK با آخرين ورژن Unity ( كه فعلا 3 - بتا - هست) مقايسه ميشه پس اگر از امكانات جديد آخرين ورژن اين دو انجين اطلاعی نداريد به سايت مخصوص اين دو انجين بريد و تغييرات به وجود اومده در ورژن جديد رو ببينيد


    توجه:
    خواهشا بزاريد براي يك بار هم شده از يك تاپيك كه مربوط به مقايسه هست براي بالا بردن اطلاعات خودمون استفاده كنيم نه اينكه از توش كل كل و دعوا كردن رو ياد بگيريم


    // قوانين

    1) از دادن پست های اسپم و بدون اطلاعات از هر دو انجين و يا بدون منبع خودداری كنيد ( منظور از پست بدون منبع اينه كه از روی هوا و تعصب الكی و اينكه حالا دلم خواست و ... يه چيزی نگيد ! )

    2) به همديگه اصلا توهين نكنيد ( حتی اگه به شوخی باشه )

    3) بحث تاپيك رو تغيير نديد ... مثلا پای مقايسه با انجين های ديگه رو وسط نكشيد

    4) پست های پشت سر هم با فاصله ی زمانی كوتاه نديد به جای اون پست قبلی رو ويرايش كنيد

    5) برای تشكر يا تأييد نظر ديگران از دكمه ی استفاده كنيد و از دادن پست برای تشكر كردن خودداری كنيد

    6) از عكس های خيلی سنگين توی پست ها استفاده نشه

    7) در صورت اينكه كسی به شما بی احترامی كرد فقط كافيه روي كليك كنيد تا اون شخص رو ريپورت بديد و از جواب دادن به اون فرد خودداري كنيد

    نكته ی مهم : در صورت رعايت نكردن هر يك از موارد بالا اون شخص رو ريپورت ميدم حالا ادمين كه اومد خودش تصميم ميگيره كه پست اون شخص رو ويرايش يا حذف كنه و يا در صورت لزوم به اون شخص اخطار بده يا اينكه اگه قضيه به جاهای باريك كشيد ( : دی ) اون شخص رو بن كنه !


    مــوفـق بـاشـيـد
    سـعــيـد

  2. 16 کاربر از saeed_cpu_full بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز saeed_cpu_full's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    محل سكونت
    توی هارد كامـپـيـوتـر!!
    پست ها
    2,885

    پيش فرض

    به نظر من با انعطافي كه Unity داره اين انجين يه سر و گردن از UDK جلو ميزنه
    اما منظور از انعطاف ، ساخت بازي در سبك هاي مختلف هست ( يا اينكه حتي بخوايد سبكي رو طراحي كنيد !‌) طوري كه شما رو اذيت نكنه
    من خودم چند وقت با UDK كار كردم اما متأسفانه وقتي ديدم براي عوض كردن Player يا سوم شخص كردن دوربين كلي دردسر داريم دوباره كار با Unity رو ادامه دادم به اين دليل كه با UDK شما اگر هم بتونيد يه بازي توي يه سبك به غير از FPS بسازيد به راحتي Unity قطعا نبوده و نخواهد بود !
    و اما UDK قابليت هايي داره كه هميشه كاربر ها از اون ها به عنوان نقاط قوت UDK ياد ميكنند مثل FaceFX يا Speed Tree

    از FaceFX شروع ميكنم : اين قابليت رو شما خيلی راحت و با كيفيت بهتر ميتونيد توي Poser يا برنامه هاي مختلف انيميشن سازي داشته باشيد ( فكر كنم يه پلاگين مايا هم اين كارو ميكرد- مطمئن نيستم - )‌ و اين نرم افزار ها بسيار راحت تر از UDK اين كار رو انجام ميدن و به دليل ساپورت Unity از فرمت هاي مختلف و بسيار زياد شما ميتونيد انيميشن براي لب رو كه اتوماتيك ( مثل FaceFx ) درست شده توي Unity ايمپورت كنيد و از اون لذت ببريد

    Speed Tree : توي Unity 2.6 هميشه دردسر ساخت درخت وجود داشت و مجبور بوديم از درخت هاي تكراري و با كيفيت كمتر نسبت به UDK استفاده كنيم چون اگه كيفيت درخت ها خيلي بالا ميرفت افت فريم ايجاد ميشد ( البته ميتونستيم از همين Speed Tree براي Unity استفاده كنيم كه آموزشش رو هم توي فروم يونيتي يكي داده بود ولي خيلي خيلي دردسرش زياد بود ) به خاطر همين UniTree 2 براي Unity3 منتشر ميشه ! با استفاده از اين قابليت ميتونيد در تنها چند دقيقه يك جنگل درست كنيد ! پر از درخت هاي متفاوت با خصوصيات مختلف با فيزيك عالي و كيفيت بالا كه نسبت به هر عمل توي بازي واكنش نشون بده ! و البته ديگه شاهد افت فريم نخواهيم بود (‌ براي اطلاعات بيشتر به فروم يونيتي مراجعه كنيد )

  4. 4 کاربر از saeed_cpu_full بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی AMIR REZAs's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    محل سكونت
    هر کجا هستی --------- Wherever you are
    پست ها
    2,364

    پيش فرض

    خوب خوش حالم که چنین تاپیکی برای روشن شدن حقیقت و اینکه کدوم واقعا سرتره ایجاد کردید.............
    تفاوت یونیتی با udk :
    1. آنریل کاملا رایگان هست و کرک یونیتی برخی امکاناتش رو از بین میبره.
    2. پیچیدگی زیاد آنریل موجب شده که این انجین برای ساخت بازی گروهی بهتر باشه
    3. سادگی یونیتی برای ساخت بازی های مستقل دو سه نفره عالیه
    4. ادیتورهای فوق العاده ی آنریل موجب بالا رفتن گرافیک بازی ساخته شده می شود
    5. برنامه نویسی ساده و راحت یونیتی کار را برای بازی ساز آسان تر میکند.


  6. 3 کاربر از AMIR REZAs بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    آخر فروم باز saeed_cpu_full's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    محل سكونت
    توی هارد كامـپـيـوتـر!!
    پست ها
    2,885

    پيش فرض

    خوب خوش حالم که چنین تاپیکی برای روشن شدن حقیقت و اینکه کدوم واقعا سرتره ایجاد کردید.............
    خواهش ميكنم

    1. آنریل کاملا رایگان هست و کرک یونیتی برخی امکاناتش رو از بین میبره.
    2. پیچیدگی زیاد آنریل موجب شده که این انجین برای ساخت بازی گروهی بهتر باشه
    3. سادگی یونیتی برای ساخت بازی های مستقل دو سه نفره عالیه
    4. ادیتورهای فوق العاده ی آنریل موجب بالا رفتن گرافیک بازی ساخته شده می شود
    5. برنامه نویسی ساده و راحت یونیتی کار را برای بازی ساز آسان تر میکند.
    1. كدوم امكاناتش رو از بين ميبره ؟ من الان دارم از يونيتيه كرك شده استفاده ميكنم و تنها مشكلي كه داره اينه كه موقع Open Project ميپره بيرون كه اين مورد هم با تيك زدن يك گزينه در تنظيمات يونيتي حل ميشه
    2. البته اگه با يونيتي بازيه گروهي بسازيد خيلي بهتره چون الكي پيچيدش نكردن و همه چيزش قابل فهم هست و توي Help برنامه بسيار بسيار كامل در مورد همه ي قسمت ها توضيح داده شده و اگه يه تيم قوي داشته باشيد ميتونيد از تمام امكانات Unity استفاده كنيد و سرعت كارتون خيلي خيلي بالا ميره نسبت به بازيسازي گروهي با UDK
    3. تك نفره هم ميشه با يونيتي بازي ساخت( حالا هر سبكي باشه ) و باز هم اينكار خيلي سريع تر از UDK انجام ميشه ( حتي بازيه FPS - اگه به يونيتي مسلط باشيد اين كار خيلي بهتر از UDK هم انجام ميشه )
    4. اديتور كار رو راحت ميكنه و قدرت يك موتور و توانايي اون براي رندر گرافيك بازي نهايي رو مشخص ميكنه. شما توي يونيتي ميتونيد اديتور براي كار هاي مختلف - مثلا اديتور براي شيدر - بسازيد ( كه توي فروم يونيتي هم موجوده ) در مورد رندر و گرافيك هم بايد بگم Unity 3 از ميان افزار Umbra پشتيباني ميكنه ( كه UDK هم اون رو ساپورت ميكنه ) كه كيفيت رندر رو از نظر تعداد فريم به طرز قابل توجهي افزايش ميده
      مقاله اي در مورد Umbra از وبلاگ unity3d.mihanblog.com



      همانطور که اطلاع دارید در نسخه سوم انجین یونیتی قرار است از میان افزار Umbra برای بازدهی بالاتر بخش رندر و افزایش فریم ریت بازیها استفاده شود.


      در مقاله ای که میخوانید این میان افزار را بیشتر مورد بررسی قرار میدهیم...


      Umbra چیست؟
      Umbra یک میان افزار برای کنترل رندر است که برای بهبود عملیات رندر از تکنولوژی Occlusion Culling استفاده میکند و با این کار بازدهی بی نظیری در رندر ایجاد میکند، این میان افزار هم اکنون با پلتفرم های Xbox360،PS3 و PC سازگاری دارد.

      به گفته سازندگان این میان افزار استفاده از Umbra سرعت رندر را 600% افزایش میدهد!

      Occlusion Culling چیست؟
      Occlusion Culling یکی از بهترین و معروفترین تکنولوژی های برای بالابردن فریم ریت بازی هاست، در صورتی که بخواهیم به ساده ترین شکل ممکن Occlusion Culling را تعریف کنیم باید بگوییم هر چیزی که در دید دوربین است رندر میشود و تمام اجسامی که در خارج از دید آن هستند مورد پردازش قرار نمیگیرند، همین تعریف ساده نشان میدهد که این تکولوژی باعث بازدهی بسیار بالایی خواهد شد.

      چه انجین هایی از Umbra استفاده میکنند؟
      انجین های بسیار بزرگی از این میان افزار بهره میبرند از جمله این انجین ها میتوان به BigWorld,Gamebryo,Hero Engine و Unreal Engine 3 اشاره کرد.

      در ساخت چه بازی های معروفی از Umbra استفاده شده است؟
      بازیهای بسیار زیادی از این میان افزار بهره برده اند، برای مثال بازیهای Age of canon,EverQuest II,Guild Wars 2,Dungeons and Dragons Online,Flatout,Hellgate : London,The Lord of the rings Online و StarWars : Galaxies از این میان افزار استفاده کرده اند.

      Umbra دقیقا چه کاری انجام میدهد؟
      تصور کنید در بازی خود شهری مانند تصویر زیر داریم و مانند نمای زیر بازیباز شهر را مشاهده میکند.



      حال برای پردازش چنین تصویری در صورتی که از Umbra استفاده نکنیم کارت گرافیک باید کل محیط شهر را پردازش نموده و در نهایت این قسمت را به شما نشان دهد. در صورتی که شهر شما مانند زیر باشد کارت گرافیک باید شهری مانند تصویر زیر را پردازش کند.





      حال ما برای این پردازش از Umbra کمک میگیریم، همانطور که عرض کردم Umbra تمام اجسامی که در تصویر نهایی دیده نمیشود را از محدوده پردازش خارج میکند بنابراین کارت گرافیک برای پردازش همان تصویر محیط زیر را پردازش میکند.





      حال برای بهتر مشخص شدن موضوع دو تصویر را در کنار هم قرار میدهیم.




      کاملا مشخص است که در تصویر سمت راست به چه میزان پردازش سریعتر انجام میشود و به راستی 600% افزایش سرعت خواهیم داشت.

      انجین یونیتی هم اکنون هم بازدهی مناسبی در رندر دارد اما با استفاده از این تکنولوژی به سادگی میتوان درک کرد نسخه سوم یونیتی بازدهی فوق الاده بهتری نسبت به نسخه کنونی خواهد داشت.
    5. برنامه نويسيه Unity واقعا ساده هست و با اين حرف موافقم .. حتي كسي كه از برنامه نويسي چيزي ندونه با خوندن 1 مقاله ي فارسي براي برنامه نويسي Unity و Help برنامه راحت اون رو ياد ميگيره و ميتونه هر چي كه به ذهنش رسيد رو ( بستگي به همتش داره ) با كيفيت عالي طراحي كنه


    اين هم يه عكس براي نشون دادن توانايي رندر در Unity 3 ( البته اين طرح فقط براي نشان دادن توانايي هاي اين انجين براي رندر نور ها و نشان دادن Lightmap هست )


      محتوای مخفی: عكس هاي ديگر 

    2 تا عكس ديگه ميزارم كه يكي اديتور Unity 3 رو و يكي ديگه تصوير رندر شده توسط اين انجين رو نشون ميده






    براي ديدن عكس هاي بيشتر به سايت Unity3D.com بريد
    Last edited by saeed_cpu_full; 01-07-2010 at 15:50.

  8. 3 کاربر از saeed_cpu_full بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    سعید جان به این لیست 10 موتور برتر دنیا نگاه کن منبع سایت IGN:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    نشانی از UNITY نیست ! البته شاید با اومدن نسخه 3 یونتی شاید تو این لیست تغییرات ایجاد بشه

    اما بازی های گردن کلفت UDK:
    Gears of War, Mass Effect, BioShock, Unreal Tournament, Deus Ex, GRAW, Red Steel, Borderlands, Brothers in Arms, Homefront, Mirror's Edge, Singularity, Rainbow Six: Vegas and a gazillion

  10. این کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    آخر فروم باز saeed_cpu_full's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    محل سكونت
    توی هارد كامـپـيـوتـر!!
    پست ها
    2,885

    پيش فرض

    سعید جان به این لیست 10 موتور برتر دنیا نگاه کن منبع سایت IGN:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    نشانی از UNITY نیست ! البته شاید با اومدن نسخه 3 یونتی شاید تو این لیست تغییرات ایجاد بشه

    اما بازی های گردن کلفت UDK:
    Gears of War, Mass Effect, BioShock, Unreal Tournament, Deus Ex, GRAW, Red Steel, Borderlands, Brothers in Arms, Homefront, Mirror's Edge, Singularity, Rainbow Six: Vegas and a gazillion
    سلام پرويز جان
    عزيز من هم هيچ اثري از UDK توش نميبينم ! اوني كه ميبيني Unreal Engine هست نه UDK !
    عزيز خودتون رو اينطوري گول نزنيد UDK فرق داره با Unreal Engine وقتي يه كمپاني UE رو ميخره تمام امكاناتش از جمله سورس كد انجين در اختيارش قرار ميگيره
    حالا ميتونه هر سبكي دلش خواست بسازه ... نتيجه ميشه اين همه بازيه خوف كه نام بردي ( اون بازي ها هم با UE ساخته شدن نه UDK !‌ )
    اما توي UDK شما سورسش رو در اختيار نداري ... پرويز جان خودت فكر كن ببين اگه Unreal Engine عين UDK بود ميومد توي اين 10 موتور ؟! UDK كه سوم شخص كردن دوربينش يا تغيير دادن پليرش يا طراحي يك سبك ديگه توي اون يا برنامه نويسيش اينقدر سخت هست و ميبيني كه چقدر دردسر داره ... عزيز نميدونم چه اصراري هست كه همش به خودتون تلقين كنيد UDK همون UE هست تازه چند چيز اضافه تر هم داره ! به نظرت با UDK ميشه يه بازيه Fighting مثل MK vs. DC ( كه با UE طراحي شده بود ) ساخت ؟ اگه UDK همون UE هست پس چرا هنوز UE فروش داره ؟! وقتي كه به قول شما UE به صورت مجاني در اختيارشون قرار گرفته !
    اگه هم ميخواي به من ثابت كني UDK توانايي هاش عين UE هست تنها درخواستم ازت اينه كه يه بازيه Balance ساده ( كه فقط توپ رو توش كنترل كنيم كه توي چاله ها نيفته و نبازيم ! ) برام با UDK درست كن ! همين ! ( در حدي كه من بفهمم سبك هاي ديگه رو هم ميشه به راحتي بقيه ي انجين ها توي UDK طراحي كرد )
    ممنون ميشم اين هارو جواب بدي عزيز
    Last edited by saeed_cpu_full; 01-07-2010 at 14:38.

  12. 3 کاربر از saeed_cpu_full بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #7
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    May 2009
    پست ها
    11

    پيش فرض

    سلام دوستان عزیز کسانی که با اینترنت سرو کار دارن و عاشق یونیتی هستن من رو میشناسن، من حمزه شعبانی هستم و از اون طرفدارای سرسخت یونیتی و دشمن UDK.

    هه هه شوخی کردم اما لازم میبینم تو بحث شرکت کنم تا برخی حقایق مشخص بشه.

  14. 2 کاربر از hamzehshabani بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #8
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    سعید جان udk بهتره از unreal engine هست در ضمن اون شاتی که شما گذاشتی خیلی نوری پردازیش قشنگ ولی به unreal torrments که مثال udk هست نگاه کن اون واقعا خیلی خیلی بهتره از رندر یونتی هست ! اگرچه بزار یکم از مشکلات UDK هم بگم :
    تنها مشکلات UDK اینها هستند
    عدم راهنمایی تعبیه شده در خود نرم افزار چیزی که تو UNTIY رعایت شده
    نداشتن ابزار مدیریتی برای کلاس ها و یک ویرایش گر SCRIPT

    با حال یونتی ابزار بسیار ساده تر از UDK هست اما چیزی که مسلما در خروجی UDK بسیار قدرتمندتره

    ---------- Post added at 05:10 PM ---------- Previous post was at 05:07 PM ----------

    در ضمن یک سعید جان UMTBRIA با تفسیر یک سیستم مدیریت صحنه هست که برای کاهش بار برای منابع کامپیوتر بکار می رود نمی دونم ولی تقریبا این سیستم مدیریت صحنه UDK هست برای مثال می توانید به بازی WHEELMAN نگاه کنند

  16. 3 کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #9
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    اما فرق UDK و UNREAL ENGINE رو باید به محمد جان واگذار کنید

    این ویژگی های موتور:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    در ضمن سورس کامل UNREAL TORMENTS در اختیار شماست :
    برای دیدن سورس به پوشه I:\UDK\UDK-2010-02\Development\Src\UTGAME برید

    شما یک سر به قسمت SHOWCASE سایت UDK بزن
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    در ضمن سعید جان شکی نیست تو راحتی کار UNTIY بهتره اما در خروجی UDK بهتره
    راستش من UNTIY ندیدم ولی رفیقم دنلودش کرد گفت رندر UNTIY خوب بود ولی رندر UDK چیز دیگه بود!
    Last edited by parvizamd; 01-07-2010 at 15:22.

  18. این کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  19. #10
    آخر فروم باز saeed_cpu_full's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    محل سكونت
    توی هارد كامـپـيـوتـر!!
    پست ها
    2,885

    پيش فرض

    سعید جان udk بهتره از unreal engine هست
    !! يه حرفا ميزني پرويز جان ! خوب اگه اينطوريه منم ميگم Unity بهتر از هر دوي اينا هست ! عزيز3 UE هنوز فروش داره ... واسه من سؤاله چرا UE هنوز فروش داره وقتي يه چيزي بهتر از3 UE ( به قول شما ) در اختيار بازيساز ها به صورت مجاني قرار گرفته


    در ضمن اون شاتی که شما گذاشتی خیلی نوری پردازیش قشنگ ولی به unreal torrments که مثال udk هست نگاه کن اون واقعا خیلی خیلی بهتره از رندر یونتی هست !
    همون Unreal tournament كه توي UDK هست ؟ عزيز نورپردازي اون كه چيزي نيست ! توي Unity 3 راحت ميتونيد بهتر از اون رو هم بسازيد ... بهت پيشنهاد ميكنم بري سايت unity3d و در مورد Unity 3 اطلاعات بيشتري كسب كني ... يه دمو هم هست واسه Lighting . اون رو ببين ديگه كلا نورپردازي Unreal tournament رو فراموش ميكني !

    اگرچه بزار یکم از مشکلات UDK هم بگم :
    تنها مشکلات UDK اینها هستند
    عدم راهنمایی تعبیه شده در خود نرم افزار چیزی که تو UNTIY رعایت شده
    نداشتن ابزار مدیریتی برای کلاس ها و یک ویرایش گر SCRIPT
    مشكلاتش همين ها هستن ؟! انعطاف يك گيم انجين چيز مهمي نيست ؟ عزيز الان بازي هايي با گيم پلي هاي كليشه اي اصلا طرفدار ندارن و حتما بايد 2 يا 3 تا نو آوري توي گيم پلي اون ها باشه تا طرفدار داشته بشن شما اگه قرار باشه همچين بازي هايي با نو آوري هاي زياد رو توي UDK طراحي كني ولي نتوني يا پوستت كنده بشه تا بتوني اون رو بسازي اونوقت UDK چه فايده اي داره و به چه دردي ميخوره ؟!

    با اين حال یونتی ابزار بسیار ساده تر از UDK هست اما چیزی که مسلما در خروجی UDK بسیار قدرتمندتره
    پست اول رو بخون عزيز من گفتم Unity 3 Beta با UDK مقايسه ميشه ... توي Unity 2.6 همينطور بود كه شما ميگي ولي Unity 3 رو برو ببين ... deferred rendering + Beast اين دو تا گرافيك بازي هاي Unity 3 رو به طرز فجيعي بالا ميبرن !!!‌ : دی حالا برو سايت يونيتي خودت ببين

    اين مطلب رو هم از وبلاگ unity3d.mihanblog.com كش رفتم : دی ( حتما بخون پرويز جان )

    سلام عزیزان.
    در مقاله قبلی بررسی ساده و کوتاهی بر میان افزار Umbra داشتیم و چگونگی کارکرد آن در محیط یک بازی را بررسی کردیم.
    در این مقاله نیز سعی میکنیم تا بررسی ساده و نسبتا جامعی بر میان افزار beast داشته باشیم و با طرز کار و توانایی های این ابزار آشنا شویم.


    Beast چیست؟
    Beast یک میان افزار فوق الاده قدرتمند برای تهیه LightMap است. شما با Beast میتوانید بعد از طراحی مرحله خود و قرار دادن مدل ها و نور ها یک LightMap تهیه کنید. این کار باعث میشود که پردازش برای تاثیرات نورها در محیط Real-Time به شدت کاهش یافته و کارایی بالا برود.

    تصور کنید که انجینی را در اختیار دارید که در زمان اجرای بازی تاثیرات تمامی نورها را بصورت آنی (Real-Time) مورد پردازش قرار دهد، حتی اگر شما قویترین کارت گرافیک جهان را در اختیار داشته باشید باز هم این کار شدیدا سنگین و زمان بر است، به همین دلیل انجین شما توانایی پردازش بیش از 10-15 منبع نور را نخواهد داشت.

    بنابر این مشکلات زیادی برای طراحی بازی و بخصوص بخش نورپردازی آن خواهید داشت. حال اگر انجین شما Beast را در اختیار شما قرار دهد پس از طراحی یک مرحله از بازی یک LightMap میسازید، با این کار کلیه تاثیرات نور با دقت و حوصله کافی توسط انجین محاسبه میشود، هم اکنون وارد بازی میشوید و با بهترین تاثیرات نور و همینطور بالاترین کارایی بازی میکنید.

    حال ممکن است برایتان سوالی پیش بیاید:

    اگر در محیط مرحله مدل متحرکی باشد تاثیرات نوری که توسط Beast ساخته میشود ثابت خواهد بود!؟

    در جواب باید گفت خیر در بازی تمامی محیط زنده است و هیچ نور ثابتی نداریم.

    پس چطور ممکن است که کل محیط بازی پردازش شود ولی کارایی کم نشود!؟

    جواب این سوال ساده است، برای مثال شما مرحله ای با وسعت بسیار زیاد میسازید (برای مثال شهری مانند شهر بازی Mirror's Edge) حال ممکن است شما در بازی بخواهید تا 1 کیلومتر آنطرف تر را نیز ببینید در اینجا Beast محدوده ای را مشخص میکند و در نزدیکی شما تمامی نورها و سایه ها بصورت Real-Time پردازش میشود. یعنی تا آنجایی که لازم است تمامی نورها و سایه ها و تاثیرات آنها پردازش میشود و در مکانهایی که خیلی دور است و یا دیده نمیشود پردازشی صورت نمیگیرد و چون قبلا از آن محل LightMap تهیه شده است تصور میکنید که تمامی نورها در حال پردازشند.

    آیا Beast میان افزار معتبر و قابل اطمینانی هست!؟

    شاید بتوان به یقین گفت بهترین و قویترین ابزار برای تهیه LightMap در بازی های کامپیوتری همین Beast است. زیرا امتحان خود را به بهترین شکل ممکن پس داده و نمره کامل را گرفته است! حتما میپرسید چرا؟

    زیرا از Beast در بزرگترین بازی های تاریخ استفاده شده است!!! بازی هایی که همیشه در عرصه گرافیک جزو بهترین ها بوده اند، بازی های God Of War III ، Gears Of War 1&2 ، Killzone 2 ، Mirror's Edge ، Gran Turismo و دهها بازی بینظیر دیگر همگی برای نور پردازی از Beast کمک گرفته اند، یعنی بزرگترین انجین های جهان برای تهیه LightMap از این میان افزار بهره میبرند.






    شاید Unreal Engine 3 و Gamebryo معروفترین انجین هایی باشند که از Beast استفاده میکنند اما حقیقت این است که کمتر شرکت و استودیویی در جهان وجود دارد که از Beast در بازی هایش استفاده نکرده است!


    خب فکر میکنم به خوبی با Beast و کارایی آن آشنا شده باشید حال چرا این میان افزار مورد بررسی قرار گرفت؟

    به احتمال زیاد مطلع هستید که در انجین Unity3D 3 قرار است از Beast استفاده شود! قیمت این میان افزار برای هر عنوان بازی بیش از 90000 دلار است! اما طبق گفته های سازندگان یونیتی شما با خرید لایسنس این انجین میتوانید بصورت رایگان از Beast استفاده کنید! لایسنس یونیتی هم اکنون 1500 دلار است و این یعنی امکانات عجیب و باور نکردنی با کمترین قیمت!

    به گفته سازندگان انجین یونیتی نسخه 3 این انجین قرار است تابستان امسال عرضه شود و قیمت آن نیز همان 1500 دلار خواهد بود، البته در طراح پیش فروش نسخه جدید یونیتی شما میتوانید با 1200 دلار آنرا سفارش دهید!
    یونیتی جدید امکانات دیگری مثل پشتیبانی از دایرکت ایکس 10 و 11 ، HDR ، بروز رسانی PhysX و... نیز خواهد داشت + موارد بسیار زیادی که از خیلی از آنها بی اطلاع هستیم اما همین ابزارها به تنهایی میتواند دلیل خوبی باشد برای خرید یونیتی.

    در آخر سوالی دارم که خوشحال میشوم به آن پاسخ دهید، آیا با چنین سرعت پیشرفتی در یونیتی میتوانید به یقین بگویید آنریل 4 از یونیتی 4 بهتر خواهد بود؟
    در ضمن یک سعید جان UMTBRIA با تفسیر یک سیستم مدیریت صحنه هست که برای کاهش بار برای منابع کامپیوتر بکار می رود نمی دونم ولی تقریبا این سیستم مدیریت صحنه UDK هست برای مثال می توانید به بازی WHEELMAN نگاه کنند
    اين رو خودم نوشتم توي پست هاي قبلي و همينطور گفتم UDK هم ساپورتش ميكنه خواستم بگم Unity 3 كيفيت رندرش خيلي خيلي بهتر از Unity 2.6 شده
    اما فرق UDK و UNREAL ENGINE رو باید به محمد جان واگذار کنید

    این ویژگی های موتور:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    آره منتظر محمد هستم

    در ضمن سورس کامل UNREAL TORMENTS در اختیار شماست :
    برای دیدن سورس به پوشه I:\UDK\UDK-2010-02\Development\Src\UTGAME برید
    خوب اين رو ديگه اصلا قبول ندارم !! عين اين ميمونه كه من برم فايل هاي Unity رو باز كنم بگم Unity اوپن سورس هست ! به اون كه نميگن اوپن سورس ! تازه شما ميگي سورس UT رو در اختيار داري نه سورس UDK !‌ خوب داشتن سورس يك گيم كه مزيت نيست الان كلي گيم واسه يونيتي هست كه اوپن سورس هستن

    اون هارو كامل ديدم يه سري رو هم دانلود كردم ... اوج تنوعش Whizzle بود كه خيلي از بازيش خوشم اومد ولي همين ( تازه بهترش رو هم ) با Unity توي فوق فوقش دو روز بسازي ! اصلا كار سختي نيست

    راستش من UNTIY ندیدم ولی رفیقم دنلودش کرد گفت رندر UNTIY خوب بود ولی رندر UDK چیز دیگه بود!
    اون Unity 2.6 بوده ما داريم Unity 3 رو با UDK مقايسه ميكنيم كه كلا كيفيت رندرش تغيير كرده نسبت به Unity 2.6

    آقا كلا FPSC هم يه زماني خيلي پر طرفدار بود چون همه ميرفتن Showcase رو ميديدن و بازي هاش رو ميديدن و لذت ميبردن و طرف 2 تا كليك ميكرد يه بازي ميساخت ذوق ميكرد ولي اگه ميخواست يه چيز ديگه به بازيش اضافه كنه كه توي FPSC نبود نميتونست !‌ قضيه ي UDK هم تقريبا همينه يه انجين كه خيلي راحت ميتوني توش FPS يا TPS ( البته TPS به راحتي نيست ) با كيفيت بالا بسازي اما اينكه چيز هاي ديگه بهش اضافه كني ... !
    Last edited by saeed_cpu_full; 01-07-2010 at 16:11.

  20. 3 کاربر از saeed_cpu_full بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 21 1234511 ... آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •