تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 20

نام تاپيک: تجربیات من در زمینه ترکینگ

  1. #1
    داره خودمونی میشه www_3d_boy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    پست ها
    160

    پيش فرض تجربیات من در زمینه ترکینگ

    در آخرین کارم به تجربهای تازه ایی در زمینه ترکینگ دست پیدا کردم که میخوام با شما دوستان در میان بزارم .
    ابتدا این فیلم بود .
    که بشکل عجیبی تکان دوربین - چرخش دوربین و حرکت دوربین بشکل دایره ایی و shake در آن هر برنامه ایی رو عاجز میکنه !
    اين تصوير از اندازه واقعي خود کوچکتر نمايش داده مي شود. براي ديدن اين تصوير در اندازه واقعي اينجا را کليک کنيد. اندازه واقعي اين تصوير 803 در 450 پيکسل است.
    و مسئله بعد اون آدمیه که بدجوری نصف صحنه رو گرفته و توی برنامه باید نصف صفحه ماسک بشه .البته این اتفاق برای bojoue خواهد بود.
    اين تصوير از اندازه واقعي خود کوچکتر نمايش داده مي شود. براي ديدن اين تصوير در اندازه واقعي اينجا را کليک کنيد. اندازه واقعي اين تصوير 777 در 449 پيکسل است.

    حالا مشکل اصلی اینجا پیش میاد که در بهترین شکل ممکن object شما ایستایی کامل رو در صحنه نخواهد داشت ...یعنی شی من که می بایستی کاملا سرجاش بمونه حدود 10 سانتیمتر حرکت میکنه .
    راستی سایه رو یادتون نره چون اگه یادتون بره تو بوجو حرکت میکنه کار خراب میشه .


    حالا من بایستی کلی فکر میکردم چکار کنم !
    چاره بسیار راحت اما یکم فکر میخواد تا بهش برسی !
    بایستی شکل را بصورت دستی در مکس با حرکت دوربین هماهنگ کنید ...یعنی همین کار که من میکم.
    ولی کار یکم سخته یعنی شما بایستی چندباری مدام پریویو بگیرید و حی نگاه کنید تا مچ بشه کامل .

    بهیچ عنوان حرکتها دیده نمیشن و بنظر میرسه شی ما کاملا روی زمین چسبیده .
    اگر مشاهده کنید علاوه بر حرکت در محور x باید توجه کنید من حرکت rotate رو هم اضافه کردم.
    من به تجربه قابل توجهی رسیدم که میخوام شماها هم بدونید .
    در چنین صحنه هایی برنامهای ترکینگ چرخش دوربین به سمت شی را متوجهه نمیشن و دلیلش 2 بعدی بودن فیلم بنابراین من مجبورم بصورت دستی اینکار انجام بدم . یعنی وقتی دوربین در فیلم می چرخید شی من نمی چرخید .... اگه متوجهه نشدین باید تجربه کنید.
    ن در فیلم جدیدم دارم به جربیات تازه ایی میرسم که دوست دارم شما هم بهره مند شید.
    باور کنید اگه کم باشه اصلا محسوس نیست.
    nدوستان توجه کنید این فقط پریو و من هفته دیگه قسمت کامپوزیتو اگه درخواست بود توضیح میدم.
    می بخشید این آموزش برای سطح ابتدایی نبود واسه همین همه چیزو کلی گفتم تا به موضوع اصلی برسم. اگه کسی سوال داره بپرسه .

  2. 7 کاربر از www_3d_boy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز G LADIATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    شيراز ______ (^_^) پست ها: 111,111,111,111,111,111
    پست ها
    1,144

    پيش فرض

    خوب من فکر کنم بهتر بود که شما واسه اینکار از ترکینگ AE استفاده نمیکردید. به نظر من ترکینگ AE بیشتر به درد ادیت های نهایی کار می خوره....

    اگه از Match Mover استفاده کنید خیلی راحت تر هستید و دیگه نیازی نیست که آبجکت ها رو تکون بدید یا بچرخونید... و کارتون خیلی راحت تر میشه...

    ولی در مورد AE تمام چیزایی که گفتید درسته....ممنون که وقت خودتون رو گذاشتید تا به ما هم اطلاعات کار خودتون رو بدید...
    واقعا اگه همه مثل شما بیان و تجربیات خودشون رو با بقیه به اشتراک بزارن خیلی خوب میشه...

  4. 6 کاربر از G LADIATOR بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    داره خودمونی میشه www_3d_boy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    پست ها
    160

    پيش فرض

    خوب من فکر کنم بهتر بود که شما واسه اینکار از ترکینگ AE استفاده نمیکردید. به نظر من ترکینگ AE بیشتر به درد ادیت های نهایی کار می خوره....

    اگه از Match Mover استفاده کنید خیلی راحت تر هستید و دیگه نیازی نیست که آبجکت ها رو تکون بدید یا بچرخونید... و کارتون خیلی راحت تر میشه...

    ولی در مورد AE تمام چیزایی که گفتید درسته....ممنون که وقت خودتون رو گذاشتید تا به ما هم اطلاعات کار خودتون رو بدید...
    واقعا اگه همه مثل شما بیان و تجربیات خودشون رو با بقیه به اشتراک بزارن خیلی خوب میشه...

    دوست من ایکاش یه بار میخوندی مطالب کامل .... من فقط از عکسهای افترافکت استفاده کردم ...
    مگه میشه از ترکینگ افتر واسه چنین حجمه کاری استفاده کرد؟ترکینگ افتر پر از خطاست و تحمل چنین حجمی از حرکات دوربین نداره و نمیتونه حرکتهایی در محور هم x y z رو تشخیص بده و لرزش هم نداشهته باشه.
    ترکینگ اینکار بوسیله برنامه boujo انجام شده که چنیدین بار در طول نوشتهایم به اون اشاره کردم و گفتم که من فقط از افتر واسه عکس استفاده کردم. و با تمام این احوال باز هم اشاره کردم که مشکل بوجو و برنامهای ترکینگ در ترک کردن چیه .

    ممنون از نظرت

  6. 2 کاربر از www_3d_boy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    آخر فروم باز G LADIATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    شيراز ______ (^_^) پست ها: 111,111,111,111,111,111
    پست ها
    1,144

    پيش فرض

    آهان....
    خوب من متن رو کامل خونده بودم.....ولی این عکسا مخم رو کشوندن یه طرف دیگه

    ولی بازم نفهمیدم....
    اگه از Boujou استفاده کردید...پس دیگه چرا تو مکس مدلتون رو تکون دادی ؟:-؟
    قاعدتا دیگه نباید نیازی به حرکت دادن دوباره آبجکت باشه.....

  8. این کاربر از G LADIATOR بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #5
    داره خودمونی میشه www_3d_boy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    پست ها
    160

    پيش فرض

    خوب دیگه واسه همینه که نوشتم تجریبات من در زمینه ترکینگ ....... شما اگه بازم متن کامل بخونی متوجهه میشی چرا بوجو توانایی درک حرکتهایی رو نداره و نه بوجو نه هیچ برنامه ایی در دنیا نمی تونه بعضی حرکات دوربین بخونه مگه بوسیله سیستم جدید real studio که بوسیله حرکت سنسوری در رایانه ای حرکت دوربین ثبت میشه ولی برای من و شما که جز نرم افزار چیزی در اختیار نداریم ، بعض ضعفه هستن که تنها در خلال کارهویدا میشن مثل همین کار من .

  10. 2 کاربر از www_3d_boy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه ehsan_nekooee's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    201

    پيش فرض

    خب نمیشه به جای این برنامه ها موقع فیلمبرداری حواسمون باشه دوربین حرکت نابجا و نا معقولی نکنه؟

  12. #7
    آخر فروم باز G LADIATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    شيراز ______ (^_^) پست ها: 111,111,111,111,111,111
    پست ها
    1,144

    پيش فرض

    خب نمیشه به جای این برنامه ها موقع فیلمبرداری حواسمون باشه دوربین حرکت نابجا و نا معقولی نکنه؟
    با اجازه استاد.....

    خوب نمیشه که دوربین تکون نخوره....
    اگه دورین خشک و ساده باشه که فیلم دیگه از جالبی در میاد...همه جالبیش به حرکت دوربین هست...
    گذشته از جالبی....شما فرض کن تو یه فیلم یه ادم داره با یه روبات بزن بکوب میکنه.....غیر ممکنه دوربین بخواد ثابت باشه....

    ولی من هنوز نفهمیدم چرا باید آبجکت رو حرکت داد.....فک کنم بهترین کار اینه که یه تست کامل بزنم و در عمل ببینم که جریان چیه...

  13. این کاربر از G LADIATOR بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  14. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه ehsan_nekooee's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    201

    پيش فرض

    خب بوژو با free move و nodal دوربین که مشکلی فک کنم نداشته باشه. اگه با اینا مشکل داره پس دیگه به چه دردی می خوره؟
    من منظور ایشون از حرکت دایره ای شکل دوربین رو دقیقا متوجه نشدم.
    Last edited by ehsan_nekooee; 29-06-2010 at 18:40.

  15. #9
    داره خودمونی میشه www_3d_boy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    پست ها
    160

    پيش فرض

    خب گویا مشکل بوجو و برنامهای ترکینگ رو بد توضیح دادم

    ببینید چشم ما همه چیزو 3 بعدی می بینه یعنی اینکه در چشم ما فاصله ها با عمق میدان مشخص نمیشن بلکه دو تا شم ما با فاصله ای که از هم دارن فاصله بین اشیا رو متوجهه میشن ...... امااااااااااااااا ... دوربین فقط یه عدسی پس تصاویر دوربین 2 بعدی خواهد بود بنابران وقتی دوربین شما قرار دور یک جسم خیالی بچرخ در واقع برنامه حالت چرخش به سمت اونو بطور کامل تشخیص نمیده البته در صورتی که مثل کار من چرخش در حدود 30 درجه باشه (بیشتر امتحان نکردم).دلیلش هم اینه که درسته بوجو بنظ میرسه نقاطش رو بصورت بعد دار میزاره اما این بعد بیشتر یک فرضیه واسه برنامه اس و در اینجاس که تو کار چرخش رو اعمال نمیکنه و مجبور میشیم دستی اعمال کنیم.....
    اما دوستان توی 2 سالی که با بوجو آشنا شدم و دارم باهاش کار می کنم هیچ وقت یه حرکت پیچیده رو درست ترکینگ نمیکنه واسه همین ترکینگ بسیار بسیار به تجربه نیاز داره .
    و در مورد حرکت دوربین ehsan جان ...من اصلا اینکارو دارم میسازم تا ببینم تا چه حد میشه به ترکینگ اعتماد کرد...
    هنوز پلانهای درگیری شروع نشده در ائنجا تکانهای دوربین بسیار شدید تر خواهد بود...
    بالاخره باید یاد بگیرم .
    این کار اول من در کامپوزیت نیست اما این پیچیده ترینشونه .
    Last edited by www_3d_boy; 29-06-2010 at 23:23.

  16. این کاربر از www_3d_boy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  17. #10
    آخر فروم باز G LADIATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    شيراز ______ (^_^) پست ها: 111,111,111,111,111,111
    پست ها
    1,144

    پيش فرض

    خوب ما اگه یه چشممون رو ببندیم باز هم سه بعدی میبینیم و بعد اجسام رو درک میکنیم...

    آقا من رفتم که تست کامل زدم تو Match Mover
    دوربین حدودا 200 درجه می چرخید از سمت راست به چب و بر میگشت دوباره....
    حدود 90 درجه هم میچرخید به سمت بالا و پایین...
    البته اینو خودم یه ویدئو رندر کردم و بعد بردمش واسه ترکینگ....

    بعد از اینکه ترکینگش کردم یه آبجکت ساده هرمی شکل گذاشتم روی ویدئو و بدون اینکه دیگه چیزی رو تغییر بدم وقتی پلی میکردم دوربین کاملا به درستی دور جسم تکون میخورد و فیلم پشت سرش هم که پلی بود....

    در واقع من هیچ مشکلی داخلش ندیدم....آبجکت کاملا فیت ویدئو بود....

    یه پرویو هم ازش گرفتم کیفیتش خیلی کم شد به خاطر فشرده سازیش...دوباره رفتم یه پرویو دیگه بگیرم برنامه هنگ کرد بسته شد

    اگه خواستید تا بزارمش ببینید....
    Last edited by G LADIATOR; 30-06-2010 at 03:10.

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •