تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 5 از 5

نام تاپيک: ساخت سوخت هاي تركيبي براي اتومبيل

  1. #1
    حـــــرفـه ای ehsan_wwe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران (پایین شهرش) In The End
    پست ها
    2,557

    پيش فرض ساخت سوخت هاي تركيبي براي اتومبيل

    سلام اين تاپيك رو زدم تا هر كس هر جور سوختي رو كه بلده بسازه بگه تا همه استفاده كنن
    خودم يه چيزايي در باره ريختن آستنون داخل باك
    با ريختن تينر و ..............
    كسي اگه صحبتي يا بحثي در اين باره داره بگه تا استفاده كنيم

  2. #2
    آخر فروم باز hamed malekpour's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    ....
    پست ها
    2,676

    پيش فرض

    من از یکی از دوستام شنیدم که یکی تو باک ماشینش الکل می ریزه دیگه نمی دونم می شه یا نه؟

  3. #3
    حـــــرفـه ای rami_hemi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2005
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    4,451

    پيش فرض

    میتونید برای ماشینهای با تنظیمات ecu استاندارد 10 درصد اتلنول اضافه کنید یعنی سوخت E10 بسازید این روش برای بنزین معمولی خاصیت ی شبیه قرصهای سوخت داره و خصوصیات سوخت رو شبیه بنزین سوپر میکنه و در بنزین سوپر پرفرمنس و اکتان سوخت رو بالا میبره .
    برای اینکه از درصد بیشتری از اتانول بتونید استفاده کنید باید تنضیمات ECU دستکاری بشه
    توی ایران تا E100 هم استفاده شده یعنی اتانول خالص ولی به خاطر هزینه بالا مقرون به صرفه نبوده(اتانول ایران همون بیو اتانول هستش ولی چون حجم تولید کمتری داره گرون تموم میشه)
    رایجترین نوعش E85 هستش با 85% اتانول و 15%بنزین .
    برای خودروهای دیزلی میشه از پاشش همزمان گاز مایع و سوخت دیزل استفاده کرد .

  4. 2 کاربر از rami_hemi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #4
    حـــــرفـه ای ehsan_wwe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران (پایین شهرش) In The End
    پست ها
    2,557

    پيش فرض

    میتونید برای ماشینهای با تنظیمات ecu استاندارد 10 درصد اتلنول اضافه کنید یعنی سوخت E10 بسازید این روش برای بنزین معمولی خاصیت ی شبیه قرصهای سوخت داره و خصوصیات سوخت رو شبیه بنزین سوپر میکنه و در بنزین سوپر پرفرمنس و اکتان سوخت رو بالا میبره .
    برای اینکه از درصد بیشتری از اتانول بتونید استفاده کنید باید تنضیمات ECU دستکاری بشه
    توی ایران تا E100 هم استفاده شده یعنی اتانول خالص ولی به خاطر هزینه بالا مقرون به صرفه نبوده(اتانول ایران همون بیو اتانول هستش ولی چون حجم تولید کمتری داره گرون تموم میشه)
    رایجترین نوعش E85 هستش با 85% اتانول و 15%بنزین .
    برای خودروهای دیزلی میشه از پاشش همزمان گاز مایع و سوخت دیزل استفاده کرد .
    خيلي ممنون از اطلاعات مفيدتون
    اتانول تا جايي كه اطلاع دارم غير مجازه
    به نظرتون از كجا ميشه پيدا كرد يه سرچ در مورد ساختش كردم ديدم نميشه به اين راحتي ها درستش كرد
    يه سوال ديگه ECU رو چطوري بايد تنظيم كرد ، بايد ماشين سوخت اتانول توش باشه و ببري دياگ ؟

    در مورد آستون ( كه شنيدم 100 سيسي تو هر باك ) و تينر روغني اطلاعاتي داريد

      محتوای مخفی: مقاله اي در باره ساخت سوخت با اتانول در جهان 



    در وضعیت امروزی جهان که گازهای گلخانه ای به سرعت در حال وارد شدن به جو هستند و مشکلات دستیابی به بنزین ، این سوال پیش می آید که برای پاکیزگی محیط زیست و مصرف کامل بنزین در موتور راهی وجود دارد یا خیر؟
    بعضی سوخت هیدروژن را پیشنهاد می کنند که بسیار پاکیزه و عالی است اما بدلیل خاصیت انفجاری هیدروژن مشکلات ایمنی استفاده از این سوخت وجود دارد ، و نیرومحرکه های دیگر انرژی باد و خورشید است ، اما یکی از سوخت های تجدید شدنی اتانول است .
    اما برای پاسخ به این که آیا این سوخت قابلیت استفاده در ماشین بصورت عمده را دارد یا نه باید بدانیم که اتانول چیست و از کجا بدست می آید.
    اتانول نوعی الکل است که در آمریکا از غلات (معمولا ذرت ) بدست می آید و در برزیل از نیشکر بدست می آید همچنین می توان آن را از بقیه غلات مثل گندم جو و یا حتی سیب زمینی بدست آورد 2 را برای تولید اتانول از غلات وجود دارد یکی از آنها آسیاب کردن آن بصورت خشک است .
    1- ابتدا دانه های غلات را خرد کرده تا بصورت پودر در بیاید .
    2- یک مخلوط بصورت نرم از آب و نوعی آنزیم و پودر بدست آمده درست می کنیم این آنزیم باعث تجزیه آن پودر می شود .
    3- آنزیم دیگری به آن اضافه می کنیم که نشاسته داخل آن را به قند تبدیل کند و طی عملیات تخمیر آن قند به الکل تبدیل می شود .
    4- مایه تخمیر به مخلوط اضافه می شود تا فرآیند تخمیر رخ دهد و قند به الکل و دی اکسید کربن تبدیل شود .
    5- مخمر عرق کرده و اتانول از ماده جامد جدا می شود .
    6- فرآیند دی هیدروژن یا خشک کردن باعث خارج شدن آب از اتانول می شود .
    7- مقداری بنزین به آن اضافه می کنند تا غیر قابل خوردن شود .
    اتانول به عنوان ماده اضافه شده به سوخت ماشین استفاده می شود ( 1 واحد اتانول و 9 واحد بنزین ) در این صورت co و نیتروژن اکسید کمتری وارد جو میشود چون اتانول دارای اکسیژن بیشتری در ساختار خود است بنابراین بهتر می سوزد همچنین بنزین کمتری مصرف خواهد شد .
    اما ماشین های بسیار کمی به این صورت تجهیز شده اند بنابر گفته ی آزمایشگاه بین المللی Argonne بر اثر استفاده از اتانول تنها در سال 2004 تقریبا 7 تن گاز گلخانه ای از جو کم شده است .
    ( این استفاده در واقع اضافه کردن اتانول به بنزین برای بهتر سوختن است)
    اما دو مشکل برای استفاده از اتانول به عنوان سوخت اصلی وجود دارد :
    1- اترژی دریافتی از اتانول به اندازه بنزین نیست .
    2- ساخت اتانول از مواد غذایی باعث از بین رفتن غذاهایی می شود که برای مصرف مردم ضروری است
    اما طرفداران محیط زیست و سیاستمداران برای استفاده از این سوخت پاک این مشکلات را جدی نمی گیرند .
    بنابر محاسبات آماری دکتر Pimental تولید اتانول بیشتر از سوزاندن آن انرژی مصرف می کتد و این یعنی از دست دادن انرژی .
    برای تولید مواد غذایی و حمل و نقل اتانول به سوخت فسیلی نیاز داریم چون اتانول را نمی شود با لوله منتقل کرد زیرا قسمتهای مختلف آن طی حرکت از هم جدا می شود بنابراین طبق این تحقیق این راه تولید اتانول (استفاده از غلات ) به صرفه نیست .

    یک روش تولید دیگر روش سلولزی است که اتانول را از چوب و گیاهان بدست می آورند این طرز تولید اتانول می تواند با بازده نسبتا بالای خود باعث سازش بین اتانول و بنزین در سوخت ماشین ها شود .




      محتوای مخفی: هزينه هاي تهيه اتانول 
    هم اكنون ذرت كم هزينه ترين ماده اوليه قابل دسترس جهت توليد اتانول مي باشد. هزينه هاي توليد اتانول از نيشكر يا چغندر قند بعنوان ماده اوليه دو برابر بيشتر مي باشد. گزارش اخير USDA در خصوص شكر / اتانول به مقايسه اين هزينه هاي توليد مي پردازد
    جدول شماره 1) مقايسه هزينه هاي تخميني توليد اتانول* از مواد اوليه مختلف

    نوع ماده اوليه
    ارقام هزينه ( برحسب دلار )
    فرايندي
    كل
    ذرت
    63/0-52/0
    05/1-03/1
    نيشكر
    92/0
    40/2
    چغنر قند
    77/0
    35/2
    ملاس**
    36/0
    27/1
    شكر زرد**
    36/0
    48/3
    شكر سفيد**
    36/0
    97/3

    قيمت بالاي نفت خام , توجه به اتانول را تحت شعاع خود قرار داده است, ولي براي چه مدت ؟ ( طبق مطالب مندرج در نشريات اين موضوع در ماه سپتامبر يا شهريور پايان خواهد يافت )
    با توجه به روند ثابت قيمت اتانول در حول 4 دلار به ازائ هر گالن طي تابستان جاري ( سال 2008) بر اساس نتايج گزارش USDA توليد اتانول از شكر و محصولات جنبي آن سودآور خواهد بود. هرچند كه اگر قيمت هر بشكه اتانول به 35/2 دلار سقوط نمايد , ديگر استفاده از شكر خام يا تصفيه شده بعنوان ماده اوليه توليد اتانول اقتصادي و سود آور نخواهد بود. و بر اساس روند قيمت اتانول در آينده , اين پيش بيني دور از انتظار نمي باشد.
    Last edited by ehsan_wwe; 15-06-2010 at 11:51.

  6. #5
    حـــــرفـه ای rami_hemi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2005
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    4,451

    پيش فرض

    اتانول ممنوع نیست چون نوع صنعتی پزشکی اون تولید میشه دقیق نمیدونم کجاها میفروشن
    بله هزینه تهیه و لوازم مورد نیازش خیلی گرون تموم میشه .
    الانم میشه توی هر ماشینی اتانول رو ریخت ولی خب آسیب میزنه و ایراد میده
    بله برای این کار باید سوخت اتانولی توی ماشین باشه و با دیاگ توسط یک فرد وارد تنظیم بشه .در واقع نسبت ترکیب سوخت و زمان چجرقه ها باید تنظیم بشه
    همه خوب میدونن تغییر عمده توی نوع سوخت به تغییرات متناسب قطعات موتور احتیاج داره .

  7. این کاربر از rami_hemi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •