تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 16

نام تاپيک: Maya Help

  1. #1
    آخر فروم باز SevenART's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    Spadanaa_Club
    پست ها
    1,157

    پيش فرض Maya Help

    سلام بر همگی..

    خوب ما که داریم Help مایا را ترجمه می کنیم بزار یه تاپیک هم بزنیم هر مردم حالشو ببرن ...

    فصل اول : Maya Basic
    Work With Maya
    کار کردن با مایا

    مایا برنامه قدرتمندی است برای ایجاد طرحهای سه بعدی ،از جمله مدلسازی ، انیمیشن سازی ، جلوه های ویژه ، بازی و شبیه سازی .

    کار شما در مایا به طور کلی در دسته بندی های زیر قرار می گیرد :

    1- مدلسازی ،Polygons (چند ضلعی ها) ،NURBR و Subdivision Surface مدلهای مختلف هستند که هر کدام نقاط قوت خود را دارند .

    • Polygons ، به شما اجازه می دهد که یک مدل چندضلعی ساده با خصوصیت ساختاری بالا بسازید .
    • NURBS ،به راحتی به شما اجازه می دهد که یک سطح صاف ایجاد کنید .سطوحی با کنترل بالا .
    • subdivision surface ، به شما اجازه می دهد سطوحی ایجاد کنید که در مراحل بالاتر با داده های سرباز حد اقل بتوانید آن را ویرایش کنید ،

    2- Charachter riging ، بیشتر انیمیشن ها شامل "کاراکتر"می باشند .کاراکتر مدلهای مفصلی هستند از قبیل انسان ، حیوان ، ربات یا هر چیز دیگری که به وسیله ی مفصل بندی حرکت می کنند . مایا به شما اجازه می دهد که اسکلت داخلی برای کاراکترها تعریف کنید و همچنین به آنها پوست بدهید رای ایجاد حرکات واقعی به همراه تغییر شکل .


    3- Animation (پویا نمایی)

    4- Dynamics, fluids, ( دینامیک ، ماسعات ) و دیگر جلوه های شبیه سازی ،مایا شامل مجموعه ای جامع از این ابزاها برای شبیه سازی جلوه های جهان واقعی مانند آتش ، انفجار ، مایعات ، مو وخر ،فیزیک برخورد اشیا و ... می باشد .

    5-Painting and paint effects. (نقاشی و جلوه های رنگ) ، مایا شامل سیستم باور نکردنی برای استفاده از تبلت (یا ماوس) در یک صفحه بوم دو بعدی که به طور مستقیم در فضای سه بعدی به شکل هندسی تبدیل می شود و امکانات دیگری که بی حد و حصر می یاشد .

    6- Lighting, Shading, and Rendering (نورپردازی ، سایه زنی و رندرینگ) هنگامی که شما بخواهید که یک عکس یا یک فیلم از صحنه خود داشته باشید و ارائه دهید از این ویژگی استفاده می کنید .

    The Maya interface
    رابط مایا

    در حال حاضر که مایا باز است شما در ابتدا باید شکل ظاهری آن را درک کنید .
    بهترین راه برای شروع ، ابتدا یاد گیری ابزارهای اساسی و پس از آن یادگیری ابزارهای اضافی است که شما به آن نیاز دارید .
    آغاز یادگیری تسط بعضی از ابزارهای اصلی :

    The Maya workspace
    فضای کاری مایا
    در فضای کاری مایا است که شما بسیاری از کارها را در آن انجام می دهید :

    هنگامی که شما برای اولین باز مایا را باز می کنید ، فضای کاری به صورت پیشفرض بر روی پنجره(یا پانل) پرسپکتیو می باشد .
    اجزای دیگر پانل پرسپکتیو:
    - برچسب "persp" که در پایین پانل نمایش داده می شود که نشانگر آن است که شما بر روی پرسپکتیو قرار دارید .
    - منو بار که در سمت چپ بالای پانل قرار دارد . این منو به شما اجازه دسترسی به ابزارها و توابع مربوط به آن پانل خاص را می دهد .
    - شبکه ، که با دو خط متقاطع پررنگ در وسط پانل نمایش داده می شود . این مکان مرکزی به نام "origin" خوانده می شود . origin مرکز جهان سه بعدی مایا است و تمام ارزشهای جهت دار اجسام در این مکان انجام می شود .

    -axis indicator در پایین گوشه سمت چپ پانل که نشان می دهد در چه جهتی از x ، y ، z از مایا قرار دارید . این بسیار مفید است برای شما که اولین بار به دنیای تریدی قدم می گذارید . (کلا می تونه به شما کمک شایانی در درک تریدی بکنه .(در مایا AXIS های مختلف به رنگهای مختلف است . X به رنگ قرمز ،Y به رنگ سبز و Z به رنگ آبی می باشد .)
    Main Menu bar
    منوی اصلی
    نوار منوی اصلی در بالای صفحه مایا در زیر نوار عنوان قرار دارد .در مایا منوها گروه بندی شده اند .منویی باز شونده که ابزار و اقلامی را در دسترس شما قرار می دهد که در بالای رابط کاربری قرار دارد .
    قسمتهای منوی بازشونده : Animation, Polygons, Surfaces, Rendering, and Dynamics

    شما با انتخاب ماژول مناسب از زیر منو می توانید به منو های مختلفی در منو باز دسترسی پیدا کنید . همانطور که بین ستهای مختلف سوئیچ می کنیدقسمتی از ،سمت راست منو بار تغییر می کند اما قسمت سمت چپ باقی می ماند چون این قسمت برای تمامی ستها مشترک است .سمت چپ منو شاملFile, Edit, Modify, Create, Display, and Window.

    1-به طور مثال از منوی کشویی Animation را انتخاب کنید .سمت راست منو تغییر میکند به عنوان مثال Animate, Deform, Skeleton, Skin, and so on, appear. .
    2- با استفاده از مازول انتخاب منو ف منوی چند ضلعیها ( Polygons) را انتخاب کنید .
    3-منوی اصلی در حال حاضر تغییر کرده بر روی Polygons . به طور مثال , Mesh, Edit Mesh, and so on, appear.

    برای ایجاد یک شیء 3D بدوی از مجموعه منوی چندضلعیها
    1- به Create > Polygon Primitives > Interactive Creation و اطمینان حاصل کنید که کنار این *Interactive Creation تیکی نداشته باشد . برای این درس از این گزینه نباید استفاده شود .
    2- از منوبار انتخاب کنید Create > Polygon Primitives > Cube .
    حالا ایجاد یک مکعب (cube) در وسط origin .

    Status Line
    خط وضعیت
    خط وضعیت در واقع به طور مستقیم در زیر نوار منو صفحه اصلی ، شامل انواع اقلام ، که اکثر آنها در مدل سازی یا کار با اشیاء در مایا استفاده می شود .
    بسیاری از موارد Status Line ها توسط آیکون های گرافیکی نشان داده شده.آیکون های مورد استفاده اغلب برای صرفه جویی در فضا و اجازه برای دسترسی سریع به ابزار هستند.
    در این درس شما با برخی از مناطق Status Line آشنا می شوید.

    شما قبلا هم برای اولین بار در مورد خط وضعیت آموخته اید : ماژول انتخاب منو .
    گروه دوم از دور آیکون ها مربوط به صحنه است و برای ایجاد ، باز کردن و ذخیره از صحنه مایا استفاده می شود.
    گروه 3 و 4 از دکمه برای کنترل و چگونگی استفاده می شود .شما می توانید اشیاء و اجزاء از اشیا را انتخاب کنید. شما بیشتر در مورد مجموعه ای از اشیاء در درس بعد یاد بگیرند. (این سوم وچهارم تو مایا 2009 فرق می کنه جاشون .. دقت کن )
    گروه 5 از آیکون ها جهت کنترل نحوه چفت شدن برای اشیاء و اجزاء مورد استفاده قرار می گیرد. شما شروع به استفاده از این ابزار در درس بعد در این فصل می کنید .
    بخش آخر شامل 3 دکمه است که برای نشان دادن یا مخفی کردن ویرایشگرها استفاده می شود،از جمله ویژگی تدوین (Attribute Editor) ، باکس کانال (Channel Box) ، لایه ویرایشگر (Layer Editor) و ابزار تنظیمات(Tool Settings).صفحه نمایش به طور پیش فرض Channel Box و Layer Editor را نشان می دهد. هنگامی که شی را ایجاد می کنید ، برای مثال مکعب ، اطلاعاتی که در مورد شی است در Channel Box نمایش در داده می شود .شما خواهید آموخت که از Channel Box چگونه استفاده کنید.

    برای سازمان بهتر در خط وضعیت ، همه دکمه ها آیکون ها را به گروه های که شما می توانید گسترش و یا فروپاشی نمایید نشان داده شده است.

    Shelf
    قفسه
    قفسه به طور مستقیم زیر خط وضعیت قرار گرفته است.قفسه مایا برای ذخیره سازی ابزارها و آیتم هایی که معمولا استفاده می کنید یا برای استفاده سفارشی مفید است.(یک نوع میان بر است برای استفاده از آیتم هایی که معمولا استفاده می کنید ) .شما می توانید ابزار مورد استفاده تان را در محل که دسترسی راحت تری است نگه دارید. مایا برای استفاده شما از قبل به پیکربندی برخی از اقلام در قفسه پرداخته است .

    برای ایجاد یک شی با استفاده از ابزار از قفسه
    1- از قفسه ، تب surface را انتخاب کنید تا ابزار مفید واقع شده در آن نمایش داده شوند .

    1- به Create > NURBS Primitives > Interactive Creation و اطمینان حاصل کنید که کنار این *Interactive Creation تیکی نداشته باشد . برای این درس از این گزینه نباید استفاده شود .
    2- از قفسه ، آیکون کره NURBS که در چپ قرار دارد را با یک کلیک انتخاب کنید.
    3- مایا یک شکل ابتدایی از کره در وسط مانند موقعیت مکعب ایجاد می کند .
    نکته:
    شما می توانید ماوس خود را بر روی آیکن برده و یک لحظه نگه دارید ، سپس نام آیکن مورد نظر در زیر آن به صورت زبر نمایش داده می شود .

    در صحنه شما ، در حالی که در حالت wireframe قرار داشته باشید ، کره ای که شما ایجاد کرده اید به رنگ آبی نیروی دریایی می باشد اما هنگامی که آن را انتخاب می کنید به رنگ س.ب.ز روشن نمایش داده می شود .

    Selection اشیاء و اجزاء به مایا نشان می دهد که این آیتم خاص است که توسط ابزار و یا عملی که متعاقبا تحت تاثیر قرار داده شده است.همانطور که شما با مایا کار می کنید ،آیتمهایی را انتخاب خواهد می کنید و آیتم های زیادی را دی سلکت می کنید(یعنی از حالت انتخاب در می آورید).شما در این فصل در درسهای آبنده خواهید آموخت که چگونه می توانید آبجکتها را انتخاب یا دی سلکت کنید.

    برخی اطلاعات عددی به نظر می رسد که در Channel Box editor در سمت را چپ رابط کاربری قرار دارد . این اطلاعات عددی مربوط به x,y و z (جابجایی) translation و (چرخش ) rotation و (بزرگ و کوچک کردن ، پوسته پوسته کردن)scaling برای شیء فعال (انتخاب شده)می باشد . در حال حاضر مقادیر x,y و z مساوی با صفر می باشد این نشانگر این است که شیء مورد نظر در مبدا مختصات قرار دارد . جعبه کانال (Channel Box) برای مشاهده و ویرایش در چنین مقادیری مفید می باشد . شما از این باکس در این فصل استفاده خواهید کرد .

    برای نمایش / عدم نمایش Channel Box
    برای مخفی کردن / نمایش دادن Channel Box بر روی Show/Hide Channel Box icon درانتهای سمت راست خط وضعیت کلیک کنید .

  2. 15 کاربر از SevenART بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز SevenART's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    Spadanaa_Club
    پست ها
    1,157

    پيش فرض Lesson 2

    معرفی
    مایا جایی عالی برای ادامه یادگیری به شکل مدل با استفاده از اشیاء اولیه . شما می توانید در مایا انواع مدلهای سه بعدی بسازید و سپس آن را جابه جا ، چرخش و بزرگ و کوچک کنید برای اینکه فرمهای مختلفی بسازید. در این درس ، با استفاده از ابزار جسم بدوی خلقت در مایا شما شروع به ساختن معبد کلاسیک می کنید . پروژه بسیار پیچیده ای نیست و شما را در استفاده از بعضی از دستکاری شیء مهم و ابزار دید با تجربه می کند .همانطور که شما همچنان با مایا کار می کنید ، شما خواهید آموخت که چگونه به خلق اشکال پیچیده تر با استفاده از این اشیاء اولیه بپردازید.مایا ابزارهای و منوهای بسیار پیچیده ای دارد که در فصل آبنده با انها آشنا خواهید شد .
    در این درس یاد می گیرید که چگونه:

    • یک شیء ابتدایی سه بعدی ایجاد کنید .
    • انتخاب اشیاء برای دستکاری و اهداف ویرایشی.
    • حرکت و چرخش اجسام با استفاده از موس.
    • انتقال ، چرخش و مقیاس دادن به اشیاء با استفاده از ورودی عددی.
    • تکثیر اشیاء.
    • تغییر مشاهده پانل ها با استفاده از روش های گوناگون در مایا ، بنابراین شما می توانید اشیاء خود را از نقاط مختلف ببینید.
    • اقدامات واگرد(undo) زمانی که شما نیاز به خنثی کردن کار خاص یا قدمی دارید

    Creating a new scene
    ایجاد یک صحنه جدید
    پروژه معبد خود را با ایجاد یک صحنه جدید خالی آغاز می کنید.

    برای ایجاد یک صحنه جدید

    شروع مایا (اگر آن را در حال حاضر در حال اجرا نیست).
    هنگامی که مایا شروع می شود ، آن به طور خودکار یک صحنه جدید ایجاد می کند .
    اگر مایا قبلا در حال اجرا بود ، دنبال مراحل 2 و 3.
    از منوی اصلی ، File > New Scene.
    مایا اعلان زیر را نمایش می دهد.

    no را کلیک کنید.
    مایا صحنه ی جدیدی را ایجاد و همه چیز را که در صحنه قبل بود پاک می کند .
    اشیاء اولیه
    مایا ارائه انواع بسیاری از انواع اولیه و شکل حبه مانند ، کره ها ، استوانه ها ، و صفحه های صاف.

    اشیاء اولیه می تواند به عنوان نقطه شروع برای طیف گسترده ای از اشکال و فرم استفاده شود. گردش کار در هنگام استفاده از شایع ترین اشیاء اولیه :

    • تنظیم گزینه های اولیه ساخت و ساز برای زمانی که شما در ابتدا آن را بسازید به طوری که آن را در صحنه مایا تقریبا در اندازه و شکل است که به نظر می رسد شما نیاز دارید.
    • انتقال ، مقیاس ، و چرخش جسم بدوی به موقعیت نهایی خود را یا با دستکاری مستقیم (حرکت ، مقیاس ، و چرخش ابزار) ، یا با وارد کردن مقادیر عددی را از طریق Channel Box.
    • تکثیر اشیاء اولیه برای ایجاد کپی متعدد از اصلی و یا ایجاد تغییرات متفاوت از خود شیء اصلی بدوی.

    در این بخش ،شما یک پایگاهی برای معبد با استفاده از چندگوشه (Polygons) استوانه (cylinder ) بدوی می سازید. برای ایجاد شکل هشت ضلعی قبل از ایجاد شی باید تغییراتی در گزینه ابزار سیلندر ایجاد نمایید.اگر شما در گزینه های سیلندر تغییر ایجاد نکنید یک سیلندر دایره ای ایجاد می کنید .
    برای ایجاد یک سیلندر چندگوشه برای پایه
    انتخاب Polygons ازماژول منو ها .
    از منوی اصلی ،مربع گوشه Create > Polygon Primitives > Cylinder انتخاب کنید.
    پنجره گزینه ای ظاهر می شود.
    در پنجره تنظیمات چندضلعی سیلندر ،Edit > Reset Settings را انتخاب کنید .و سپس مجموعه ای از گزینه های زیر :
    • Radius: 10
    • Height: 1
    • Axis divisions: 8
    • Height divisions: 1
    • Cap divisions: 1
    • Axis: Y

    سپس بر روی گزینه crate کلیک کنید .
    مایا یک شیء استوانه بدوی ایجاد کرده که هشت ضلعی است و مستقر در مرکز فضای کاری مایا می باشد.
    Last edited by SevenART; 05-05-2010 at 02:51.

  4. 8 کاربر از SevenART بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    آخر فروم باز SevenART's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    Spadanaa_Club
    پست ها
    1,157

    پيش فرض The Toolbox

    Layout shortcuts

    کلیدهای میانبر سریع طرح بندی

    جعبه ابزار در سمت چپ رابط کاربر مایا واقع شده است.این آیکون شامل ابزاری است که توسط آن می توانید بر روی شیء خود تغییر ایجاد نمایید (از قبیلselection, move, rotate, scale) و همچنین کلیدهای میانبری برای تغییر در طرح بندی پانل و دیدگاه (Veiw) .
    دکمه های میانبر طرح بندی سریع به شما اجازه انتخاب پانل های مختلف و یا سوئیچ را به دیگری نمایید.

    شما نیاز دارید موقعیت سیلندر را به پایان برسانید.برای همین شما نیاز دارید که از نمای دیدی آن را مشاهده کنید که مطمئن شوید بر روی زمین قرار دارد .

    برای تغییر طرح بندی پانل به نمایی از کنار (Side)

    از جعبه ابزار ، کلیک کنید بر روی Four View layout shortcut .

    حالا فضای کاری به چهار نما تقسیم شده است .نمای Perspective در گوشه بالا سمت راست قرار دارد و نماهای دیگر شیء را از بالا ، جلو و جانبی نشان می دهد .کلیدهای میانبر سریع صفحه بندی که در این آموزش شما بعدا یاد خواهید گرفت.

    برای مشاهده بزرگتر هر یک از نماها، موقعیت ماوس را بر روی نمای مورد نظر برده ، و کلید spacebar از صفحه کلید را بزنید.(الان شما نمای Side را بزرگنمایی کنید) حالا فضای کاری به تک نما تغییر کرده است. این نما برای مشاهده موقعیت پایه راحت تر است . دقت کنید در این نما شما دو بعد دارید به نام y و z .
    Transformation tools
    ابزارهای تبدیل
    شما نیاز دارید که پایه را حرکت دهید کمی به سمت بالا در جهت Y و در جهات x و z ثابت باشد .برای این کار شما باید از ابزار انتقال تحولات ( Move transformation)واقع در جعبه ابزار استفاده نمایید.

    نیمه بالایی از جعبه ابزار شامل ابزارهای برای تبدیل اشیاء در مایا (انتخاب ، انتقال ، چرخش ، مقیاس) می باشد .وقتی شما اشاره گر ماوس خود را بر روی هر یک از این ابزارها ببری نام آن را در کنار اشاره گر مشاهده می کنید .

    هنگامی که آن ابزار را انتخاب می کتید ، نام ابزار نیز در خط راهنما در پایین پنجره مایا ظاهر می شود .


    انتخاب کردن و انتخاب نکردن (deselect) اشیاء

    قبل از اینکه شما بتوانید بر روی یک شیء تغییراتی را بوجود آورید ، شما باید مطمئن بشوید که آن شیء انتخاب شده است . شما می توانید یک شیء را با کلیک کردن بر روی آن انتخاب کنید ، و یا با درگ کردن و کشیدن مستطیل مرزی (bounding box) در اطراف برخی/بخشی از شیء برای نشان دادن آنچه که می خواهید انتخاب کنید . برای نگزیدن یک شیء (deselect) به سادگی شما باید بر روی جایی خالی از محل کار کلیک کنید .

    برای انتخاب شیء پایه ابتدایی در صحنه مشاهده
    یکی از موارد زیر :
    1 با دکمه سمت چپ ماوس خود ،در صحنه نمایش بر روی خطوط WireFrame جسم کلیک کنید .
    2 با دکمه سمت چپ موس ، درگ کردن در اطراف یک گوشه و یا لبه wireframe جسم.
    برای استفاده از ابزار انتقال موقعیت پایه را برای تنظیم
    انتخاب Move Tool از جعبه ابزار
    ایزار انتقال (Move Tool) دارای سه دسته از محور اساسی سه بعدی است : X,Y,Z .دستگیره ، رنگی قرمز ، سبز و آبی بر اساس نقش آنها در رابطه با محورهای X,Y,Z و جهت حرکت در امتداد محور کنترل می شود.با کلیک بر روی دسته خاص ،آن را نشان می دهد که حرکت به آن جهت خاص محور محدود است.

    در نمای کنار (Side) ، دسته سبز رنگ Y را در جهت بالا درگ کنید تا سیلندر شما به سمت بالا حرکت کند تا وقتی که خط پایین موازی با محور X بر روی خط وسط قرار گیرد .(با نگاه داشتن دکمه X از صفحه کلید شما می توانید شیء خود را بر روی خطوط Grid جا به جا نمایید .)

    سیلندر پایگاه هم اکنون نیاز به اندکی چرخش تا جلوی پایه به موازات خط شبکه است .
    برای استفاده از ابزار چرخش (Rotate Tool ) موضع پایگاه تنظیم
    ...
    Last edited by SevenART; 07-05-2010 at 04:05.

  6. 7 کاربر از SevenART بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه u.n.s's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    اراک
    پست ها
    300

    پيش فرض

    ممنون
    حال كردم
    خاطرات منو زنده كردي................
    راستي تا تهش مي خواي بري؟؟؟

  8. 2 کاربر از u.n.s بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    آخر فروم باز leon scott kendy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    می دونی تهران کجاست
    پست ها
    1,009

    پيش فرض

    خوب من این تمرینات رو انجام دادم
    خیلی بهم حال داد
    ممنون
    اینم پیامی که نشون می ده کار کردم

  10. این کاربر از leon scott kendy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    Banned
    تاريخ عضويت
    Feb 2010
    پست ها
    15

    پيش فرض

    دوست عزیز کارت درسته ولی فکر نکنم تا تحش بری چون حوصلت سر میره .

  12. این کاربر از aref_nk بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #7
    آخر فروم باز SevenART's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    Spadanaa_Club
    پست ها
    1,157

    پيش فرض

    دوست عزیز کارت درسته ولی فکر نکنم تا تحش بری چون حوصلت سر میره .
    سالها می شینم تا تهش میرم .... الان هم یکی دوهفته نیستم برا همین ادامه ندادم ....

  14. این کاربر از SevenART بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #8
    آخر فروم باز SevenART's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    Spadanaa_Club
    پست ها
    1,157

    پيش فرض ادامه ....

    برای استفاده از ابزار چرخش (Rotate Tool ) موضع پایگاه

    پلان را به چهار نما افزایش دهید . با زدن کلید Spacebar

    بر روی پنل Top (بالا) بروید و یک بار کلید SpaceBar را بزنید . حالا شما نمای خودتان را از بالا مشاهده می کنید .

    هنگامی که سیلندر خودتان را انتخاب نموده اید بر روی ابزار چرخش ( Rotate tool ) در جعبه ابزار کلیک نمایید.
    حالا یک دسته چرخش بر روی سیلندر شما در پنل داده شده است .

    Rotate Tool manipulator شامل 3 حلقه (دسته) ، به علاوه فضای مجازی کره مانندی می باشد .

    در نمای بالا ، کشیدن حلقه سبز Y manipulator سیلندر بدوی به طوری که یکی از جنبه های پایه از سیلندر با شبکه وسط تراز قرار داده شود همانطور که در تصویر زیر نشان داده می چرخند.

  16. 7 کاربر از SevenART بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #9
    پروفشنال smspersia's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    خرم آباد
    پست ها
    560

    پيش فرض

    سالها می شینم تا تهش میرم .... الان هم یکی دوهفته نیستم برا همین ادامه ندادم ....



    و ما
    همچنان منتظریم - ( البته با تشکر از SevenART که تا اینجاشم اومده )

  18. این کاربر از smspersia بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  19. #10
    آخر فروم باز N O V A L I S's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    1,197

    پيش فرض

    سلام.. ممنونم بابت آموزشها.. امیدوارم دوستان استفاده کنند و شما هم ادامه بدی..
    یه سوالی داشتم؛ آیا مایا هم مثل مکس که با هر نسخه ی مکس توتوریال هائی رو ارائه میکنه (و با هر نسخه ی جدید معمولا چیزهای جدیدی بهش اضاقه میشه) توتوریال تو پک نرم افزار داره؟

    موفق باشی..

  20. این کاربر از N O V A L I S بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •