تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 3 از 3

نام تاپيک: تست و بررسی کادیلاک FLEET WOOD 1976 لیموزین سلطنتی در شیراز

  1. #1
    آخر فروم باز Aref_2008's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    پست ها
    1,984

    پيش فرض تست و بررسی کادیلاک FLEET WOOD 1976 لیموزین سلطنتی در شیراز



    با مرور صنعت پر فراز و نشیب خودروسازی ، گاه با خودروهایی برخورد می کنیم که یادآور شخصیت ها و دوره های خاصی از تاریخ یک ملت هستند و نگاهی به تاریخچه ی آن ها انسان را به گذشته های نه چندان دوری سوق می دهد ، که یادآوری آن ها خالی از لطف نیست .




    یکی از این اسطوره ها یک لیموزین سلطنتی ساخت کمپانی کادیلاک می باشد که 34 سال پیش توسط* علم * نخست وزیر وقت به * فرح دیبا *همسر شاه هدیه داده شد .

    کلاسیکی فوق العاده لوکس و اشرافی که به جمع لیموزین های مطرح گارد شاهنشاهی از جمله * مرسدس بنز 600 pullman* پیوست . خودرویی که در شماره به بررسی آن خواهیم پرداخت یک دستگاه کادیلاک *FleetWood * لیموزین مدل 1976 می باشد که چندین سال پیش در یک مزایده توسط مالک فعلی آن به قیمت 29 میلیون تومان خریداری و به شیراز انتقال پیدا کرده است . اکنون نیز قیمتی بالغ بر 40 میلیون تومان بر روی آن ارزش گذاری شده است .





    لیموزینی با طول 6406 میلیمتر و رنگ مشکی متالیک ضد آتش که همچون نگینی گرانبها می درخشد . مدل FleetWood برای اولین بار در سال 1927 معرفی و پس از 9 سری تولید نسل های مختلف آن ، در سال 1999 از رده خارج شد .





    خودروی پیش روی ما از چهارمین نسل FleetWood می باشد . کمپانی کادیلاک در سال 1976 حدود 834 دستگاه از FleetWood های خود را به صورت لیموزین تولید کرد که به ادعای مالک خودرو ، تنها 96 دستگاه از آن به صورت *FullOption * و با این سبک تزئینات عرضه شد و فقط همین یک دستگاه به ایران راه پیدا کرده است .





    در فلسفه طراحی ، خطوط تیز و زاویه دار بدنه به لطف کاپوت طویل جلو و درب کشیده ی صندوق عقب ، همگی مبین وجود یک لیموزین چهار در لوکس با بالاترین جسارت طراحی خودروهای سلطنتی است . کادیلاک هر آنچه در چنته داشت رو کرد تا خودرویی طراحی کند که ترس دلهره را در دل هر بیننده ای بنشاند . و این امر میسر نشد جز با طراحی خشن جلو پنجره و طرح زاویه دار قسمت عقب به خصوص چراغ های عمودی که دنباله روی طراحی کادیلاک های دهه ی 60 است .





    چراغ های دوبل مستطیلی جلو با ضمیمه ی چراغ راهنمای امتداد یافته روی گلگیر ، سنخیت وافری با دماغه ی جلو دارند که پیش رادیاتور بزرگ و مشبک که با روکش کروم زینت داده شده است ، سردمدار طراحی آن است . سپرآبکاری شده با ضربه گیر های لاستیکی جلوه ی بصری زیبایی را ایجاد کرده است . سمبل زیبای کادیلاک نیز پس از سه دهه ی پر فراز ونشیب همچنان استوار بر روی کاپوت جلو خود نمایی می کند .




    در قسمت عقب همانطور که گفته شد طراحی زاویه دار مجموعه به خصوص چراغ های عمودی کناری به درستی بیانگر اصالت یک خودروی آمریکایی هستند . چراغ های عقب و مجموعه ی سپر به طور پیوسته با روکش کروم مرغوب پوشش داده شده اند که انعکاس نور فوق العاده زیبایی دارند . دو مجموعه چراغ خطی نیز نقش چراغ ترمز و هشدار دهنده ی دنده عقب را بازی می کند . در نمای جانبی آنچه مشهود است طول زیاد خودرو که برای یک لیموزین عادی به نظر می رسد . ت



    ایرهای دور سفید ساخت کمپانی BRIDGESTONE * * با کد P235/70 R15 * * و رینگ های فولادی با مرکزیت قالپاق مشکی منقش به آرم کادیلاک ، وظیفه ی چسبندگی این لیموزین حدوداً 3 تنی را بر عهده دارند . زهوارهای روی در و دور شیشه ها در راستای لوکس گرایی و تقابل با رنگ مشکی بدنه ، با روکش کروم آبکاری شده اند . WheelArch دور گلگیرها ، رکاب های جانبی ، دستگیره ی درها و آینه هایی که نام کادیلاک بر روی آنها حک شده است ، نیز از این قاعده مستثی نیستند . طاقی بلند گلگیرهای عقب همچون خودروهای اشرافی آن روزگار ، قسمتی از چرخ های عقب را استتار کرده است . روکش وینلی نیز سقف و ستون های کناری را در بر میگیرد . پس هیچ شکی نیست که در فرم دهی بدنه برای دستیابی به بهترین معیارهای کارآیی ، طراحی و لوکس گرایی ، بیشترین دقت ممکن صورت پذیرفته است .



    وقتی درFleetWood را باز کردم با محیطی بسیار لوکس روبرو شدم که اوج شکوه کادیلاک را به رخ می کشد. روکش مشکی چرم طبیعی و چوب های برس خورده ی براق از مرغوب ترین نوع می باشند که هنوز هم بعد از این همه سال طراوت و پایداری خود را حفظ کرده اند . نکته درخور توجه در مورد این خودور اینکه به جز تایرها که در اثر پوسیدگی به علت نگهداری نامناسب در زمان بیش از 23 ساله ی مصادره مجبور به تعویض آن ها شده اند دربقیه موارد تمامی قطعات داخلی ، خارجی و فنی به صورت فابریک و دست نخورده باقی مانده اند . در فضاسازی اتاق ، استراتژی زیبایی در عین سادگی مد نظر قرار گرفته است . داشبورد تخت و ساده با روکش چرم و نواری از چوب زیبا سازی شده است .




    فرمان سه شاخه ی خوش دست و تمام هیدورلیک که از نوع تلسکوپی می باشد با قاب مرکز ی چوبی که نقش شاسی بوق را بازی می کند ، جلوه ای خاص دارد . نشان دهنده ی کیلومتر شماربه صورت خطی تا رقم *160 مایل * یا همان * 257 کیلومتر* شماره گذاری شده است که برای خودرویی با این جسه و سبک ، اغراق آمیز و به دور از ذهن به نظر می رسد ! اما آنچه بسیار جالب به نظر می رسد ، رقم ثبت شده ی کیلومتر شمار است که تا زمان آزمایش کارکردی کمتر از 26 هزار کیلومتر را برای خودرویی با این قدمت نشان می دهد .




    دو سری نشان دهنده خطی بالای داشبور و زیر صفحه کیلومتر نصب شده است ، که وظیفه ی نمایش آمپرها و هشدار دهنده ها را بر عهده دارند . گیربکس FleetWood ازنوع سه دنده HYDRAMATIC * * می باشد که ضریب دنده های بسیار مناسبی دارد . اهرم تعویض دنده به پشت فرمان انتقال پیدا کرده است و همین امر سبب شده صندلی های جلو به صورت یک تکه در آیند که با قرار ندادن کنسول مرکزی ، ظرفیت 3 سرنشین با فضای مناسب را دارا می باشد . رادیوی فابریک AM/FM با بلندگوهای استریو و امکان تنظیم و کنترل آن از کابین عقب ، یکی دیگر از نکات لذت بخش داخلیست .





    همانند خودروهای سوپر لوکس امروزی همچون میباخ 57 یک دیواره شیشه ای پشت صندلی های جلو نصب شده است که به صورت اتوماتیک توسط سرنشین عقب کنترل شده و کابین راننده را از کابین لوکس عقب مجرا میکند .




    به قسمت تشریفاتی عقب میرویم. فضای پای بیش از یک متری عقب از خصیصه های این کلاس لیموزین است . صندلی های مبل مانند عقب که با کمک کنسول تاشو از یکدیگر مجزا می شوند از لذت بخش ترین بخشهای این کادیلاک است . این مبل های فوق العاده زیبا و مجلل که با روکش مخمل اعلاء پوشیده شده اند ، آسایش و راحتی را در بالاترین سطح به معرض نمایش می گذارد. اما در این بین نباید نقش موءثر سیستم تعلیق که شامل فنرهای مارپیچ ارتجاعی و میله متعادل کننده است را نادیده گرفت .

    ظرفیت استاندارد حمل سرنشین در FleetWood 5 سرنشین است اما در صورت افزایش تعداد سرنشینان تا دو نفر ، می توان از دو صندلی تاشوی پشت دیواره ی مرکزی استفاده کرد . اما در این صورت فضای پای مبل های سلطنتی ، محدود به فضایی در حد خودروهای عادی می شود ، نه یک لیموزین اشرافی .



    در کنار مبلمان عقب مجموعه ای کلید در یک قاب چوبی بسیار شیک جمع شده اند که کنترل کامل سیستم رادیو ، سیستم تهویه ی عقب ، بالابرهای شیشه های کناری و مرکزی و قفل الکترونیکی درها ، را امکان پذیر می سازند . این مدل کادیلاک از دو مجوعه سیستم تهویه تمام اتوماتیک بهره می برد .




    مجموعه کولر راننده که از پولی موتور نیروی خود را تامین می کند و مجموعه کولر سرنشینان عقب که به صورت یک پکیج الکترومکانیکی پشت صندلی های عقب قرار دارد که با برداشتن روکش انتهایی صندوق عقب ، قابل روئیت است . روکش پلاستیک فشرده و موکت صندوق عقب آنچنان نو باقی مانده اند که گویی با خودرویی صفر کیلومتر روبرو هستیم !




    فناوری کادیلاک در قسمت صندوق عقب نیز رسوخ کرده و برای سهولت هرچه بیشتر بسته شدن درب صندوق عقب ، از یک گیربکس قفل کن استفاده کرده است که جذابیت و کارآیی خاص خود را دارد . فناوری های کادیلاک در قسمتهای دیگر نیز به کار گرفته شده است ، از جمله ؛ نصب مجموعه ی شیب سنج زیر آینه ی درب راننده که شیب جاده را به صورت درجه بندی شده به راننده نشان می دهد و دیگری نصب یک سنسور در جلوی رادیاتور که با توجه به شرایط جوی و جهت نور خودروی روبرو ، نور چراغهای جلو را تنظیم می کند .




    حال به قسمت اصلی ماجرا می رسیم و آن چیزی نیست جز رانندگی با این سوپر لیموزین . کادیلاک این نسل FleetWood را در دو نوع کاربراتوری و انژکتوری به بازار عرضه کرد که هر دو مدل از موتور 8 سیلندر V شکل با زاویه 90 درجه بهره می بردند . نمونه ی مورد آزمایش از نوع تک کاربراتور با حجم اعجاب آور * 8200 سی سی * می باشد . مصرف سوخت کمتر از 20 لیتر در هر 100 کیلومتر از ویژگی های این موتور فرج کاری شده می باشد . مخزن سوخت نیز ظرفیت 125 لیتر بنزین را دارد . سوئیچ خودرو را می چرخانیم . کادیلاک که مدت ها در گاراژ شخصی زیر کاورهایی از جنس پلاستیک و برزنت به خواب عمیقی فرو رفته بود ، با کمترین مکث روشن می شود . عایق بندی بسیار مناسب ، صدای موتور بلوک بزرگ350 را که در بیرون از خودرو لرزه بر تن هر شنونده ای می اندازد ، آنچنان در محفظه خنثی می کند که بدون اغراق گویی بر خودرویی هیبریدی سوار شده ایم ! *190 اسب بخار قدرت * که در دور *RPM 3600 * حاصل می شود ، FleetWood را با شتاب در خور توجه کمتر از 11 ثانیه به حرکت در می آورد .





    تعویض دنده های اتوماتیک بسیار نرم انجام می شود و سیستم تعلیق ، ناهمواری های سطح خیابان را با حداقل لرزش اتاق پشت سر می گذارد . این لیموزین آنقدر نرم و راحت پیچ ها را پشت سر می گذارد که گویی سوار بر قایقی در حال عبور از نیل هستید ! اما زمانی که قصد به چالش کشیدن ان را دارید ، 360 Ib-Ft * * گشتاور، که در دور * 2000RPM *در دسترس قرار می گیرد ، حس قدرت طلب شما را به خوبی ارضاء می کند . می توان از این ملاقات فراموش نشدنی یک نتیجه گرفت : آن زمان که متمولین و اشراف زاده ها برترین ها را می خواستند کادیلاک با جسارت ، مهندسی بالا و ابهتی فراتر از رقیبان اروپاییش ، به جد بهترین پاسخ برای آن ها بود . در پایان ضمن تشکر و قدردانی از جناب آقای برزو که صمیمانه خودروی کلاسیک خود را در اختیارما قرار دادند از شما مالکان خودروهای خاص درخواست می نماییم در صورت تمایل به تهیه گزارش از خودرویتان با دفتر خودرو امروز تماس حاصل فرمایید .


    برخی از تجهیزات ارائه شده :
    مشخصات فنی FLEETWOOD لیموزین 1976 :
    · کروز کنترل
    نوع موتور : V شکل 90 درجه با کد 350
    · فرمان تلسکوپی
    تعداد سیلندر : هشت
    · قفل اتوماتیک درها
    حجم موتور : 8200 cc
    · سیستم ضد سرقت
    سیستم سوخت رسانی : تک کاربراتور
    · رنگ بدنه متالیک ضد احتراق
    حداکثر قدرت : 190 hp در دور 3600
    · رادیو استریو AM / FM
    حداکثر گشتاور : 360 Ib-ft در دور 2000
    · آنتن برقی
    حداکثر سرعت : 160 مایل ( 257 کیلومتر)
    · سنسور تنظیم نور اتوماتیک چراغ جلو
    نسبت تراکم : 8/5 :1
    · گیربکس قفل کن درب صندوق عقب
    حجم مخزن سوخت : 125 لیتر
    · بالابر برقی تمامی شیشه ها
    مصرف سوخت : حدود 20 لیتر در 100km
    · دیواره ی جدا کننده ی کابین
    نوع جعبه دنده : 3 دنده hydramatic
    · روکش چرم ، مخمل و چوب طبیعی
    تعلیق : میله تعادل کننده و فنر مارپیچ ارتجاعی
    · دو کولر مجزای تمام اتوماتیک
    ابعاد لاستیک ها : P235/70 R 15
    · بوق شیپوری با کیفیت صدای بالا
    شرکت سازنده لاستیک : BRIDGESTONE
    · لوله ی اگزوز فولادی ضد زنگ
    طول/عرض/ارتفاع mm : 1442/1940/6406
    · مجموعه ی تزئینات کروم کاری شده
    فاصله ی دو محورmm : 3848
    · شیب سنج
    ضریب دنده ی یک : 2/48 : 1
    · آفتابگیرهای چراغ دار
    ضریب دنده ی دو : 1/48 :1
    · هالوژن های سقف
    ضریب دنده ی سه : 1/00 : 1
    · صندلی های میانی تاشو
    ضریب دنده ی عقب : 2/07 : 1
    · مجموعه کلیدهای کنترلی عقب
    ضریب اکسل : 2/73 : 1



    نویسنده : سید فرشاد سجادیان - به نقل از ماهنامه ی خودرو امروز شماره ۲۴ اردیبهشت ۸۸


  2. 15 کاربر از Aref_2008 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    پروفشنال T.K's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    کـــــارمـانـیـا
    پست ها
    525

    پيش فرض

    تکراری بود.
    همه اونایی که یه کم تو کار ماشین هستن این مقاله رو خوندن.
    شما که زحمت می کشین مقاله میذارین چرا مقاله تکراری میذارین.

  4. #3
    آخر فروم باز Aref_2008's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    پست ها
    1,984

    پيش فرض

    من خودم ندیده بودم! همچین می گید همه این مقاله رو دیدن انگار چه چیز شاخیه

  5. 2 کاربر از Aref_2008 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •