تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 8 از 8

نام تاپيک: اکسل جدید سمند = Twist Beam

  1. #1
    آخر فروم باز MoHaMaD ZaNd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,548

    پيش فرض اکسل جدید سمند = Twist Beam

    سلام دوستان . يه مطلب در مورد اين اكسل جديد كه قراره روي سمند SE و سورن ELX نصب بشه ديدم گفتم شايد بد نباشه اينجا هم بزارم !!!
    مثل اينكه اين اكسل به طور آزمايشي روي اين سمند سوار شده و اولين سمندي هم كه اين اكسل رو داره سمند SE هستش !!!
    يكي از دوستان توي TT اين ماشين رو سوار شده و همه اين عكسهارو هم خودش گرفته !!! اين نظر ايشون در اين مورد هستش :
    2ساعت پیش تونستم با ماشین یه آزمایش رانندگی داشته باشم
    بنظرم نرم تر و بی صدا اومد و ضربات رو خیلی خوب دفع می کرد
    توی سرعت 80 تا که فرمون بهش می دادم خیلی بهتر از سمند معمولی بود و چسبندگی خوبی به سطح جاده داشت
    اين هم از عكسها :














    ----------------------------------------------------------------------------------------------------
    خوب حالا اين مطلب رو هم بدونيد بد نيست :
    مزایای اکسل های عقب یک پارچه یا به هم پیوسته یا Twist Beam:


    عمر زیاد
    سادگی
    جمع و جور بودن و بدون به هم ریختگی(همانطور که در تصویر مشاهده می کنید)
    وزن بسیار کم
    باعث نرم شدن و ایجاد آرامش در رانندگی می شوند و نا همواری ها را خوب دفع می کنند
    میل موج گیر ندارند

    معایب:

    احتمال اور استیر (در رفتن عقب اتومبیل) بیش تر می شود
    اگر ویژگی های اتومبیل(مانند وزن و ...) فرق کند طراحی و ساخت بوش های جدید برای این وزن و ویژگی های اتومبیل گران و پر دردسر خواهد بود
    قابلیت بازی زیاد ندارند(به همان اور استیر هم مربوط می شود)
    فرمان دهی سخت در حالت پیچش با سرعت بالا(به همان اور استیر بر می گردد)
    جوش های اکسل مقاوتشان در طول زمان کم می شود بنابراین نیاز است که روی طراحی اکسل زیاد کار شود تا این احتمال کم تر شود
    حساس به ضربه بودن
    در هنگام برخورد اتومبیل(تصادف) چرخ ها به دلیل پریدن اتومبیل به سمت بالا در حال حرکت خواهند بود(اينو نفهميدم)
    نیاز به طراحی جدید برای محل قرار گیری اگزوز برای اینکه با اکسل برخوردی نداشته باشد .

    منبع : Phalls

  2. 7 کاربر از MoHaMaD ZaNd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    حـــــرفـه ای ess_1362's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    server 3 hdd 7 partition 1 unallocated(bad sector)
    پست ها
    6,800

    پيش فرض

    خوب این اکسل جدید هم خوب هست و هم بد

    خوبیش این هست که هم جمع و جورتر و نرم تر هست و هم استهلاک خیلی کمتری داره

    معایبش هم که خودتون نوشتید که در سرعت و در سر پیچ ها عقب خودرو از کنترل خارج میشه

    اون قسمتش هم که متوجه نشدی یعنی اینکه بعد از تصادف (تا حدودی شدید ) دو چرخ عقب جمع میشه و از زمین کنده میشه و در هوا هرض میگرده و وقتی به زمین رسید دوباره موجب حرکت اتومبیل میشه

    در کل فکر می کنم که مزایاش بیشتر از معایبش باشه البته اگر از پایین بودم کیفیت قطعات و مونتاژ رنج نبره

  4. #3
    حـــــرفـه ای D r i v e r's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    کرمانشاه
    پست ها
    4,985

    پيش فرض

    در کل فکر می کنم که مزایاش بیشتر از معایبش باشه البته اگر از پایین بودم کیفیت قطعات و مونتاژ رنج نبره
    من برعکس فکر میکنم
    چون سیستم مستقل برای هر چرخ توی پایداری ماشین در پیچ ها خیلی تاثیر مثبت میذاره
    مخصوصا این قسمت خیلی مهمه :
    احتمال اور استیر (در رفتن عقب اتومبیل) بیش تر می شود

  5. این کاربر از D r i v e r بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #4
    آخر فروم باز MoHaMaD ZaNd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,548

    پيش فرض

    منم با اميرجان موافقم !!!
    اميرجان ميگم سيستم مستقل براي هر چرخ باعث هندلينگ بهتر ميشه درسته ؟؟؟ الان سمند سيستم مستقل براي هر چرخ داره ؟؟ من خودم ترجيح ميدم ماشين خشك باشه ولي هندلينگش بهتر باشه !!!

  7. #5
    حـــــرفـه ای D r i v e r's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    کرمانشاه
    پست ها
    4,985

    پيش فرض

    منم با اميرجان موافقم !!!
    اميرجان ميگم سيستم مستقل براي هر چرخ باعث هندلينگ بهتر ميشه درسته ؟؟؟ الان سمند سيستم مستقل براي هر چرخ داره ؟؟ من خودم ترجيح ميدم ماشين خشك باشه ولي هندلينگش بهتر باشه !!!
    سمند نسبتا سیستم چرخ های عقبش مستقله ولی اینطوری میتونم بگم خیلی افتضاح شده
    الان ریو هم نگاه کنی به همین شکل هست
    حرف های هافکلاچ رو هم بخون اون خیلی خوب توضیح داده
    حالا یه سوال بیربط
    من اکسل عقب ریو رو نگاه میکنم خیلی به سطح زمین نزدیکه
    تا الان مشکلی برای ریو دارها پیش نیومده؟

  8. #6
    آخر فروم باز pooria.rio's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    آکانت جدید :Pooria-ir
    پست ها
    1,567

    پيش فرض

    سمند نسبتا سیستم چرخ های عقبش مستقله ولی اینطوری میتونم بگم خیلی افتضاح شده
    الان ریو هم نگاه کنی به همین شکل هست
    حرف های هافکلاچ رو هم بخون اون خیلی خوب توضیح داده
    حالا یه سوال بیربط
    من اکسل عقب ریو رو نگاه میکنم خیلی به سطح زمین نزدیکه
    تا الان مشکلی برای ریو دارها پیش نیومده؟
    سلام
    منظورت از مشکل چیه ؟

  9. #7
    آخر فروم باز Penryn's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    پست ها
    965

    پيش فرض

    معایب:

    احتمال اور استیر (در رفتن عقب اتومبیل) بیش تر می شود
    Oversteer بیشتر در ماشینهای دیف عقب اتفاق میوفته
    اون Understeer هستش که مخصوص دیف جلوهاست.مثل سمند


    Oversteer





    Understeer

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    ثانیاً
    سیستم تعلیق و فنربندی غیر مستقل نزدیک به 3 دهه هستش که دیگه در ماشینهای سواری استفاده نمیشه.حالا چه معنی داره که یکی میگه:
    سمند نسبتا سیستم چرخ های عقبش مستقله
    چیزی که در پست 1 گفته شده اکسل یکپارچه هستش و ربطی نداره به این نقل قول که اشاره به تعلیق غیر مستقل میکنه
    در سمند معمولی فنربندی و تعلیق عقب نوع مستقل از نوع فنر پيچشی است و در سمند LX بصورت ژامبون با اتصال به فنرهای پیچشی افقی همراه با کمک های زاویه دار

  10. #8
    حـــــرفـه ای farshad bugatti's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    2,163

    پيش فرض

    خوب این اکسل جدید هم خوب هست و هم بد

    خوبیش این هست که هم جمع و جورتر و نرم تر هست و هم استهلاک خیلی کمتری داره

    معایبش هم که خودتون نوشتید که در سرعت و در سر پیچ ها عقب خودرو از کنترل خارج میشه

    اون قسمتش هم که متوجه نشدی یعنی اینکه بعد از تصادف (تا حدودی شدید ) دو چرخ عقب جمع میشه و از زمین کنده میشه و در هوا هرض میگرده و وقتی به زمین رسید دوباره موجب حرکت اتومبیل میشه

    در کل فکر می کنم که مزایاش بیشتر از معایبش باشه البته اگر از پایین بودم کیفیت قطعات و مونتاژ رنج نبره
    خب این خصوصیات بیشتر برای خانواده خوبه تا برای جوانان!
    سمند هم که ماشین خانوادگی هستش پس میشه این تغییرات رو برای سمند مثبت دانست.
    تا الان مشکلی برای ریو دارها پیش نیومده؟
    چرا این قضیه ریو معروفه! و خیلی ها باهاش به مشکل برخوردن!

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •