تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 7 از 7

نام تاپيک: یه سوال کوچولو در مورد مراحل ساخت کاراکتر

  1. #1
    آخر فروم باز p30worldapm's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,072

    13 یه سوال کوچولو در مورد مراحل ساخت کاراکتر

    سلام دوستان
    یه سوال مبتدی دیگه
    من یه کاراکتر تو مکس ساختم بعد اون رو اکسپورت کردم برای zbrush با پسوند obj.
    بعد توی زی براش سعی کردم بهش جزئیات بدم(از همونایی که همیشه بد در میومد و می گفتین برو تپولوژی یادبگیر و من هم هنوز یاد نگرفتم) بعد از اینکه جزئیاتش کامل شد حالا باید چی کار کنم؟
    وقتی میارمش تو مکس انقدر سنگینه هیچ کاری نمی تونم روش انجام بدم.
    می خوام ببینم الآن باید دوباره روی این کاراکتر رو بسازم (فکر کنم اسمش "ری توپولوژی" بود، درسته؟)
    یا باید مدل اولیم رو تو مکس داشته باشم و روی اون (فکر کنم) نرمال مپ بندازم؟ یعنی اگه این کار رو بکنم تمام جزئیات تو محیط مکس میاد؟ یا فقط تو رندر میاد؟
    حالا یه سوال مبتدی تر، توی منوی تولز زیبراش و توی نرمال مپ، گزینه کرییت نرمال مپ رو می زنم... بعد باید چی کار کنم که نرمال مپ ساخته بشه؟ بعد اون نرمال مپ رو چه جوری باید تو مکس وارد کنم و چه جوری بدمش به کاراکتر؟

    کسی وقت داره برام توضیح بده؟
    اگه کسی وقت کنه که خیلی خوب می شه. ولی اگه نشد یه فیلم آموزشی بدین که شاید در یک ماه آینده بتونم دانلودش کنم.
    Last edited by p30worldapm; 06-04-2010 at 09:11.

  2. این کاربر از p30worldapm بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #2
    آخر فروم باز Warden's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    تربت سی تی :دی
    پست ها
    1,320

    پيش فرض

    ببین تو دو راه داری یک اینکه خب ریمش کنی مدلتو
    و یکی دیگه اینکه وقتی مدلتو کامل تو مکس زدی وارد زیبراش کنی ( مدلی که UV شده) و جزییات بدی در نهایت بصورت
    ِDisplace یا نرمال وارد مکس کنی ینی مپ بدی

    بعد اگه مث من حسش نیستو برا فریم میخوای میتونی توسط خوده زیبراش مپ بدی و رندر کنی
    اخر هم تو فتوشاپ لایر ها رو رویه هم بندازی و یه سری تکسچر هم کار کنی

    موفق باشی

  4. 8 کاربر از Warden بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    آخر فروم باز p30worldapm's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,072

    13

    خیلی خیلی ممنون ولی انتظار جواب خیلی کامل تری رو داشتم. فیلمی نبود؟ مثلا یه توپ رو از مکس ببره تو زیبراش و جزئیات بهش بده و بعد جوری ببره تو مکس که بشه متحرک سازیش کرد.

    در نهایت بصورت Displace یا نرمال وارد مکس کنی ینی مپ بدی
    خب دقیقا من این یه تیکه رو نمی دونم دیگه!
    می شه این جا رو کامل توضیح بدین؟ هم تو زی براش و هم تومکس.

    اون ری توپولوژی که من گفتم غلط بود؟ فکر کنم یه جایی این کلمه رو خونده بودم! ریمش درسته؟

  6. این کاربر از p30worldapm بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    خوب بحث سنگینیه این بستگی به خدت دارهکه چه قدر وارد باشی
    اولین چیزی که باید چک کنی اینه که مدلت آیا تغییراتش کلی بوده (دگرگون شده ) یا نه فقط فرم کلی حفظ شده؟
    اگه تغیرات کلی باشه باید مدل رو ریمش یا ریتوپولوژی کنی ( جفتشون شبیه همند )
    اگه هم که تغییرات زیاد و بنیادی نبوده که نیازی به ریمش نیست
    خوب در هر صورت کاری که الان باید انجام داد گرفتن نرمال بامپ از مدل هست.
    برای این کار برو روی پایینترین level از divide ت و مدل رو اکسپورت کن به مکس توی مکس که آوردیش حالا باید مدل لو پلیت رو UV کنی ( توصیه میکنم واسه این کار از Unwrella استفاده کنی )
    بعد از یو وی کردن دوباره مدل لو پلی رو اکسپرت کن و همونطور که توی زیبراش روی پایینترین Divide level هستی از Tool مدل یو وی شده رو ایمپورت کن(خودش بدون هیچ اشکالی جایگزین میشه و Level های بالاتر هم باقی میمونند اما اگه توی مکس تغییری روی تعداد ورتکسها یا شماره اونها انجام داده باشی به مشکل بر میخوری مثلا اگه سیمتری کنی توی زیبراش نمیتونی جایگزین کنی )
    حالا کافیه با زیبراش Normal bump رو بگیری و مدل لو پلی رو برگردونی مکس و اونو اعمال کنی

    ---------- Post added at 02:00 PM ---------- Previous post was at 01:59 PM ----------

    راستی فرهاد نیازی نیست مدل یو وی شده باشه بعد از دیتایل دادن هم فرصت واسه این کار هست ( همونطور که بالا گفتم )

  8. 5 کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    آخر فروم باز p30worldapm's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,072

    13

    حالا کافیه با زیبراش Normal bump رو بگیری و مدل لو پلی رو برگردونی مکس و اونو اعمال کنی
    این جمله رو که دیدم گریم گرفت. دو بار گفتم که دقیقا همین یه تیکه رو می خوام.
    چه جوری با زیبراش نرمال مپ رو بگیرم؟ من اصلا نمی دونم نرمال مپ چیه؟ یعنی چی مدل لوپولی رو برگردونم مکس؟ اون که تو مکس بود. یعنی دوباره اکسپورت کنم؟ بعد دقیقا باید چی کار کنم؟ چه جوری نرمال مپ روبدم به کاراکتر؟

    اون اول قبل از اینکه برای اولین بار ببرمش تو زی براش احتیاجی به یو وی نداره؟

  10. این کاربر از p30worldapm بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    آخر فروم باز p30worldapm's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,072

    13

    این جمله رو که دیدم گریم گرفت. دو بار گفتم که دقیقا همین یه تیکه رو می خوام.
    چه جوری با زیبراش نرمال مپ رو بگیرم؟ من اصلا نمی دونم نرمال مپ چیه؟ یعنی چی مدل لوپولی رو برگردونم مکس؟ اون که تو مکس بود. یعنی دوباره اکسپورت کنم؟ بعد دقیقا باید چی کار کنم؟ چه جوری نرمال مپ روبدم به کاراکتر؟

    اون اول قبل از اینکه برای اولین بار ببرمش تو زی براش احتیاجی به یو وی نداره؟
    می شه یکی به این جواب بده؟ کارم نصفه مونده!

  12. #7
    آخر فروم باز p30worldapm's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,072

    13

    اینترنتم آزاد شده. اگه نمی خواین توضیح بدین، اگه می شه فیلم آموزشی این کار رو بدین دانلود می کنم.
    هیشکی من رو دوست نداره!

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •