سلام ، یه مشکل دارم . (این مشکل مربوط به ویندوز 7 هست و تو XP همه چیز اوکی هست)

تو بازیهای مثل Mass Effect 2 , NFS Shift وقتی که میخواد صحنه یا تکسچر جدیدی لود بشه یدفعه افت فریم شدیدی ایجاد میشه و فریم ریت از 60 به 2 میرسه (بیشتر هنگام چرخش دوربین ایجاد میشه ) و بعد همه چیز درست میشه ، بعد از اینکه تکسچر جدید لود شد توی همون صحنه ای که افت فریم داشتیم ، دیگه این افت فریم رو نداریم و هر چی دوربین رو میخرخونیم فریم ریت ثابت هست.
(البته این مشکل رو بیشتر توی بازیهای EA دارم و تو بازیهای دیگه خیلی به ندرت دیدم یا شاید اصلا ندیدم .)
فرض خودم این بود که قضیه مربوط میشه به bottleneck ؛ و اینکه چرا این مشکل تو xp نیست هم به همین دلیله . ویندوز 7 از تکنولوژی WDDM1.1 و HyperMemory استفاده میکنه که مقداری از رم رو با کارت گرافیک share میکنه و زمانی که اطلاعات میخوان از رم به کارت گرافیک منتقل بشن bottleneck پیش میاد که تو xp به دلیل عدم system memory sharing این قضیه پیش نمیاد .

اما یه راه حلی پیدا کردم که این فرضیه رو رد میکنه : وقتی تو محیط ویندوز 7 هستم درایور کارت گرافیک رو با یه ورژن دیگه reinstall میکنم و بدون اینکه ویندوز رو reboot کنم همون بازیهایی رو که باهاشون مشکل داشتم اجرا میکنم و wow :eek: مشکلی نیست و بازی بسیار روون بدون افت فریم اجرا میشه . اگه درایور رو با همون ورژن قبلی reinstall کنم مشکل حل نمیشه .
اما بعد از یکبار reboot ویندوز ، دوباره مشکل برمیگرده .

من که دیگه مخم جواب نمیده ، کسی راه حلی به نظرش میرسه بگه .

مشخصات سیستم :
CPU Q2C 6600
RAM 2x2 1066
MB Asus p5Q
VGA ATI 4870