تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 27

نام تاپيک: مجلس با "دو فوریت" ، درباره‌ی واردات خودرو در سال 89 احتمالا تجدید نظر می کند

  1. #1
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    6,351

    13 مجلس با "دو فوریت" ، درباره‌ی واردات خودرو در سال 89 احتمالا تجدید نظر می کند

    سخنان اخیر مقام معظم رهبری که در بازدید ایشان از خط تولید موتور ملی بیان شد ، موضع دولت در زمینه تعرفه واردات خودرو را تقویت کرد و مجلسی ها که در زمستان گذشته ، به شدت از کاهش 20درصدی تعرفه واردات خودرو دفاع می کردند را در وضعیت تجدید نظر قرار داد.

    به گزارش [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ، تا پایان سال گذشته ، تعرفه واردات خودروی خارجی 90 درصد بود ؛ بدین معنا که هر خودروی خارجی ، به محض عبور از گمرک ایران ، قیمتش برای مصرف کننده داخلی در همان بدو امر دو برابر می شد.
    موافقان این میزان از تعرفه ، معتقد بودند که با بالا بودن تعرفه واردات خودرو و در نتیجه گران بودن خودروهای خارجی ، مردم ایران ، رو به خودروهای داخلی می آورند و بدین ترتیب ، چرخ صنعت خودروسازی در ایران همچنان می چرخد و امنیت شغلی صدها هزار نفری که در این صنعت اشتغال دارند ، حفظ می شود.

    مخالفان اما ، حمایت تعرفه ای از خودروسازان را باعث تنبلی و بی انگیزگی آنها در ارتقای سطح کیفی تولیدات و کاهش بهای تمام شده می دانستند و معتقد بودند که باید با کاهش تعرفه واردات ، زمینه را برای رقابت نزدیک تر خودروسازان داخلی و خارجی فراهم کرد تا در نهایت داخلی ها برای حفظ بازار ، بهبود کیفیت را جدی بگیرند.

    این نزاع تاریخی ، در واپسین ماه های سال 1388 و در فصل تدوین بودجه به مجلس رسید و نهایتاً مجلسی ها با کاهش 20 درصدی تعرفه موافقت کردند و این در حالی بود که دولت به شدت از این امر ناراضی بود به گونه ای که فراتر از خودروسازان و وزارت صنایع و معادن ، شخص رئیس جمهور نیز در این باره موضع گیری کرد ، تصمیم مجلس را نکوهید و نمایندگان را متهم کرد که با این کار خود "موانعي را بر سر راه پيشرفت كشور ايجاد كرده اند" .

    احمدی نژاد اواخر اسفند ماه در این باره گفت: "من اهل گله‌گذاري نيستم ولي براي محصولات روزمره افزايش تعرفه واردات تثبيت مي‌شود ولي براي واردات خودرو كه خودمان آن را داريم با كاهش تعرفه‌ها مواجه هستيم. آنچه كه مرغداري‌ها و گاوداري‌‌هاي ما نياز دارند و كشاورزي نيار دارد بايد با تعرفه پائين‌تر وارد شود تا موادغذايي افزايش قيمت پيدا نكند ولي ما شاهد كاهش تعرفه واردات خودرو هستيم كه اين كار چه حاصلي براي ملت دارد؟ اگر قرار است صنعت اصلاح شود راهش ارزان بودن خودروهاي وارداتي نيست. اين گونه تصميم‌گيري‌ها ازمجلس نشان مي‌دهد كه برخي از نمايندگان مجلس با ارائه برخي طرح ها موانعي را بر سر راه پيشرفت كشور ايجاد كرده اند. "

    به هر حال ، مجلس برنظر خود اصرار ورزید تا این که نهم فروردین 89 ، رهبر معظم انقلاب بعد از یک بازدید سه ساعته از خط تولید موتور ملی و نمایشگاه صنعت خودروسازی ، صراحتاً از "سياست‌هاي واردات خودرو و بعضي از تصميماتي كه در اين زمينه گرفته شده است" ابراز ناخرسندی کردند و افزودند: "فراوانی و ارزانی خوب است اما از آن مهم تر رشد صنعت داخلی است و نباید به استناد دلایل عمدتاً واهی دروازه را به روی واردات باز کرد...عموماً فلسفه و منطقی که برای افزایش واردات مطرح می شود، بالا بردن کیفیت محصولات داخلی است اما برای این هدف گزینه های بهتری هم وجود دارد که یکی از آنها اعمال سیاستها و ضوابطی برای بالا بردن کیفیت محصولات داخلی است."

    بدین ترتیب رهبر معظم انقلاب ، موضع خویش را درباره واردات خودرو ، به نفع صنایع داخلی بیان کردند و البته در عین حال تاکید کردند که باید سیاست ها و ضوابطی اعمال شود تا کیفیت محصولات داخلی بالا رود.

    با این اوصاف ، نمایندگانی که در فصل تدوین بودجه مخالف کاهش تعرفه بودند ، بعد از پایان تعطیلات ، فرصت را مغتنم خواهند شمرد و طرحی برای افزایش مجدد تعرفه واردات خودرو ارائه خواهند داد. دیگر نمایندگان نیز که بارها بر لزوم تبعیت از دیدگاه های رهبر معظم انقلاب تاکید و تصریح داشته اند ، قاعدتاً از نظر ایشان پیروی خواهند کرد و رأی به افزایش تعرفه خواهند داد ، کما این که "مهدی کوچک زاده ، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در این باره می گوید:"نمايندگان مخالف با كاهش تعرفه، بايستي به نظر رهبري كه خيرخواهانه و عالمانه است، احترام بگذارند و آن را ترجيح دهند."

    در همین باره سيد مهدي صادق ،رئيس كميته صنعت مجلس از احتمال ارائه طرح دو فوريتي براي كاهش تعرفه واردات خودرو خبر می دهدن و می گوید: "نظر مقام معظم رهبري برتمام نظرات ارجح است. زماني كه ايشان كاهش تعرفه واردات خودرو را به ضرر صنعت خودرو مي‌دانند بايستي همه بپذيرند و براي حل شدن اين موضوع قدم بردارند. بينش عميق و اصولي مقام معظم رهبري ما را به اين نتيجه رساند كه كاهش تعرفه واردات خودرو در شرايط فعلي به نفع توليد و اقتصاد كشور
    نيست. "

    هر چند که خودروسازان داخلی حتماً از این روند خرسند هستند اما باید بدانند که افزایش تعرفه برای استمرار حمایت از صنعت داخلی تنها یک وجه ماجراست و روی دیگر آن ، اتخاذ سیاست ها و ضوابطی است که آنها را ناگزیر از حرکت به سمت اهداف سه گانه ای کند که رهبر معظم انقلاب بدان ها تصریح داشته اند: کیفیت ، فراوانی و ارزانی.

    به بیان دیگر ، دولت و مجلس باید به تمام جنبه های فرامین رهبری توجه داشته باشند و در کنار اصلاح تعرفه واردات ، سیاست ها و ضوابط جدیدی را برای نیل به اهداف سه گانه مذکور تدوین و با جدیت تمام اجرا کنند.
    لذا انتظار می رود خودروسازان و حامیان آنها در مجلس و دولت ، تنها به آن بخش که به سود خودروسازی است بسنده نکنند و از مسؤولیت هایی که رهبری بر دوش آنها گذارده تا خودروسازی کشور به سمت ارتقای کیفیت و ارزانی و فراوانی برود نیز تبعیت کامل نمایند.

  2. این کاربر از Life24 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Contractor's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    Pasargad
    پست ها
    268

    پيش فرض

    این بار اول نیستش که خودروسازها به دولت فشار میارند تا واردات محدود شه
    راههای مختلفی را امتحان کردند.از راه نماینده های مجلس از راه وزیر و اینبار از راه رهبری.البته یه حدودی هم حق دارند.تحریمها باعث شده نتوانند با شرکای خارجیشون خوب کار کنند و محدودیتهای زیادی برایشون ایجاد شده
    دهها هزار نفر از مردم دارند توی بخش خصوصی قطعه ساز و داخل خود کارخونه ها کار میکنند و اگه بیکار بشوند خدا بداد مملکت برسه
    نمیدونم والا چکار کنیم

  4. #3
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    6,351

    پيش فرض

    این بار اول نیستش که خودروسازها به دولت فشار میارند تا واردات محدود شه
    راههای مختلفی را امتحان کردند.از راه نماینده های مجلس از راه وزیر و اینبار از راه رهبری.البته یه حدودی هم حق دارند.تحریمها باعث شده نتوانند با شرکای خارجیشون خوب کار کنند و محدودیتهای زیادی برایشون ایجاد شده
    دهها هزار نفر از مردم دارند توی بخش خصوصی قطعه ساز و داخل خود کارخونه ها کار میکنند و اگه بیکار بشوند خدا بداد مملکت برسه
    نمیدونم والا چکار کنیم
    نه آقا
    مثلا صندلی ماشین از کمپانی میخری شل هست و قابل نشستن نیست
    یا ماشین از همه جاش آب میده
    یا آتیش میگیره
    اصلا بلد نیستن اسمبل کنن ماشین رو
    ربطی به تحریم نداره
    وقتی نمایندگی دزدی میکنه و کار نمیکنه
    کودم تحریم

  5. 4 کاربر از Life24 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    حـــــرفـه ای rami_hemi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2005
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    4,451

    پيش فرض

    مشکل کلا توی خط مونتاژ دارن
    من همون موقع که خبر بازدید رو شنیدم بو بردم اینا میخوان بازم فشار بیارن واسه واردات .
    این صنعت حتی با تعرفه 70 درصدی هم احساس خطر میکنه .
    مجلس نباید زیر بار بره
    باید از یه جایی دست یه عده رو از این صنعت قطع کرد و یه کاری کنیم تا عقب موندگی جبران بشه
    این احساس خطر باید باید کاری کنه که از خواب بیدار بشن .
    همین که تعرفه میاد پایینتر خودش یه قدم مثبت هستش .

  7. #5
    داره خودمونی میشه DAVOOD24's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    محل سكونت
    IRAN
    پست ها
    161

    پيش فرض

    کسی اگه پول داشته باشه خرید خودرو داخلی اشتباهه . این ماشینای اشغالشونو به زور میدن به دست ملت .مردم هم به عشق داشتن ماشین و پوز دادن به اطرافیان صداشون در نمیاد وگرنه همه میدونن که سوار شدن زانتیا و پرشیا افتخار نیست بلکه از سر ناچاریه .


  8. این کاربر از DAVOOD24 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #6
    آخر فروم باز AmiRreZA_RAcEr's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2006
    محل سكونت
    نصف جهان
    پست ها
    1,153

    پيش فرض

    من نمیدونم این همه کشته توی تصادفات رو بعضی ها نمیبینن که میان دفاع میکنن ؟! آخه ایران رو چه به خودروسازی ؟! هزارجای دیگه برای کار داره ایران این همه معدن و سرمایه های عظیم ! چه گیری دادن به خودرو سازی ! تا 1 سال دیگه اصلا توی خیابونها نمیشه رانندگی کرد از بس شلوغ میشه ...

  10. این کاربر از AmiRreZA_RAcEr بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #7
    کاربر فعال انجمن تلویزیون و رادیو shahab_f's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    پست ها
    2,986

    پيش فرض

    دهها هزار نفر از مردم دارند توی بخش خصوصی قطعه ساز و داخل خود کارخونه ها کار میکنند و اگه بیکار بشوند خدا بداد مملکت برسه
    نمیدونم والا چکار کنیم
    میشه اینجوری در نظر گرفت که یه سری از کارگر ها فقط تغییر کار میدن ، مثلا از ایران خودرو به بخش نمایندگی و تعمیرات خودرو ساز خارجی . بالاخره اون خودروی وارداتی هم به کارگر احتیاج داره.
    حتی اگه یه سری هم این وسط شغلشون رو از دست بدن به نظرم جون مردم (به خاطر ایمنی ماشین ها) و سلامتیشون (به خاطر آلایندگی ماشین ها) اهمیتش خیلی بالاتره

  12. #8
    آخر فروم باز Terova's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    1,662

    پيش فرض

    دیدی گفتم عمرا بگزار تعرفه کم بشه..

    در کل خوشم میاد با اینکه فشار مردمی هم رو دارن تحمل میکنن باز هم نمیگزارن مردم یکم خوشحال باشن..

  13. #9
    اگه نباشه جاش خالی می مونه milad22's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    پست ها
    206

    پيش فرض

    دیروز یه 141 گرفتم
    دوتا درش مشکل داشت!
    البته هنوز به خاطر نداشتن پلاک نتونستم سوارش بشم. خدا میدونه چه ایرادات دیگه ای داره
    همه مسئولین رو با پول می خرن!!

  14. #10
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Contractor's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    Pasargad
    پست ها
    268

    پيش فرض

    قيمت پرايد بايد به 14ميليون مي‌رسيد
    ايراني‌ها، پرايد را به عنوان خودرويي ارزان‌قيمت در بازار مي‌شناسند و با اين وجود برخي كارشناسان قيمت واقعي اين محصول را كمتر از حد فعلي نيز مي‌دانند. اين در حالي است كه مديرعامل سايپا اعتقاد دارد با توجه به تورم، قيمت پرايد بايد تا به امروز به 14ميليون تومان مي‌رسيد.
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •