تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 9 از 9

نام تاپيک: Open Gl > کی میدونه چیه ؟

  1. #1
    داره خودمونی میشه mojitak08's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    Damghan
    پست ها
    190

    14 Open Gl > کی میدونه چیه ؟

    سلام
    دوستان عزیز در مورد Open Gl چی میدونید . چیکار میکنه ؟ تصویر را در پایین مشاهده میکنید .




    میخوام بدونم باید در حالت عادی روی چه گزینه ای باشه و روی بقیه ی حالتها چه کاری میکند ؟

  2. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه davood.2008's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    محل سكونت
    در پناه او...
    پست ها
    430

    پيش فرض

    سلام
    این منو رو از طریق چه برنامه ای باز کردی؟

  3. #3
    پروفشنال PaRkOr's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    محل سكونت
    اصفهان، نصف جهان
    پست ها
    518

    پيش فرض

    سلام
    این منو رو از طریق چه برنامه ای باز کردی؟
    Microsoft Office Word 3008
    خب معلومه دیگه. افتر افکتز.

    من فکر میکنم برای استفاده از بیشتر از کارت گرافیکه. اما دقیقش رو نمیدونم. دوستان؟
    یا هوووووووووووو

  4. این کاربر از PaRkOr بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #4
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی AMIR REZAs's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    محل سكونت
    هر کجا هستی --------- Wherever you are
    پست ها
    2,364

    پيش فرض

    دوست من اینجا ببین ، تا دلت بخواد در مورد Opengl بحث شده ، سوالت هم میتونی بپرسی...
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  6. این کاربر از AMIR REZAs بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #5
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    پست ها
    172

    پيش فرض

    Opengl این گزینه اگه فعال بشه افتر بهتر میتونه از امکانات کارت گرافیک استفاده کنه و ساخت پروژه ها و رندر بهتر اجرا میشه.

  8. #6
    آخر فروم باز Mr Andersson's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    رشت
    پست ها
    1,130

    پيش فرض

    درود;
    wiki:
    OpenGL (Open Graphics Library) is a standard specification defining a cross-language,cross-platform API (application programming interface) for writing applications that produce 2D and 3D computer graphics.

    OpenGl یک رایط برنامه نویسی با یکسری تعاریف استانداره که برای نرم افزارهایی که گرافیک 2 بعدی یا 3 بعدی رو ارائه میدن نوشته شده... این رابط باعث استفاده بهتر و سریعتر از گرافیک رایانه میشه. (ترجمه با اندکی دخل و تصرف!..)

    More:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    .......
    Last edited by Mr Andersson; 06-04-2010 at 01:51.

  9. #7
    اگه نباشه جاش خالی می مونه M Like Mother's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2006
    پست ها
    466

    پيش فرض

    و البته همیشه نتیجه ی خوبی نمیده

    من تو یه پروژه افتر به یه مشکل برخوردم هر کار میکردم درست نمی شد آخر اپن جی ال رو غیر فعال کردم مشکلم حل شد.

  10. #8
    آخر فروم باز Mr Andersson's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    رشت
    پست ها
    1,130

    پيش فرض

    درود;

    و البته همیشه نتیجه ی خوبی نمیده
    بستگی به کارت گرافیکتون داره و نوع نرم افزار... اما اصولا مایکروسافت DirectX رو ترجیح میده و این یه دلیل واسه برخی مشکلات OpenGl ه.

    .......

  11. #9
    اگه نباشه جاش خالی می مونه specter-1369's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2008
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    244

    پيش فرض

    سلام
    دوستان عزیز در مورد Open Gl چی میدونید . چیکار میکنه ؟ تصویر را در پایین مشاهده میکنید .




    میخوام بدونم باید در حالت عادی روی چه گزینه ای باشه و روی بقیه ی حالتها چه کاری میکند ؟
    OpenGL به معنای کتابخانه گرافیکی منبع باز(اُپن سورس) است که توسط شرکتی به نام Sillicon Graphics در کشور آمریکا ساخته شده‌است . در حقیقت این ابزار یک شتابدهنده گرافیکی است که به برنامه نویس قابلیت اجرای گرافیک با کیفیت و سرعت بالا را که در سیستم‌های عامل به صورت پیش فرض امکان آن نیست را می‌دهد . این قابلیت با ویژگی کار در 3D که GDI و دیگر سیستم‌های مشابه قابلیت کار در آن را ندارند همراه است . مثلاً اگر بخواهید در VC یک مکعب رسم کنید که بتواند با سرعتی بالا و بدون به هم ریزی نمای سه بعدی آن بچرخد باید از توابع رسم خط و نقطه در دو بعد استفاده کنید که نمی‌توان بدون پرش فریمها این مکعب را چرخاند ولی در GL فقط محیط را به صورت 3D آماده می‌کنیم و سپس شی را درون این محیط رسم می‌کنیم حال حتی اگر شی هم بچرخد دیگر فریمها پرشی نخواهند داشت .
    فن آوری OpenGL را می‌توان یک واسط نرم افزاری در ارتباط با سخت افزار گرافیکی نامید. ماهیت اصلی آن را کتابخانه‌های مدل سازی و گرافیک سه بعدی تشکیل می‌دهند که در ابتدا برای کار با سخت افزارهای گرافیکی SGI توسعه داده شدند و سرعت و قابلیت بالایی دارند. توجه داشته باشید که OpenGL یک API است نه یک زبان برنامه نویسی و قابلیت حمل بر روی پلت فرم های مختلف را دارا می‌باشد.
    واسط OpenGL بر روی سیستم های Linux، Unix، Windows و MacOS قابل پیاده سازی می‌باشد. هیچ Graphic API دیگری وجود ندارد که به این اندازه Portable باشد. همچنین با اکثر سرویس دهنده‌های محیطهای گرافیکی از قبیل Win32، MacOS، X-window system سازگار می‌باشد. توابع OpenGL را می‌توان در زبان های برنامه نویسی متنوعی از قبیل Ada، c، c++، Fortran، Python، Java و ... به کار گرفت.
    ابتدایی ترین کتابخانه‌ای که برای OpenGL نوشته شد AUX نام داشت. که در سیستم های Unix مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در محیط ویندوز اصلاً کارایی نداشت و با مشکلات متعددی روبرو می‌شد. از این جهت هیچ گاه برای نوشتن یک برنامه کاربردی مورد استفاده قرار نگرفت و تنها جنبه آموزشی داشت. اما بعدها توسط آقای Mark Kilgard در شرکت SGI کتابخانه‌ای به نام GLUT تولید شد که امروزه هم بسیاری از برنامه‌ها با استفاده از آن تولید می‌شوند. کتابخانه GLUT را می‌توان به صورت رایگان تهیه نمود. پس از مدتی تعدادی از توابع مورد نیاز که امکان تبادل با محیط سیستم عامل را فراهم کنند مانند فعال یا غیرفعال کردن یک پنجره، به آن اضافه شد.
    منبع:ویکیپدیا

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •