تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 4 از 4

نام تاپيک: یک سوال درباره ی "جک هیدرولیکی یا منگنه ابی"

  1. #1
    در آغاز فعالیت hazemm's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2010
    پست ها
    2

    14 یک سوال درباره ی "جک هیدرولیکی یا منگنه ابی"

    در جک هیدرولیکی به نظر ما می رسد که نیرو ی کمی را به نیرویی زیاد تبدیل کرده ایم یعنی انرژی ورودی بسیار کمتر از انرژی خروجی است و بازده کار بیشتر از 100 درصد شده است. چگونه؟
    اگر پاسخ این سوال را می دانید لطفا مرا راهنمایی کنید.

  2. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه cazador's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2007
    محل سكونت
    جایی که با نفس کشیدن آدم هم کار دارن
    پست ها
    293

    پيش فرض مزیت مکانیکی

    در جک هیدرولیکی به نظر ما می رسد که نیرو ی کمی را به نیرویی زیاد تبدیل کرده ایم یعنی انرژی ورودی بسیار کمتر از انرژی خروجی است و بازده کار بیشتر از 100 درصد شده است. چگونه؟
    اگر پاسخ این سوال را می دانید لطفا مرا راهنمایی کنید.
    مزیت مکانیکی



    با توجه به شکل زیر اهرم های نوع 1 و 2، پرکاربردترین نوع اهرم هاهستند. زیرا این اهرم ها به ما مزیت مکانیکی می دهند. یعنی شما می توانید یک بار بزرگ را با نیروی کمی جابجا کنید. مزیت مکانیکی اهرم های نوع 1 از مقایسه ی وزن بار با نیروی لازم برای جابجایی آن به دست می آید.



    اهرم های نوع 3 بسیار کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا مزیت مکانیکی آن ها از 1 کمتر است. یعنی نیرویی که باید برای حرکت دادن آن ها استفاده شود بیشتر از نیرویی است که آن ها می توانند حرکت کنند.




    نسبت سرعت (ضریب سرعت)

    در اهرم های نوع 1 و 2، به نظر می رسد که ما بدون از دست دادن چیزی، سودی به دست می آوریم. ولی بدیهی است که این تصور اشتباه است. شما برای جابجا کردن یک بار زیاد در یک مسافت خاص، باید نیروی کمتری را در مسافت بیشتری جابجا کنید. این مطلب را می توانید در شکل فوق ببینید. ما با مقایسه ی این مسافت ها، نسبت سرعت را خواهیم یافت.




    این محاسبات با فرض بازده 100% انجام شده اند. البته دست یافتن به بازده 100% هیچ گاه ممکن نخواهد شد. خم شدن میله ها، اصطکاک، و پیچش باعث می شوند بازده مکانیزم کم شود. بازده از رابطه ی زیر محاسبه می گردد:


    بنابراین اگر مزیت مکانیکی یک مکانیزم 4 و نسبت سرعت آن 5 باشد، بازده آن 80% خواهد بود.


    مترجم: سینا پرسا
    منبع: تبیان


  3. #3
    داره خودمونی میشه ARMINYAZDANII's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    47

    پيش فرض

    اگر شما بایک میلهی بلند از یک طرف نیروی کمی را وارد کنید وزن قابله توجهی با لا میرود
    و فقط دلیل ان این است که نیرویی که ما به ان اضافه میکنیم به دلیل این که تغییرات ارتفاع زیاد است نیروی طرف دوم تساوی نیز بالا تر میرود پس وزن قابل توجهی را با لا میبرد.

  4. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mohammad.ef's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    اصفهان شهر شهیدان
    پست ها
    418

    پيش فرض

    بالابر هیدرولیکی:

    این بالابر بر اساس اصل پاسکال یعنی انتقال فشار در مایع ساخته شده است، دو پیستون کوچک و بزرگ بوسیله ی لوله ای حاوی مایع (روغن) به هم متصل هستند، فشار ناشی از نیروی به پیستون وارد می شود، حاصل فشار می باشد، این فشار بدون کاهش به پیستون بزرگ می رسد و نیروی را به آن وارد می کند.
    اگر وزن پیستون در نظر نگیریم :



    اگر وزن پیستون در نظر بگیریم:


    وزن پیستون کوچک
    وزن پیستون بزرگ
    مساحت پیستون کوچک
    مساحت پیستون بزرگ

    این رابطه را می توان بصورت زیر نوشت:


    شعاع پیستون بزرگ
    شعاع پیستون کوچک

    چون می باشد می شود، یعنی با نیروی کوچک نیروی بزرگ حاصل می آید.

    ------------------------------------------------------------------------------------
    مقدار مایع جا به جا شده در حرکت پیستون ها برابر است، یعنی اگر پیستون کوچک به اندازه h، پیستون بزرگ به اندازه H جابجا شود، خواهیم داشت:





  5. این کاربر از mohammad.ef بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •