سلام
میشه بگید وقتی که unwrap می گیرم تا ببرم توی فوتوشاپ و درستش کنم چطوری باید قطعات رو از همدیگه تشخیص بدم که کدوم تکه مال کدوم قسمت از مدل منه؟
ممنون اگه کمکم کنید...
سلام
میشه بگید وقتی که unwrap می گیرم تا ببرم توی فوتوشاپ و درستش کنم چطوری باید قطعات رو از همدیگه تشخیص بدم که کدوم تکه مال کدوم قسمت از مدل منه؟
ممنون اگه کمکم کنید...
خوب ببینید
شما باید Unwrap تون به گونه ای منطقی باشه توی همون UV Editor کاملا آگاه باشید به اینکه دارید چه کار میکنید
ببینید مثالی که من میزنم یک لباس مثل پیراهن هست اگه به جاهای دوختش دقت کنید و اونها رو از هم باز کنید به فرم unwrap شده اون میرسید و میشه تشخیص داد که چی کجا هست
از اون گذشته واسه اینکه باز بهتر مدل Unwrap شدتون رو بهتر درک کنید میتونید یه Cavity map از اون بگیرید
اگه با مکس 2010 کار میکنید باید از منو render گزینه surface render یا یه همچین چیزی هست اون رو انتخاب کنید و اندازه مپتون رو بزنید دکمه Cavity map رو بزنید .-
![]()
با تشکر از حمید جان
یه راه دیگه هم اینه که یه قسمت ازتکه ها رو انتخاب کنی و تو ویوپورت نگاه کنی ببینی کدوم قسمت از جسمت انتخاب شده،
مثل عکس زیر:
![]()
ممنونم
تاپیک اورژانس 3ds max وجود نداره؟
Last edited by aaeiria; 21-02-2010 at 15:43. دليل: حل شد
البته غیر از اینا یکی از کاربردای نرمال مپ همینه
تغریبا شکل سه بعدیتو میتونی ببینی تو دو بعد
میتونی یه لایه نرمال مپ بندازی زیر کارت بعد شروع کنی تکسچر دادن
میشه کوتاه ومختصر بگی چطوری اینکارو انجام بدم؟
مرسی
واضح تر بگم که من مدل طراحی می کنم و یه نفر دیگه با فوتوشاپ unwrap رو درست میکنه.
من می خوام فوتوشاپیست از max برای پیدا کردن قطعات استفاده نکنه. مثلا با رنگ بندی خیلی ساده مدل. (البته اگه بشه)
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)