تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 14

نام تاپيک: اگه تازه وارد دنیایی بازی سازی شدید وارد این قسمت شوید!

  1. #1
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    14 اگه تازه وارد دنیایی بازی سازی شدید وارد این قسمت شوید!

    سلام به دوستان گل

    خوب دوستانی که تازه می خواهند بازی سازی رو شروع موندن با چه موتوری شروع کار کنند و با برنامه های مدل ها و گرافیک های خود رو بسازند خوب من اینجا از دوستان وارد دعوت می کنم که به اینجا بیان و درباره موتور مورد استفاده شون توضیعات بدهند

  2. 2 کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه L u K e !'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    Qazvin
    پست ها
    441

    پيش فرض

    اول می تونی از موتورایی مثل FPs creator یا Game maker استفاده کنی

  4. 2 کاربر از L u K e ! بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    پروفشنال alisahaf70's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    در جهان خالق جهان
    پست ها
    754

    پيش فرض

    بهترین موتور موتور انریل 3 است امکانات خوبی داره ما ازش برای مسابقات روباتیک استفاده می کنیم چون جهان واقعی رو کاملا می تونه شبیه سازی کنه با فیزیک کامل

  6. این کاربر از alisahaf70 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    موتور Game Maker
    شرکت سازنده :YoYo Games
    البته این نرم افزار در زمان نسخه 7 توسط yoyogames خریداری شد
    نویسنده :Mark Overmas
    سایت رسمی :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    تاپیک اختصاصی در P30world:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    این انجین یکی از بهترین مورد ها برای افراد مبتدی است چراکه شما می توانید بدون اینکه تایپ کردن دستور با درگ کردن Action ها در رویداد قرار دهید کار کردن با این انجین بسیار راحت هست البته قسمت کد نویسی هم داره و همه دستور های اون رو نمیشه با درگ کردن وارد کرد ساختار این زبان گیم میکر مشابه delphi هست که بسیار ساده هست این انجین در اصل برای ساخت بازی 2 بعدیه البته بازی سه بعدی گرافیک هم میشه بازی ساخت البته اینم باید بگم در ساخت بازی های سه بعدی مشکل زیادی داره برای مثال نداشتن مدیریت صحنه ( یعنی زمان سخت افزار برای چیزی که دیده نمیشه صرف میشه که خیلی بده) و عدم ساخت کارکتر متحرک و غیره .البته طرفدار گیم میکر توانایی ها زیادی به گیم میکر اضافه کردند مثل تبدیل مدل های obj به مدل های گیم میکر -ساخت کارکتر محترک و ایجاد سایه و زمین ناهموار و غیره ) البته استفاده این امکانات باعث کاهش کارایی بازی می شه. آخرین نسخه این در این تاریخ نسخه 8 هست که قیمت اون 25 دلاره

    مزایا :
    رابط آسان از طریق Drag and Drop - امکانات نسبی خوب - پیشتبانی از صدای سه بعدی و استریو -امکانات فشرده سازی در هنگام کامپیل بازی ) و بسیار مناسب برای افراد مبتدی)

    معایب :
    عدم توانایی تشخیص به صورت چند ضلعی ( در نسخه 8 فقط به صورت مستطیل و دیراه ای )- نداشتن تابع های و دستور های فیزیکی ) - نداشتن امکانات سه بعدی متعدد - عدم تشخیص برخورد اشیا در فضا سه بعدی ( فقط دو بعدی البته اینکار رو شما می توانید به صورت دستی این کار انجام بدهید)

    نتیجه کلی :
    بدون شک گیم میکر یکی از بهترین انجین دو بعدی برای افراد مبتدی و نیمه حرفه ای ست اگرچه امکانات گیم میکر در زمینه سه بعدی بسیار محدود است اما باز انتخابی خوبیست

  8. این کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #5
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    موتور 3D FPS Creator
    شرکت سازنده :The Game Creator
    سایت رسمی :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    این موتور یکی از آسان ترین موتور بازی سازی است البته فقط در سبک FPS (اول شخص) .این موتور جز موتور های آماده به حساب می آید چراکه در این انجین نه نیاز به برنامه نویسی هست نه مدل سازی . البته در صورتی که از اشیای و ساختمان موتور
    خوش نیاد می تواند از برنامه های جانبی مثل ENTITY MAKER و Segment Maker استفاده کنید و شخص مورد نظر خود رو اونجا درست کنید .ساختن مراحل بازی با Drag and drop اشیا و اجسام صورت می گیرد .البته این انجین معایبی هم داره یکی از اون انعطاف پذیزی کم و گیم پلی ضعیف و سبکی تنها میشه با اون بازی ساخت فقط اول شخص هست

    مزایا:
    سادگی بازی سازی - داشتن مدل ها و سلاح ها ی وساختمان آماده - بدون نیاز به برنامه نویسی

    معایب:
    انعطاف پذیری کم (برای تغییرات ) -گیم پلی ضعیف- ساخت بازی فقط به صورت FPS

    نتیجه کلی:
    در کل برای افرادی که می خواهند بازی بسازند در کمترین اونم به صورت یه نفره انتخاب خوبی هست چراکه بازی ساختن با این انجین از نقاشی تو PAINT راحته و اگه مدل های آماده این انجین راضی تون نکرد می تونید از ENTITY MAKER استفاده کنید و برای ساختن ساختمان حرفه ای می تونید از Segment maker استفاده کنید

  10. این کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    موتور 3D GAME Studio
    سازنده :Conitec GmbH و Atari
    سایت رسمی
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    این انجین یکی از بهترین های انجین سطح متوسط هست که داری امکانات از جمله World Editor و MODEL EDITOR و Script Editor هست. ساختار برنامه نویسی این انجین مشابه C++ هست که نسبی پیجیده است . آخرین نسخه این نرم افزار نسخه 7 هست .این انجین داری 5 نسخه هست که نسخه های شامل :رایگان - litec Full (همان نسخه با امکاناتی بیشتر ) - اضافه - تجاری - حرفه ای هست . البته این انجین برای افراد مبتدی استفاده از الگو ها رو پیشنهاد کرده (البته این روش رو پیشنهاد نمی کنم چرا اگر خواستید تغییر در کد بازی ایجاد کنید بایستی وارد قسمت گیج کننده کد های الگو شوید پس سعی کنید خودتان کد بنویسید) و برای یاد گیری برنامه نویسی بازی فایل های آموزشی به همراه مثال های آموزشی در قسمتی به workshops قرار نهاد این انجین قدرت خوب اش متاسفانه داری Bug های زیادی هست (گاهی وقت ها آدم دل می خواهد از دم uninstall کنه )

    مزایا :
    داشتن قابلیت مدیریت صحنه - قابلیت نور پردازی به صورت حرفه ای - کنترل سرعت در هنگام اجرا بازی (چیزی که در Game maker در هنگام گرافیک سه بعدی وجود نداشت) - انعطاف پذیری خوب - پشتبانی از SDK - تشخیص برخورد به چند صورت (چند ضلعی و جعبه ای ) - داشتن سیستم فیزیک نسبی خوب

    معایب :
    عدم توانایی طراحی به Panel ها به صورت بصری (البته در نسخه litec Free من پلاگینی به نام Panel Editor دیدم که وقتی اجراش می کردم برنامه هنگ می کرد)- داشتن باگ های متعدد - پیجیدگی نسبی زبان برنامه نویسی

    نتیجه:
    در کل انجین قدرتمند هست داری قدرت فیزیکی نسبی خوبی البته برای اینکه بشه از این انجین استفاده کرد بایسی فرد تا حدودی با زبان c++ آشنا باشه البته گیم استدیو کد الگو ها برای بازی سازی بدون کد پیشنهاد کرد که البته این کار درد سر های هم به دنبال داره و این رو پیشنهاد نمی کنم من این انجین چندان مناسب برای افراد مبتدی نمی بینم

  12. این کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #7
    اگه نباشه جاش خالی می مونه SGLX's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2007
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    242

    پيش فرض

    آقا فقط يونيتي

  14. #8
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    می تونید درباره ش بیشتر توضیح دهید

  15. این کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  16. #9
    اگه نباشه جاش خالی می مونه SGLX's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2007
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    242

    پيش فرض

    می تونید درباره ش بیشتر توضیح دهید
    رم افزار Unity یکی از جدیدترین و قدرتمند ترین نرم افزار های ساخت بازی می باشد که اخیرا، با ارائه ی نسخه 2.5 تحت ویندوز ارائه شده است. تا قبل از نسخه ی 2.5، این نرم افزار تنها برای اپل مکینتاش ارائه می شد. در زیر برخی از امکانات این موتور قدرتمند را مشاهده می کنید:
    • ادیتور قدرتمند، انعطاف پذیر و با قابلیت اجرای دستورات کاربر بصورت ویژوال
    • ابزار های مورد نیاز جهت کار گروهی، قابلیت ایمپورت مستقیم فایلهای نرم افزارهایی مثل Max, Maya, XSI و آپدیت ذخایر در حین اجرای نرم افزار و ساخت بازی
    • استفاده از آخرین تکنولوژی های گرافیکی، سرعت رندر بالا، استفاده از تمامی قابلیت های DirectX و OpenGL
    • قابلیت تهیه خروجی اجرایی Exe با چند کلیک
    • قابلیت تهیه خروجی تحت وب، تحت کنسول، تحت آیفون و برای مکینتاش
    • استفاده از جدیدترین تکنیک های نور پردازی و پشتیبانی از سایه های دینامیک
    • استفاده از جدیدترین شیدرهای گرافیکی، کتابخانه کاملی از شیدرهای قابل استفاده، توانایی کاربر در نوشتن شیدرهای جدید
    • موتور Terrain داخلی، جهت ساخت عوارض زمین، محیط های وسیع Outdoor و کوه و تپه و امکانات تکسچر گذاری و رنگ آمیزی و چینش اتوماتیک اشیا در محیط
    • پشتیبانی از پروتکل های شبکه
    • پشتیبانی کامل از موتور فیزیک Physx محصول nVidia
    • پشتیبانی از زبانهای C# و جاوا اسکریپت java script و boo








  17. 3 کاربر از SGLX بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  18. #10
    آخر فروم باز NINJA0098's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    شاهی (مازندران)
    پست ها
    1,001

    پيش فرض

    منم unity رو برای اونایی که تازه میخوان بازی سازی رو یاد بگیرن پیشنهاد میکنم چون از fps creator بهتره هم اگه اونو خوب یاد بگیرن دیگه نیازی نیست زیاد دنبال موتور جدیدتری باشن و میتونن خودشون انفرادی ام یه بازی بسازن خیلی بهتر از موتورای دیگه است.و کار باهاش راحته برای خیلیا که فقط میخوان یه بازی بسازن تا جلوی دوستاشون کلاس بزارن و یا حس بازی سازی شونو ارضا کنن بهترین گزینه میتو نه باشه.

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •