سلام............من میخوام شروع به بازی سازی کنم...............الان lvl 0 هستم
میخواستم بدونم که برای اینکار باید از چی شروع کنم ، چه کلاس هایی برم و چه نرم افزار هایی یاد بگیرم.........
میخوام یه pro بشم![]()
سلام............من میخوام شروع به بازی سازی کنم...............الان lvl 0 هستم
میخواستم بدونم که برای اینکار باید از چی شروع کنم ، چه کلاس هایی برم و چه نرم افزار هایی یاد بگیرم.........
میخوام یه pro بشم![]()
دوست جيگر منخيلي در اين باره صحبت شده نه كلاسي داريم نه دانشگاه كمكت ميكنه فقط همت خودت و مقاله هاي انگليسي زباني كه تو اينترنت موجود البته فيلم هاي امورشي هم لطف زيادي برا پرو شدنت ميكنه
به اميد موفقيتت
سلام دوست عزیز
خوشحالم که شما هم به بازیسازی علاقه مندید
ببینید ! برای اینکه یک بازی ساز بشید باید اهداف خودتونو کاملا و با دقت مشخص کنید .
چرا بازی سازیو دوست دارید ؟ علاقه یا پول ؟
چجور بازی سازی میخواید بشید ؟ میخواید تکنفره کار کنید یا به یک کمپانی یا تیم ملحق شید ؟
شما میتونید بصورت یک نفره کار کنید . یعنی وقت زیادی بزارید و تمام چیزایی رو که برای ساخت یک بازیه یاد بگیرید مثل گرافیک و برنامه نویسی و سناریو نویسی . مسلما در اینصورت هیچوقت نمیتونید جای اون کسی رو که 10-20 سال تجربه ی گرافیک و برنامه نویسی و نویسندگی رو داره رو بگیرید ولی در صورتی که ذهنتون خلاق باشه با یه ایده ی خوب میتونید یک بازی عالی خلق کنید . حتی ممکنه شانس بیارید و یکی دو نفر دیگه از دوستاتون هم بتون کمک کنند .
یا اینکه میتونید خودتون یکی از تخصص هایی رو که برای ساخت بازی مورد نیازه رو مثل برنامه نویسی انتخاب کنید و ادامش بدید تا در اون به تسلط کامل برسید . اونموقع اگه کارتون خوب باشه تیم ها و شرکت های دیگه شما رو استخدام میکنن و میتونید پول خوبی هم در بیارید . البته این موضوع بدلیل نبود کپی رایت و طبعا نبود شرکت یا تیم جدی در ایران منتفی هست .
بازی های زیادی با هر دو روش ساخته شده که به هیچ وجه نمیشه به طور قطع گفت یکی از دیگری بهتره و کیفیت بازی ها بیشتره . ولی خوب به خود شخص بستگی داره .
در هر حال هر کدوم ازین راه ها رو انتخاب کنید باید یک سری چیز های عمومی رو حتما بلد باشید . باید با محیط موتور ها و ساختارشون ... تکنولوژی های جدید ... محیط برنامه های گرافیکی ... اصطلاحات تخصصی ... و سیستم عامل و برنامه نویسی آشنایی نسبی داشته باشید تا بتونید با اعضای تیم راحت کار کنید .
ولی متاسفانه تو ایران کلاسی بصورت جدی برای ساخت بازی وجود نداره . چند تایی هم باز کردن که قبل از یه سال همگی درشون تخته شد بخاطر عدم استقبال و بخاطر اینکه اوایل همه میرفتن و میفهمیدن سخته بیخیال میشدن .
حالا شما هم تصمیم خودتونو بگیرید . امیدوارم بزودی شاهد بازی های شما باشیم .
موفق باشید
سلام........خیلی ممنونم.....
خوب معلومه که بخواطر علاقه ای که به بازی دارم میخوام به این رشته وارد بشم........
راستش فعلا میخوام تمام چیز هایی که برای ساختن بازی هست رو یاد بگیرم..........و بعد به یکی از شرکت های بازی سازی برم.......فعلا که تازه شروع به یاد گرفتن 3d max کردم.............بعدش هم میخوام که c یاد بگیرم......ولی خوب میخوام بیشتر بدونم که باید چه کارهایی بکنم..........من نمیخوام یه بازی ساز معمولی بشم............حالا که دارم وارد این حرفه میشم ، میخوام حرفه ای بشم![]()
من بهت توصیه میکنم یکیش رو بری تا بتونی خیلی خوب و استادنه توش کار کنی
سلام
دو جور افراد هستند که میخواهند بازی سازی کنند و دو روش متفاوت هم طی خواهند کرد !
یکسری میخواهند خیلی ساده با کمترین صرف زمان و انرژی چیزی بسازند.
این کار زحمت کمی دارد و به دانش برنامه نویسی کمی هم نیاز دارد.
شما با کمترین اطلاعات میتوانید یک برنامه بازی سازی نصب کنید و با کمی بالا و پایین کردمن منو ها و کلیک و... چیزی تولید کنید !
این راه برای افراد تکی که علاقه معمولی به این کار دارند بد نیست و میتوانند نیاز و شوق درونی خودشان را ارضاء کنند.
ساده و سریع چیزی میسازند، قرار هم نیست انتظار یک بازی حرفه ای با امکانات عجیب و غریب را داشته باشند و با محصولات بزرگ کمپانی های بزرگ رقابت کنند.
=====
راه صنعتی و برنامه نویسی است.
همانطور که جناب G4meH4ker هم اشاره کردند برای این راه شما نیازمند دانش های گوناگونی هستید ...
- طراحی سه بعدی اشیا 3dsmax و maya
- متحرک سازی اشیا مجازی و اسکن شده و... motionbuilder
- ساخت و ادقام ویرایش اصوات ... soundbooth
- طراحی تصاویر و تکسچر های دو بعدی ... photoshop
- به قول دوستمان نوشتن و داشتن یک فیلم نامه مستحکم و جالب ...
- تسلط به دانش ریاضی و هندسه سه بعدی ... (بردارها و ضرب داخلی و خارجی و ماتریسها و دوران و... و...)
- تسلط به زبانهای برنامه نویسی و درک کامل مفاهیم شی گرایی و وراثت و پلیمورفیزم و... ++vc و #c
- تسلط بر توابع گرافیکی واسطهای سه بعدی ... directx و opengl
در این مسیر شرکتهای نرم افزاری بزرگ عموماً هسته نرم افزاری منسجم و یکپارچه ای هم عرضه میکنند که با نام "موتور بازی" شناخته میشود.
این هسته مرکزی بخش زیادی از پردازشها و امکانات متعدد را بر عهده میگیرد (مثل قوانین فیزیک و برخورد اشیا و کنترلر زمین بازی و حرکت اشیا متاثر و بر روی زمین و.. و...
شرکتهای بازی سازی بعضاً این "موتور بازی" را هم برنامه نویسان خودشان میسازند یا از سایر شرکتهای نرم افزاری خریداری میکنند.
مزیت اصلی این پلتفرم های منسجم ان است که کار برنامه نویسی و پردازش را برای بازی های مختلف در یک سبک کاهش میدهند.
و میتوان یک هسته مرکزی با یکسری امکانات گونانگون را یکبار تولید کرد و پیاپی در چندین بازی مختلف استفاده کرد.
نتیجتاً رویکرد کدنویسی و طراحی امکانات مختلف پر کاربرد در فایلهای dll جداگانه میتواند در کاهش زمان کمک کند و بتوان همان dll ها را برای شبیه سازها یا بازی های دیگر هم استفاده کرد.
=====
ضمناً تاپیک بسیار مختصر و ناقصی هم ما در انجمن برنامه نویسی فریم ورک برای برنامه نویسی سه بعدی شبیه سازها و بازی ها و... تحت پلتفرهای Microsoft Framework و Microsoft XNA به (کمک رابط سه بعدی Microsoft DirectX) و زبانهای برنامه نویسی C#.Net2008 و VB.Net2008 در انجمن راه انداختیم.
رویکرد تاپیک فقط بیان بسیار بسیار بسیار مختصری در خصوص سه بند آخر لیست فوق و کلاً بحث برنامه نویسی سه بعدی است. (که بازی سازی هم شاخه ای از برنامه نویسی سه بعدی میشود)
اکثر مطالب گفته شده در تاپیک برای کدنویسی و اجرای برنامه نهایی روی کنسولهای Microsoft XBox360 و Microsoft Zune هم قابل استفاده است ولی تاپیک رویکرد انحصاری به برنامه تحت PC های خانگی مجهز به سیستم عاملهای XP,Vista,Win7 دارد.
(((
به احتمال زیاد در آینده نزدیک با عرضه WM7 ، بازیهای دو بعدی این پلتفرم روی گوشی های مجهز به ویندوز موبایل هم قابل اجرا باشد
در حال حاضر اخرین نسخه ویندوز موبایل 6.5 است.
)))
البته این را هم اضافه کنم که در صورت نداشتن دانش کافی از C#.Net2008 یا VB.Net2008 به نظر من همین تاپیک فوق العاده کوچک و ناقص هم ارزشی نخواهد داشت.
ولی اگر اصول برنامه نویسی C#.Net یا VB.Net و کلمات کلیدی (و ترجیحاً مفاهیم اساسی شی گرایی-وراثت و پلیمورفیزم و طراحی چند لایه و سرویس گرایی و...) را بلد باشید، شاید تاپیک در حد سرنخ و Start کمکتان کند.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
موفق باشید.
behtare ke ba OpenGL shoru koni...ieki az ghavi tarin abzare....mesle directx faghat be darde bazi sakhtan nemikhore...to mituni hata bahash API tarif koni....age ketabam khasti begu ke link bedam behet
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)