تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 8 از 8

نام تاپيک: سوال در باره اینپورت فایل های پوزر در مکس ؟

  1. #1
    آخر فروم باز iload's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,120

    9 سوال در باره اینپورت فایل های پوزر در مکس ؟

    سلام

    دوستان من خیلی تازه کار هستم و میخواستم از اساتید بپرسم :

    1 - ایا امکان داره حرکاتی که در پوزر درست میکنیم داخل مکس اینپرت بشه ؟ اگه میشه چجوری ؟
    2 - چجوری یه کاراکتر انسان رو در مکس یا مایا اسکلت بندی کنم ؟

    اگه امکان داره فیلم آموزشی قرار بدید .

    راستی اصتلاحاتی که به کار میبرید معنی کنید چون من تو سه بعدی سازی خیلی مبتدی هستم !
    Last edited by iload; 11-01-2010 at 23:50.

  2. این کاربر از iload بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #2
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    سلام


    بعله امکانش هست



    قبلنا یه پلاگین دیده بودم واسه مکس که میتونستید این کارو باش کنید
    و البته یه کلکی هست که میشه بدون پلاگین اینکارو باهاش کنید



    شما کاراکتر رو توی پوزر با فرمت 3ds اگسپورت کنید ، بعد از حالت های مختلف همون کاراکتر هم با همون فرمت و همون تنظیمات اگسپورت بگیرید

    بعد همشونو توی مکس اینپورت کنید
    بعد یکی از کاراکتر ها که حالت ابتدایی حرکتو داره انتخاب کنید
    به منوی ابزار ها برید ابزار morpher رو انتخاب کنید
    بعد از منوی create morph target دکمه ی pick object from scene رو بزنیدو یکی دیگه از کاراکترا که حالتش متفاوته رو کلیک کنید


    بعد این حرکت به قسمت channel list اضافه میشه
    و با زیاد کردن درجه ی کنترلی از عدد صفر تا 100 میتونید حرکت کاراکتر از حالت اولیه تا دومی رو ببینید


    همینطوری میتونید برای حرکات دیگه هم بسازیدو ، کم کم انیمیشنو کنترل کنید
    یکمی سخت میشه اما یه کلکی واسه استفاده از انیمیشن های پوزر هست



    راه دیگه هم داره که از طریق compound object و گزینه ی morph هست
    این آسون تره


    کافیه دکمه ی انیمیتو روشن کنیو روی فریمی که میخوای ببری ، بعد آبجکت اولی ، حالت اولیه ی کاراکتر ، رو انتخاب کنی ، بعد pick target رو بزن ، و حالت دومی ژست کاراکترو انتخاب کن


    بعد اینطوری وقتی فریم حرکت کنه کاراکترتم حرکت میکنه







  4. 7 کاربر از hadi665 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    پيش فرض

    با سلام...
    راستش من با پوزر کار نکردم ولی یه خورده بعید به نظر میرسه که بشه همون حرکات رو ذخیره کرد و رو biped یا bone لودش کرد!(البته شایدم بشه!)
    اما هادی جون، این کاری که میگی با مورفر انجام بده رو احتمال 99.9 درصد میدم که نشه! چون موقع مورف، جابجایی ورتکسها از نقطه ی مبداء به نقطه ی مقصد، از نزدیکترین مسیرها هستش ، درحقیقت ورتکسها همیشه میانبر میزنن! حالا اگه حرکت دست و پای کاراکتر یه خورده پیچیده باشه، اگه مورف بدیم اول مش به هم میخوره و بعد درست میشه! واسه همین باید اسکلت واسش درست کرد. اما واسه جابجایی عضلات صورت که تغییرات آنچنانی ندارن، مورف ابزار بسیار خوبیه.

    آموزش استخوانبندی هم تو همین سایت زیاد هست، یه نمونش اینه:

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    واسه معنی اصطلاحات هم، اون بایپدی که گفتم، یه سیستم استخوانبندی آماده تو برنامه ی مکس هستش که بیشتر واسه موجودات دوپا به کار میره! البته حیوونای معمولی که چهار دست و پا هستن رو هم شامل میشه!
    بون هم استخوانهای خام و بدون شکل هستن که کاربر با توجه به نیازش به اونا شکل میده و هیچ محدودیتی ندارن!

    امیدوارم موفق باشی...

  6. 5 کاربر از HOMAYOON.F بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    با سلام...

    اما هادی جون، این کاری که میگی با مورفر انجام بده رو احتمال 99.9 درصد میدم که نشه! چون موقع مورف، جابجایی ورتکسها از نقطه ی مبداء به نقطه ی مقصد، از نزدیکترین مسیرها هستش ، درحقیقت ورتکسها همیشه میانبر میزنن! حالا اگه حرکت دست و پای کاراکتر یه خورده پیچیده باشه، اگه مورف بدیم اول مش به هم میخوره و بعد درست میشه! واسه همین باید اسکلت واسش درست کرد. اما واسه جابجایی عضلات صورت که تغییرات آنچنانی ندارن، مورف ابزار بسیار خوبیه...
    درسته
    اما من منظورم این بود که اگه مثلا 100 فریم توی پوزر ساخته ، باید دست کم 20 یا 30 تا حالت کاراکترو بیاره توی مکس
    دو تا حالتو مثال زدم که توضیح داده باشم


    والا دوستمون باید 20 تا حالت بیاره و هر مثلا 10 فریم یه بار مرف انجام بده
    البته خودم راه حل دومی رو بیشتر توصیه میکنم
    خودم تستش کرده بودم قبلا و شده بود

  8. 2 کاربر از hadi665 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    پيش فرض

    هادی جان تقریبا گرفتم منظورتو...!
    این کار واسه تست توانایی انجامش، بد نیست، ولی به عنوان یه روش واسه انیمیت مناسب نیست!
    چون نسبت به انیمیت با استخوانبندی، کی فریمهای بیشتری رو میطلبه که این روش هم وقت بیشتری میگیره و هم از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

  10. 2 کاربر از HOMAYOON.F بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #6
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    هادی جان تقریبا گرفتم منظورتو...!
    این کار واسه تست توانایی انجامش، بد نیست، ولی به عنوان یه روش واسه انیمیت مناسب نیست!
    چون نسبت به انیمیت با استخوانبندی، کی فریمهای بیشتری رو میطلبه که این روش هم وقت بیشتری میگیره و هم از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.


    بعله
    دقیقا همینطوره

    منم برای همین از این روش استفاده نمیکنم !
    اما یه کلک محصوب میشه که انیمیت پوزرو وارد مکس میکنه




    به هر حال من اون پلاگینو که قبلا دیدمو پیشنهاد میکنم
    گمونم انیمیتو هم میاورد !
    یادم نیست کجا دیدم ، گمونم تو همین انجمن بود

  12. 2 کاربر از hadi665 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #7
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    این پوزر جدیده فکر کنم خودش پلاگین توش داره برای مکس و مایا سینما 4d این جور برنامه ها

  14. 3 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #8
    داره خودمونی میشه siamkogames's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    محل سكونت
    Iran-Tehran
    پست ها
    53

    پيش فرض

    سلام دوستانه عزیز آخرین ورژن poser 8 و تا امروز هیچ امکانی برای خروجی گرفتن با Biped وجود نداره اگر کسی تونست همین جا اعلام کنه ممنون

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •