تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 8 از 8

نام تاپيک: ساخت انیمیشن کوتاه سه بعدی

  1. #1
    Banned
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    پست ها
    15

    12 ساخت انیمیشن کوتاه سه بعدی

    این قسمت مراحل ساخت انیمیشن سه بعدی رو برای شما می گم البته این نکته دقت بشه درسته که اینجا از نرم افزار 3ds max استفاده شده ولی این اصول کلی هست و ربطی به نرم افزار نداره و اگر از maya هم استفاده بشه فرقی نداره ..

    منبع : www. ------- برای دیدن عکس های مرتبط می تونید از سایت منبع استفاده کنید .

    طرح اولیه و داستان :
    برای شروع به کار ابتدا باید بدانیم که چه می خواهیم و چه برنامه ای در ذهن داریم . اولین گام داشتن یک داستان کوتاه است که می تواند یکی از قصه های مورد علاقه مان در کودکی باشد. بعد از اینکه قصه تائید شد بایستی به فکر طراحی اولیه از کاراکترهای داستان و فضای کلی .....

    مدل سازی کاراکتر :
    بعد از اینکه طراحی اولیه آماده شد بایستی با نـرم افزار فتـوشاپ مدل را آمـادۀ ، مدل سازی کرد . به این صورت که تصاویـر Model Sheet که شامل تصاویر Front & Side است نسبت به هم باید متناسب و هم اندازه باشند .
    بعد از این کار مدل شیت را در نرم افزار مدل سازی مکس باید مورد استفاده قرار دهیم مدل سازی به روش های متفاوتی انجام می شود که اصلی ترین و پرکاربردترین .....

    مدل سازی آبجکت :
    این بخش شامل مدل سازی آبجکت ، یعنی هر چیزی به جز کاراکتر است . این مدل سازی می تواند شامل محل زندگی ، فضای کلی صحنه و وسائل و لوازم زندگی کاراکتر اصلی باشد . در این بخش همان اقدامات و تنظیماتی که برای مدل شیت انجام شد برای بلو پرینت ...

    متریال و تکسچر :
    با فرض اینکه مدل ها به صورت کامل ساخته شده اند ، بایستی برای این مرحله که Material & Texture است مدل ها را رنگ آمیزی کرده و به آن بافت دهیم . برای درک درست این موضوع فرض کنید چند عدد کره داریم که هر کدام را یک نوع خاصی متریال دهی می کنیم ، کره اول را متریال ...

    آنرپ و فتوشاپ :
    همانطور که در بخش قبل توضیح داده شد ، بعد از مدل سازی نیاز به رنگ آمیزی و بافت دهی به جسم احساس می شود . در این بین یکی از روش های رایج آنرپ است . برای درک مطلب مثالی آورده می شود . فرض کنید ؛ در حال بازی مار و پله هستید و تاس در دست شماست . در هر وجه از این مکعب مربع یک شکل آورده شده است . فرض کنید اگر این تاس با مقوا درست شده بود و ...

    ریگ بن و بای پد :
    بعد از اینکه مدل سازی و آنرپ کاراکتر تمام شد ؛ دیگر به جایی می رسیم که باید به فکر متحرک کردن و یا اصطلاحا Animate کاراکتر باشیم . برای این منظور باید داخل بدن کاراکتر استخوان هایی شبیه به اسکلت بدن انسان قرار دهیم ، بعد از آن یک کمک کننده به نام اکسین Skin و یا فیزیک Physique به آن اعمال می کنیم . توضیح این مسائل ساده است . شما هر قسمت از استخوان این بدن را تغییر ...

    ریگ صورت و مورف :
    برای حرکت دادن کاراکتر تنها حرکت دادن بدن کافی نیست ، بلکه کاراکتر ما باید بتواند حرف بزند ، پلک بزند ، بخندد ، اخم کند و حالاتی این چنینی را انجام دهد . برای اینکه کاراکتر ما این حالات را انجام دهد روش های متفاوتی وجود دارد .
    اولین روش این است که از مدل به تعداد دلخواه کپی گرفته و هر کدام از کپی ها را آن طور که می خواهیم تغییر دهیم مثلا یکی حالت خنده و دیگری حالت اخم . سپس از کمک کننده مورفر Morpher استفاده .....

    متحرک سازی و انیمیت :
    در خصوص متحرک سازی و انیمیت اختصارا در بخش های قبلی اشاراتی شد ؛ متحرک ساختن اسکلت اصلی بدن یا اصطلاحا Pose دادن به کاراکتر اولین حالت و حرکت حالات صورت مانند صحبت ، پلک و ... نیز حالت بعدی انیمیت است
    متحرک سازی در تری دی مکس شامل .....

    نور پردازی و رندر :
    اکنون انیمیشن ما آماده است ولی این انیمیشن آماده پخش نیست و احتیاج به تنظیماتی داشته و باید خروجی به صورت فیلم گرفته شود . اولین گام نورپردازی است . نورپردازی در مکس شبیه به نورپردازی در دنیای واقعی است . منابع نور در مکس می تواند نورهایی با قدرت ، پر انرژی و با رنگ ها و خاصیت های مختلف ایجاد کند . حتی قابلیت هایی نیز وجود دارد که در دنیای واقعی امکان پذیر نیست ، مثلا سایه قرمز رنگ و نور منفی !
    بعد از نور پردازی ، صحنه ها باید رندر Render شوند . رندر شدن باعث نمایش کل مجموعه تصاویر تنظیم شده ، انعکاس ها ، سایه ها و افکت های تصویر می شود . انواع رندر در مکس استفاده می شود که ....




    منبع :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  2. 18 کاربر از ynh1427 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    حـــــرفـه ای ehsan_wwe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران (پایین شهرش) In The End
    پست ها
    2,557

    پيش فرض

    خوب براي داستان بهتر ار story board يا نقاشي هاي كه داستانو برسونه استفاده كني (‌ كانسپت consept)

    بعد modeling كلا يك مرحله است كه شامل location design | character design | object design
    انرپ جزو مرحله تكسچرينگه ؟ و كاري نيست كه انقدر حساس باشه كه بخاطرش يك مرحله بسازيم فوتوشاپم تا سال 2007 خوب بود اما امروزه 10000 تا بنامه براي كار رو تكسچر انرمپ وجود داره مثل blender | Zbrash | budypainte و ....

    رمز موفقيت يك انيميشن افكتها و انيميت هاي دوربينه كه از رو كانسپت بايد دقيق انيميت بشود

  4. 10 کاربر از ehsan_wwe بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    آخر فروم باز Warden's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    تربت سی تی :دی
    پست ها
    1,320

    پيش فرض

    خب منم یه ایراد میگیرم بعد از استوری برد و طراحی کاراکتر

    باید بگم بایستی Lip sink صورت بگیره
    اگه میخواد قدرتمند احساس بشه انیمیشن

    یعنی دوبلر یا حتی سرو صدای محیط قبل از دادن انیمیت ضبط بشه
    و بعدا انیمیت صورات بگیره

    این کار شاید به نطر سخت بیاد ولی
    کار رو قدرتمند میکنه

  6. 4 کاربر از Warden بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4

  8. 3 کاربر از ynh1427 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    حـــــرفـه ای ehsan_wwe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران (پایین شهرش) In The End
    پست ها
    2,557

    پيش فرض

    كار انيميت كردنت قوي و مشخص كه خيلي تمرين داشتي تو اين زمينه . اميد وارم روزي جهاني شدنتو ببينيم دوست عزيز

  10. این کاربر از ehsan_wwe بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه @pooy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    پست ها
    353

    پيش فرض

    چه مفید بود و بدرد بخور

    دوستان و اساتید هم تکمیلش کردن بحثو


  12. این کاربر از @pooy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #7
    Banned
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    پست ها
    15

    7 یوسف ندائی حور

    از مسئولین سایت خیلی متشکرم که منبع رو حذف می کنن و به قوانین کپی رایت احترام نمی ذارن ...
    منبع مطالب بالا سایت ------- است که متاسفانه حذف گردیده است .
    این نکته مهم است که تمام کسانی که از این فروم استفاده می کنند عضو نیستند حتی اگر منبع به صورت لینک گذاشته شود دیده نمی شود وامصیبتا اگر شخصی عضو بوده و لاگین کند و بعد متوجه شود که منبع با لینک هم درج نشده است و این چیزی نیست جز کم لطفی مسئولین سایت که ذکر منبع را با تبلیغات اشتباه گرفته و امانت داری نمی کنند ...

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


  14. #8
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    از مسئولین سایت خیلی متشکرم که منبع رو حذف می کنن و به قوانین کپی رایت احترام نمی ذارن ...
    منبع مطالب بالا سایت ------- است که متاسفانه حذف گردیده است .
    این نکته مهم است که تمام کسانی که از این فروم استفاده می کنند عضو نیستند حتی اگر منبع به صورت لینک گذاشته شود دیده نمی شود وامصیبتا اگر شخصی عضو بوده و لاگین کند و بعد متوجه شود که منبع با لینک هم درج نشده است و این چیزی نیست جز کم لطفی مسئولین سایت که ذکر منبع را با تبلیغات اشتباه گرفته و امانت داری نمی کنند ...

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    سلام


    خوب ذکر منبع هیچ مشکلی نداره
    خوده من هم توی تاپیک هام رعایت میکنم

    یه نمونش همین تاپیکی که دیشب زدم

    اما روندی که شما شروع کردی و ادامه دادیش کاملا تبلیغات بوده
    مدیریت هم آدرس سایتتونو قیلتر کرده







    موفق باشید

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •