سلام
چند تا تنظیمات برای 3dmax هست امید وارم به دردتون بخوره
سلام
چند تا تنظیمات برای 3dmax هست امید وارم به دردتون بخوره
سلام دوست عزیز
خوب چه تنظیماتی ؟
برای کم کردن شدد رنگ برای آبشار میتوانید مقدار rgb level را در نقشه diffuse falloff برابر 2 قرار دهید یا اینکه در نقشه opacity noise رنگ تیره دومی را به رنگ سیاه بیشتر نزدیک کنید و یا به جای این کار اگر خواستید ذره های شما شکلی دایره ای به خود بگیرد از یک نقشه gradient با خصوصیت radial به جای رنگ دوم استفاده کنید.
برای بالا بردن شدت نور ذره های آتش میتوانید مقدار rgb level را درنقشه diffuse mix را افزایش دهید.همچنین میتوانید از جلوه blur با شدت درخشندگی بالا نیز برای هر چه طبیعی تر کردن صحنه استفاده کنید.
نکته ای را توجه کنید که وقتی دوربین را از دید زیر بگیرید در واقع بیشتر آتش در دود معلوم میشود و این یک امر بسیار طبیعیست و بر عکس و قتی دوربین را در نمای بالاتری بگیرید بیشتر دود است که نمایان میشود.
برای متحرک سازی آسمان به صورتی که ابرها حرکت کنند و چرخشی در آسمان داشته باشید میتوانید که با فعاال کردن دکمه autokey و تعیین کردن فریم برای متحرک سازی با ابزار rotate در جعبه ابزار در بعد x به کره آسمان چرخش دهید
برای اینکه اقیانوس شما شکلی طبیعی تر به خود بگیرد و شدت نور رو طیف رنگهای آن را بیشتر به واقعیت تبدیل کنید از یک نور نقطه ای یا همان omni در بالای اقیانوس استفاده کنید و سعی کنید که رنگ این نور خاکستری باشید همچنین برای ماده اقیانوس در پنجره مواد میتوانید مقدار برجستگی یا همان bump را برابر با 20 قرار دهیدهمچنین میتوانید مقدار specular level=107,glossiness=78,soften=0.79 قرار دهید.سپس دوباره صحنه را ترسیم کرده و نتیجه را ببینید.
در صورت بروز مشکل در ذره ها میتوانید در قسمت particle motion در کادر بازشو particle generation مقدار speed=1 یا 2 قرار دهید و برای زیاد کردن تعداد ذره ها مقدار use rate=50 قرار داده و یا اینکه مقدار پارامتر strength در wind را کم یا زیاد کنید.همچنین میتوانید با تغییر در مقادیر رنگها در نقشه diffuse gradient نوع گردو خاک را تعیین کنید.
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)