سلام دوستان
همونطور که در جریان بودید این کار رو از اوایل تابستان شروع کردم البته به شکل متناوب روش کار نکردم ولی هر چند وقتی یه کم پیش میبردمش
واسه خودم تجربه خیلی خوبی بود و باعث شد خیلی از مسائل و تکنیکها رو یاد بگیری البته این سومین کاراکتری بود که من به شکل حرفه ای میساختم ( قبلا کاراکترهای Mime و Pilot رو هم کامل کرده بودم ) ولی با این وجود خیلی جاها رو اشتباه رفتم و مجبور شدم بعضی مراحل رو از نو برم ولی نهایتا سعی کردم تمام اصول رو ازساخت مدل تا رندر و کامپوزیت رعایت کنم.
نرم افزارهای که در این کار استفاده کردم : 3ds max 2009 / 2010 و Photoshop CS4 و ZBrush 3.1
رندر Mental Ray که زمان رندر 14 ساعت طول کشید.
خوب یه توضیح کلی هم در مورد کار میدم :
کار رو با ساخت مدل پایه بدن کاراکتر از روی طرحی که در اختیار داشتم شروع کردم بعد از ساخت مدل پایه اون رو UV کردم و به نرم افزار Zbrush انتقال دادم
در زیبراش تغییراتی در مدل پایه ایجاد کردم و بعد شروع به اضاف کردن جزئیات کردم نهایتا مپ های Normal Bump رو از زیبراش گرفتم و مدل رو به مکس برگردوندم
جزئیات دیگری نظیر لباس و ابزارها رو توی مکس به مدل high poly اضاف کردم و دوباره مدل رو برای جزئیات بیشتر و گرفتن Normal Bump و Pose کردن به زیبراش انتقال دادم.
بعد از این مرحله با مپ هایی که در اختیار داشتم تکسچرها و مپ های مختلف رو به کاراکتر اضاق کردم
و نهایتا کاراکتر رو در مکس با Mental Ray رندر کردم و در Photoshop لایه هایی نظیر AO و Alpha و ... رو اضاف کردم و کار رو کامپوزیت کردم.
در آخر باز هم از همراهی دوستان تشکر میکنم