تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 16

نام تاپيک: چگونگی ساخت مدل بازی در مکس؟؟؟ (low polygon)

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه aaeiria's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    پست ها
    388

    9 چگونگی ساخت مدل بازی در مکس؟؟؟ (low polygon)

    سلام
    لطفا بنده را در ساخت کاراکتر یک بازی 3بعدی در 3ds max راهنمائی کنید. منظورم از این موضوع معرفی سایت یا مقالاتی در مورد ساخت مدلهای low poly هست که در بازی ها کاربرد دارند.
    ممنونم

  2. 2 کاربر از aaeiria بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز iload's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,120

    پيش فرض

    سلام

    منم اومدم این بپرسم دیدم دوستمون پرسیده .

    میخواستم در مورد ساخت مدل سه بعدی در بازی برای من توضیحاتی بدید که lowpoly چی و اگه نباشه چیه میشه و چجوری باید طراحی کرد ؟ یا شیدر و ... چیه و باز هم ... .

    کلا توضیحاتی در باره مدل سازی بازی .

  4. این کاربر از iload بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    حـــــرفـه ای ehsan_wwe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران (پایین شهرش) In The End
    پست ها
    2,557

    پيش فرض

    ببينيد كلا مدل لاو پلي اين نيست كه شما بجاي اسفاده از كره از مكعب استفاده كنيد
    شما همون مدلينگ را بكنيد فقط دقت كنيد كه نبايد زياد كارتون نرم و گرد باشه براي نرم كردن ابجكت از smooth هاي نوري استفاده كن مثل smooth تو موديفاي مكس
    البته الان ديگه براي گيم به لاو پلي نيازي نيست چون هم سيستم ها قوي شده هم اينكه انچين هاي بازي سازي قابليت obtimize دارن كه خودشون لاو پلي ميكنن

    راستي براي اينكه كار گرد و نرم و پر از جزيات بشه بهتر يك مدل پر از جزيات هم بعد از ساخا مدل low poly از همون بسازيد و از آن normal map بگيريد كه خيلي به سبك بودن و گرافيك بازي كمك ميكنه

  6. 9 کاربر از ehsan_wwe بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    آخر فروم باز iload's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,120

    پيش فرض

    normal map چی هست .

    من خیلی تو کا های سه بعدی مبتدی هستم . به بزرگی خودتون ببخشید .

  8. #5
    حـــــرفـه ای ehsan_wwe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران (پایین شهرش) In The End
    پست ها
    2,557

    پيش فرض

    يك نوع از تكسچر كه توش اطلاعاتي از پستي و بلندي كار وجود داره
    مثل : كه از زمين بازي ساختم

  9. 6 کاربر از ehsan_wwe بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #6
    آخر فروم باز Warden's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    تربت سی تی :دی
    پست ها
    1,320

    پيش فرض

    در توضیح کامل میشه گفت از نرمال مپ برا نشون دادن جزییات تو گیم هست
    تو Real هم برا یه سری چیزا جزئی مث چروک و ... هستش

    اگه ما از نرمال بجای دیسپلیس استفاده کنیم مدلمون لبهایی تیزی پیدا میکنه
    البته تو گیم موردی نداره ........ ولی برا کاره Real نه !! یه کم سه یه !!

  11. 3 کاربر از Warden بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  12. #7
    حـــــرفـه ای hadi665's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    محل سكونت
    مازندران !
    پست ها
    7,706

    پيش فرض

    خوب منم برای تکمیل حرفای دوستان ، این عکسو گزاشتم
    نگاه به عکس کنید


    عکس سمت چپ که سگمنتا ( خط های آبی ) توشون زیاد هست و کلا مدل خیلی نرم اما پر سگمنت هست بش میگم high poly
    اما برای اینکه توی بازی موتور های گرافیکی بتونن سریع تر آبجکتا رو لود کنند میان این خط های آبی رو کمتر میکنند مثل آبجکت سمت راستی

    اگه نگاه کنید کمی گوشه ها تیز تر شده اما جزئیات سره جاشه
    این جزئیاتو روی مدل با استفاده از همون نرمال بامپ ها میدن که یه نمونشو احسان گزاشت


    اینطوری میشه مدلو واسه بازی آماده کرد



  13. 5 کاربر از hadi665 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #8
    آخر فروم باز iload's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,120

    پيش فرض

    سلام

    خیلی ممنون که خوب گفتید و من فهمیدم !

    یه سوال دیگه شیدر چی ؟ که هی میگن تو بازی سازی استفاده میشه ؟

    و یه سول دیگه : اگه تو بازی از high poly استفاده بشه چی میشه ؟ و آیا این مدل های آماده که هست high poly هست یا low poly ؟
    Last edited by iload; 21-12-2009 at 03:00.

  15. #9
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    شیدر در واقع ماده ای هست که برای شبیه سازی مواد واقعی و غیر واقعی استفاده میشه
    مثلا زمانی که میگن شیدر پوست منظور ماده ای هست که بتونه لایه های مختلف پوست رو شبیه سازی کنی الیته این شیدر مفاهیم گسترده تری داره
    در مورد سوال دوم هم ببینید توی یه بازی لازم هست که موتور بازی هر فریم رو رندر کنه و حالا هرچه صحنه سنگینتر یا high poly تر باشه زمانی که صرف رندر فریم ها میشه بیشتر میشه اگر در بازی از مدلهای high poly مستقیما استفاده شه اون وقت باید هر کسی یه ابر کامپیوتر داشه باشه تا بشه صحنه ها رو رندر کرد

  16. 5 کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #10
    حـــــرفـه ای ehsan_wwe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران (پایین شهرش) In The End
    پست ها
    2,557

    پيش فرض

    در تكميل توضيح شدر (‌shader)
    شدر ها دو دسته اند :‌ pixle shade و vertex shader
    پيكسلي ها نسبت به ورتكسي ها فشار كمتري به سيستم ميارن (‌ميشه گفت اصلا نميارن )‌ ، بامپ ،پارالاكس،اوكولوژن پارالاكس از انواع پيكسل شدر هستند كه حجم هاي مجازي ميدهند از جمله پيكسل شدر ها ميتوان به بليم اشاره كرد كه منبع نور را نوراني ميكند و باعث ميشود كه اشعه هاي نور ديده شود
    پيكسل شدر كلآ رو image كه رندر گرفته شده كار ميكنه مثل render كه شما تو مكس ميگيري و ببري تو فوتوشاپ

    ورتكس شدر ها عمومآ تغيراتي رو قبل از رندر ميدن مثل ايجاد مه مثل مثل چمن هاي صطح بازي كه با باد تكون ميخورند و ...

  18. 7 کاربر از ehsan_wwe بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •