سلام. من از يه تري دي كار شنيدم يه روش هست واسه تكسچر دادن به اين صورت كه ميشه يه جوري پوسته اي بدونه تكسچر كاراكتر رو به صورت باز خروجي بگيري بعد هر طور خواستي رنگ كني بعد دوباره راحت بهش نسبت بدي كسي راهشو بلده ؟؟؟؟؟ كمك كنيد خيلي لازم دارم ممنون
![]()
سلام. من از يه تري دي كار شنيدم يه روش هست واسه تكسچر دادن به اين صورت كه ميشه يه جوري پوسته اي بدونه تكسچر كاراكتر رو به صورت باز خروجي بگيري بعد هر طور خواستي رنگ كني بعد دوباره راحت بهش نسبت بدي كسي راهشو بلده ؟؟؟؟؟ كمك كنيد خيلي لازم دارم ممنون
![]()
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدکد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدکد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدکد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
شما 4 تاپیک دیگه هم زدید!!!!
صبر کنید تا یکی جوابتونو بده!!!
خوب ببین رفیق این روش رو بهش میگن Unwrapping که به ما یه خروجی مسطح 2d میده که به این ترتیب میشه توی نرم افزارهای دو بعدی مثل فتوشاپ تکسچر رو روی اون کشید.
حالا سوال اینجاست که چجوری عمل میکنه :
ببین یه مثال خیلی خوبی که هست لباس هست مثلا پیراهن که آستین به تنه دوخته شده و خود آستین هم زیر بغلها دوخته شده و تنه هم از دو طرف دوخت خورده
حال شما اگه بیای تمام این دوخته ارو باز کنی یک شکل مسطح از هر قسمت به دست میاری که این همون Unwrap شده پیراهن هست و شما میتونی روش هر کاری که میخوای توی دو بعد انجام بدی
یا مثال ساده تر دراین مورد یک جعبه مکعبی هست که شکل باز شده اون به شکل زیر هست :
همین مسئله رو عینا در فضای سه بعدی استفاده میکنیم تا تکسچرینگ محتمل شه
اینم یه آموزش خوب در مورد تکنیکهای UVW Mapping :
این نمونه ای از مدل یک کاراکتر Unwrap و Texture شدهکد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
![]()
اينجا رو يه سري بزن....
آموزش هاي تصويري خوبي واسش هست...
البته 99.9% سايت هاي ويدئو ف.ي.ل.ت.ر هستن...
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ممنون كه جواب دادين ، درضمن اون تايپك ها به دليل سيستم به هم ريخته ي سايته قاط زده بود sorry
حالا يكي واضح و روشن به من بگه چطور ازش براي فتوشاپ خروجي بگيرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اول بگو با چه نرم افزاری کار میکنی ؟
خوب ببین
بعد از اینکه مادیفیر Unwrap UVW رو به مدلت دادی و اونرا Unwrap کردی دکمه Edit رو میزنی به منوی Tools میری توی پنجره Edit UVWs و دکمه Render UVW template رو میزنی تنظیمات کیفی و رنگ رو انجام میدی و دکمه Render UVW template رو میزنی حالا میتونی یو وی رو به صورت یک عکس ذخیره کنی
دوستان من با 3ds 2010 کار میکنم و مبتدی هستم بعضی از مدل هایی که از توی نت دانلود میکنم یه فایل BMP کنارش داره که متریالش هستش چطور میتونم از این نوع فایلها بسازم ....؟؟؟؟؟؟؟
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)