تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




مشاهده نتيجه نظر خواهي: نظرتون در باره آموزش طراحی بازیهای دو بعدی چیه؟

راي دهنده
7. شما نمي توانيد در اين راي گيري راي بدهيد
  • عالیه حرف نداره

    6 85.71%
  • من خودم بلدم با game maker بازی طراحی کنم.

    1 14.29%
  • بی خودی وقتتو تلف نکن.

    0 0%
صفحه 1 از 10 12345 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 100

نام تاپيک: طراحي بازيهاي دوبعدي (فعلا دوبعدي) بدون نياز به كدنويسي

  1. #1
    کاربر فعال انجمن ساخت و توسعه بازی Prince_ of _Persia's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    992

    2 طراحي بازيهاي دوبعدي (فعلا دوبعدي) بدون نياز به كدنويسي

    سلام.

    سال نو مبارك

    من مي خواهم به عنوان هديه سال نو خودم به شما آموزش طراحي بازيهاي دو بعدي با نرم افزار معروف Game Maker را بدهم.
    با اين آموزش شما براحتي خواهيد توانست بدون کد نویسی در عرض 5 دقیقه اولین بازی خودتونو طراحی کنید.

    نظرتون چیه؟

    سریع نظر بدین تا کارمو شروع کنم.

  2. #2
    Banned K053_LSH_KV90's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2005
    محل سكونت
    Backdo0rs
    پست ها
    1,407

    پيش فرض

    خب بگو استفاده كنيم حتما بايد نظر داد

  3. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه hippo's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    پست ها
    429

    پيش فرض

    لطفاً شروع كن
    اگه به صورت pdf باشه (با عكس) خيلي بهتره

  4. #4
    کاربر فعال انجمن ساخت و توسعه بازی Prince_ of _Persia's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    992

    پيش فرض

    120

    بسيار خوب . با نام خدا شروع مي كنم. اول مي توانيد نرم افزاري رو مي گم به همراه چند pack که شامل موسیقی اسپرایت و تصاویر پس زمینه برای ساخت بازی است از [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] دانلود کنید. هنگامی که این نرم افزارو بر روی سیستم خود نصب کنید به همراهش چندین فایل gif و صوتی و مثال های open source از بازی به همراه نرم افزار نصب می شود.


    خوب حالا آموزش طراحی بازی :

    مقدمه : چگونه يك بازي را طراحي كنيم ؟

    بازي كردن بازيهاي كامپيوتري جالب است. اما در حقيقت جالب تر اينست كه بازيهاي كامپيوتري را خودتان طراحي كنيد و اجازه دهيد ديگران با آنها بازي كنند. متاسفانه ساختن بازيهاي كامپيوتري آسان نيست. بازيهاي كامپيوتري تجاري كه شما امروزه ميخريد معمولآ يك تا سه سال براي ساخت توسط تيمي از كشورهاي مختلف كه بين 10 تا 15 نفر هستند زمان ميبرد. مخارج اينگونه بازيها به آساني به چندين ميليون دلار ميرسد. و تمام اين افراد بسيار با تجربه هستند: برنامه نويسان , طراحان هنري , تكنسين هاي صوتي و ... .

    پس اين به معناست كه ساخت بازي كامپيوتري توسط شما غير ممكن است ؟ خوشبختانه خير ، البته شما نبايد توقع داشته باشيد كه بازيهايي مثل Quake يا Age of Empires را آن هم در مدت چند هفته بسازيد. البته اين هم لازم نيست. بازيهاي كامپيوتري آسانتري مثل Tetris، Pacman، Space Invaders و... نيز همچنين براي بازي جالب و براي ايجاد آسانتر ميباشند. متاسفانه آنها هنوز به مهارتهاي برنامه نويسي براي كنترل گرافيك ، صدا ورابط كاربري نياز دارد.

    در اينجا از نرم افزار Game Maker استفاده ميشود. نرم افزار Game Maker براي بسيار آسانتر نمودن طراحي بازيها طراحي شده است. احتياجي به برنامه نويسي نميباشد خيلي راحت و مستقيمآ بوسيله رابط كاربري drag-and-drop ( كشيدن و رها نمودن ) به شما اجازه ميدهد تا بازي كامپيوتري خود يسرعت
    براحتي object ها ( اشياء ) را در Game Maker تعريف مينماييد و رفتار آنها را مشخص مينماييم. شما ميتوانيد room ها ( اتاقهاي بازي ) جذابي با پس زمينه قابل پيمايش اضافه كنيد كه بازي در آن رخ ميدهد. و اگر شما احتياج به كنترل كاملتري بر روي بازي داريد زبان برنامه نويسي با استفاده آسان داخلي Game Maker بدين منظور در نرم افزار طراحي شده كه كنترل تمام اتفاقاتي كه در بازي رخ ميدهد را به شما ميدهد.

    Game Maker به بازي دو بعدي ، نه به بازيهاي سه بعدي مانند Quake ، توجه دارد. اما اين نبايد شما را نااميد كند. خيلي از بازيهاي معروف ، مثل Age of Empires ، Command & Conquer ، و Diablo از تكنولوژي تصاوير متحرك دو بعدي استفاده ميكنند حتي با اينكه به ظاهر سه بعدي به نظر ميرسند. و همچنين طراحي بازيهاي سه بعدي راحتتر و سريعتر است.

    در پوشه GameMaker پوشه های زیر وجود دارد :

    examples: شامل تعدادي مثال از بازيها براي شما ميباشد تا آن ها را تست كنيد ياتغيير دهيد.

    Lib: شامل كتابخانه هايي از actions ( واكنش ها ( ميباشد. اگر شما ميخواهيد كتابخانه واكنش هاي جديدي را نصب كنيد بايد آنها را در داخل اين پوشه قرار دهيد.

    Sprites: اين پوشه شامل sprite ( تصاوير متحرك ) هايي است كه ميتوانيد از آنها در برنامه استفاده نماييد. با نصب برنامه Game Maker در اين پوشه فقط تعدادي sprite وجود خواهد داشت ولي شما ميتوانيد از وب سايت Game Maker بسته هاي resource (منبع) را دانلود كنيد كه شامل sprite ها اصوات و موزيك هاي پس زمينه و تصاوير پس زمينه و موارد اضافي ديگري ميباشد.

    Backgrounds , Sounds : پوشه هايي كه هم معنا با نامشان داراي فايل هاي پس زمينه و اصوات ميباشند.

    Game Maker براي اجرا به كامپيوتر پيشرفته پنتيومي كه ويندوز 98 ، Me ، XP يا بالاتر را اجرا كند نياز داريد. وهمچنين به حداقل وضوح تصوير 600*800 با 65000 (16bit) رنگ و Directx كه بر روي سيستم نصب باشد احتياج داريد. هنگامي كه بازي را طراحي يا تست ميكنيد به حافظ بالايي ( حداقل MB 32 يا ترجيحآ بيشتر) احتياج داريد. هنگامي كه فقط بازي ها را اجرا ميكنيد به حافظه كمتري احتياج است و مقدار حافظه مورد نياز بستگي به تعداد عناصر موجود در بازي دارد.


    یک بازی از چند قسمت تشکیل شده است که مهمترین آنها عبارتند از :

    1. sprite : که تصاویر متحرک یا ثابتی هستندکه به عنوان کاراکترهای بازی استفاده می شوند.
    2.background : تصاویر پس زمینه ای هستند که برای بک گراند room ها بکار می روند.
    3.sound : اصواتی بازی شامل موسیقی و افکت های صوتی
    4. objects : آبجکت یا همان اشیای بازی ، این ها روح و مغز متفکر اسپرایت های هستند در حقیقت اسپرایت ها شکل ظاهری و اشیا طرز رفتار و واکنش آنها در بازی هاست.
    5.room : مکان هایی که بازی در آنها اجرا می شود.

    به قسمت های بالا resource گفته می شود .

  5. این کاربر از Prince_ of _Persia بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #5
    کاربر فعال انجمن ساخت و توسعه بازی Prince_ of _Persia's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    992

    پيش فرض

    طرح کلی برای طراحی بازی :

    قبل از اينكه درباره توانايي هاي Game Maker صحبت كنيم خوب است كه درباره طرح كلي برنامه بحث نماييم. بازي هاي ساخته شده بوسيله Game Maker در يك يا چند room رخ ميدهد.( room ها مسطح و دوبعدي ميباشند اما ميتوانند شامل گرافيك هايي باشند كه سه بعدي به نظر برسند ). شما در اين room ها objects (اشياء) را قرار ميدهيم كه در برنامه تعريف نموده باشيد. Object هاي متداول ديوارها ، توپهاي متحرك ، شخصيت اصلي ( main character ) ، غول ها ( monsters ) و غيره ميباشند. بعضي از object ها مثل ديوارها فقط در room ها قرار ميگيرند و هيچ حركتي انجام نميدهند. Object هاي ديگر مثل شخصيت اصلي در اطراف حركت ميكنند و نسبت به ورودي هاي درافتي از كاربر ( مثل فشرده شدن كليدي از صفحه كليد ، ماوس يا جوي استيك ) و يا برخورد با هريك از اشياء ديگر واكنش نشان ميدهند. به عنوان مثال هنگامي كه كاراكتر اصلي با يك غول برخورد ميكند بايد بميرد. Object ها مهمترين اجزاء بازي هايي هستند كه با Game Maker طراحي ميشوند. پس اجازه دهيد در مورد آنها بيشتر بحث كنيم:

    در ابتداي object ها به تصاويري نياز دارند كه باعث شود آنها در صفحه نمايش داده شوند. اين چنين تصاويري اسپرايت ناميده ميشوند. يك اسپرايت معمولآ يك تصوير تنها نيست بلكه مجموعه اي از تصاوير است كه يكي بعد از ديگري نمايش داده ميشوند تا يك انيميشن را ايجاد نمايند. با اين روش اين طور به نظر ميرسد كه كاراكتر راه ميرود ، يك توپ ميچرخد ، سفينه فضايي منفجر ميشود و ... . در طي بازي اسپرايت يك آبجكت به خصوص ميتواند نغيير كند ( بطوري كه كاراكتر هنگامي كه به سمت چپ يا راست حركت ميكند متفاوت بنظر برسد ). شما ميتوانيد اسپرايت خودتان را طراحي كنيد ( بوسيله Game Maker يا لود كردن آنها از فايل مثلآ فايلهاي تصاوير متحرك gif ).

    برخي از اتفاق ها براي آبجكت ها رخ خواهد داد كه چنين اتفاقاتي رويداد ( event ) ناميده ميشود. ابجكت ها مي توانند در قبال اين رويداد ها واكنش نشان دهند. تعداد زيادي از رويدادهاي متفاوت وجود دارند كه رخ ميدهند و تعداد زيادي واكنش وجود دارند كه شما مي توانيد بگذاريد آبجكت ها بگيرند. براي مثال يك رويداد creation (خلق) براي هنگامي كه آبجكت ها ايجاد ميشوند وجود دارد. ( براي اينكه دقيقتر گفته باشيم هنگامي كه يك instance (نمونه) خلق ميشود؛ ممكن است چندين نمونه از يك آبجكت موجود باشد.)
    به عنوان مثال هنگامي كه آبجكت توپ ايجاد ميشود به آن action (واكنش) حركتي نسبت دهيم. مثل اينكه توپ در حال حركت است. هنگامي كه دو آبجكت با هم برخورد ميكنند رويداد collision رخ ميدهد. شما ميتوانيد در اين حالت واكنش ايستادن يا حركت در جهت معكوس را نسبت دهيم. شما همچنين ميتوانيد يك افكت صوتي را به آن نسبت دهيد.

    براي انجام اين كار Game Maker به شما اجازه مي دهد تا افكت هاي صوتي را تعريف كنيد. هنگامي كه بازيكن يك كليد صفحه كليد را فشار مي دهد يك رويداد keyboard بوجود مي آيد و آبجكت ميتواند واكنش مناسبي مانند حركت در جهت تعيين شده را انجام دهد. من اميدوارم كه طرز كار را فهميده باشيد. براي هر آبجكتي كه شما طراحي مي نماييد ميتوانيد واكنشهايي براي رويدادهاي متفاوت مشخص كنيد. در اين روش شما رفتار آبجكت را تعيين ميكنيد.

    هنگامي كه شما آبجكت هاي خود را تعريف نموديد وقت آن است كه room ها را كه آنها در آن جان مي گيرند را تعريف كنيد. Room ها مي توانند براي مرحله هاي بازي شما يا بررسي مكانهاي متفاوت استفاده شوند. واكنش هايي براي حركت از room اي به room ديگري وجود دارد. Room در ابتداي همه داراي يك پس زمينه مي باشد. اين پس زمينه ها مي توانند يك رنگ ساده يا يك تصوير باشد. چنين تصاويرپس زمينه اي در Game Maker ايجاد شوند يا شما ميتوانيد آنها را از فايل لود كنيد. (پس زمينه ها ميتوانند كارهاي زيادي انجام دهند ولي براي اكنون فقط مطلع باشيد كه آنها چيزي هستند كه room را زيباتر مي كنند. ) بعد شما مي توانيد آبجكت ها را در room قرار دهيد. شما مي توانيد چندين نمونه از آبجكت يكساني را در يك room قرار دهيد. پس به عنوان مثال شما نياز داريد كه فقط يك آبجكت ديوار را تعريف كنيد و مي توانيد از آن در جاهاي بسياري استفاده كنيد. همچنين شما مي توانيد چندين نمونه از آبجكت يكساني داشته باشيد ، زماني كه آنها بايد رفتار يكساني داشته باشند.

    اكنون شما براي اجراي بازي آماده هستيد. Room ابتدايي نمايش داده ميشود و آبجكت ها به سبب واكنش هايشان در رويداد creation حيات مي يابند. آنها شروع به واكنش نشان دادن به يكديگر به سبب واكنشهايشان در رويداد collision ميكنند. آنها ميتوانند با استفاده از واكنشهايشان در رويداد mouse يا keyboard خود نسبت به بازيكن نشان دهند.

    بنابراين بطور خلاصه موارد ذيل ( اغلب منبع يا ابزار ( resource) ناميده ميشوند ) نقش مهمي را ايفا كنند:

    آبجكت ها: كه در حقيقت نهاد و هستي بازي هستند.

    Room ها : كه مكانهايي ( مرحله هايي ) هستند كه بازي در آنها حيات مي يابد.

    اسپرايت ها : تصاوير ( متحرك ) اي هستند كه براي نمايش آبجكت ها مورد استفاده قرار مي گيرند.

    صوت ها: اين موارد مي توانند به عنوان افكت صوتي يا موزيك پس زمينه در بازي استفاده شوند.

    تصاوير پس زمينه: اين تصاوير به عنوان پس زمينه براي بازيها استفاده مي شوند.

  7. این کاربر از Prince_ of _Persia بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #6
    کاربر فعال انجمن ساخت و توسعه بازی Prince_ of _Persia's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    992

    پيش فرض

    طراحی اولین بازی


    در ابتدا خوب است به ساخت يك مثال بسيار ساده نگاهي بيندازيم. در اينجا ما فرض مي كنيم كه شما Game Maker را در حالت simple اجرا نموده ايد. اولين گام تشريح بازي است كه ما مي خواهيم طراحي كنيم. ( شما بايد هميشه اين كار را در ابتدا انجام دهيد ، اين عمل در آينده شما را از اعمال اضافي ديگر بر حذر ميدارد. ) بازي كه ما مي خواهيم طراحي كنيم بسيار ساده است : در اين بازي يك توپ وجود دارد كه بين ديوار ها بالا و پايين مي پرد. بازيكن بايد سعي نمايد تا بوسيله ماوس بر روي توپ كليك كند هر زمان كه موفق شد امتياز ميگيرد.

    تا اين جا كه ديديم به دو شي احتياج داريم: توپ و ديوار.ما همچنين به دواسپرايت مختلف احتياج داريم : يكي براي آبجكت ديوار و ديگري براي آبجكت توپ. در انتها به افكت صوتي احتياج داريم كه هنگامي كه روي توپ كليك مي شود اجرا شود. ما فقط از يك room استفاده مي كنيم كه بازي در آن اتفاق مي افتد. ( اگر شما نمي خواهيد اين بازي را خودتان طراحي كنيد ميتوانيد آن را از پوشه Examples با نام ball.gm6 لود كنيد. )

    بياييد اسپرايت ها را طراحي كنيم. از منوي add گزينه add sprite را انتخاب كنيد. ( شما همچنين ميتوانيد از دكمه اختصاصي آن در نوار ابزار استفاده كنيد. ) فرمي باز خواهد شد. در فيلد name نام Wall را تايپ كنيد. دكمه load sprite را كليك كنيد و يك تصوير مناسب را لود كنيد. اين تمام كاري بود كه شما بايد انجام مي داديد. پس فرم را ببنديد و به همين طريق اسپرايت توپ را ايجاد كنيد.

    در ادامه ما افكت صوتي را ايجاد ميكنيم. از منوي add گزينه add sound را انتخاب كنيد. فرم جديدي باز ميشود. به اين افكت صوتي نامي اختصاص دهيد و دكمه load sprite راكليك كنيد. يك افكت صوتي را انتخاب نماييد و آن را بوسيله دكمه play امتحان كنيد كه افكت مناسبي باشد. اگر افكت مناسبي بود فرم را ببنديد.

    گام بعدي ساخت دو آبجكت است. بياييد در ابتدا آبجكت ديوار را بسازيم. دوباره از منوي add گزينه add object ا انتخاب كنيد. فرمي كه كمي پيچيده تر از فرمهاي قبلي است كه تا كنون ديده ايد نشان داده ميشود. در سمت چپ فرم اطلاعاتي راجع به آبجكت نمايش داده شده است. به آبجكت نام مناسبي اختصاص دهيد و از منوي پايين افتادني اسپرايت ديوار را انتخاب نماييد. به خاطر اينكه ديوار يك آبجكت ثابت است بايد جعبه چك solid را فعال كنيد. اين تمام كار ايجاد آبجكت ديوار بود.

    آبجكت ديگري را ايجاد كنيد ، آن را ball بناميد و به آن اسپرايت توپ را اختصاص دهيد. ما توپ را ثابت یا solid نميسازيم. ما براي توپ به كمي واكنش احتياج داريم. در وسط فرم شما يك ليست خالي از رويداد ها را مي بينيد. در پايين آن يك دكمه به نام add event وجود دارد. روي آن كليك كنيد تا تا تمام رويدادهاي ممكن را ببينيد. رويداد creation را انتخاب كنيد. اين ريداد به ليست اضافه ميشود. در سمت راست فرم شما تمام اعمال ممكن را در چند گروه مي بينيد. از گروه move واكنشي را كه 8 فلش دارد را انتخاب كنيد و آن را تا ليست اعمال در وسط فرم drag كنيد. هنگامي كه شما آ ن را در وسط فرم رها كنيد اين عمل حركت آبجكت توپ را در يك جهت مخصوص ايجاد ميكند. تمام 8 فلش را براي يك حركت تصادفي انتخاب كنيد و گزينه speed را 8 تنظيم كنيد. حالا فرم را ببنديد. پس تا اينجا توپ هنگامي كه ايجاد ميشود شروع به حركت مي كند. اكنون ما بايد تعيين كنيم كه هنگام رويداد برخورد توپ با ديوار چه اتفاقي بايد رخ دهد. دوباره دكمه add event را كليك كنيد و گزينه collision را انتخاب كرده از منوي شناور آبجكت ديوار را انتخاب كنيد. براي اين رويداد ما احتياج به واكنش حركت در جهت معكوس داريم. ( شما مي توانيد عملي كه هر واكنش انجام ميدهد را با نگه داشتن ماوس بر روي آن ببينيد.) در آخر ما بايد تعيين كنيم هنگامي كه كاربر روي توپ كليك چپ مي كند چه اتفاقي بايد رخ دهد. براي اين رويداد ها ما به چند واكنش احتياج داريم : يكي براي اجراي افكت صوتي یعنی واکنش play a sound ( که مي توانيد آن را در گروه واكنش هاي main1 پيدا نماييد. ) و ديگري براي تغيير امتياز بازي set the score که در گروه score وجود دارد ودو عمل ديگر براي حركت توپ در جهت اتفاقي و به حركت در آوردن آن در جهت جديد که می توانید همان واکنش استفاده شده در رويداد creation را کپی کنید.

    براي واكنش sound افكت صوتي مناسبي را انتخاب كنيد. براي واكنش score در فيلد value مقدار يك را وارد نموده و جعبه چك relative را فعال كنيد. اين بدان معني است كه يك امتياز به امتياز هاي قبلي اضافه شود. ( اگر شما اشتباه كرديد ميتوانيد بر روي واكنش مربوطه دابل كليك كنيد و خواص آن را تغيير دهيد. ) آبجكت هاي ما اكنون آماده اند .

    چيزي كه ميماند تعريف يك room است. يك room جديد دوياره به بازي اضافه كنيد. در سمت راست برنامه يك room خالي مشاهده ميكنيد. در سمت چپ ميتوانيد برگه هاي tab را ببينيد. يكي براي خصوصيات پس زمينه ، يكي براي تنظيمات كلي بازي مثل طول و عرض room و يكي ديگر كه با آن ميتوانيد نمونه هايي از آبجكت ها را به room اضافه نماييد. در زير فرم شما مي توانيد از منوي شناور يك آبجكت را انتخاب نماييد. با كليك در room ميتوانيد نمونه هايي از آبجكت را به room اضافه كنيد و با استفاده از كليك راست روي نمونه هاي درون room آن ها را حذف نماييد. يك حاشيه دور تا دور room با استفاده از آبجكت ديوار ايجاد كنيد و يك يا دو توپ درون آن قرار دهيد. بازي ما اكنون آماده است.

    حالا موقع آن است كه بازي را تست كنيم. دكمه Run را كليك كنيد و مشاهده كنيد چه رخ مي دهد. اگر شما اشتباهي نكرده باشيد توپ شروع به حركت در اطراف مي كند. سعي نماييد روي توپ كليك كنيد و مشاهده كنيد چه رخ مي دهد. شما مي توانيد بازي را با فشردن كليد Esc متوقف كنيد. اكنون شما ميتوانيد تغييرات بيشتري را انجام دهيد. تبريك ميگويم شما اولين بازي خود را طراحي نموديد.

    تمامی مطالب فوق توسط خودم بصورت انحصاری تهیه شده است و استفاده آن باذکر نام نویسنده و نام منبع ولینک بلا مانع است.

    -------------------------------------------
    از بس تایپ کردم کف کردم. یادتون نره نظر بدید تا بدونم تا چه سطحی می تونم پیش برم و طرفدار داره یا نه . یه نظر دادن که کاری نداره دیگه . یعنی می گین از نوشتن این مطالب سخت تره ؟

    ادامه مطالب در یکی دو روز دیگه....to be continued
    Last edited by Prince_ of _Persia; 26-03-2006 at 12:49. دليل: تصحیح شد...

  9. این کاربر از Prince_ of _Persia بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #7
    حـــــرفـه ای ALt3rnA's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2005
    محل سكونت
    Politziea
    پست ها
    4,748

    پيش فرض

    متشکرم از زحمتت ولی اینا رو من بلدم اگه میشه کار با اسکریپت ها رو اموزش بده

  11. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه hippo's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    پست ها
    429

    پيش فرض

    gamehackir جان شما اينا را بلديد بقيه چي ؟

  12. #9
    حـــــرفـه ای ALt3rnA's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2005
    محل سكونت
    Politziea
    پست ها
    4,748

    پيش فرض

    شرمنده حواسم نبود
    ===============
    اینم سریال نسخه ی 6.1 برنامه

    Name: redguy
    S/N: 6F580A8996B5503F22F934DD

  13. #10
    داره خودمونی میشه prance 2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2006
    محل سكونت
    BABYLON
    پست ها
    38

    پيش فرض

    با عرض تبريك خدمت همه
    اقاي شاهزاده ايراني شما كه زحمتو ميكشي نميشه اموزشو pdf بزاري
    با تشكر

صفحه 1 از 10 12345 ... آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •