تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 7 از 7

نام تاپيک: آموزش تکنیکهای Mental Ray و برطرف کردن مشکلات (منتالرها بشتابید )

  1. #1
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    11 آموزش تکنیکهای Mental Ray و برطرف کردن مشکلات (منتالرها بشتابید )

    سلام دوستان
    توی این تاپیک قصد دارم ( با همکاری منتال ری دوستان ) به آرمایش تکنیکها مختلف برای شبیه سازی ماده و نور و شیدر و نهایتا رندر مواد و شرایط و ویژگیهای مختلف بپردازیم.
    روند کار به این شکل هست که ابتدا اون چیزی که میخواهیم شبیه سازی کنیم رو به عنوان هدف میگذاریم و سعی میکنیم تا حد امکان با استفاده از موتور رندر قدرتمند MentalRay شبیه سازیش کنیم.
    پس کسانی که علاقه به یادگیری دارند به همراه حرفه ای های منتال ( برای شبیه سازی ) همراهی کنند
    اینجا به سوالات هم پاسخ داده میشه

    تکنیکها روتوی پست اول دسته بندی میکنم :

    1- آموزش رندر به صورت Wire دار : صفحه : 1 شماره پست : 2#
    2- آموزش ساخت ماده یخ : صفحه : 1 شماره پست : 5#
    3- آموزش ساخت ماده پوست درون دهان : صفحه : 1 شماره پست : 7#
    Last edited by hrgh2; 07-12-2009 at 21:24.

  2. 6 کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض آموزش رندر صحنه به همراه Wire ها ( FX )

    در این آموزش قصد دارم نحوه رندر کردن به همراه Wire ها را با استفاده از متریال آموزش بدم.

    خوب شروع میکنیم :

    1- صحنه ای ساده با چند آبجکت و یک منبع نور را آماده میکنیم.

    2- کلید M را فشار میدهیم تا متریال ادیتور باز شود. دکمه Standard را میزنیم و متریال Composite را انتخاب میکنیم .
    در اینجاقصد داریم متریال Wire را روی متریال اصلی Composite کنیم.

    3- متریال پایه ( ماده ای که قصد دارم روی آن Wire داشته باشیم ) را در قسمت Base Material قرار میدهیم و در قسمت کامپوزیت برای Mat.1 از یکم متریال Standard استفاده میکنیم.



    4-وارد متریال Standard میشویم و در قسمت Shader Basic Parameters گزینه Wireرا فعال میکنیم. حال با تغییر دادن رنگ متریال استاندارد رنگ Wire تغییر میکند.



    نتیجه کار :


  4. 4 کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض شبیه سازی ماده یخ در Mental Ray

    منالرها : Challenge
    یکی از مشکلترین متریالها متریال یخ هست
    هستید شبیه سازیش کنیم ؟؟؟



    عکسهای بیشتر :
      محتوای مخفی: Ice Cubes 



  6. 7 کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    آخر فروم باز Farzad.wow's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    محل سكونت
    تربت حیدریه ....
    پست ها
    1,895

    پيش فرض

    سلام حمید جون بابا تا حالا شونصد بار topic منتال ری رو باز کردن بچه ها اما به نتیجه نرسیده ....... من که هستم .... ادامه بده منم همراهیت می کنم

  8. 3 کاربر از Farzad.wow بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    خوب این کاری هست که من تا اینجا واسه متریال یخ انجام دادم
    یه متریال Mental ray گذاشتم و Surface مپش رو روی Glass Lume گذاشتم و یه Bump map هم بهش دادم



    اینم یه رندر دیگه یکم بامپ رو کمتر کردم :


    منتظر رندرهای شما هم هستم ببینم به نتیجه بهتری میرسیم
    Last edited by hrgh2; 05-12-2009 at 13:37.

  10. 6 کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #6
    آخر فروم باز G LADIATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    شيراز ______ (^_^) پست ها: 111,111,111,111,111,111
    پست ها
    1,144

    پيش فرض

    من كه از گذاشتن رندر ناتوانم...
    فقط يه نكته بگم واسه اين بحث يخ...

    كلا متريال هاي شيشه و يخ و اينجور چيزا رو اگه با Dielectric رندر كني خيلي بهتره...
    تايم رندر نميره بالا...نويز هم اصلا نميندازه و توي رندر صحنه هاي شلوغ ديگه لازم نيست Shadow Samples رو بالا برد.
    Last edited by G LADIATOR; 05-12-2009 at 20:17.

  12. 6 کاربر از G LADIATOR بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #7
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض شبیه سازی پوست پشت لبها ( درون دهان )

    اینبار یکی از دوستان ازم خواست که ساخت پوست درون دهان رو آموزش بدم
    البته اینی که من ساختم هنوز جای کار زیادی داره ولی تا حدودی شبیه سازی شده
    برای شروع یک متریال SSS را ایجاد کردم و تنظیمات رو به شکل زیر انجام دادم :







    واین هم نتیجه کار :



    این هم مپ eye.jpg هست

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    راستی اگه مپ بهتری پیدا کردیداینجا بزاریدش چون این یکی زیاد جالب نیست
    Last edited by hrgh2; 07-12-2009 at 21:24.

  14. 3 کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •