تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 11

نام تاپيک: تفاوت موتور

  1. #1
    تعلیق عضویت ...
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    581

    پيش فرض تفاوت موتور

    سلام فرق بین موتور 6خطی و V6 رو میشه بگید؟ چون هر دوتاشون هم 24 سوپاپ هستن

  2. #2
    حـــــرفـه ای farshad bugatti's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    2,163

    پيش فرض

    سلام فرق بین موتور 6خطی و V6 رو میشه بگید؟ چون هر دوتاشون هم 24 سوپاپ هستن
    منظور شما 6 سیلندر خطی و 6 سیلندر وی شکل هستش....V6 یه کد هست که تعداد سیلندر رو مشخص میکنه و فرقی نمکنه که خطی باشه یا وی شکل یا.......

    در بين موتورهاى معمول استفاده شده در اتومبيل ها 3 نوع موتور وجود دارد:
    1- خطي: سيلندرها در يك خط قرار مى گيرند و در يك سري
    2 – وي شكل : سيلندرها به صورت دو سري با زاويه نسبت به هم قرار مي گيرند
    3- مسطح: (اغلب با نام افقي يا باكسر معروف است) كه در اين حالت سيلندرها به صورت دو سري در مقابل هم (180 درجه) قرار مى گيرند.
    شما ممکن است موتورهاي خطي 6 سيلندر, موتور مسطح 6 سيلندر و موتور وي شكل 6 سيلندر را دیده باشید.اگر شما بخواهيد اين 3 نوع موتور 6 سيلندر را با مشخصات مشابه هم بسازيد (يعني كورس برابر , سيستم ورود و خروج يكسان, و سوپاپ هاي يكسان .. ) آنها عملكردي مشابه هم دارند.
    با وجود اين , بين اين موتورها در عمل اختلافاتي وجود دارد. در اينجا تعدادي از اين اختلافات را بيان مى كنيم.
    • موتورهاي خطي بلند و باريك هستند . در خودروهاي كوچك به ويژه, موتورهاي بلند و باريك سوار شده بطور اريب اجازه داشتن يك كاپوت كوچك را مى دهد. در موتورهاي خنك شونده با هوا , تركيب موتور خطي اغلب مواقع سخت تر خنك مى شود.
    • موتورهاي مسطح , عريض و مسطح هستند.اين نوع موتور به داشتن مركز ثقل پايين خودرو كمك مي كند.
    • موتور وي شكل در حالت ميان آن دو است و شكلش مكعب مانند است.
    • شكل خطي فقط به نصف تعداد ميل بادامك در مقايسه با موتور وي شكل نياز دارد كه مى تواند كمى باعث كاهش وزن شود.
    • ممكن است شاهد اختلافي بين مقدار فلز بكار رفته در بلوك موتور باشيم , يعني نوعي از موتور ممكن است كه سبكتر از ديگري باشد.
    • ممكن است اختلافي در قيمت تمام شده موتورها در طول توليد وجود داشته باشد.
    طراحان خودرو براي انتخاب موتور مناسب براي يك خودرو پارامترها و متغيرهاي زيادي را در نظر مى گيرند.
    اين متغيرها شامل قيمت , فضاي موجود زير كاپوت, امكانات موجود كارخانه , نسبت قدرت به وزن و ساير پارامترها مي باشد

  3. 5 کاربر از farshad bugatti بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    پروفشنال grand theft auto's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    664

    پيش فرض

    فقط اینا نیست،موتور W شکل هم داریم که مثل دو تا موتور V به هم چسبیده میمونه. مخترعش هم فولکس واگن بوده و الان هم بیشتر روی ماشینای بنتلی که مال فولکس هست استفاده میشه.

  5. 2 کاربر از grand theft auto بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    تعلیق عضویت ...
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    581

    پيش فرض

    حالا کدوم از این موتورا بازدهی و سرعت بیشتری داره؟

  7. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه click_dez's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    خونشون
    پست ها
    317

    پيش فرض

    به نظر میرسه V شکل ها در کل بازدهی بهتری داشته باشن
    درسته؟؟

  8. این کاربر از click_dez بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #6
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    3,673

    پيش فرض

    به نظر میرسه V شکل ها در کل بازدهی بهتری داشته باشن
    درسته؟؟
    بازدهی به خیلی فاکتورها بستگی داره
    معدود کمپانی هایی الان از موتور خطی استفاده میکنن چون موتور V شکل هزینه تولید پایین تری داره
    ولی برترین خودروساز دنیا در ارائه موتور یعنی کمپانی ب ام و تو اتومبیل های خودش از موتورهای خطی استفاده می کنه!!!!!!!!

    فقط اینا نیست،موتور W شکل هم داریم که مثل دو تا موتور V به هم چسبیده میمونه. مخترعش هم فولکس واگن بوده و الان هم بیشتر روی ماشینای بنتلی که مال فولکس هست استفاده میشه
    درسته زیر مجموعه های فولکس واگن از جمله بوگاتی و آئودی و بنتلی از این موتور استفاده می کنن و میشه گفت که بزرگترین برتری این موتور به V اشغال کردن فضای کمتر هست

  10. 4 کاربر از corey بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #7
    آخر فروم باز Diego's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2005
    محل سكونت
    In her arms
    پست ها
    3,861

    پيش فرض

    موتور خورجینی چطوریاست؟

  12. #8
    حـــــرفـه ای D r i v e r's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    کرمانشاه
    پست ها
    4,985

    پيش فرض

    موتور خورجینی چطوریاست؟
    همین موتور های V شکل هست که بهش میگن خورجینی

  13. 2 کاربر از D r i v e r بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #9
    پروفشنال grand theft auto's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    664

    پيش فرض

    ه نظر میرسه V شکل ها در کل بازدهی بهتری داشته باشن
    درسته؟؟
    بازدهی موتور ربطی به شکلش نداره.
    موتور رو به شکل v و w میسازن تا حجم کمتری اشغال کنه نه اینکه بازدهی بیشتری بده.
    بزرگترین برتری این موتور به V اشغال کردن فضای کمتر هست
    درسته

  15. #10
    حـــــرفـه ای piremard's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    پست ها
    6,618

    پيش فرض

    انجین های خطی و وی شکل با هم تفاوت دارند و این تنها محدود بشکل ظاهری اونها نیست . انجین های وی سریعتر گرم می شند و عمل احتراق بهتر در اونها انجام می شه و سوخت بسبت کمتری از کلاس مشابه خود در مستقیم استفاده می کنند . در مقابل ، در دور موتورهای بالا زنجیر موتور گاهی تداخل های زمانی داره و هیچ وقت نمی شه این طول زنجیر رو تخمین دقیق زد و برای اتومبیلهای فرمول 1 هم این زنجیر وجود نداره . از دیگر معایب این انجین ها می شه به اور هیت - داغ گردن - انجین اشاره کرد و فرسودگی موتور
    سازندگان نیسان و بی.ام.دابلیو های خطی از نوع پیشرفته ی این انجین ها با سیستمهای احتراق دیجیتالی استفاده می کنند . بطور کلی این انجین ها از نوع v بسیار قابل اعتماد تر هستند

  16. 3 کاربر از piremard بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •