تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 18

نام تاپيک: سوالات زیبراشی

  1. #1
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    4 سوالات زیبراشی

    با سلام به دوستان عزیز...
    چندتا سوال درباره ی زیبراش داشتم. البته بعضی هاشون از بس سادن ممکنه خنده دار باشن، ولی خب سوالن و پیش اومدن:

    1. وقتی تو برنامه ی زیبراش چندتا آبجکت داریم، چطور میتونیم هر کدومشون رو که بخوایم انتخاب کنیم؟

    2. چجوری میشه رو مدلی که کار کردیم ذخیرش کنیم و بعدا بتونیم دوباره لودش کنیم و کارمون رو ادامه بدیم؟

    3. با چه روش یا ابزاری به کاراکترمون(مثلا یه انسان) پوز و ژست یا یه حالت خاص بدیم؟ بعد اگه یه حالت بدیم به طریقی که مدل بصورت قرینه نباشه، مثلا دست راست بالا و دست چپ پایین باشه و پای راست جلو و پای چپ عقب باشه، آیا میشه از گزینه ی سیمتری استفاده کرد و مدل با همون پوز باشه اما ما تغییرات رو بهش اعمال کنیم و تغییرات به صورت قرینه اعمال بشن؟

    4. من رو یه کاراکتر کار کرده بودم و فرم انگشتها رو تو برنامه ی تری دی مکس حالت دهی کردم و فرم خوبی داشت. بعد که بردم تو زیبراش و رو جاهای دیگه ی مدل دستکاری کردم و دوباره به مکس آوردم متوجه شدم که انگشتها حالت اسمود گرفتن و نرم شدن! آیا واقعا همچین چیزی پیش میاد یا در حین کار من حواسم نبوده و اتفاقی اون قسمت رو نرم کردم؟ تا حالا واسه کسی پیش نیومده؟

    5. دلیل گروهبندی uv ها، قبل از ایمپورت مدل به زیبراش چیه؟ نمیشه کل مدل رو یه جا uv کرد و بعد ببریم تو زیبراش؟ اگه یه مدل ساده و کوچیک هم داشته باشیم، بازم باید uv هاشو گروهبندی کنیم؟

    -------------------------------------------------------
    خب از دوستانی که تا اینجا وقت گذاشتن و سوالات رو خوندن خیلی ممنونم. حالا اگه میشه جواب بدید.
    پیشاپیش از همه تشکر میکنم...

  2. 4 کاربر از HOMAYOON.F بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    همایون جون
    درمورد سوالات :
    1- تو زیبراش جریان Select و انتخاب کردن و این چیزا قدری متفاوته ببین باید با Subtools جسمت رو چند تکه کنی ( Group بندی کنی از قسمت Groups و توی Subtools انتخاب کنی )

    2- باید از منوی Document دکمه Save as رو بزنی اونوقت Save the tool رو بزنی و ذخیره کنی بعدا میتونی با زدن دکمه load tool دوباره بارگزاریش کنی.

    3- ببین واسه پوز کردن اول با نگه داشتن دکمه Ctrl قسمتهایی رو که میخوای حرکت بدی یا بچرخونی رو انتخاب میکنی بعد انتخابت رو Inverse میکنی و یکم هم Smooth selected ( واسه اینورس کردن انتخاب کلی Ctrl + click in a free space و واسه Smooth کردن Ctrl + click on model )حالا اون قسمت انتخاب شده ابزار rotate رو بر میداری و مثل استخوان با مفصلی که بهت میده روی اون قسمتا میزاری و میچرخونی
    ابزار سیمتری هم که با کلید X فعال میشه فقط روی مدلهای سیمتری شده جواب میده



    4-اگه Divide کرده باشی مدل رو قطعا مدلت نرمتر میشه ( اگه با Level هایی غیر از پایینتر level از divide خروجی بگیری ) در غیر اینصورت شایدحین کار یواش یواش اسموتش کردی وگرنه در حالت عادی اینجوری نمیشه.

    5- ببین نمیدونم از کجا گروه بندی میکنی یا دقیقا منظورت چیه اما اگه از توی قسمت Editable poly اینکارو انجام میدی این فقط به درد مکس میخوره واسه گروه بندی در زیبراش باید از پنجره Unwrap UVW هر قسمت از کاراکترت یا مدل رو توی یکی از اون مربع ها بزاری مثل این زیری



    البته این کار رو فقط زمانی انجام میدی که مدلت نیاز به جزئیات بالا داشته باشه و چند تکه بشه مثلا واسه یه کاراکتر سر رو توی یه قسمت میزاری بدن رو تو یکی دیگه همینطور دستها و پاها هم جدا اینجوری واسه هر کدوم از این قسمتها میتونی یه تکسچر یا یه نرمال مپ جداگونه توی زیبراش بگیری و در نتیجه جزئیات حسابی بالا میره و کیفیت هم به همین ترتیب.
    در واقع بعداز جدا کردن اینا توی Unwrap uvw مدل رو که به زیراش بردی باید از قسمت poly groups گزینه Uv groups رو بزنی و بعد از دیتیل دادن به آبجکتها به Subtool میری و Grp Split رومیزنی و مدل تکه تکه میشه حالا میتونی قسمتهای مختلف رو انتخاب کنی و باقی رو مخفی کنی و از هر کروم جداگانه مپ بگیری در نهایت هم مدل لو پلی رو تکه تکه اکسپورت میکنی و توی مکس به هر قسمت جداگانه متریال و تکسچر میدی اونوقت مدل رو تویه یه Editable poly به هم Attach میکنی و ورتکسهای هم مکان رو که از هم جدا بودن با انتخاب Border هاشون به هم Weld میکنی راستی واسه داشتن دکمه Weld بعد از انتخاب Border ها در قسمتهای باز آبجکتت باید به قسمت Edges بری

    موفق باشی ...
    Last edited by hrgh2; 25-11-2009 at 17:42.

  4. 11 کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    پيش فرض

    ایول...(با تاکید و قدرت زیاد...)
    حمیدرضا جون مرسی، آقا واقعا ترکوندی... دستت درد نکنه. خیلی لطف کردی...
    توضیحاتت کامل، بجا، اساسی و عالی بودن...
    خیلی ممنون...
    بازم اگه سوال داشتم همینجا میپرسم...
    تنکیو وری بوسه...






  6. 3 کاربر از HOMAYOON.F بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    یکی از دوستان Shortcut های ZBrush رو میخواستند که میزارمشون اینجا :

    Keyboard Shortcuts

    General

    Popup selection
    Tools – F1
    Brushes – F2
    Strokes – F3
    Alphas – F4
    Textures – F5
    Materials - F6

    Show QuickMenu - Spacebar or Right Mouse click
    Show/hide floating palettes – TAB

    Projection Master – G
    ZMapper – Ctrl+G

    Assign custom hotkey – Ctrl+click on item (store hotkeys in Preferences> Hotkeys submenu)


    Color Palette

    Select Color under cursor - C
    Switch Color - V
    Fill Layer - Ctrl+F


    Document Palette

    Open Document - Ctrl+O
    Save Document - Ctrl+S


    Draw Palette

    Draw Size - S
    Focal Shift - O
    RGB Intensity - I
    Z Intensity – U
    Perspective – P

    Increase Draw Size by 1 units - Ctrl++
    Decrease Draw Size by 1 units - Ctrl+-


    Edit Palette

    Undo - Ctrl+Z
    Redo – Shift+Ctrl+Z
    Increase Draw Size by 10 units - a
    Decrease Draw Size by 10 units - s


    Layer Palette

    Clear Layer - Ctrl+N
    Fill Layer - Ctrl+F
    Bake Layer – Ctrl+B


    Marker Palette

    Place Marker - M
    Remove Marker – Ctrl+M


    Movie Palette

    Snapshot – Ctrl+ Shift+! (US) Shift+Ctrl+PageUp (UK)


    Preferences Palette

    Configuration
    Store Configuration File - Shift+Ctrl+I
    Load User Interface Configuration File - Ctrl+L
    Save User Interface Configuration File - Shift+Ctrl+Alt+I


    Render Palette

    Render All - Shift+Ctrl+R
    Cursor Selective Render – Ctrl+R


    Stencil Palette

    Stencil On - Alt+H
    Hide/Show Stencil - Ctrl+H
    Coin Controller – Spacebar


    Stroke Palette

    Lazy mouse - L
    Replay Last Stroke - Ctrl+1
    Record Stroke - Ctrl+3
    Replay All Recorded Strokes – Ctrl+2


    Texture Palette

    CropAndFill - Shift+Ctrl+F
    Grab Texture From Document – Shift+Ctrl+G


    Tool Palette

    Save Tool - Shift+Ctrl+T

    Geometry
    Divide - Ctrl+D
    Lower Res - Shift+D
    Higher Res - D
    Edge Loop – Ctrl+E (partially hidden mesh)

    HD Geometry
    Toggle in/out of HD Sculpting mode – A (cursor over mesh)
    Render all HD Geometry – A (cursor over background)

    Masking
    View Mask - Ctrl+H
    Invert Mask - Ctrl+I
    Clear Mask - Shift+Ctrl+A
    Mask All – Ctrl+A

    ZSpheres
    Preview Adaptive Skin - A


    Transform Palette

    Activate Symmetry - X
    Draw Pointer - Q
    Move - W
    Scale - E
    Rotate - R
    Edit – T

    Center mesh in canvas (when in Edit mode) - F
    Draw Polyframe - Shift+F
    Point Selection Mode - Shift+Ctrl+P
    Set Pivot Point – Ctrl+ P
    Clear Pivot Point - Shift+P
    Snapshot - Shift+S

    Lasso selection mode - Ctrl+Shift+M


    Zoom Palette

    Actual Size - 0 [zero]
    Antialiased Half Size - Ctrl+0
    Zoom In - + [plus sign]
    Zoom Out - - [minus sign]


    ZScript Palette

    Load ZScript - Shift+Ctrl+L
    Reload ZScript - Ctrl+U
    Hide ZScript - H


    Mouse Actions

    Toggle ZAdd and ZSub - Alt (hold down)

    On Layer thumbnail, toggle all layers on/off - Shift+Click
    Select layer on which clicked pixol resides - ~+Click canvas (US) @+Click canvas (UK)
    Move layer contents up/down/sideways (X & Y)- ~+Drag (US) @+Drag (UK)
    Move layer contents forward/backward (Z) - ~+Alt+Drag (US) @+Alt+Drag (UK)

    Show item description (when Popup Info is switched on) - Ctrl+cursor over item
    Move item to custom interface position – Ctrl+Drag (when Enable Customize is switched on)
    Remove item from custom interface position – Ctrl+Drag to Canvas (when Enable Customize is on)


    Edit Mode Actions

    Transformations

    Free Rotate - Click & Drag Background
    Move - Alt+Click & Drag Background
    Constrain to 90-degree rotation - Click+Drag, press Shift
    Scale – Alt+Click, Release Alt, Drag Background
    Rotate around Z-axis - Shift, Click, release Shift, Drag


    Masking

    Paint mask on object (alphas/strokes can be used) - Ctrl (hold down)
    Delete or paint reverse mask – Ctrl+Alt (hold down)
    Reverse mask – Ctrl+Click Background
    Clear Mask – Ctrl+Click+ Drag Background
    Constant-intensity mask - Ctrl+Click, Release Ctrl, Drag (starting off mesh)
    Alpha-intensity mask - Ctrl+Click & Drag (starting off mesh, Lasso off)
    Blur mask - Ctrl+Click on mesh


    Stencil

    Create custom Stencil - Shift+Ctrl+Click, Release Ctrl, Drag (when Lasso selection switched on)


    Partial Mesh Visibility

    Show mesh portion – Shift+Ctrl+Click & Drag
    Hide mesh portion - Shift+Ctrl+Click, Release Shift, Drag
    Show entire mesh - Shift+Ctrl+Click Background
    Show only selected Polygroup (on fully visible mesh) - Shift+Ctrl+Click
    Hide selected Polygroup (on fully visible mesh) - Shift+Ctrl+Click
    Reverse visibility - Shift+Ctrl+Click & Drag Background



    ZSphere Edit Actions

    Draw Pointer

    Add a child ZSphere - Drag ZSphere
    Delete ZSphere - Alt+Click ZSphere
    Add a child ZSphere at same size – Shift+Click
    Add a child ZSphere at Draw Size – start Drag, press Ctrl
    Sphere Define magnet/ break mesh - Alt+Click Link-Sphere
    Insert ZSphere - Click Link-Sphere


    Move Mode

    Move ZSphere - Drag ZSphere
    Pose (Natural-linked move) - Alt+Drag Link-Sphere
    Move Chain Drag – Link-Sphere


    Scale Mode

    Scale Zsphere - Drag ZSphere
    Inflate/deflate chain – Alt+Drag Link-Sphere
    Scale chain - Drag Link-Sphere


    Rotate Mode

    Spin chain - Drag ZSphere
    Control twist - Alt+Drag Link-Sphere
    Rotate chain - Drag Link-Sphere

  8. 10 کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    پيش فرض

    با سلام...
    بازم سوال...
    اگه یه مدل لوپولی تو مکس بزنیم و بدون uv کردن بیاریم تو زبیراش و بعد از کلی وقت گذاشتن و جزئیات دادن، متوجه بشیم نمیشه از این مدل تو مکس استفاده کرد. راهی وجود داره که اون همه زحمت و وقتی که گذاشتیم هدر نره؟ یعنی بعد از جزئیات دادن برگردیم به پایین ترین لولِ دیواید و مدل رو به طریقی uv کنیم تا تو مکس قابل استفاده بشه؟ آیا زیبراش ابزاری مث مودیفایر مورف نداره که تغییرات رو از مدلی به مدل دیگه با همون مقدار ورتکس اعمال کنیم؟ مثلا اگه ما یادمون رفته مدل رو uv کنیم، حالا بعد از جزئیات دادن، مدل رو در پایین ترین مرحله ی دیواید وارد مکس کنیم ، اونجا uv کنیم و دوباره به زیبراش بیاریم و جزئیات مدل قبلی که uv نشده بود به این مدل جدید (که دقیقا همونه با این تفاوت که uv شده) رو با ابزاری مث مورف بهش اعمال کنیم؟!!
    اصلا میشه وقتی یه مدل تو صحنه داریم، یکی دیگه هم اصطلاحاً مرج کنیم؟
    یکی دیگه اینکه زمانی که با زی اسفیر بیس مدل رو میزنیم، مدل به خودی خود uv شده هست؟ یه سری با زی اسفیر یه بدن ساده زدم که خودش بدن و دست و پا و سر رو به صورت مجزا uv کرد. بعد که اومدم یه خورده روش کار کردم و دوباره uv ها رو چک کردم دیدم اثری از گروه بندیه uv نیست و همش یکی شده! مشکل کار از کجاست؟ یا باید چیکار میکردم که اینجور نمیشد؟

    هنوزم سوال دارم ولی فعلا همینا رو جواب بدید به وقتش اونا رو هم میپرسم!!!!
    مرسی...

  10. #6
    آخر فروم باز G LADIATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    شيراز ______ (^_^) پست ها: 111,111,111,111,111,111
    پست ها
    1,144

    پيش فرض

    و خداوند مادباكس را آفريد..
    اگه مادباكس بود ميشد يو وي رو دوباره واسه مدل لود كرد..وسط كار...
    ولي زيبراش فكر نكنم همچين چيزي داشته باشه...
    ===
    ولي مدل رو ميتوني مرج كني....از قسمت: Subtools ميتوني مدل جديد اضاف كني..
    ===
    ZSphere هم فك نكنم مدل رو از اول يو وي كنه....ولي مطمئن نيستم....ولي خودت از منو تكسچر ميتوني مدل رو يو وي و قسمت بندي كني...

  11. 2 کاربر از G LADIATOR بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  12. #7
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    6

    ولي خودت از منو تكسچر ميتوني مدل رو يو وي و قسمت بندي كني...
    این یعنی قبل از دیواید و جزئیات دادن میشه uv کرد یا بعدش هم میشه؟!
    بعد فقط واسه زی اسفیر امکانپذیره یا مدل بیسی رو که از مکس هم وارد زیبراش میکنیم هم میشه؟!!

    واسه مرج هم یه چیزایی دستگیرم شد اما اگه بیشتر توضیح بدی بهتر میشه، ندادی هم موردی نیست...
    اما واسه مورف اگه امکانش باشه خیلی خوب میشه...
    و در آخر مرسی مسلم جان...

  13. #8
    پروفشنال OM3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    محل سكونت
    ...
    پست ها
    532

    پيش فرض

    ولي زيبراش فكر نكنم همچين چيزي داشته باشه...
    نه دیگه اومدی و نسازی....
    رفیق...آخرین بارت باشه که پشت سر حضرت زیبراش این طوری حرف میزنی ها....!!!

    میتونی این کار رو تو زیبراش هم انجام بدی...
    باید این کار رو بکنی....

    مدلت رو رو هر divide ای که میخوای (توصیه میشه رو اولین دیواید چون راحت تر میتونی به نتیجه برسی) export کنی و obj ای که export کردی رو تو هر برنامه ای که خواستی uv میکنیش و میای توی زیبراش و میری رو همون دیوایدی که ازش export گرفته شده و آبجکت uv شدت رو import میکنی....
    حالا میتونی با uv chek ، مطمۀن بشی که آبجکتت uv شده...
    فقط وقتی یه آبجکتی رو export میکنی ، نباید وقتی میبریش توی برنامه های دیگه واسه uv کردن ، هیچ چیزیش رو تغییر بدی ، و فقط uv رو دست کاری کنی...چون اگه تغییر کنه ، وقتی میاریش تو زیبراش ، وقتی بری رو دیوایدهای دیگه مدلت میترکه....

    البته میشه مدل رو هم تغییر داد ، ولی یه سری اصول و قواۀدی داره ، که تا وقتی زیبراش رو حداقل 50% یاد نگرفتین توصیه نمیشه که انجام بدین این کار رو ، چون مدلتون با مرگ مواجه میشه....

  14. 4 کاربر از OM3D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #9
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    پيش فرض

    ای بابا... پَ کجا بودی تا حالا امید... دمت گرم...
    من گفتم مگه الکیه که زیبراش همچین امکانی نداشته باشه...
    یه تست بزنم ببینم چیزی رو که گفتی گرفتم یا نه...

  16. این کاربر از HOMAYOON.F بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  17. #10
    پروفشنال OM3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    محل سكونت
    ...
    پست ها
    532

    پيش فرض

    ای بابا... پَ کجا بودی تا حالا امید
    بودیم ....ولی کسی چیزی نمیپرسید منم نمیگفتم ...

  18. این کاربر از OM3D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •