تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 13

نام تاپيک: using stack

  1. #1
    داره خودمونی میشه tiia's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2009
    محل سكونت
    ISFAHAN
    پست ها
    181

    1 using stack

    سلام
    دوستان می خوام در این تاپیک به چگونگی استفاده از استک با استفاده از header بحث کنیم.
    <include <stack#
    چه فایلهای header باید با این فایل header معرفی بشه .
    push , pop کردن به چه صورت انجام میشه.
    و آیا در کامپایلهای مختلف تفاوتی داره .
    کلا هرچی در مورد استفاده از stack دوستان می دونند بگند.
    ممنون

  2. #2
    داره خودمونی میشه tiia's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2009
    محل سكونت
    ISFAHAN
    پست ها
    181

    پيش فرض

    خوب اساتید گرامی خودم شروع می کنم .

    صورت کلی آن در c++ بصورت پایین تعریف شده :
    حالا اگه درباره هر سطر آن توضیح دارید یا خارج از آن می خواهید درباره استک صحبت کنید. بفرمایید


  3. این کاربر از tiia بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه IP007's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2009
    محل سكونت
    Esfahan
    پست ها
    482

    پيش فرض

    فکر نکنم علاقه مندان به MFC زیاد باشن

    بذار برن برنامه ی nوزیر و پایگاه اطلاعات خودشونو بنویسن

    منم یه تاپیک در مورد windowsMobile and embdded CE زدم (کدنویسی و ...) ما شاءا.... خیلی استقبال شد
    Last edited by IP007; 07-11-2009 at 18:22.

  5. این کاربر از IP007 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #4
    حـــــرفـه ای sin2x=2sinxcosx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    پست ها
    2,234

    پيش فرض

    فکر نکنم علاقه مندان به MFC زیاد باشن
    با MFC چيکار داريم ؟ همون برنامه Native هست .

    در مورد Stack يا پشته :
    يه ساختمان داده براي ذخيره داده ها است . براش معمولا مسئله بشقاب ها رو مثال مي زنن . يعني يه داده يا بشقاب رو که براي اولين بار روي پشته يا ميز گذاشتيم داده يا بشقاب بعدي در حالت عادي روي آن گذاشته مي شود . موقع برداشتن هم در حالت عادي فقط مي توان از روي بشقاب ها برداشت . (منظور از "در حالت عادي" اين است که ممکنه يکي اونقدر حرفه اي باشه که بتونه در عرض چند صدم ثانيه يه بشقاب از وسط بکشه بيرون !! با اونا کار نداريم )
    ساده ترين حالت استفاده اش به صورت زير هست :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    تو خط اول يه Stack از نوع int با نام a تعريف کرديم . تو چهار خط بعدي چهار تا داده روش مي ذاريم . بعد با تابع pop عنصر روي Stack رو برميداريم . size تعداد عناصر موجود در Stack‌ رو بر مي گيردونه . top عنصر روي Stack رو برميگردونه بدون اينکه از Stack برش داره ( فرقش با pop در اينه که pop بعد از برگرذاندن عنصر روي Stack اونو حذف مي کنه ولي top فقط نشونش ميده ) empty هم اگه Stack خالي باشه true و در غير اين صورت false برميگردونه . پياده سازيش هم بسيار ساده اس .

  7. این کاربر از sin2x=2sinxcosx بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #5
    داره خودمونی میشه tiia's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2009
    محل سكونت
    ISFAHAN
    پست ها
    181

    پيش فرض

    ممنون از توضیح ساده و خوبتون آقا یا خانم sin2x
    دوستان در مورد تابع vector , listتوضیح بدند باز هم ممنون میشم.
    همچنین در مورد این خط
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  9. #6
    حـــــرفـه ای sin2x=2sinxcosx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    پست ها
    2,234

    پيش فرض

    در مورد list بايد بگم که اون هم يه ساختمان داده براي ذخيره داده ها هست . قبلا گفتيم که هميشه فقط مي تونيم داده رو روي stack بذاريم و فقط مي تونيم از روي اون داده رو برداريم . يعني اگه نياز به داده اول باشه بايد يکي يکي داده ها رو برداريم تا به اون برسيم . ولي در مورد ليست هر جاي ليست مي تونيم داده رو بذاريم و برداريم . يک ليست که در اصطلاح ليست پيوندي گفته ميشه از تعدادي Node يا گره تشکيل شده که هر گره يه فيلد داده داره و يه اشاره گر داره که اين اشاره گر به گره بعدي در ليست اشاره مي کند . يعني يه حالت پيوندي به وحود اومده .
    vector هم نوع بهينه شده و پيشرفته array هست که مي تونه طولش رو حين برنامه تغيير بده . مي دونين که سايزي که اول برنامه به آرايه مي دين تا آخر برنامه ثابته . ولي در مورد vector اين مقدار مي تونه عوض بشه . مي تونيم از وسط Vector يه داده رو حذف کنيم و سايز يدونه کاهش بيابه و ......
    اين خط هم که شما نوشتين يه stack از نوع char تعريف مي کنه که يه container يا ظرف deque از نوع char داره .

  10. این کاربر از sin2x=2sinxcosx بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #7
    اگه نباشه جاش خالی می مونه IP007's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2009
    محل سكونت
    Esfahan
    پست ها
    482

    پيش فرض

    با MFC چيکار داريم ؟ همون برنامه Native هست .

    در مورد Stack يا پشته :
    يه ساختمان داده براي ذخيره داده ها است . براش معمولا مسئله بشقاب ها رو مثال مي زنن . يعني يه داده يا بشقاب رو که براي اولين بار روي پشته يا ميز گذاشتيم داده يا بشقاب بعدي در حالت عادي روي آن گذاشته مي شود . موقع برداشتن هم در حالت عادي فقط مي توان از روي بشقاب ها برداشت . (منظور از "در حالت عادي" اين است که ممکنه يکي اونقدر حرفه اي باشه که بتونه در عرض چند صدم ثانيه يه بشقاب از وسط بکشه بيرون !! با اونا کار نداريم )
    ساده ترين حالت استفاده اش به صورت زير هست :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    تو خط اول يه Stack از نوع int با نام a تعريف کرديم . تو چهار خط بعدي چهار تا داده روش مي ذاريم . بعد با تابع pop عنصر روي Stack رو برميداريم . size تعداد عناصر موجود در Stack‌ رو بر مي گيردونه . top عنصر روي Stack رو برميگردونه بدون اينکه از Stack برش داره ( فرقش با pop در اينه که pop بعد از برگرذاندن عنصر روي Stack اونو حذف مي کنه ولي top فقط نشونش ميده ) empty هم اگه Stack خالي باشه true و در غير اين صورت false برميگردونه . پياده سازيش هم بسيار ساده اس .



    عزیزم از کلاس MFC است جیییگرررر


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  12. #8
    داره خودمونی میشه tiia's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2009
    محل سكونت
    ISFAHAN
    پست ها
    181

    1

    با MFC چيکار داريم ؟ همون برنامه Native هست .

    در مورد Stack يا پشته :
    يه ساختمان داده براي ذخيره داده ها است . براش معمولا مسئله بشقاب ها رو مثال مي زنن . يعني يه داده يا بشقاب رو که براي اولين بار روي پشته يا ميز گذاشتيم داده يا بشقاب بعدي در حالت عادي روي آن گذاشته مي شود . موقع برداشتن هم در حالت عادي فقط مي توان از روي بشقاب ها برداشت . (منظور از "در حالت عادي" اين است که ممکنه يکي اونقدر حرفه اي باشه که بتونه در عرض چند صدم ثانيه يه بشقاب از وسط بکشه بيرون !! با اونا کار نداريم )
    ساده ترين حالت استفاده اش به صورت زير هست :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    تو خط اول يه Stack از نوع int با نام a تعريف کرديم . تو چهار خط بعدي چهار تا داده روش مي ذاريم . بعد با تابع pop عنصر روي Stack رو برميداريم . size تعداد عناصر موجود در Stack‌ رو بر مي گيردونه . top عنصر روي Stack رو برميگردونه بدون اينکه از Stack برش داره ( فرقش با pop در اينه که pop بعد از برگرذاندن عنصر روي Stack اونو حذف مي کنه ولي top فقط نشونش ميده ) empty هم اگه Stack خالي باشه true و در غير اين صورت false برميگردونه . پياده سازيش هم بسيار ساده اس .
    آیا در همین کدی که گذاشتید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    می تونه معنی داشته باشه و اگه داره چه معنی داره ؟

  13. #9
    حـــــرفـه ای sin2x=2sinxcosx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    پست ها
    2,234

    پيش فرض

    بحث نمي کنم . ولي بازم سر حرف خودم هستم .

    آیا در همین کدی که گذاشتید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    می تونه معنی داشته باشه و اگه داره چه معنی داره ؟
    خير معني نداره . چون عملگر - براي کلاس stack سربارگذاري نشده .

  14. این کاربر از sin2x=2sinxcosx بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #10
    اگه نباشه جاش خالی می مونه IP007's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2009
    محل سكونت
    Esfahan
    پست ها
    482

    پيش فرض

    شما مطمئنی؟؟؟

    این حرف من نیست حرف msdn است

    اگرم تو ترجمه کردن مشکل دارم لطفا راهنمایی کنید

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •