خوب برای شروع بهتره در مورد موضوع نور پردازی صحنه های Interior روز صحبت کنیم .
< آموزش نحوه نور پردازی روز توسط Vray Sun و Sky >

خوب صحنه شما اگه فقط بخواد با نور خورشید (روز) نورپردازی بشه واقعا باید یه مساله رو مورد توجه قرار بدید که تنها روزنه شما برای ورود نور پنجره هست . و مهم ترین مساله برای پخش خوب و رئال نور تو اتاق غلظت نور (تعداد فوتون ها) و سایزش هست ...
- کاری که شما باید بکنید اینه که فقط یه Vray Sun به صحنه بدید ... خودش ازتون میپرسه Vray Sky هم بدم بهت یا نه و شما بگین آره !
- بعد موقعیت خورشید رو متناسب با پنجره تنظیم کنید . و بعد هم برید سراغ تست رندر .
- اگه نور ورودی شدتش زیاده کمش کنید .... (تست رندر رو بدون GI) بگیرید ... بعد Gi رو روشن کنید و جفتش رو بذارید رو Light Cache حالا یه رندر بگیرید .... اگه پخش نور تو اتاق راضی تون کرد که هیچی ... اگه نه برید سراغ Render Setup و Environment و Vray Sky رو انتخاب کنید و Multiplier اش رو به حدی زیاد کنید که نور محیط اتاق قابل قبول بشه ....
نکته : برای آشنایی با پارامتر های Vray Sun حتما این صفحه رو ببینید :
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
نکته 2 : اگه خیلی Intensity نور رو کم کنید نور ورودی کم میشه و شاید دلیل اصلی شما برای کم کردن intensity شدت سفیدی نوری هست که روی زمین میوفته و این اشتباس . کم کردن غلظت نور تا حدی درسته بعد از آن باید برید سراغ Color Mapping و Bright Multiplier رو بیشتر کنید تا نوری که روی زمین میوفته شدتش نرمال بشه .
و در نهایت اگر واقعا دیدید قسمت هایی از اتاق نورشون واقعا کمه و با دست کاری Vray Sun و environment نورش بازم کمه دو تا راه دیگه دارین ....
راه اول : Color Mapping میتونید Multiplier مربوط به Dark رو افزایش بدید ... پیشنهاد من Exponential هست ...
راه دوم : در نهایت میتونید یه Vray Light با Multiplier خیلی کم بدید که نور موشعی باشه برای اون محیط و اصلا بیننده متوجه نشه که اونجا چشمه نوری شما گذاشتید .