تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 7 از 7

نام تاپيک: پيشنهاد نور

  1. #1
    ناظر انجمن علوم انسانی New Ray's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    21°N - 71°W
    پست ها
    978

    پيش فرض پيشنهاد نور

    با سلام ،
    در 3dsMax براي ايجاد نور در صحنه در فضاي خارج و فضاي داخل از چه منبع نوري استفاده كنم؟ ( بيشتر منظورم فضاي خارجي و نورهاي SkyLight هست در منتال ري )

  2. #2
    آخر فروم باز N O V A L I S's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    1,197

    پيش فرض

    اول از همه که سعی کن همیشه از نورهای فتومتریک استفاده کنی.. نه این که استاندارد به درد نمی خوره.. نه.. تو نمایش نورهای فتومتریک از محاسبات فیزیکی استفاده می شه و جلوه های واقعی تری داره.. ولی استفاده ازشون یه شرطی داره که موضوعات رو با مقیاس واقعی مدلینگ کنی..تا مثلا از یه لامپ 100 وات واسه نور پردازی یه هواپیمای هرکول تو آشیانه اش استفاده نکنی! حالا برای نورپردازی داخلی بسته به نوع نور پردازیت که می خوای نقطه ای باشه یا جلوه های نورهای IES و داشته باشه یا حالت نورپردازی Area رو داشته باشه می تونید از هر کدوم از انواع نورهای فتومتریک با تنظیمات پارامتراش استفاده کنی.. برای نور خارجی هم بهت نور Daylight رو پیشنهاد می کنم...

  3. 6 کاربر از N O V A L I S بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    پروفشنال ZOHAA's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    ایران.تهران.شرق
    پست ها
    529

    پيش فرض

    من نور Vray lighe و خیلی دوس دارم
    بیشر برای فضای خارجی ازش استفاده میکنم.
    آخه به نظرم خیلی نور نرمیه!
    ولی بازم بستگی به فضا و سبکه کارت داره

  5. 2 کاربر از ZOHAA بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    داره خودمونی میشه maziar_1233d's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2009
    محل سكونت
    tehran
    پست ها
    35

    پيش فرض

    با سلام بستگی به کارت داره اگه انیمیشنه باید از نورای استاندارد استفاده کنی چون سرعت می گیره حتی در بعضی موارد باید سایه رو خاموش کنی و از رندر تو تکستچر استفاده کنی که سرعت کارت بره بالا ولی اگه کارت معماریه باید از موتور رندر های مخصوص استفاده کنی

  7. این کاربر از maziar_1233d بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #5
    داره خودمونی میشه maziar_1233d's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2009
    محل سكونت
    tehran
    پست ها
    35

    پيش فرض

    مثلا برای یک فضای خارجی باید 44 تا نور معمولی و یک نور اصلی استفاده کنی 44 نور را باید به صورت کروی و با زاویه 30 درجه بزاری جواب خوبی به شما میده

  9. 2 کاربر از maziar_1233d بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #6
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    خوب مازیار جان درست میگه ولی الان منابع نوری که موتورای رندر دارن دیگه نیازی به این کار نداره
    میتونی با استفاده از یه skylight و یه عکس HDRI این کارو بکنی
    خیلی هم طبیعی تر میشه
    برای نمای خارجی یه نور خورشید نیاز داری که میتونه یه نور Tearget Direct باشه یا نور خورشیدی که هر موتور رندر مخصوص خودش داره و یه نور Skylight یا توی موتورای رندر دیگه Domelight
    نمای خارجی هم از نورهای گسترده با سایه های نرم استفاده کن

  11. 3 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  12. #7
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    دوست خوبمون حمید رضا یه تاپیک خیلی خوب زده در رابطه با رندر که آموزش نور توش داره وعالیه
    دقیقا طبق همین عمل کن:

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  13. 4 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •