تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 4 از 4

نام تاپيک: bipو متحرک سازی کاراکتر چه شکلی هست!

  1. #1
    داره خودمونی میشه iranmedia's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    پست ها
    105

    پيش فرض bipو متحرک سازی کاراکتر چه شکلی هست!

    سلام بر تمامی بچه های گل p30world
    دوستان من می خواهم خرکت طراحی کنم . حرکت طراحی شده را برایکاراکترم اعمال کنم
    و بعد اون را به فرمتfbxتبدیل کنم راهنماییم کنید
    هرچه سریعتر بهتر
    منتظر پاسخ های اساتید بخش 3d هستم
    پیشا پیش ممنون 

  2. #2
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    سلام.

    برای حرکت کارکتر باید اول استخون بندی کارکتر طراحی بشه، اگه توی ریگ سررشته دارید من بهتون پیشنهاد می کنم که با bone ها این کار رو انجام بدید ولی اگه نه biped خود مکس هم تا حدودی کارتون رو راه می اندازه.
    شما بعد از طراحی استخوان باید اون رو به مدلتون اعمال کنید به این صورت که چگونگی تاثیر ورتکس ها توسط استخوانها رو درست کنید، برای این کار شما باید به آبجکتتون (کارکترتون) مایدفایر skin رو اضافه کنید و بعد استخوانها رو وارد مادیفایر کنید و بعد محدوده ی تاثیر هر استخوان رو مشخص کنید.
    بعد از این کار معمولا توی حرکت مشکلاتی پیش می آد مثلا ماهیچه ها توی همدیگه فرو می رند و ... . پس شما باید حرکت های مختلف رو امتحان کنید و بعد مشکلاتش رو با کار با همون مادیفایر skin درست کنید.

    در مورد این خروجی fbx چیز زیادی نمی دونم.




    پیــروز باشید.

  3. 10 کاربر از /.,mnb بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    داره خودمونی میشه iranmedia's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    پست ها
    105

    پيش فرض

    دست شما درد نکنه دوست عزیز اما من درست متوحه نشدم میشه یکم بیشتر توضیح بدی فثط بخش اعمال حرکت به شخصیت رو می گم من توی این کار تازهوارد هستم پس اگه بیشتر توضیج بدی ممنون می شم راستی برنامه ی autodesk motion builder 
    جطوره کار با هاش سخته؟آموزش از این نرم افزار رو کسی داره ؟

  5. #4
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    اگه فقط اعمال حرکت های استخوانهاتون به خود جیومتری تون یعنی همون کارکترتون هست این کارها رو می تونید انجام بدید:
    1) کارکتر رو انتخاب کنید و یه مادیفایر skin به اون بدید.
    2) add رو بزنید و تمام استخوانها رو انتخاب کنید.
    3) روی علامت + کنار skin کلیک کنید(اون رو بازش کنید) و بعد هر اسخوانی که خواستید محدوده ی اثرش رو تعیین کنید و با تغییر در اندازه و ... ی این گیزمو هاشون مدوده هاش رو تعیین کنید. (با توجه به رنگها، یه چیزی مثل soft selection)
    پارامتر های اصلی اینها بودند بقیه برای کارهای جزیی و دقیق تر هست. (مثل انتخاب دستی ورتکس هاشون و ...)

    توی این عکس مراحل رو با عکس نشون دادم:

    پیشنهاد می کنم آموزش CG Academy رو مشاهده بفرمایید (لینک دانلودش در قسمت مباحث آموزشی هست) توی اون مراحل رو از تقریبا ابتدا تا مراحل پیشرفته تر می تونید ببینید.

    موفق باشید.

  6. 4 کاربر از /.,mnb بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •