گروه ودافون در تلاش براي رقابت در بازار خدمات موبايل با شركت‌هايي مانند اپل، نوكيا وگوگل، مجموعه سرويس‌هاي اينترنتي جديدي براي تلفن همراه و رايانه راه‌اندازي مي‌كند كه بر محور محبوبيت شبكه‌هاي اجتماعي برروي دستگاه‌هاي موبايل قرار دارند.

به گزارش ایسنا، سرويس‌هاي جديد كه ودافون 360 نام دارند اطلاعات تماس‌هاي موبايل، پيام و شبكه اجتماعي آنلاين كاربر را يك جا گردآورده و تا ايام تعطيلات سال نوي ميلادي برروي دو گوشي انحصاري و بيش از يكصد گوشي غيرانحصاري ديگر عرضه مي‌شود.

سرويس اصلي ودافون 360، كتاب آدرس آن است كه اطلاعات تماس‌هاي موبايل، پيام و شبكه اجتماعي را در يك جا قرار مي‌دهد و مشتركان مي‌توانند برخي از اطلاعات آن را با دوستانشان به اشتراك بگذارند.

ودافون علاوه بر ترويج گرايش اجتماعي برروي تلفن‌هاي خود، سرويس‌هاي موبايل جديدش را به نوعي طراحي كرده تا مشتريان را براي خريد برنامه،‌ آهنگ يا محتواي ديجيتالي از طريق سيستم صورتحساب اين شركت جلب كنند كه اين اقدام ودافون را مستقيما به رقابت با سازندگان قدرتمند تلفن همراه و سيستم عامل وارد مي‌كند كه در حال حاضر جاي پاي محكمي در تجارت الكترونيكي موبايل دارد.

اين گرايش توسط اپل با فروشگاه محبوب App Store آغاز شد كه مجموعه گسترده‌اي از برنامه‌هاي رايگان و پولي قابل دانلود را عرضه مي‌كند. گوگل نيز با پيروي از اين شركت اقدام به گشودن يك فروشگاه برنامه براي تلفن‌هايي كرده كه از سيستم عامل آندرويد اين شركت استفاده مي‌كنند در حالي كه نوكيا فروشگاه آنلاين Ovi را براي گوشي‌هاي ساخت خود راه اندازي كرده است.

اين فروشگاه‌ها اپراتورهاي شبكه مانند ودافون، فرانس تلكام و دويچه تلكام كه حجم عظيمي از ترافيك اينترنتي را برروي شبكه شان هدايت مي‌كنند را از مزيت درآمد حاصل از خدمات اضافي بي‌نصيب كرده‌اند.