تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 26

نام تاپيک: تطبیق نما های مختلف در 3DMAX ...

  1. #1
    آخر فروم باز Benygh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    5,721

    پيش فرض تطبیق نما های مختلف در 3DMAX ...

    سلام

    توی اتوکد من پلان یک خونه رو دارم که Region شده (یعنی یک کلیه ی خطوط و ... به صورت یک Object شدند) حالا من خواستم توی 3d max اینا رو بیارم و ... سه بعدی کنم .. البته تو اتوکد هم میشه ولی چون من نما های روبه رو و ... رو هم ساختم بهتر دیدم تو 3d max بیارم و نماها رو با هم تطبیق بدم .
    حالا با توجه به اینکه من توی 3d تازه کار هستم سوالاتی داشتم که ممنون میشم کمک کنید .

    من نمای ساختمان از رو به رو و از بالا و از طرفین رو دارم ! حالا چطور میتونم اینها رو به مدل یک ساختمون تبدیل کنم . یعنی کدوم نما رو باید تو کدوم قسمت از این 4 جهت اصلی وارد کنم و ...
    و بهشون متریال بدم ! با توجه به اینکه گفتم تمامی Objcetها با هم Region شدند کمی کارم سخت میشه و یا من اینطور فکر میکنم ؟!

    راستی من متریال دستی چطور میتونم وارد کنم و کلا چطور متریال ست کنم ؟! من فقط دکمه M رو بلدم که میره تو متریال ... و انتخاب کردن متریال ... ولی وقتی Drag میکنم روی Object چیزی نمیشه ! چطور Apply کنم ؟!

    یک عکس هم بذارم تا تاپیک خشک نشه



  2. این کاربر از Benygh بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #2
    ناظر انجمن فتوشاپ unicef's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    Australia
    پست ها
    425

    پيش فرض

    سلام دوست عزیز

    خب اگر blueprint از نمای بالا به این شکله



    که از نمایی بالا هم میشه ساخت توی خود مکس فقط دقت میخواد

    برای مشکل متریال هم این آموزش کوچیک رو دانلود کنید

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    موفق باشید

    یونیسف

  4. 6 کاربر از unicef بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    آخر فروم باز i-like-ddd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    محل سكونت
    Sari
    پست ها
    1,179

    پيش فرض

    سلام .اره همونجوری که دوستمون گفت از نمای تاپ بسازی بهتره اصلا اصولش همینه. ابجکت هاتم که رجیون کردی کارت تو اکسترود کردن راحت تر میشه.
    موفق باشی

  6. این کاربر از i-like-ddd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    کاربر فعال انجمن فوتبال داخلی Pejvak61's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    شهر باران
    پست ها
    1,602

    پيش فرض

    region كردن آبجكت ها چه فايده اي داره؟

  8. این کاربر از Pejvak61 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #5
    آخر فروم باز N O V A L I S's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    1,197

    پيش فرض

    region كردن آبجكت ها چه فايده اي داره؟
    احتمالا منظور ایشون این بوده که تمام خطوط رو توی محیط CAD با دستور Boundary بسته اند و میشه تو مکس از دستور Extrude استفاده کرد..
    ولی به نظرم کلا برای مدلینگ دقیق ساختمون، کار توی کد راحت تر از مکسه..
    Poly-Modeling معماری یه کم یه جوریه..

  10. این کاربر از N O V A L I S بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    آخر فروم باز Benygh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    5,721

    پيش فرض

    خوب من هم تاپ رو دارم هم نمای روبه رو و هم عقب و ... میخوام مثلا تاپ رو با روبه رو تطبیق بدم و لازم به مدلینک نباشه ...
    چون مثلا اکسترود کردن توی کد برام راحت تره ... مثلا درست کردن لبه ی پنجره به دلیل عدم تسلط کامل روی مکس توی کد راحت ترم ...
    من چطور اینهارو تطبیق بدم ؟!‌مثلا دیگه لازم نباشه که توی مکس نما رو درست کنم چون تسلط ندارم !:(

    من چطور میتونم توی یک بلورپرینت ریجیون شده برای قسمتی از نما متریال خاص بدم ؟!
    Last edited by Benygh; 28-08-2009 at 01:05.

  12. #7
    آخر فروم باز N O V A L I S's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    1,197

    پيش فرض

    شما توی کد هر نما رو با هر تنوعی که تو متریال داره (یعنی Region های جداگانه) بسازید و همون جا کنار هم قرار بدید و بعد به مکس Import کنید و تو مکس بهش متریال بدید..




    تو مکس اگه لازم شد و دلت خواست می تونی یه اصلاح گر Shell به موضوعاتی که دوست داری ضخامت داشته باشن بدی و تبدیل به Editable Poly کنی و بعد متریال رو به بخش هائی که خواستی بدی..

  13. 2 کاربر از N O V A L I S بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #8
    آخر فروم باز Benygh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    5,721

    پيش فرض

    خوب مشکل اصلی اینه که وقتی من وارد مکس میکنم فایل رو تمامش با هم Region میشه ! :(
    توی کد من میتونم قسمت های مختلف رو Extrude کنم .

    ولی یک سوال : توی مکس چطور به یک دیوار ضخامت بدم ؟!

  15. #9
    آخر فروم باز N O V A L I S's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    1,197

    پيش فرض

    برای این که توی مکس ناحیه هایی که توی کد جدا تعریف کردی، یکی نشه موقع تنظیم گزینه ها برای Import این گزینه رو انتخاب کن..
    برای ضخامت هم که گفتم از اصلاح گر Shell استفاده کن.. اما اگر پلان رو فقط وارد مکس کردی تبدیلش کن به Editable Poly بعد از Extrude استفاده کن..





  16. 2 کاربر از N O V A L I S بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #10
    آخر فروم باز Benygh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    5,721

    پيش فرض

    ممنون مشکل تا حدی حل شد ولی یک سوال اون shell که گفتید توی مکس کجاست ؟!

    بولی قسمت اصلی سوال من بی جواب مونده !
    من چطور میتونم نمای بالا رو با نمای روبه رو و بقیه نما ها انطباق بدم ؟!

    به نظر خودم باید بشینم و همه رو درست کنم و بعد بچینم کنار هم ! درسته ؟!

    پس با این حساب بیشترین کار توی کد باید انجام بشه !؟
    Last edited by Benygh; 28-08-2009 at 19:31.

صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •