خبرگزاري فارس: بيش از 60 درصد از مشتريان انگليسي كه براي دريافت كالا يا خدمات از سايت‌هاي خريد آنلاين استفاده كرده اند، موفق به دريافت خدمات مورد نظر نشده‌اند.


به گزارش فارس به نقل از تك وب، پرداخت پول كالا يا خدمات و دريافت متعاقب آن از جمله روش هاي متداول براي خريد كالا در غرب است، اما ركود اقتصادي يك سال اخير در اروپا و امريكا منجر به تعطيلي بسياري از فروشگاه هاي آنلاين شده كه نتيجه آن عدم دريافت كالا يا خدمات پيش خريد شده توسط مشتري است.
كارشناسان هشدار مي دهند كه گستردگي روزافزون اين پديده به اعتماد مردم به فروشگاه هاي آنلاين ضربات جبران ناپذيري وارد مي كند.
بررسي هاي Consumer Focus حاكي است كمتر از دو ميليون انگليسي در سال جاري ميلادي با اين مشكل دست و پنجه نرم كرده اند و متوسط خسارت وارده به هر يك از آنها 400 دلار است.
بيشترين كالاي خريداري شده از اين دست لوازم الكترونيكي و به خصوص سخت افزارهاي تفريحي مانند mp3 player بوده و پس از آن لباس و انواع پوشيدني ها در رتبه دوم قرار دارد.