تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 10 از 10

نام تاپيک: ارتفاع دادن و مشکلات آن

  1. #1
    آخر فروم باز armin_software's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    پست ها
    3,457

    پيش فرض ارتفاع دادن و مشکلات آن

    سلام
    می خواستم بدونم با ارتفاع دادن ماشین استانداردش به هم می خوره؟

  2. #2
    حـــــرفـه ای D r i v e r's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    کرمانشاه
    پست ها
    4,985

    پيش فرض

    سلام
    می خواستم بدونم با ارتفاع دادن ماشین استانداردش به هم می خوره؟
    سلام
    بستگی به این داره که چه مقدار ارتفاع قراره از ماشین کم بشه
    چقدر قراره هزینه بشه
    ماشین چی باشه
    مثلا ارتفاع ماشین های پارس و 405 و سمند به نظرم خیلی زیاده
    برای جلو میشه از فنر 206 استفاده کرده
    و عقب هم که ریگلاژی هست

  3. 2 کاربر از D r i v e r بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    آخر فروم باز armin_software's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    پست ها
    3,457

    پيش فرض

    فنر اسپورت چیه؟

  5. #4
    حـــــرفـه ای D r i v e r's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    کرمانشاه
    پست ها
    4,985

    پيش فرض

    معمولا 2 نوع فنر اسپرت داریم
    مثلا فنر های اسپرتی که توی بازار برای پراید هستن بیشترشون همون فنر های فابریک هستن که بریده شدن و به بازار از در انواع و رنگ های مختلف عرضه میشن یا با گرم کردن جمعشون میکنن(فاصله هر حلقه رو به هم نزدیک میکنن)
    یه نوع فنر هم که داریم که کلا ماهیت اسپرت دارن
    مشخصاتش هم ارتفاع کمتری که نسبت به فنر استاندارد و خشکی که به ماشین میده و فرمان پذیری بهتر ماشین هست که سایز بندی های مختلفی هم داره
    -----------------------------------------------------

  6. 2 کاربر از D r i v e r بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #5
    آخر فروم باز armin_software's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    پست ها
    3,457

    پيش فرض

    درسته که ارتفاع دادن ماشین باعث جلوگیری از چپ کردن ماشین میشه؟

  8. #6
    حـــــرفـه ای rami_hemi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2005
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    4,451

    پيش فرض

    جلو گیری از چپ کردن ماشین نگیم بهتره سر پیچ ها که ماشین انحراف بدنه پیدا میکنه به خاطر پایین اومدن نقطه ثقل ماشین هندلینگ بهتری پیدا میکنه و چسبندگی ماشین رو بهتر میکنه.
    واسه هر ماشینی با توجه به فرم ساختش و ارتفاعش فقط سرعت عبوری از پیچها رو بیشتر میکنه مثلا شما با تندر وقتی از یه پیچ توی جاده با 90 تا میتونید بگذرید و ماشین هنوز از جاش کنده نشه با تعویض فنر ها با نمونه های کوتاه و اسپرت میتونید این سرعت رو به 120 برسونید ولی باز هم مثلا با 160 این پیچ رو رد کنید ماشین چپ میکنه .

  9. 2 کاربر از rami_hemi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #7
    حـــــرفـه ای farshad bugatti's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    2,163

    پيش فرض

    البته یه رینگ پهن هم بندازی که 30% هم به پایداریش اضافه میشه.

  11. این کاربر از farshad bugatti بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #8
    حـــــرفـه ای rami_hemi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2005
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    4,451

    پيش فرض

    زینگ پهن مشکلات خاص خودش رو داره هر رینگی توصیه نمیشه و انتخاب رینگ و لاستیک مناسب شرایط خودش رو داره .
    هر تغییری توی یه ماشین باید با اصول خودش باشه.

  13. #9
    آخر فروم باز armin_software's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    پست ها
    3,457

    پيش فرض

    حالا این شرایط رو از کجا متوجه بشم؟!

  14. #10
    حـــــرفـه ای rami_hemi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2005
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    4,451

    پيش فرض

    ماشینت رینگ استانداردش چنده چه لاستکی روش هست ارتفاع دیواره لاستیک استاندارد روش .
    نوع کمک فنرها ارتفاع ماشین قدرت موتور و گشتاور ماشین وزن ماشین .
    ترمزها .
    مثلا واسه ماشینی که رینگ استاندارد 15 داره 16 بهترین تعویض میتونه باشه البته نباید ارتفاع ماشین با این رینگ نباید زیاد ارتفاع بیشتر بشه باید لاستیک با دیواره کوتاه انداخت روش.
    حداکثر اندازه رینگ هم برای این ماشین 17 هستش که البته رینگ باید از نوع مرغوب سبک و استاندارد باشه و باز هم تا حد امکان از لاستیک دیواره کوتاه استفاده کرد.
    البته این نوع تعویض برای یه ماشین استاندارد هستش و برای یه ماشین که قصد داریم کلا تقویت بشه بغیر از تعویض رینگ و لاستیک سوسپانسیون سیستم فرمان ترمزها هم و گیربکس و تا حدی موترو بایدتغییر پیدا کنه.
    چون یه لاستیک پهن خیلی هر چقدر هم رینگ سبکی داشته باشه فشار زیادی به سیستم فرمان میاره البته فرمان گیری و کنترل ماشین با رینگای سبکتر بهتر میشه ولی لاستیک پهن بخصوص برای ماشینهای دیفرانسیل جلو قدرت مانورهای سنگین رو میگیره و در سرعتهای پایین فرلمان رو خشکتر میکنه.
    Last edited by rami_hemi; 27-08-2009 at 12:43.

  15. این کاربر از rami_hemi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •