تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 5 12345 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 42

نام تاپيک: سوال درباره خلبانی

  1. #1
    پروفشنال grand theft auto's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    664

    14 سوال درباره خلبانی

    سلام.
    من تصمیم دارم به دانشکده خلبانی برم و خلبان غیر نظامی بشم.
    الان کلاس سوم راهنمایی هستم و همزمان دارم به کلاس های زبان و ... هم میرم به شکلی که 5 سال دیگه هیچ مشکلی از نظر زبان انگلیسی هم ندارم.
    می خواستم ببینم چه رشته ای انتخاب کنم که برای خلبانی بهتر باشه؟ منظورم اینه که اصولا برای پذیرفته شدن در دانشکده خلبانی باید مدرک رشته خاصی داشت؟شنیدم که ریاضی تقدم داره؟؟اگه رشته هیچ ربطی به خلبانی نداشته باشه چی میشه؟
    من چون از ریاضی اصلا خوشم نمیاد دوست دارم رشته ام ربطی به ریاضی نداشته باشه.
    در رابطه با معاینات پزشکی هم باید بگم که قدم بلنده،وزنم یکم پایینه که اونم به امید خدا حل میشه چشمام قوبه،نقص عضو ندارم،خلاصه همه جام خوبه،فقط مشکل تپش قلب دارم که اونم خیلی خیلی خیلی کم به سراغم میاد شاید سالی2 بار،اون 2 بار هم هیچ مشکلی برام پیش نمیاد فقط به توصیه پزشک برای کنترل تپش قلب از پروپرانونول استفاده میکنم.
    آیا مشکلی برای تحصیل در این رشته دارم؟؟
    ممنون

  2. #2
    پروفشنال s2010's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    یه گوشه ازخاک ایران
    پست ها
    692

    پيش فرض

    خلبان کیست؟
    بالاترين فرد در سيستم هدايت وكنترل و نظارت هواپيما خلبان است كه در واقع فرمانده هواپيما يي كه ميليونها دلار ارزش دارد مي باشد.

    شرایط خلبانی چیست؟
    یک خلبان به دلیل در اختیار داشتن یک هواپیما که میلیون ها دلار ارزش داردمي بايست شرايط پذيرش اين مسئوليت خطير را داشته باشد كه اين آمادگي در 3 مرحله سنجيده مي شود مرحله اول داشتن حداقل مدرك ديپلم و موفقيت در آزمون علمي در مرحله بعد مي بايست از لحاظ جسمي در معاينات پذيرفته شود كه در اين زمينه فرد داوطلب مي بايست حداقل 20سال سن داشته باشد ضمن اينکه بايد داراي کارت پايان خدمت و يا معافيت دائم غير پزشکي باشيد. معمولا حداکثر سن شما بايد 26 سال باشد تا بتوانيد در آزمون استخدام و مصاحبه شرکت کنيد.

    معاینات پزشکی:
    تست پزشکي در بخش هواپيماهاي غير نظامي (Civil) شامل 2 گواهينامه کلاس 1 و کلاس 2 مي باشد.
    گواهينامه کلاس 2 براي :
    1- دانشجويان PPL و خلبانان داراي گواهينامه PPL
    2- مهندس پرواز و ناوبر
    گواهينامه کلاس 1 براي دانشجويان CPL و IR و خلبانان داراي گواهينامه CPL و IR .
    درگواهينامه تست پزشکي کلاس 2 شرايط کمي ساده تر مي باشد.
    ولي بطور کلي آزمايشات کامل خون و ادرار ، نوار قلب ، نوار مغز ، اکو کارديو گرافي قلب ، هولتر مانيتورينگ ( در صورت لزوم) ، تست چشم ( شامل ديد دور و ديد ميانه و ديد نزديک ،‌ عمق ديد ‍، تست رنگ ، و تست چشم با دستگاه ) ‍، نوار گوش يا اديومتري ( شنيدن فرکانسهاي 125 و 250 و 500 و 1000و 2000 و 3000 و 4000 و 8000 هرتز براي هردوگوش در مدت زمان خاص) ، عکس ازريه ها وسينوسها و نوار ريه ، عکس از فک و دندانها و معاينه دندان ، تست HIV و معاينه کامل بدن و انجام فشارخون .
    تست هوش همان تست هوشي است که براي يک فرد بالغ و داراي مدرک ديپلم در آزمونهاي ورودي ارگانها برگزار مي شود و منابع آن
    کتابهاي تست هوش موجود در کتاب فروشي هاست.
    تست روانپزشکي نيز بسيار ساده است تا سلامت رواني شما را تاييد کنند.
    حداقل قد مورد نیاز برای خلبانی نیز 165 سانتی متر می باشد.
    بعد از گذراندن تمامی معاینات پزشکی در صورت قبولی کارت AMC به شما داده می شود که نشان دهنده ی سلامت کامل شماست و شما مجاز به شرکت در کلاس های خلبانی هستید.

    مدارک مورد نیاز:
    براي خلبان شدن شما نياز به سه مدرک داريد:
    1- مدرک PPL : اين مدرک براي هواپيماهاي سبک نظير Cessna است. هزينه ي اين مدرک تقريبا 6.5 ميليون تومان است. کلمه PPL مخفف Private Pilot's Licence به معني مدرک خلباني شخصي است.
    2-مدرک CPL : اين مدرک براي هواپيماهاي سنگين و باربري نظير هواپيماهاي Boeing 747 , ATR , AirBus A310 و... است. هزينه ي اين مدرک تقريبا 24.5 ميليون تومان است. کلمه ي CPL مخفف Commerical Pilot's Licence به معني مدرک خلباني تجاري است.
    3-مدرک IR: اين مدرک براي کار در شرکت هاي هواپيمايي لازم است. اين کلمه مخفف Instrument Rating به معني نحوه ي عملکرد ابزار است. هزينه ي اين دوره را نمي دونم.

    دوره های درسی خلبانی:
    در صورت قبولي در آزمون علمي و پزشكي اوليه چنانچه زبان انگليسي را خوب بدانند نيازي به گذراندن دوره كلاس زبان ندارد اما در صورتي كه آمادگي لازم را نداشته باشند بايد دوره آموزش زبان انگليسي را طي كنند . پس از آن دوره مقدماتي كلاسهاي زميني برگزار خواهد شد كه اين دوره شامل دروس: هواشناسي ، آيروديناميك ، آلات دقيق پرواز ، ناوبري هوايي ، مقررات وزن وتعادل ، قابليتهاي هواپيما ، موتور سيستم ، نحوه كار با كامپيوتر پرواز و محاسبات ، نقشه خواني و فيزيولوژي پرواز مي شود. سپس دانشجويان به ميزان 45 ساعت پرواز آموزش همرا ه با استاد و همچنين به صورت مستقل (solo ) خواهند داشت كه اين پرواز ها با هواپيما هاي آموزشي از نوع (Cessna ) بونانزا ( Bonanza) انجام مي شود . چنانچه دانشجويان در دروس تئوري نمرات لازم را كسب كرده و در آزمايش كتبي ، شفاهي و عملي پرواز نيز موفق شوند در اين مرحله گواهينامه خلباني شخصي (PPL) به آنها داده مي شود و از اين به بعد به عنوان يك خلبان داراي گواهينامه مي تواند پرواز نمايد . ولي قوانين به اين دسته از خلبانان اجازه فعاليت حرفه اي نمي دهند يعني نمي توانند شغل خلباني را پيشه كنند و صرفا مي توانند به عنوان تفريح و يا با هواپيماي شخصي خود پرواز داشته باشند و مجاز به پرواز با هواپيماهاي سنگين و مسافربري و يا باري و غيره نيستند ، و اگر شخص قصد داشته باشد يك خلبان حرفه اي بشود لازم است دوره عالي خلباني را طي كند كه اين دوره شامل خلباني بازرگاني (CPL) ، خلباني با هواپيماي چند موتوره ، پرواز بادستگاه (Instumenrating) و يك دوره كوتاه مدت آموزش سيستم هاي هواپيمايي كه قرار است با آن پرواز كند ، طي كرده تا بتواند جذب شركتهاي هواپيمايي شده و بعنوان يك خلبان حرفه اي مشغول به خدمت شود.
    علاقمندان به خلبانيCPL مي بايست حدود يكهزار ساعت كلاس زميني پيرامون دروس مقدماتي پرواز و چگونگي استفاده از دستگاههايكمك ناوبري و 200 ساعت پرواز با نظارت اساتيد را طي كند دوره هواپيماي دوموتوره با استاد و كلاسهاي زميني همراه است و جهت آموزش دوره پرواز با دستگاه حداقل 30 ساعت پرواز با استاد و گذراندن كلاسهاي زميني مربوط مي شود.
    دريافت گواهينامه هر يك از دوره هاي فوق منوط به گذراندن آزمون كتبي و عملي مي باشد داوطلبان مي بايست شخصا هزينه آموزش اين دوره ها را پرداخت نمايند . هزينه ادامه تحصيل در رشته هاي مذكور بسيار گران است البته بعضي از شركتهاي هواپيمايي با ارائه بورس به تعدادي از داوطلبان اين هزينه را تقبل مي كنند تا داوطلب پس از فارغ التحصيل در خدمت آنان قرار گيرد . اما در حال حاضر اين شركتها بندرت چنين بورسها و آزمونهايي را برگزار مي كنند و در صورت نياز به خلبان حرفه اي از فارغ التحصيلان مركز فنون هوايي كه بصورت آزاد آموزش ديده اند استخدام مي كنند گواهينامه صادره از طرف مركز آموزش فنون هوايي ارزش بين المللي دارد و در خارج از كشور قابل ارائه مي باشد .
    ادامه تحصيل دختران در رشته خلباني اگر چه با مشكلات فراواني روبرو است اما امكان پذير مي باشد ، هم اكنون در شهرهاي شيراز ـ تهران ـ تبريز ـ اهواز ـ مشهد مراكز و شعبه هايي براي آموزش خلباني به دختران وجود دارد ، لازم بذكر است كه هنوز اقداماتي در خصوص اشتغال به كار ايشان انجام نپذيرفته است .
    يك خلبان به لحاظ تنظيم ساعات پرواز در اوقات متفاوت نمي تواند برنامه ريزي دقيقي براي زندگي شخصي خود داشته باشد و بيشتر بايد از يك برنامه شناور استفاده نمايد بدين گونه كه در هر هفته يا هر ماه برنامه پرواز تغيير مي كند و چنانچه با اين تغييرات آشنا نباشد ، در زندگي شخصي دچار مشكل خواهد شد .
    فرد خلبان مي بايست از سلامت جسمي و روحي برخوردار باشد به همين لحاظ تا سن تقريبا 40 سالگي هر سال يكبار و بعد از سن 40سالگي هر شش ماه يكبار مورد آزمايشات خاص قرار مي گيرد .
    در كل فرد داوطلب اين رشته مي بايست به موقعيت حساس و پر مخاطره اين رشته توجه و با اطلاعات كافي و كاملي متقاضي اين رشته شود .

  3. 5 کاربر از s2010 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    پروفشنال Amirdb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    800

    پيش فرض

    اگه بری توی سایت زیر عضو بشی ودر بخش خلبانی سوالات خودت رو مطرح کنی خیلی چیزها دستگیرت میشه.
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    فقط یه راهنمایی من بگم
    1- این که اگه بخوای خلبان غیر نظامی بشی باید 40 میلیون هزینه کنی
    2-بعد که مدرکت هم گرفتی اگه بعد از6 ماه کار گیر نیاری وپرواز نداشته باشی مدرکی که برای اون 40 میلیون خرج کردی باطل میشه.راه حلش هم اینه که یه پارتی داشته باشی.وگرنه هرچی پول خانواده ات برات هزینه کرده مثل اینه که انداختی توی سطل آشغالی.

    من هم مثل تو عشق پرواز بودم.ولی باشنیدن جمله دوم حالم از خلبانی بهم خورد.

  5. 3 کاربر از Amirdb بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    حـــــرفـه ای MasterGeek's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    پست ها
    1,063

    پيش فرض

    كلاسهاي زميني برگزار خواهد شد كه اين دوره شامل دروس: هواشناسي ، آيروديناميك ، آلات دقيق پرواز ، ناوبري هوايي ، مقررات وزن وتعادل ، قابليتهاي هواپيما ، موتور سيستم ، نحوه كار با كامپيوتر پرواز و محاسبات ، نقشه خواني و فيزيولوژي پرواز مي شود.
    بهتره دور ریاضی رو خط نکشی!
    البته من شنیده بودم دانشجوهای خلبانی منحصرا از رشته ریاضی-فیزیک انتخاب میشن ولی مطمئن نیستم

  7. این کاربر از MasterGeek بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #5
    پروفشنال s2010's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    یه گوشه ازخاک ایران
    پست ها
    692

    پيش فرض

    مرکز آموزش هما
    آموزش زبان
    به اطلاع مي رساند مركز بهسازي وآموزش منابع انساني هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران "هما" درنظر دارد دوره زبان انگليسي (مكالمه وزبان عمومي ) جهت متقاضيان را با بهره گيري از اساتيد مجرب دانشگاهي خود برگزار نمايد. ازمتقاضيان شركت دراين دوره ها دعوت مي شود پس ازمطالعه مندرجات آگهي وتكميل فرم ثبت نام كه در ذيل قرار دارد ، مدارك خود را به اين آدرس ارسال نمايند:
    فرودگاه مهرآباد – ادارات مركزي هواپيمايي جمهوري اسلامي – ساختمان آموزش – واحد آموزش زبان انگليسي وامور ترجمه – صندوق پستي 1393944193

    * مبلغ هرترم زبان عمومي 450،000 ريال مي باشد
    * مبلغ هرترم مكالمه 900،000 ريال مي باشد

  9. این کاربر از s2010 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #6
    پروفشنال grand theft auto's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    664

    پيش فرض

    این که اگه بخوای خلبان غیر نظامی بشی باید 40 میلیون هزینه کنی
    به احتمال قوی من در چند سال آینده به کانادا مهاجرت میکنم،هنوز قطعی نشده البته. اونجا قیمت چقدره؟؟ من ایران رو دور و بر 25 تومن شنده بودم.
    عد که مدرکت هم گرفتی اگه بعد از6 ماه کار گیر نیاری وپرواز نداشته باشی مدرکی که برای اون 40 میلیون خرج کردی باطل میشه.راه حلش هم اینه که یه پارتی داشته باشی.وگرنه هرچی پول خانواده ات برات هزینه کرده مثل اینه که انداختی توی سطل آشغالی.
    خوب توی این مدت هواپیما اجاره میکنم که پرواز داشته باشم و باطل نشه.شما چرا به خاطر یه قانون اینجوری شدی؟
    بهتره دور ریاضی رو خط نکشی!
    البته من شنیده بودم دانشجوهای خلبانی منحصرا از رشته ریاضی-فیزیک انتخاب میشن ولی مطمئن نیستم
    خوشبختانه اینطور نیست.
    شما در مورد حقوق خلبانی چیزی میدونید؟؟؟ لطفا با تفکیک نوع هواپیما جواب بدید.
    راستی اگر کسی مدرک خلبانی داشته باشه و به کانادا مهاجرت کنه اونجا شانسی برای استخدام شدن داره یا نه؟؟؟ حقوق در کانادا چطوره؟؟ در کل خلبان ها در آمد مناسبی دارن؟؟

  11. #7
    حـــــرفـه ای MasterGeek's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    پست ها
    1,063

    پيش فرض

    والا وضعیت پذیرش توی کانادا بحث جدائی هست تا اونجائی که من میدونم اگه تکنیسین حرفه ای باشین (توی اکثر رشته ها ) دولت کانادا واسه مهاجرت امتیاز بالائی رو میده ولی واسه تحصیل کرده ها و .. نه به این راحتی ها نیست به خصوص اینکه سیاستهای کانادا در مقابله با ایرانیها خیلی بهتر از آمریکا نیست.

  12. این کاربر از MasterGeek بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #8
    آخر فروم باز armin_software's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    پست ها
    3,457

    پيش فرض

    من به آموزشگاه ماهان زنگ زدم!
    به من گفت هزینش 32 میلیون
    با هر دیپلمی!

  14. این کاربر از armin_software بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #9
    داره خودمونی میشه faraz-hacker's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    پست ها
    96

    پيش فرض

    من به آموزشگاه ماهان زنگ زدم!
    به من گفت هزینش 32 میلیون
    با هر دیپلمی!
    تضمین استخدام هم میدادن؟

  16. #10
    پروفشنال s2010's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    یه گوشه ازخاک ایران
    پست ها
    692

    پيش فرض

    تعریف شغل خلبانی :
    به مدیریت و کنترل یک هواپیما و یا بالگرد و به هر حال یک وسیله ی پروازی در یک سورتی پرواز که از لحظه ی ورود به فرودگاه یا مکانی که پرواز انجام می شود و خلبانی و هدایت شیئ پرنده که امکان دارد هواپیمای مسافربری در فرودگاه مسافربری و یا خلبانی و هدایت یک جنگنده در یک پایگاه نظامی و شکاری باشد و انجام ماموریت کامل خود یعنی تاکسی کردن و برخواست از زمین و گذشت از مسیر پروازی تعیین شده و فرود یا لندینق و رساندن مسافران به مقصد و یا انجام کامل ماموریت نظامی در فرودگاه شکاری را شمال می شود.
    یک جمله ی معروف می گوید :
    ((شما با اختیار خود از زمین بلند می شوید و به اجبار بایدبنشینید)) خلبان از لحظه ی برخاست که امری اختیاری و نشستن که امری اجباری است ماموریت هدایت هواپیما را به عهده می گیرد اما کار وی به همین محدود نمی شود.

    وظایف یک خلبان :
    یک خلبان موظف است یک تا دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور یابد و فرم تحویل گرفتن هواپیمای شکاری (هدف حمله به همراه نقشه ی پرواز ) یا اگر مسافربری بود تعداد مسافران را به همراه نقشه ی پرواز دریافت کند.
    طی این مراحل خلبان باید سوخت مورد نیاز طبق نقشه ی پرواز را در هواپیما تامین شده ببیند.
    این اولین مرحله از وظایف یک خلبان است.
    در مرحله ی بعد پس از حضور همه ی مسافران و مهمان داران درب ها را بسته ومسافران با بستن کمربند ها آماده ی پرواز می شوند.
    در هواپیماهای مسافریری خلبان تقریبا بسیاری از کارها را به صورت خودکار در می اورد و ان ها را در حالت خلبان خودکار قرار
    می دهد.
    یک خلبان مسافربری باید مسیر خود را در یک ارتفاع معین و با سرعتی معین طی کند که این کار را نیز خلبان خودکار انجام می دهد.پس از رسیدن به محل فرود و فرود امدن خلبان به صورت کالا محتاتانه چون فرود یا لندیتق سخت ترین قسمتپرواز است در زمین بنشیند و پس از نشستن و خروج تمامی مسافران از هواپیما ماموریت به پایان می رسد.
    این مراحل برای خلبانان شکاری بسیار آسان تر و کوتاه تر است و گاهی در شرایط اسکرمبل خلبان شکاری باید ظرف یک دقیقه از شنیدن آژیر در هواپیما آماده ی برخاستن از زمین در باند فرودگاه باشد
    در هواپیمای شکاری وظایف بدین گونه تقسیم می شود که خلبان یکم مسئول هدایت هواپیما و شلیک موشک ها و خلبان دوم اغلب افسر تسلیحات یا افسر رادار خوانده می شود.
    افسر تسلیحات و یا رادار موظف به کنترل رادار و نوع سلاح مورد نیاز برای هدف و ره گیری اهداف در صفحه ی رادار را بر عهده دارد و در برخی هواپیماهای شکاری همه ی این وظایف به دلیل ساده تر بودن به یک خلبان محول می شود.
    پس از بلند شدن کار یک خلبان شکاری تازه شروع می شود و خلبان شکاری موظف است وظیفه ی جنگی خود را که بسیار خطرناک است را انجام دهد.


    توانایی های ذهنی برای این شغل:
    خصوصیات روانی این شغل:
    این شغل دایما فکر شما را درگیر می سازد و شما برای این که بتوانید در شغل خود موفق باشید نیازمند حداکثر رفاه و حداقل درگیری و اغتشاش فکری در ساعات غیر کاری است.
    در غیر این صورت شما در انجام وظایف خود با مشکل رو به رو می شوید.
    علاوه بر این خلبان شکاری مسئول دفاع از یک ملت است.. مسئولیت سنگین به آرامش روانی نیازمند است


    مدارک تحصیلی:
    شما در مرحله ی اول باید دانش آموز رشته ی ریاضی باشید و سپس با گرفتن مدرک دیپلم وارد یک مدرسه ی خلبانی خصوصی ویا دانشگاه شهید ستاری شوید.
    در مدارس خصوصی خلبانی شما به ۳۰ میلیون تومان شهریه نیاز دارید ولی تحصیل در ارتش رایگان اما مشکل است و شما باید خلبان شکاری یا ترابری ارتش باشید.
    مدارک و گواهینامه های رشته ی خلبانی شامل پی پی ال یا گواهینامه ی خلبانی ونیز <ای ار> یا گواهینامه ی آلات پروازی یا پرواز کورو در نهایت <پی ال ای> یا گواهینامه ی خلبانی مسافربری است.
    خلبانی نظامی ترتیبی جداگانه و خاص دارد: خلبان دوم با مدرک سی پی ال مانند سر مهماندار و خط روی شانه در سه خط بغل شانه و روی بازو قرار دارد و خلبان دوم با مدارک ای تی پی ال که از اختیارات بیشتری نسبت به نفر قبل دارد.

    شرایط محیط کار:
    خلبان در محیطی کاملا امروزی و پیشرفته کار می کند و با افراد متشخّص سر و کار دارد و ادب و شخصیت مناسب از الزامات یک خلبان است.محیط کار خلبان کوچک است و معمولا بیشتر کار او در داخل کاکپیت هواپیما انجام می شود که دقت بسیار زیادی مورد نیاز است.جمله ای می گوید : <دونیای خلبانان کوچک است>

    محل استخدام:
    خلبان بی شک در ارتش و یا یک شرکت هواپیمایی استخدام می شود و گاهی ممکن است به استخدام هر ارگانی که هواپیمای اختصاصی دارد مانند سازمان هواشناسی و یا اشراف که دارای ثروت زیاد ودارای هواپیما شخصی هستند در بیاید.

    حقوق و مزایا:
    همانطور که در بند های پیش گفته شد خلبان باید کاملا بی دغدغه زندگی کند و علاوه بر این ارزش کاری که وی انجام می دهد بسیار زیاد است و همچنین هزینه ی زندگی وی به دلیل هزینه ی زیاد حفظ سلامتی کامل او بیش از دیگران است.
    حداقل حقوق خلبانان در دنیا ۵۰۰۰ دلار حدود چهارو نیم میلیون تومان می باشد و اریاتور افغانستان این مبلغ را به خلبانان کم تجربه اش می دهد.متاسفانه در کشور ما این مبلغ ۳۰۰۰ دلار است کا با افزایش صد در صدی در سال ۸۲ به این رقم رسیده است.در ارتش وضعیت مالی خلبانان خوب نیست و خلبانان شکاری نیروی هوایی ارتش با اضافه کار و حقوق استاد خلبانی و درجه ی سرهنگ تمامی با ۲۰ سال سابقه تنها یک میلیون و هشتصد هزار در ماه حقوق می گیرد.۱۵۰۰۰ میلیون دلار پایه ی حقوق خلبانان امارات ایرلاینز برای هر سال است پس ما از دنیا خیلی عقب هستیم.در امریکا یک خلبان نیروی هوایی اگر سه ماه در شرایط جنگی خلبانی کند می تواند تا پایان عمر بدون داشتن هیچ شغلی در بهترین محله های نیویورک گرانترین شهر امریکا زندگی کند.و متاسفانه خلبانان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران از مشکلات مالی رنج می برند
    .

    آینده نگری در مورد شغل:
    زندگی یک خلبان یک زندگی خاص است که هر کسی حاضر به زندگی در چنین شرایطی نیست و اگر بدون علاقه ی بسیار وارد این شغل شوید حاضر خواهید بود تمام حقوق خود را بدهید تا از شر زندگی برنامه ریزی شده و نظامی وار خلاص شوید.
    توصیه می شود حتما در مورد این شغل با خلبانان صحبت کنید.

  17. 2 کاربر از s2010 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •