تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 26

نام تاپيک: پورشه 9ff GT9 یا بوگاتی ویرون؟!!

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Gesher's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    Gesher CPU Microarchitecture
    پست ها
    287

    5 پورشه 9ff GT9 یا بوگاتی ویرون؟!!

    9ff GT9 سوپراسپرتی با قیمت 498هزار یورو است که فقط 20 دستگاه از آن ساخته خواهد شد و با موتور تخت 6 سیلندر 4 لیتری دو توربوی خود می تواند با تولید 980 اسب بخار توان در دور 5970 و حداکثر گشتاور 964 نیوتن متر به سرعت 400 Km/h برسد!
















    همچون گذشته مبنای اصلی مدل GT9-R، پورشه‏ی 997 GT3 RS است که تغییرات اعمال شده توسط شرکت پرآوازه‏ی 9ff که تنها به تیونینگ خودروهای پورشه می‏پردازد، به گونه‏ای است که تنها بخش جلوی خودرو به شکل پایه باقیمانده است.

    برای کاهش وزن و ایجاد فضای کافی برای قرارگیری رینگهای 19 اینچی، ورقه‏هایی از جنس کربن-کولار جایگزین بدنه‏ی فلزی خودرو شده و در قسمت جلو بخشی برای جذب ضربه‏ی برخوردهای احتمالی تعبیه شده است. محفظه‏ی سرنشینان تا پشت اتاق توسط شاسی فضایی لوله‏ای مخصوصی مقاوم شده تا ضمن حفاظت از سرنشینان، وزن موتور و تمام متعلقات سامانه‏ی تعلیق را تحمل کند. به منظور دستیابی به بهترین ثبات و بالاترین نیروی Down Force، تغییرات بسیاری در آیرودینامیک بدنه بخصوص بخش انتهایی خودرو صورت گرفته و همچنین چهار اگزوز موتور هم به دو سمت اتاق در جلوی چرخهای عقب انتقال یافته است.

    از دیگر تغییرات بدنه می‏توان به ازدیاد 30 سانتیمتری فاصله‏ی دو محور اشاره کرد که سبب شده طول، عرض، ارتفاع و فاصله دو محور در GT9-R بترتیب به 4733، 1860، 1180 و 2650میلیمتر برسد. سیستم تعلیق در محور جلو متشکل از بازوهای مک فرسون همراه با فنرهای لول دوتایی و کمک فنرهای آلومینیومی کاملاً قابل تنظیم است و چرخهای عقب از اتصالات پنج جزئی، فنرهای لول دو تایی، میله‏های رابط فشاری و باز هم کمک فنرهای آلومینیومی قابل تنظیم سود می‏برد که باید به این مجموعه، فرمان دندانه-شانه‏ای با نیروی کمکی را نیز افزود.

    افزایش گنجایش موتور به 4 لیتر و استفاده از دو توربو چارجر، نصب چند راهه‏های ورودی هوا با روکش طلا برای به حداقل رساندن دمای ورودی به موتور و استفاده از یک جعبه دنده‏ی شش سرعته دستی جدید، 1120 اسب بخار قدرت و 1050 نیوتن‏متر گشتاور را برای 9ff GT9-R به ارمغان آورده تا بتواند به حداکثر سرعت 420 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه دست پیدا کند!


    خبر مکمل:





















    پورشه 911 زیر دستان کمپانی تیونینگ ‏‎9ff‏ آلمان ، اینبار دومین تجربه ی جراحی خود را تجربه می کند . بهتر است تنها ‏روح 911 را در کار های موسسه ‏‎9ff‏ متصور باشیم !‏
    کمپانی‎ ‎‏ ‏‎9ff‏ در اولین تجربه ی در آوردن یک غول از دل 911 پورشه توربو ، مدل ‏GT9‎‏ خود را به صورت موتور وسط عرضه ‏کرد تا تقسیم وزن بهتری برای خودرو خود بوجود آورد ( این در حالی است که پورشه 911 ، از موتور عقب بهره می برد ‏‏). موتور 4 لیتری بازسازی شده ی ‏H-6‎‏ زیر کاپوت ‏GT9‎‏ حداکثر قدرت 987 اسب بخار را در رگ های ‏GT9‎‏ پمپاژ می ‏کردند . 20 دستگاه با قیمت 350 هزار دلار ، در مرحله نخست همه ی ‏Gt9‎‏ ها فروخته شدند .‏
    ‎ویرون کشی سنت ‏‎9ff‏ است ، ‏GT9‎‏ شتابی معادل 4.2 ثانیه را ارئه می داد که در مقابل شتاب 2.6 ثانیه ای ویرون ‏فاصله ی زیادی را نشان می داد . اما ‏GT9‎‏ در یک مرحله برتر از ویرون نشان داد ، طی مسافت 300 متری طی 17.6 ‏ثانیه که 0.6 ثانیه از ویرون سریع تر بود !‏
    ‎اکنون نوبت به تجربه ی دوم کمپانی ‏‎9ff‏ در ارائه خودرویی شگفت انگیز است . ‏GT9-R‏ اسلحه ی 2008 پورشه و ‏‎9ff‏ ‏برای بهترین شدن در جهان است .نسل ارتقاء یافته ی ‏GT9‎‏ این بار می آید تا رکورد شکن باشد ، اما ما تنها با یک رندر ‏و اطلاعات اندکی از این خودرو روبرو هستیم .. ‏
    ‎دریچه ی هوا روی سقف ، اگزوز های کناری ، طراحی فیس لیفت شده ی جلو خودرو ، کنال های خنک کننده ترمز ها و ‏باله جدید از جمله تغییرات ظاهری و فنی ‏‎9ff‏ برای مدل‏R ‎‏ هستند که نسبت به مدل ‏GT9‎‏ تغییر کرده اند .‏
    ‎موتور ‏H-6‎‏ پورشه این بار در مدل ‏R ‎‏ جان تازه ای گرفته و قدرت باور نکردنی 1120 اسب بخار و حداکثر گشتاور 1050 ‏نیوتون متر را در اختیار گیربکس 6 دنده قرار می دهد تا ‏GT9-R‏ 1.3 تنی را با حدامکثر سرعت 380 کیلومتر بر ساعت ‏روی جاده به پرواز در بیاورد .در طراحی ‏‎9ff GT9-R‏ برای قسمت جلو از فیبرکربن و در قسمت عقب از فریم لوله های ‏فولادی استفاده شده است .‏
    ‎مطمئنا نمی توان ‏GT9-R‏ را سریع ترین خودرو جهان نامید ، شلبی با مدل آئرو خود سرعت 412 کیلومتر بر ساعت را به ‏اثبات رسانده و هم اکنون لقب سریع ترین خودروی جهان را از ویرون گرفته اما شتاب ویرون همچنان بی رقیب مانده که ‏به نظر می رسد ‏‎9ff‏ با ‏GT9-R‏ چشم به شکستن این رکورد داشته باشد !‏
    ‎‏به زودی ، اطلاعات بیش تری از شاهکار جدید ‏‎9ff‏ منتشر خواهد شد ...
    Last edited by Gesher; 08-08-2009 at 13:27.

  2. 6 کاربر از Gesher بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    داره خودمونی میشه arianmnbv's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2005
    پست ها
    104

    پيش فرض

    عقبش خیلی باحاله!
    عنوانه تاپیکت یه جوری بود فک کردم می خوای یکیشونو بخری!

  4. این کاربر از arianmnbv بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    May 2007
    پست ها
    225

    پيش فرض

    باز هم از نظر قدرت و گشتارو خيلي با SSC aero اختلاف داره

    داخل كابين چقدر زسته و بدرسخته

  6. #4
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    3,673

    پيش فرض

    دوست من همش که قدرت و گشتاور ملاک نیست که
    ما تیونرهایی داریم که قدرت سری 3 ب ام و به 1800 اسب بخار هم میرسونن !!!!!!

    مهم عملکرد خودرو هست که فعلا بوگاتی ویرون تو دنیا پیشتازه

  7. این کاربر از corey بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    May 2007
    پست ها
    225

    پيش فرض

    دوست من همش که قدرت و گشتاور ملاک نیست که
    ما تیونرهایی داریم که قدرت سری 3 ب ام و به 1800 اسب بخار هم میرسونن !!!!!!

    آره داريم
    بالاي 2000 اسب هم داريم خيلي بالاترش هم داريم

    ولي شبلي بوگاتي 9ff گارانتي داره و مي توان در خيابانها ازش استفاده كرد

    معمولا اون خودروها با قدرت هاي بسيار بالا چند بار مصرفه




    مهم عملکرد خودرو هست که فعلا بوگاتی ویرون تو دنیا پیشتازه
    مي تونيد بگيد بجز شتابش در چه چيز ديگش پيشتازه؟
    Last edited by boeing_747; 08-08-2009 at 22:24.

  9. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    May 2007
    پست ها
    225

    پيش فرض

    شتاب 9ff :
    0-100 در 3.4 ثانيه
    0-200 در 82 ثانيه
    0-300 در 16.4 ثانيه

  10. #7
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    3,673

    پيش فرض

    مي تونيد بگيد بجز شتابش در چه چيز ديگش پيشتازه؟
    اتفاقا بر عکس بوگاتی یه ماشینی هست که میشه ازش استفاده نسبتا عادی کرد ولی هنسی وایپر و کوروت لینکن فلتر اصلا این جوری نیستن و به خاطر قدرت و گشتاورشون خیلی باید با ماشین و کلاچ خصوصا تو دنده های پایین مراعات کنی

    هندلینگشون بی خوده و اصلا با بوگاتی قابل قیاس نیستن

    نوع ساخت و مواد به کار رفته تو بوگاتی و امکاناتش و همچنین ارزش کلکسیونی هم که داره اصلا با این ماشین ها قابل قیاس نیست

    ضمنا عملکرد اتومبیل ها تو پیست شرطه نه تو خط مستقیم چون اگه این جوری باشه که خودروهای DRAG تو دنیا بهترینن
    اگه هنسی و لینگن فلتر و... راست میگن خودروهاشون تو پیست با ZONDA F مقایسه کنن

  11. #8
    آخر فروم باز feryshad's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    بابل
    پست ها
    1,674

    پيش فرض

    اینو تو یه تاپیک دیگه هم گفتم

    کلا بوگاتی رو باید از بقیه سوپر اسپرت ها جدا کرد
    بوگاتی یه طرح جاه طلبانه از دکتر بژ بوده که با بوگاتی اجرا شد.یک سوپر اتومبیل سنگین وزن با قدرت زیاد و البته کلی ضرر به همراه داشت ولی اسم بوگاتی رو دوباره سر زبان ها انداخت.
    بوگاتی اولین سوپراتومبیلی بود که 1000 اسب و 400 کیلومتر رو مطرح کرد


    هدفش مثلا بقیه سوپراسپرت ها صرفا سرعت و شتاب نبود وگرنه مثل بقیه سوپر اسپرت ها تا جایی که میشد وزنش رو کم میکردن ولی بوگاتی ویرون نزدیک 2 تن وزن داره!!

  12. این کاربر از feryshad بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #9
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    May 2007
    پست ها
    225

    پيش فرض

    اتفاقا بر عکس بوگاتی یه ماشینی هست که میشه ازش استفاده نسبتا عادی کرد

    من هم همينو گفتم
    بوگاتي واسه استفاده روزمزه خوبه چون دارايي قدرت خيلي بالايي نيست و گارانتي داره

    ولی هنسی وایپر و کوروت لینکن فلتر اصلا این جوری نیستن و به خاطر قدرت و گشتاورشون خیلی باید با ماشین و کلاچ خصوصا تو دنده های پایین مراعات کنی

    دوج و كوروت هم به همين صورته
    واسه استفاده روزمره خوبه چون گارانتي داره 2 سال و براي زمان هاي طولاني خوب جواب ميده

    هندلینگشون بی خوده و اصلا با بوگاتی قابل قیاس نیستن

    من نمي دونم اين حرفو از روي چه ملاكي ميزنيد

    كوروت مدل هنسي كه قطعا از بوگاتي بالاتره ولي مدل كارخانه هم اندازه بوگاتي ويرون يعني 1 جي است

    وايپر حتي مدل كارخانه هندلينگ بالاتري داره نسبت به بوگاتي و مدل ارتقاء يافتش كه حرفي واسه گفتن نمي زاره

    شبلي هم از بوگاتي بالاتره هندلينگش 1.5 جي است


    نوع ساخت و مواد به کار رفته تو بوگاتی و امکاناتش و همچنین ارزش کلکسیونی هم که داره اصلا با این ماشین ها قابل قیاس نیست

    اينو قبول دارم كه لوكستره

    ضمنا عملکرد اتومبیل ها تو پیست شرطه نه تو خط مستقیم چون اگه این جوری باشه که خودروهای DRAG تو دنیا بهترینن

    اگه هنسی و لینگن فلتر و... راست میگن خودروهاشون تو پیست با ZONDA F مقایسه کنن

    بالا توضيح داده شد در مورد هندلينگ
    _________________________

  14. #10
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    3,673

    پيش فرض

    هدفش مثلا بقیه سوپراسپرت ها صرفا سرعت و شتاب نبود وگرنه مثل بقیه سوپر اسپرت ها تا جایی که میشد وزنش رو کم میکردن ولی بوگاتی ویرون نزدیک 2 تن وزن داره!!
    فری جون اگه بوگاتی وزنش نیم تن سبک تر بود شتاب 0 تا 60 مایلش به 1.6ثانیه میرسید
    بزرگ ترین حسن بوگاتی اینه که قدرتش در اختیار راننده قرار میده نه عین خودروهای تیونینگ شده مثل همین 9FF که تو دنده های پایین راننده همش باید با هرزگردی و... مبارزه کنه

    دوج و كوروت هم به همين صورته
    واسه استفاده روزمره خوبه چون گارانتي داره 2 سال و براي زمان هاي طولاني خوب جواب ميده


    شما فکر می کنی بوگاتی گارانتی نداره؟؟؟
    اصلا برای کسی که نزدیک 1 و نیمملیارد تومن پول ماشین میده گارانتی مهمه

    من نمي دونم اين حرفو از روي چه ملاكي ميزنيد

    كوروت مدل هنسي كه قطعا از بوگاتي بالاتره ولي مدل كارخانه هم اندازه بوگاتي ويرون يعني 1 جي است

    وايپر حتي مدل كارخانه هندلينگ بالاتري داره نسبت به بوگاتي و مدل ارتقاء يافتش كه حرفي واسه گفتن نمي زاره

    شبلي هم از بوگاتي بالاتره هندلينگش 1.5 جي است


    شما نیروی جی و هندلینگ و شتباه گرفتی
    نیروی جی تو هندلینگ تاثیر داره ولی همهچیز نیروی جی نیست که
    تو هندلینگ مواردی مثل فرمان عملکرد تعلیق و ... تاثیر دارن که تو این زمینه بوگاتی بی نظیره و اصلا قابل مقایسه با اتومبیل هایی مثل کوروت و وایپر نیست

    محض اطلاع خدمتتون که وایپر یکی از ضعیف ترین هندلینگ ها را تو ماشین های اسپرت دنیا داره

  15. این کاربر از corey بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •