تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 26

نام تاپيک: درخواست مشاوره خرید SUV زیر 25 میلیون تومان

  1. #1
    حـــــرفـه ای Honradez's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    پست ها
    3,691

    14 درخواست مشاوره خرید SUV زیر 25 میلیون تومان

    سلام دوستان.

    راستش من ميخواستم يك تحقيقي (البته به نمايندگي از خانواده) در رابطه با [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] بكنم.

    درواقع سوالم اينكه كه سواري اين ماشين چجوري هست و بيشتر شبيه به پاتروله يا مثلا پرادو؟!

    ظاهرا دو تا مدلش در ايران هست كه ميخواستم ببينم تفاوتشون در چي هست و چقدر اختلاف قيمت دارند؟

    و اينكه كلا ماشين خوبيه يا در اون بازه قيمت, ماشينهاي بهتري هم پيدا ميشن؟


    با سپاس.

  2. #2
    حـــــرفـه ای امير موسر's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2007
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    7,416

    پيش فرض

    به نظر من افتضاحه !

  3. این کاربر از امير موسر بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    حـــــرفـه ای farshad bugatti's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    2,163

    پيش فرض

    نه به نظر من موسو ماشینه خوبی نیست و همچنین قیافه جذابی هم نداره این امر هم موجب عدم موفقیتش در بازار فروشه اون شد اما درسته که موتوره خوبی داره (مرسدس بنز) اما در حوالی 40 الی 50 میلیون تومان شاسی بلند های زیاد و متنوع و جذاب تری وجود داره که میتونه در انتخابت بهت کمک کنه اما مدل بروزتره موسو به اسمه REXTON مدل Rx320 محصول سال 2009 کشور کره که اونم موتورش موسو هستش 3200 سی سی و 220 اسب بخار هم قدرتشه و قیافشم تنومند تر و بهتر از موسو است

  5. 2 کاربر از farshad bugatti بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    پروفشنال MCI's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    محل سكونت
    جایی به اسم ایران
    پست ها
    639

    پيش فرض

    تاریخچه موسو :

    در ابتدا بدلیل ناشناخته بودن کارخانه سازنده موسو در ایران ، به بحث پیرامون این کارخانه می پردازیم .

    نام این کارخانه Ssangyong است ، در کشور ما آنرا سانگ یونگ می نامند اما تلفظ صحیح آن سِن گی یون ( Sen Gi Yon ) است . سِن گی یون در زبان کره ای به معنای اژدهایان دو قلو و برگرفته از یک افسانه قدیمی است.

    گروه تجاری سِن گی یون در سال ۱۹۳۹ در کره تاسیس شد ، این شرکت در آن زمان در زمینه های متفاوتی فعال بود ، ولی تولید کننده خودرو نبود تا اینکه در سال ۱۹۸۶ در پی خرید کمپانی Hadongwhan که از سال ۱۹۵۴ تولید کننده خودروهای 4WD و کامیونت بود و تغییر نام آن به سِن گی یون ، فعالیت خودروسازی خود را آغاز نمود . در سال ۱۹۹۱ همکاری سِن گی یون با کارخانه مرسدس بنز آغاز گردید و برطبق آن موتورهای ( قلب تپنده ) بنز از سال ۱۹۹۳ بر روی خودروهای این کارخانه قرار گرفت.

    سِن گی یون در سال ۱۹۹۳ تولید موسو را آغاز نمود ، در سال ۱۹۹۷ با دیگر شرکت خودروساز کره ای ، دوو ، متحد شد و از سال ۱۹۹۸ خودروی موسو علاوه بر تولید در کارخانه سِن گی یون در کارخانه دوو نیز تولید می شد و البته با نام Daewoo Musso . اما در سال ۲۰۰۰ با اعلام ورشکستگی کارخانه دوو ، همکاری دوو و سِن گی یون به پایان رسید و کارخانه سِن گی یون به صورت مستقل تولید خودرو را با همکاری مرسدس بنز ادامه داد و در تاریخ ۹/۱۱/۸۱ بود که تولید موسو در ایران توسط شرکت خودروسازی مرتب ، که تولید کننده خودروهای لندرور با نام پاژن نیز هست ، آغاز گردید.

    تولیدات سِن گی یون اکثراً (Sport Utility Vehicle (SUV است ، محصولات SUV سِن گی یون Korando ، Musso و Rexton نام دارند .

    دیگر محصولات این کارخانه یک مدل (Sport Utility Truck (SUT به نام Musso Sport ، که همان وانت موسو است و یک مدل سدان به نام Chairman می باشد که همگی آنها دارای موتورهای مرسدس بنز هستند . حال به بحث اصلی یعنی خود موسو می پردازیم:

    این خودرو توسط شخصی به نام Ken Greenly از بخش هنر کالج سلطنتی لندن طراحی شده و همانطور که گفته شد تولید آن از سال ۱۹۹۳ آغاز گردیده و کماکان ادامه دارد و در تمامی مدلهای آن نیز از موتورهای بنز استفاده می شود ، موتورهای نصب شده بر روی این خودرو ، توسط تولید کننده کره ای به شرح زیر است:

    موتور بنزینی ۶ سیلندر ۳۲۰۰ سی سی ( همان موتور بنز E320EL )
    موتور بنزینی ۴ سیلندر ۲۳۰۰ سی سی ( همان موتور بنز E230EL )
    موتور دیزلی ۵ سیلندر ۲۹۰۰ سی سی ( 602TD )
    موتور دیزلی ۴ سیلندر ۲۳۰۰ سی سی ( 601TD همان موتور بنز V230 )


    اما شرکت خودروسازی مرتب تنها مدلهای بنزینی را برای بازار ایران در نظر گرفت و مدلهای ۴ سیلندر (دنده ای ) و ۶ سیلندر ( اتوماتیک و دنده ای ) ، را به بازار عرضه کرد ، البته تولید نوع ۴ سیلندر آن در حال حاضر متوقف می باشد ، اما بر پایه پیش فروش جدید این خودرو ، برای تحویل در ۳ ماه آینده ، به نظر می رسد تولید آن مجددا آغاز خواهد شد .






    موسو ( ۶ سیلندر ) ، از لحاظ دارا بودن تجهیزات پیشرفته ایمنی و رفاهی در حد بالایی قرار دارد ، در بخش ایمنی ، این خودرو علاوه بر داشتن تجهیزاتی چون Air Bag ، میله های درون دربها و ترمز ABS ، دارای سیستمهایی برای حفظ تعادل در سر پیچها و هنگام ترمز کردن می باشد ، همچنین سیستمهای پیشرفته ای برای جلوگیری از گیر کردن خودرو در محیط های کوهستانی ، باتلاقی و یا لغزنده تعبیه گردیده است.

    در اینجا به اختصار به معرفی این سیستمها می پردازیم

    (Automatic Brake Differential (ABD
    این سیستم که با نام TCS نیز شناخته می شود برای گذر از محلهای لغزنده بکار می رود ، حالتی را فرض کنید که یک یا چند چرخ خودرو در محلی لغزنده یا گل آلود گیر کنند ، چرخهای مورد نظر به صورت درجا می چرخند و خودرو بدون حرکت در جایش باقی می ماند ، حتی در صورت گل آلود بودن سطح ، چرخ بیشتر و بیشتر به داخل گل و لای فرو می رود ، اما با کمک سیستم ABD این اتفاق نخواهد افتاد چرا که این سیستم با تشخیص هرزگردی چرخ و با کمک سیستم ABS چرخ یا چرخهای مورد نظر را با گرفتن و رها کردن ترمز از حالت هرزگردی خارج ، و با انتقال نیرو به چرخ یا چرخهای درگیر با سطح غیر لغزنده ، خودرو را از آن محیط بیرون می آورد.

    (Electronic Control Suspension (ECS
    با کنترل سرعت و وضعیت رانندگی ، از چرخش و انحراف خودرو در پیچها جلوگیری میکند و بوسیله دکمه ECS/Sport بر روی داشبورد نیز قابل کنترل می باشد

    (Electronic Brakeforce Distributoin (EBD
    این سیستم مکملی است برای سیستم ABS ، که با تقسیم نیروی ترمز به میزان لازم برای اکسل های جلو و عقب ، ماکزیمم تاثیر سیستم ترمز رابرآورده می سازد ، در نتیجه پایداری خودرو ؛ با هر باری و تحت هر نوع شرایط جاده ای حفظ می گردد ، این سیستم همچنین با تقسیم نیروی ترمز بین چرخهای عقب از چرخش خودرو هنگام ترمز کردن در سر پیچ ها نیز جلوگیری می کند

    (Torque On Demand (TOD
    میزان قدرت مورد نیاز برای اکسل های جلو و عقب را براساس دریافت اطلاعات از واحد کنترل در شرایط مختلف تغییر می دهد ؛ بدین شکل که چند درصد از قدرت در چرخهای جلو و چند درصد در چرخهای عقب باشد و بدین شکل خودرو در محیط های مختلف هندلینگ مناسبی خواهد داشت و از محیط های لغزنده نیز براحتی عبور می کند در شکل زیر می توانید چگونگی عملکرد TOD را در مواجه با محیط های مختلف ببینید.



    علاوه بر سیستم فوق امکان تغییر سیستم تعلیق از حالت 2H ( برای رانندگی در جاده های شهری) به 4H ( برای حرکت در جاده های کوهستانی و لغزنده با سرعت بالا ) و 4L ( برای حرکت در جاده های صعب العبور با سرعت پایین و قدرت بالا ) به صورت دستی و بوسیله دکمه نصب شده بر روی داشبورد نیز امکانپذیر است .

    از دیگر مواردی که برای بالابردن ایمنی سرنشینان موسو درنظر گرفته شده ، قفل شدن دربهای خودرو در سرعتهای بالای ۵۰ کیلومتر به صورت خودکار می باشد ، همچنین در صورت وارد شدن ضربه به خودرو در سرعت های بالای ۱۵ کیلومتر نیز ، در صورتی که سنسورها ضربه دیگری را احساس نکنند دربهای خودرو به صورت خودکار باز خواهند شد.

    علاوه بر سیستم های رایج در کلیه خودروها از جمله شیشه های برقی ، قفل مرکزی ، کولر ،Sunroof ، آینه های برقی مجهز به گرمکن ، صندلی برقی راننده ، تنظیم کننده قوس صندلی راننده و ..... موسو تجهیزات دیگری چون Armset (جادستی)های کناری برای سرنشینان عقب ؛ سیستم ضد سرقت Imoblizer جهت چک کردن کد مخصوص بین کلید و ECU در هنگام استارت زدن و قطع سیستم انژکتور در صورت صحیح نبودن این کد ؛ آینه داخل خودرو مجهز به نور برگردان اتوماتیک جهت تنظیم میزان تابش نور چراغهای دیگر خودروها ، به صورتی که چشم راننده را آزار ندهد و هچنین آفتابگیر دوقلو برای راننده که در شکل مشاهده می کنید و Cruise Control که برای خودرویی با این خصوصیات ضروری به نظر میرسد ، را داراست ، اما متأسفانه برای مدل های موجود در ایران دو مورد آخر یعنی آفتابگیر دوقلو و Cruise Control در نظر گرفته نشده !



    لازم به ذکر است که موارد بالا مربوط به موسوی ۶ سیلندر اتوماتیک می باشد و در مدل ۶ سیلندر دنده ای ECS ، Sunroof و صندلی برقی حذف شده و در مدل ۴ سیلندر نیز علاوه بر تجهیزات بالا ، تقریبا کلیه سیستم های مربوط به تعادل و ایمنی ، از جمله Airbag ، TOD ، ABD و ... ، حذف گردیده و با قیمتی مشابه با رونیز عرضه می گردد

    بطور کلی موسوی ۶ سیلندر اتوماتیک در مقایسه با خودروهای هم ردیف خود ( در سطح بین المللی ) ، از لحاظ زیبایی ظاهری و برخی سیستم های رفاهی در رده پایین تری قرار دارد ولی در دیگر موارد خصوصا در زمینه سیستم های تعلیق و تعادل ، قابلیت رقابت با این خودروها را داراست. اما در سطح کشور تنها دو خودروی SUV دیگر وجود دارد ، رونیز و سرانزا ، که این دو خودرو به هیچ عنوان قابلیت رقابت با موسو ( ۶ سیلندر ) را ندارند و حتی از لحاظ قیمت نیز پرداخت ۱۰ تا ۱۴ میلیون بیشتر ، برای در اختیار داشتن تجهیزات موسو ، کاملا مقرون به صرفه به نظر می آید

  7. 5 کاربر از MCI بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #5
    پروفشنال MCI's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    محل سكونت
    جایی به اسم ایران
    پست ها
    639

    پيش فرض اینم ببینی بد نیست

    در طراحی خودروی موسو پيشرفته ترين تکنولوژيها جهت ايمنی سرنشينان به کار گرفته شده و بارها در آزمايشگاههای مجهز شبيه سازی تصادفات شديد ؛ مورد آزمايش قرار گرفته است .
    ميله فولادی تقويتی داخل درها در هنگام تصادفات جانبی ضريب ايمنی سرنشينان را به ميزان قابل ملاحظه ای افزايش مي دهد .
    کيسه هوای فشرده به همراه کمربند ايمنی با سه نقطه اتصال ؛ ضريب ايمنی بسيار زيادی در هنگام تصادفات از رو به رو ايجاد می کند .
    (ABD) سيستم ضد قفل چرخها در هنگام ترمز ( ABS) به همراه مکانيزم انتقال گشتاور مورد نياز هر چرخ ؛ در شرايط نا مساعد جاده ؛ باعث جلوگيری از لغزش خودرو و هرزگردی چرخها در حالت واماندگی شده و هدايت کامل و ايمن خودرو را برای راننده ميسر می سازد .
    شاسی تقويت شده 3 لايه مقاومت زيادی به خودرو می دهد.
    سيستم تعليق چرخ عقب 5 مفصله " اين سيستم تنها در خودروهای کلاس لوکس مورد استفاده قرار می گیرد و کاملترين سيستم تعليق چرخ عقب بوده و از ضربه های انتقالی از تايرها به بدنه جلوگيری می نمايد . وجود اين مکانيزم در هنگام گردشهای تند و سريع و يا ترمزهای ناگهانی ضريب ايمنی را افزايش داده و رانندگی راحتی را برای سرنشينان به ارمغان می آورد.









  9. 6 کاربر از MCI بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #6
    حـــــرفـه ای Honradez's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    پست ها
    3,691

    پيش فرض

    از MCI عزيز ممنونم. توضيحات فوق العاده اي بود.

    ---
    از امير عزيز خواهش ميكنم بگن كه دليل اين صحبتشون چيه و آيا مشكل موسو فقط در ظاهرش هست؟

    ---
    فرشاد جان قيمت اين ماشين فكر ميكنم الان حدود 25 تا 30 هزار تومان (شايد هم كمتر) باشه. و بازهم سوالم اينه كه آيا مشكل موسو فقط در ظاهرش هست؟

    اين سوال رو هم خوب ميشد جواب ميگرفتم:
    ...سواري اين ماشين چجوري هست و بيشتر شبيه به پاتروله يا مثلا پرادو؟!
    ممنون.

  11. #7
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    محل سكونت
    S.h.i.r.a.Z
    پست ها
    1,666

    پيش فرض

    موسو ماشین خوبی بود / خراب شد
    در ضمن پست بالایی رو ادیت کنید
    سانتافه بخر

  12. این کاربر از brad pitt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #8
    در آغاز فعالیت mehdi_coleman's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    10

    پيش فرض

    سلام


    ماشین خوبیه @@

  14. این کاربر از mehdi_coleman بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #9
    حـــــرفـه ای farshad bugatti's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    2,163

    پيش فرض



    اگه سلایق شخصیتون رو بگید که چه جور ماشینی رو دوست دارید یا کلا ماشین مد نظر شما چی ها داشته باشه ما بهتر میتونیم شما رو راهنمایی کنیم ...

  16. 2 کاربر از farshad bugatti بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #10
    حـــــرفـه ای Honradez's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    پست ها
    3,691

    پيش فرض

    موسو ماشین خوبی بود / خراب شد
    در ضمن پست بالایی رو ادیت کنید
    سانتافه بخر
    مگه پسته چشه؟

    فعلا فقط پوستر سانتافه رو ميتونم بخرم! (البته به تعداد زياد)



    اگه سلایق شخصیتون رو بگید که چه جور ماشینی رو دوست دارید یا کلا ماشین مد نظر شما چی ها داشته باشه ما بهتر میتونیم شما رو راهنمایی کنیم ...
    شاسي بلند باشه. سواري راحتي داشته باشه. همين.

    از مهدي جان هم بخاطر پاسخشون ممنونم.

    ولي راستش امروز يه مقاله ميخوندم تو يه روزنامه‌اي که اتفاقي بدستم رسيد. توش نوشته بود ظاهرا موتور موسو که مال بنزه، با گيربکسش همخوني نداره و اين باعث ميشه ماشين لَخت و بدون کشش بشه. ضمن اينکه مصرفش هم بالاست: بدون کولر 15 و با کولر 20 ليتر در 100 کيلومتر مصرف ميکنه که باتوجه به وضعيت کنوني بنزين، پرکردن باکش خيلي پرهزينه ميشه.

    ميخواستم ببينم اين قضايا (بخصوص مسئلۀ گيربکس) واقعيت دارن يا نه. چون اگر واقعي باشه به هيچ وجه نمي‌ارزه.

    متشکرم.

  18. 2 کاربر از Honradez بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •