تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 10 از 10

نام تاپيک: ساخت کاراکتر شنی؟

  1. #1
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    P30world
    پست ها
    176

    پيش فرض ساخت کاراکتر شنی؟

    سلام به همه ی دوستان
    راستش من چند روزی هست که می خوام یک کاراکتری رو بسازم که از شن ساخته شده باشه و مثلاً می خوام زمانی که راه میره ازش شن بریزه و از بدنش کم بشه این کاراکتر حدوداً مثل کاراکتری است که داخل فیلم SpiderMan که یک آدمی از شن درست میشه هست. اگه کسی هست که می دونه باید چی کار کنهم کمکم کنه
    متشکر.

  2. #2
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    کار خیلی خیلی سختیه
    این که از رو بدنش شن بریزه باید با پارتیکل ها کار کنی
    یعنی اگه مثلا با مکس کار میکنی pf source رو انتخاب کنی و تو صحنه بذاری
    بعد تو اون کلی چیز میز هست که باید مسلط باشی بهش
    قابلیت برنامه نویسی هم داره
    بعد باید طوری تنظیم کنی به طور رندم از یه فیس شروع کنه پارتیکل در بیاد بریزه
    بعد تو انیمیتن میتونی ورتکس انیمیت کنی و اون فیس رو یکم بدی تو که مثلا کم شده
    یکمی سخته

  3. 10 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mohsen_3's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    qaZvin
    پست ها
    481

    پيش فرض

    من یه چند سال پیش همچین برنامه ای رو در یه سایت معروف دیدم که مخصوص همین کار بود
    یه سرچی کن

  5. 3 کاربر از mohsen_3 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    P30world
    پست ها
    176

    پيش فرض

    با عرض تشکر
    آقا محسن اگه امکان داره اسم نرم افزار رو برام پیدا کن خیلی لازمش دارم
    از جناب SSS_HHH_OOO می خوام اگه می تونید یه کمکی به من بکنید تا اینو درست کنم

  7. #5
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    P30world
    پست ها
    176

    پيش فرض

    آیا منظورتون اینه که اول بیام متریال شن بدم بعد با پارتیکل ها شن رو بریزم روی زمین
    آخه من اولش می خواستم خود کاراکترمو با پارتیکل ها درست کنم ولی دیدم یلی خیلی سنگین میشه و صرف نظر کردم

  8. #6
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    بله منظورم اینه
    اگه از دیسپلیس استفاده کنی خیلی خیلی طبیعی میشه شنهای تن کاراکتر
    بعد با استفاده از همین پارتیکل ها میتونبه صورت رندم تنظیم کنی از فیس های مختلف شن برزیه و اگه مکس اسکریپت بتونی کار کنی میتونی همزمان همون فیس رو هم بدی داخل که مثلا کم شده
    کلا کار سنگینیه و به این سادگی نمیشه انجامش داد

  9. 3 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #7
    حـــــرفـه ای Borhan72's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    همين دور و ورا...       اسم شريف: آقا برهان
    پست ها
    2,785

    پيش فرض

    جناب حميد رضا من فكر كنم اگه تو سيستم ذره ای حرفه ای هستی با پلاگين Thinking Partickle هم راحت بتونيد اين كارا رو انجام بديد...

  11. این کاربر از Borhan72 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #8
    آخر فروم باز b3dnet's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,690

    پيش فرض

    دوست عزیز اولا باید بگم که ساخت یه همچین کاراکتری حتما به دست یه نفر ساخته نشده...
    شما مطمئن باش که برنامه نویس , مدل ساز , انیماتور, جلوه های ویژه, و. هزار حقه او کلک دیگه میزنن تا اینو درست کنن.
    شما باید Partical هارو خوب بلد باشی و بتونی راحت روی اونا تسلط داشته باشی..
    بعد شما باید خوده کاراکترو کلا با partical درست کرده باشی که بتونی ازش کم کنی...
    برای این کار باید به deflector ها هم مسلط باشی و چیزهای دیگه ای از قبیل wind ( باد ) Gravity (جاذبه ) و حتی باید در مورد reactor هم اطلاعات کاملی داشته باشی....پس میبینی برای ساخت یه همچین صحنه ای چقدر باید کار کرد...
    اینم بگم که برای ساخت یه همچین صحنه ای کمه کم 5 ماه یا بیشتر کار میکنن....

    البته اگه بخوای چیزی مشابه و ساده درست کنی میتونی از صحبت های دوستان استفاده کنی ...

  13. 3 کاربر از b3dnet بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #9
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    پست ها
    49

    پيش فرض

    دوستان گفتند که کار خیلی خیلی سختیه و یه تیم فلان نفره لازم داره . ؟؟ نه اینطور نیست نمی گم خیلی راحته ولی اینقدر ها هم سخت نیست رندرش هم می تونی در کمترین زمان انجام بدی
    فقط اول به من بگو مایا بلدی یا نه ؟ چقدر داینامیک کار کردی ؟؟
    یه توضیح کوچیک می دم :
    اول از همه آبجکت رو بساز انیمیت کن و کل حرکاتش رو شبیه سازی کن
    بعد آبجکت رو انتخاب کن و از منوی پارتیکال emit for object رو انتخاب کن بعد آبجکت رو مخفی کن که صحنه سبک تر شه ، اینم بگم هرچه رمت بالاتر باشه کارت راحت تره حداقل 3 gb بعد در منوی سمت راست rate رو برابر حداقل 100000 بزار حالا speed رو برابر صفر قرار بده و سپس play کن به فریم حدوداً 350 برسه (بستگی به خودت داره ) انسان شنی ساخته شده .
    حالا می مونه ریختن : اول از همه به فریمی که خواستی رسیدی به منوی solver / set for selection برو البته قبلش شی رو انتخاب کن حالا روی emitter کلیک کن و rate رو برابر 0 بزار تا دیگه پارتیکال بوجود نیاد و صحنه سنگین نشه و الان اگه play کنی می بینی صحنه خیلی سبک تر شده خاصیت پارتیکال هم همینه که شما برای بار اول اگه play کنی سنگین باشه در بار دوم سبکتر می شه
    خوب بریم برای ریختن شن دوباره پارتیکال بساز مثل بار اول ولی اینبار rate رو روی 3 هزار بزار speed رو روی صفر spreed رو روی 0.6 بعد با انتخاب پارتیکال و دادن gravity جاذبه ایجاد کن شکل شما آماده ست حالا برای رندر از hard ware رندرینگ استفاده کن شاید هر فریمت رو اگه فقط این اشیاء ی که من گفتم توی صحنه باشه رندر کنی بین 30 - 50 ثانبه طول بکشه
    بازم سوالی بود در خدمتم

  15. این کاربر از m@d بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  16. #10
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    P30world
    پست ها
    176

    پيش فرض

    با تشکر از دوستان گرامی
    راستش من بامکس کار می کنم این مراحلی رو که برام گذاشتین مال مایا است اگه میشه راه حل رو توی مکس برام بنویسید
    با عرض تشکر.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •