سلام ببخشید کسی میتونه به من بگه تو مکس چه جوری میشه از یک مثلا دایره به مربع رسید یعنی از یه طرف دایره و از طرف دیگه مربع باشه مدیفایری هست؟
سلام ببخشید کسی میتونه به من بگه تو مکس چه جوری میشه از یک مثلا دایره به مربع رسید یعنی از یه طرف دایره و از طرف دیگه مربع باشه مدیفایری هست؟
مثلا چیزی مثل این؟
من این رو با این دستور ساختم:
Select an object>Create panel>Geometry>Compound Objects>Object Type rollout>ProBoolean
خوب چندتا روش هست
یکیش دستیه
یکیش اتوماتیکه
دومی رو اول میگم : دی
خوب اولین روش مربع سطح پایین رو با shape بساز و دایره سطح بالا رو هم بسازه
یه خط به طول جسمت هم بکش
وقتی این خط انتخاب شده برو تو ابزار loft و دکمه get shape رو بزن و مربع رو انتخاب کن
بعد مقدار Path رو بذار رو صد و دوباره دکمه get shape رو بزن و دایره رو انتخاب کن
ساخته میشه
حالا راه دستی که من دوست دارمش و نتیجش خیلی تمیز میشه
یه استوانه بذار 12 ضلعی باشه سطحش
بعد یه طرف رو ورتکسهاش رو با اسنپ و آن کردن use axis ورتکسهاش رو تو یه خط کن شبیه مربع بشن
بعد لبه این مربع و دایره رو با چمفر دو تا کن و توربو اسموت بده درست میشه
Last edited by SSS_HHH_OOO; 22-07-2009 at 21:52.
می بخشی من سوالت رو متوجه نشده بودم.. فکر می کردم توی 2 بعد می خوای..
خوب من این روش به ذهنم می رسه:
یه دایره و یه مربع می کشی.. اگه خواستی با هم Align شون کن.. بعد یکیشون رو بفرست رو هوا.. یعنی ارتفاع بهش بده.. بعد یکی رو تبدیل به Editable Spline کن.. بعد اون یکی رو بهش Attach کن.. بعد توی Editable Spline با دستور CrossSection و کلیک رو اولی و بعد دومی به شکل پائین برس..
بعد اصلاح گر Surface رو بهش اعمال کن و با تنظیمات بخش Patch Topology ور رو تا به شکل مطلوبت برسی:
![]()
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)