تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 8 از 8

نام تاپيک: سوال:چندین onEnterFrame چگونه؟؟؟؟

  1. #1
    آخر فروم باز ho0rezam's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    محل سكونت
    شهر باران
    پست ها
    1,498

    پيش فرض سوال:چندین onEnterFrame چگونه؟؟؟؟

    سلام به همه ی بروبچ flash کار.دوباره برگشتم (اون موقع هم چیزی بارمون نبود الان هم همون طوری هستیم ) البته زود میخوا برم

    یه سوال فنی واسم پیش اومد و گفتم شاید کسی باشه بهم کمک کنه.

    مشکله بنده:
    من چندین تاmc ساختم و با action script ها اونها رو تبدیل به btn کردم.اکشن ها به صورت زیر هست:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    حالا داستان اکشن ها از این قرار هست که وقتی موس روو دکمه ای که ساختم میره، شئی موجود در mc شروع به حرکت میکنه.و وقتی موس از روویه دکمه برداشته بشه دستور onEnterFrame شروع به کار میکنه و کارش اینه که فریم به فریم mc رو به عقب برگردونه تا زمانی که mc به فریم 1 برسه...در اون زمان دستور onEnterFrame حذف میشه...اما این اکشن تا زمانی خوب هست که یه دکمه ساخته شده باشه...اگه دکمه هایه دیگه هم با همین روش ساخته بشه مشکلی بس بزرگ به وجود میاد.و اون اینه که:

    اگه به طور مثال وقتی موس رویه دکمه ی اول باشه و حالا بخواد بره روو دکمه ی بعدی.دکمه ی اول شروع میکنه به عقب برگشتن(در این زمان شما به رویه دکمه ی دوم بروید و به سرعت rollout کنید)
    میبینید که دکمه اول دیگه دستور onEnterFrame رو انجام نمیده و در جایه خودش مونده(اما باید طبق اکشن به فریم 1 میرفت!!!!!)

    خودم اینطور فک میکنم (مطمعنم) که دلیلش onEnterFrame هست...چون این اکشن برای mc خاصی نوشته نشده...و اگه هر mcیی در حال اجرا باشه و onEnterFrame حذف بشه رویه اون هم تاثیر داره....من میخوام بدونم میتونم کاری کنم که onenterFrame ها به mc خاصی نسبت داده بشن؟؟؟؟

  2. #2
    آخر فروم باز ho0rezam's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    محل سكونت
    شهر باران
    پست ها
    1,498

    پيش فرض

    بابا یکی بکمکه دیگه :(( :(( :((
    Last edited by ho0rezam; 31-07-2009 at 21:38.

  3. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه arjmand200's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    212

    پيش فرض

    دوست عزیز کد شما چندتا مشکل داره که 2 تاش اینه که اول چک نمیکنی ایا enterFrame اولی تموم شده یا نه سریع میری سراغ این که اونو حذف کنی و دومی هم به اولی وابسته هستش که باید برای اینکه تا enterFrame تموم نشده نباید اونو پاکش کرد کلا من از رویداد EnterFrame برای انیمیشن استفاده نمکنم و از کلاس مخفی که در فلش برای اینکار گذاشت استفاده میکنم از EnterFrame برای کنترل runTime یه variable استفاده میکنن
    من برای مثال سریع یه نمونه نوشتم و از کلاس Tween استفاده کردم اگه نتونستی باهاش کار کنی واست توضیح میدم و خیلی راحتی تو میتونی این فانکشن رو گسترش بدی و چندتا movieClip کنترل کنی به این ترتیب که میتونی مقدار otherMC:MovieClip بنا به دلخوا اضافه کنی و فانکشن رو بسطش بدی کلا دوتا فانکشن هستن که یکی برای رویداد onRollOver و دیگری onRollOut هستن که انیمیشن رو انجام میدن :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    اینم نمونه کار

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    موفق باشی

  4. این کاربر از arjmand200 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #4
    آخر فروم باز ho0rezam's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    محل سكونت
    شهر باران
    پست ها
    1,498

    پيش فرض

    دوست عزیز کد شما چندتا مشکل داره که 2 تاش اینه که اول چک نمیکنی ایا enterFrame اولی تموم شده یا نه سریع میری سراغ این که اونو حذف کنی و دومی هم به اولی وابسته هستش که باید برای اینکه تا enterFrame تموم نشده نباید اونو پاکش کرد
    دستت طلا....هنوز امتحان نکردم....اما مثه اینکه متوجه نشدی
    اون currentframe واسه اونه که بفهمونه کاره onenterframe تموم شده...فرض کن با اکشنی mc از فریم1 شروع کرده و رفته رسیده به 12....حالا با onenterframe برگشته به 1 (منم همینو میخواستم) پس وقتی به 1 رسید حالا باید حذف شه دیگه...درسته؟؟؟
    Last edited by ho0rezam; 18-07-2009 at 23:01.

  6. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه arjmand200's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    212

    پيش فرض

    دوست من فکر کنم شما درست منظور من رو نفهمیدی ساختار فایل ایمیشن فریمی اینطوری هستش بدون کنترل موقعیت هدر تایملاین همیشه هدر تایملاین به صفر رجو داده خواهد شد پس در اینجا شما قبل از اینکه کنترل کنین که تابع onRollOver تموم نشده یا به اصطلاح ما فلش کارها (trigger) نشده اون رو حذف میکنین

  7. این کاربر از arjmand200 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #6
    آخر فروم باز ho0rezam's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    محل سكونت
    شهر باران
    پست ها
    1,498

    پيش فرض

    با سلام.
    توو کاره شما مشکلی وجود داره که من دقیقا نمیخوام همون به وجود بیاد

    قصد من اینه که اگه از رویه مووی کلیپ rollOut کردم،دقیقا mc از همون جایی که هست برگرده به عقب...نه اینکه از یه جایه تعیین شده اینکارو بکنه.وقتی من روو mc شما rollover میکنم و قبل اینکه circle شروع به حرکت کنه rollOut میکنم...باز میبینم که circle اومده و از یه جایه از قبل تعیین شده در حاله برگشتنه.

    این رو هم اضافه کنم که از یه راه غیر اکشنی میتونم مشکلم رو بر طرف کنم...اما نمیخوام وقتی با اکشن میشه بدون دلیل به حجم کارم اضافه کنم.
    Last edited by ho0rezam; 19-07-2009 at 22:24.

  9. #7
    اگه نباشه جاش خالی می مونه arjmand200's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    212

    پيش فرض

    دوست عزیز من عرض کردم که کد کامل نیست و شما میتونین اونو واسه خودتون تغییر بدین این مشکلی هم که میگین خیلی سخت نیست میتونین با این متغییر اونو حل کنین که در هر بار اجرا مقدار جاری موی کلیپ رو میگیره

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  10. این کاربر از arjmand200 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #8
    آخر فروم باز ho0rezam's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    محل سكونت
    شهر باران
    پست ها
    1,498

    پيش فرض

    ممنون.....

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •