تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 13

نام تاپيک: مشکل با متریال vray

  1. #1
    داره خودمونی میشه sara2323's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    72

    2 مشکل با متریال vray

    دوستان
    من متریال وی ری که به حجمم نسبت میدم به تمام حجم نسبت داده نمیشه و بعضی قسمتها سیاه دیده میشه.
    حجممو از کد آوردم تو مکس.uvw map کردم ولی نشد.
    واسه این مشکل تو متریال معمولی با فعال کردن 2sided درست میشه ولی تو وی ری نمی دونم چه طوری درستش کنم.
    اگه لطف کنید کمک کنید ممنون می شم
    اینم عکسش.البته تو مرحله اول متریال دهی هستم.به جزییات زیاد دقت نکنید!


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  2. #2
    داره خودمونی میشه sara2323's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    72

    پيش فرض

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>((/.,mnb )) لطف کردن پاسخ زیر رو برام گذاشتن.ولی من هنوز نفهمیدم:(






    اگه سياه ديده ميشه به خاطر اينه كه طرف normal فيس هاتون درست نيست.
    شما اگه قبلا با edit normal modifier كار كرديد مي تونيد كه طرف normal فيستون رو عمود بر صفحه اش كنيد(به طرف خارج از شي) و بعضي مواقع با اكسپورت كل مدلها به صورت obj (و faces: Polygon) و دوباره ايمپورت اون درست ميشه.
    اگه با اكسپورت و ايمپورت به صورت فايل OBJ درست نشد بايد يه ماديفير edit normals اضافه كنيد و با انتخاب face طرف نورمال اون فيس سياه رو درست كنيد.

    مشكلي بود مطرح كنيد.
    موفق باشيد.
    Last edited by sara2323; 07-07-2009 at 10:46.

  3. #3
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    شما تمام شي هايي كه سياه ميشن رو انتخاب كنيد و
    File==> Export Selected به صورت فايل OBJ و از faces رو polygon بزاريد تا مدلتون خراب نشه.
    حالا دوباره file==>Import و اون فايل ذخيره شده رو انتخاب و ok كنيد.
    حالا به احتمال زياد normal هاي فيس هاتون درست شدن و ديگه سياه نيست.

  4. 5 کاربر از /.,mnb بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #4

  6. #5
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    پيش فرض

    با سلام
    قبل از هر چیز بگم که من از vray و رندر زیاد سر در نمیارم، ولی تا اونجایی که میدونم موتور vray همیشه رندراش 2sided هست.
    اگرم این مدلها نورمالشون برعکس باشه که سارا خانم خودشون تو محیط برنامه باید ببینن و متوجه بشن.
    .
    .
    از اینجا به بعدش دیگه دست خودتون من نمیدونم...

  7. 3 کاربر از HOMAYOON.F بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #6
    داره خودمونی میشه sara2323's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    72

    پيش فرض

    با سلام
    قبل از هر چیز بگم که من از vray و رندر زیاد سر در نمیارم، ولی تا اونجایی که میدونم موتور vray همیشه رندراش 2sided هست.
    اگرم این مدلها نورمالشون برعکس باشه که سارا خانم خودشون تو محیط برنامه باید ببینن و متوجه بشن.
    .
    .
    از اینجا به بعدش دیگه دست خودتون من نمیدونم...
    ممنون از راهنماییتون
    منم خودم با مکس مدل سازی نمی کنم و مدل هامو تو کد سه بعدی می سازم واسه همین نمیدونم نرمال مدل چیه...
    ولی همونطور که گفتم این مشکل رو همیشه با فعال کردن گزینه 2sided در قسمت shader basic parameter در بقیه سیستم های متریال دهی حل میکردم.ولی من تو وی ری همچین گزینه ای رو ندیدم.حتی تو تنظیمات رندر هم گزینه force 2sided رو فعال کردم ولی بازم جواب نداد.



    چون خیلی عجله داشتم فعلا دارم با architectural کار میکنم که مشکلی در رندرم پیدا نشد.البته خیلی error میده و بعضی متریال ها رو ناشناخته اعلام میکنه.

  9. این کاربر از sara2323 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #7
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    توي ويوپورتتون هيچ مشكلي نداره؟
    ببينيد توي اين عكسي كه من گذاشتم با اضافه ي يه ماديفاير edit normals مي تونم نورمالهاي شي ام رو تغيير بدم.من با تغيير عمود بودن هر يك از اين دسته ها به غير از جهتي عمود بر فيس باعث شدم كه اينجوري سياه بشه.
    حالا من با انتخاب ورتكس اين دسته ها و زدن Reset يا تغيير دسته از پنل ماديفاي اين رو درست كردم.(سمت چپ تصوير)
    شما هم با اضافه ي يه ماديفاير normal‌ بايد فيس هايي كه اينجوري نمايش داده ميشه و درست كنيد.
    البته اگه توي ويوپورت درست درست هستند و هيچ تغيير رنگي ديده نميشه احتمال داره مال نورمالها نباشه ولي اينكه شما با ايمپورت مجدد تغيير رو در رنگها داشتيد به نظر مي رسه هرچي هست از مدله.

    موفق باشيد.

  11. 4 کاربر از /.,mnb بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  12. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض

    خوب پیشنهاد می کنم اول با موتور رندر دیفالت مکس هم امتحان کنید.. اگر درست نشد یه بازبینی اساسی مدلینگ رو توی CAD بکنید. موقع Import کردن از تنظیمات صحیح دیالوگ Import استفاده کنید.. تنظیمات صحیحش چیه؟ خوب.. منم مثل شما.. فقط یکی از گزینه های خیلی مهمش اینه (این پائین) که همیشه بهتره روی کمترین مقدار باشه..
    توتوریال خود مکس که موقع نصب می تونید نصبش کنید در مورد این دیالوگ خیلی خوب توضیح داده..
    مطالعه اش رو به شما و خودم در اولین فرصت پیشنهاد می کنم..!







  13. 3 کاربر از omid_3dsmax9 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #9
    داره خودمونی میشه sara2323's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    72

    پيش فرض

    mnb>>>>
    بله.تو ویوپرت هم مشکل داره.
    ظاهرا هیچ تغییر جهتی دیده نمیشد ولی بازم انتخاب ورتکسها و ریست کردن رو انجام دادم.تغییری حاصل نشد
    اکثر فایلهایی که از کد میان همین مشکل رو دارند.




    omid 3dmax>>>>
    با موتورهای دیگه و متریال های دیگه مشکل نداره فقط با وی ری مشکل داره چون 2sided نمیشه.
    من با legacy فایل کد رو import کردم و surface division رو روی0.01 دادم که فکر می کنم کافی باشه.از گزینه ای که شما گفتید هم استفاده کردم و division رو روی 0.1 'گذاشتم که کمترین مقداری بود که قبول میکرد در عین حالی که رندرم با متریال وی ری درست شد اما گوشه های کارم که گرد بود به صورت چند ضلعی دراومد.


    در حال حاضر با architectural رندر می کنم که مشکلی نداره.

    ممنون از دوستان که وقت میذارید و راهنمایی می کنید.
    Last edited by sara2323; 07-07-2009 at 17:47.

  15. این کاربر از sara2323 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  16. #10
    اگه نباشه جاش خالی می مونه omid_3dsmax9's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    168

    پيش فرض

    mnb>>>>
    بله.تو ویوپرت هم مشکل داره.
    ظاهرا هیچ تغییر جهتی دیده نمیشد ولی بازم انتخاب ورتکسها و ریست کردن رو انجام دادم.تغییری حاصل نشد
    اکثر فایلهایی که از کد میان همین مشکل رو دارند.




    omid 3dmax>>>>
    با موتورهای دیگه و متریال های دیگه مشکل نداره فقط با وی ری مشکل داره چون 2sided نمیشه.
    من با legacy فایل کد رو import کردم و surface division رو روی0.01 دادم که فکر می کنم کافی باشه.از گزینه ای که شما گفتید هم استفاده کردم و division رو روی 0.1 'گذاشتم که کمترین مقداری بود که قبول میکرد در عین حالی که رندرم با متریال وی ری درست شد اما گوشه های کارم که گرد بود به صورت چند ضلعی دراومد.


    در حال حاضر با architectural رندر می کنم که مشکلی نداره.

    ممنون از دوستان که وقت میذارید و راهنمایی می کنید.
    شما از legacy برای Import کردن استفاده نکنید.. به نفعتونه! تو تجارب نه چندان طولانیم فهمیدم که از نوع زیر استفاده کنید بهتره..




  17. 2 کاربر از omid_3dsmax9 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •